MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

• Topic Starter Topic Starter
Pffff, tijdens de nacht van zondag op maandag wat ziek geworden. Beetje koorts, keelpijn, hoesten, ...
Rechter heup doet ook nog pijn. Eigenlijk begint mijn hele bovenbeen wat pijn te doen. Maar die extra last kan ook komen omdat ik wat ziekjes ben. Dat heb ik dan wel vaker.
Ben benieuwd hoe de squats straks gaan lukken.
Eerst naar het ziekenhuis voor de resultaten van mijn laatste slaap-onderzoek.

Goede training en net pr op DL! Hopelijk goede uitslag van je onderzoek en beterschap.

Een korte beschrijving:

Het begon dus met een overvolle wachtzaal. Veel te warm.
Uurtje zitten vervelen daar.
Dus de dokter komt me roepen om de resultaten te bespreken.
Het begon echt goed. Meetresultaten van een hele nacht. 18 apneus per uur, wat een matige apneu betekend.
Maar toen kwam he.
"We kunnen dus verschillende behandelingen aanbieden."
Ik ...
em-surprised.png
:"Euhm, ik ben hier al JAREN in behandeling."
Zei weer: "Oh, welke behandeling heeft u al gehad?"
Ik weer: "CPAP en MRA en nu zijn we bezig met de voorbereiding op een bi-max."
Zei: "Oh, CPAP én MRA al geprobeerd?"
Duh!! Waarom dacht die dat ik langs kwam?
em-surprised.png

Ik zeg "Ja, uiteraard. Ik ben ondertussen met de voorbereiding voor de kaakoperaties bezig. Ik heb al een TPD gehad."
Zei heel verwonderd: "Ah, daar weten wij niks van. Dat staat niet in uw dossier."
Whut!?!
"Ja," zegt ze "Dat zal door tandheelkunde zijn opgestart en die gegevens kan ik niet inkijken."
WTF?!?!?!?! NKO en Tandheelkunde, die zitten letterlijk geen 10m uit elkaar en er is personeel dat op BEIDE afdelingen werkt. Die lopen de ganse dag over en weer!!!
Maar het zotste moet nog komen!
"Awel meneer we hebben een goeie behandeling voor u."
"Euh, ik ben al met een behandeling bezig." zeg ik.
"Ja, maar kijk eens naar de resultaten. Als ge op uw rug slaapt hebt ge er 18 per uur. Maar als ge op uw zij ligt maar 1. En 1 apneu is eigenlijk geen apneu. Dus we kunnen u leren om op uw zij te slapen en dan zijt ge van uw probleem verlost."
Ik dacht dat ik dwars door het plafond zakte!!! Na meer dan 5 slaapstudies komen ze daar me af. Ik heb mijn bovenkaak al laten verbouwen. Mijn heel eetkamer staat in de steigers (tanden moeten terug uitgelijnd, bovenkaak staat scheef op onderkaak, bi-max operatie in de planning). En ik moet gewoon op mijn zij leren slapen en de miserie is opgelost. Na meer dan 10 jaar komen ze daar mee af.
Nu heb ik een kastje mee naar huis gekregen waarmee ze kunnen nagaan of ik wel degelijk op mijn rug slaap als ik in mijn eigen bed lig.
Als dat bevestigd wordt (in het ziekenhuis sliep ik zo'n 90% van de tijd op mijn rug) kan ik een testbehandeling opstarten met een toestel dat me aanzet om me weer op mijn zij te draaien als ik me op mijn rug draai, 's nachts.
Nu zit ik hier dus mooi. Een verbouwde mond die niet "af" is en de vraag of nu verder moet gaan met dat hele traject of niet.
Een operatie komt er sowieso. Mijn kaken staan dus scheef op dit moment. Maar dat was geen enkel probleem want die zouden toch verplaatst worden ...
Kan ik het morgen aan de chirurg gaan uitleggen ... Want die zullen ze ook wel niet op de hoogte hebben gebracht.
Fraaie situatie ben ik in beland.

Jezus, dit is weer een mooi staaltje ziekenhuisbureaucratie, zeg. Uiteraard zou het mooi zijn als zoiets "simpels" het probleem vrijwel oplost, maar daar hadden ze toch wel iets eerder mee aan kunnen komen?

Hoop dat het allemaal snel weer beter gaat allemaal.

Jezus, dit is weer een mooi staaltje ziekenhuisbureaucratie, zeg. Uiteraard zou het mooi zijn als zoiets "simpels" het probleem vrijwel oplost, maar daar hadden ze toch wel iets eerder mee aan kunnen komen?

Hoop dat het allemaal snel weer beter gaat allemaal.
Ja, volgens mij hadden ze dat 5 jaar geleden al kunnen zien. Waarom ze daar nooit iets van gezegd hebben vraag ik me ook af.
Een bijkomend probleem is dat de chirurg die mijn eerste operatie gedaan heeft niet meer voor dat ziekenhuis werkt. Hij doet zijn best om info te bekomen, maar als er zelfs van de ene afdeling naar de andere niet gecommuniceerd wordt is dat erg lastig.

Frustrerend Rik, je bent echt slecht behandeld daar! Maar zou fijn zijn als je probleem eindelijk wordt opgelost. Zal een flinke hijskraan moeten worden om zo'n beer op zijn zij te draaien :D

Frustrerend Rik, je bent echt slecht behandeld daar! Maar zou fijn zijn als je probleem eindelijk wordt opgelost. Zal een flinke hijskraan moeten worden om zo'n beer op zijn zij te draaien :D
Thanks!
De beer draait zichzelf wel op zijn zij. :P

Het meest frustrerende is dat ik sowieso een volgende kaakoperatie moet krijgen. Mijn kaken staan niet mooi uitgelijnd op het moment. Dat is na de eerste operatie gebeurd, maar dat was gezien de geplande verdere behandeling geen probleem.
Maar wat laat ik dan doen bij die operatie? Als ze toch moet uitgevoerd kan ik ze evengoed naar voren laten schuiven en zo zorgen dat ik ook op mijn rug goed kan slapen. Maar dan krijg ik een heel ander gezicht.
Of ik laat ze enkel uitlijnen. En dan zal mijn gezicht veel minder veranderen. (de vraag is of dat nu positief of negatief is ;) )
Maar zal ik voor de rest van mijn leven op mijn zij moeten slapen.

Wat een absurd verhaal zeg, vervelend dat je dit moet meemaken... Ik hoop voor je dat het op de zij slapen inderdaad de oplossing is, ondanks de vele onnodige behandelingen

Wat een medische faal zeg. Balen man..hopelijk komt het allemaal goed uiteindelijk.

Bedankt voor het medeleven allemaal. :)
De chirurg gaat overleggen met de andere teams om wat meer opheldering te krijgen.

Gisteren toch een training afgewerkt:
Barbell Medicine: HLM (modified), Week5, Day1
Squat
1 x 160kg (@8.5)
4 x 145kg (@8.5)
4 x 135kg (@7.5)
4 x 135kg (@6.5)

Bench press
1 x 100kg (@9)
4 x 85kg (@8)
4 x 82.5kg (@7)
4 x 82.5kg (@7)

2ct paused deadlift
1 x 150kg (@8 ; no belt) PR
3 x 140kg (@7.5 ; no belt) PR
3 x 140kg (@7.5 ; no belt)

Nog stevig verkouden. Wel zin om te trainen, maar echt totaal geen kracht.
Het voordeel van RPE is dat je dan automatisch wat lichter gaat trainen.
em-happy.png

Rechter heup voelde iets minder vervelend aan. Maar de squat-techniek heeft er toch aardig onder te lijden.
Ik kon de barbell ook niet goed op de schouders krijgen. Ze lag eigenlijk volledig in mijn handen. Vreemd.

Hoe ik die paused DL moet inschatten weet ik niet. Eerste keer dat ik ze doe. Ik heb ze zonder riem gedaan omdat ik de intensiteit met opzet iets lager wou houden.

Omdat ik maar 2x kan trainen deze week sla ik dag 2 over en train ik op zaterdag gewoon dag 3 zoals het initieel al in de planning stond.

Verkoudheid beginr bij mij ook serieuzer te worden :( toch een beetje werk verzet. Ga ik ook proberen doen na mijn werk. Paused deadlifts zijn nice he

Verkoudheid beginr bij mij ook serieuzer te worden :( toch een beetje werk verzet. Ga ik ook proberen doen na mijn werk. Paused deadlifts zijn nice he
We kunnen een clubje vormen ondertussen denk ik. :D

Paused DL is inderdaad nice om te doen.
Sumo lijkt me wel een heel ander gevoel dan conventional. Bij sumo lijkt het me meer op de quads te werken en bij conventional is het eerder een aanslag op je onderrug.

Goed nieuws: Het hele gedoe in het ziekenhuis was een misverstand. De arts die me eerst gezien heeft was pas zeer recent begonnen en wist niet goed hoe de info van de andere afdelingen te raadplegen. We gaan dus door met de behandeling zoals we nu bezig zijn. De nieuwe behandeling die men voorstelde kan werken, maar waarschijnlijk tijdelijk. Dus dan zou ik over een jaar of 5 a 10 waarschijnlijk nog steeds de kaak-operaties moeten ondergaan. Dat zou wel erg stom zijn.

Barbell Medicine: HLM (modified), Week5, Day3
Deadlift
1 x 180kg (@8)
4 x 162.5kg (@7 ; straps vanaf hier wegens elleboog tendinitis)
4 x 162.5kg (@6.5)
4 x 167.5kg (@7.5)

2ct paused bench press
1 x 95kg (@8) PR
3 x 88.5kg (@7.5) PR
3 x 88.5kg (@8)

2ct paused squat
1 x 150kg (@8 ; last van rechter heup) PR
3 x 140kg (@9 ; riem té strak) PR
3 x 140kg (@8.5 ; heup blijft toch een probleem)

Echte baal-trainingen de laatste tijd. Er zijn gewoon teveel zaken die pijn doen. Ik heb weinig kracht door de verkoudheid die blijft aanhouden. Mijn heel lijft doet eigenlijk lastig.
2x naar het toilet gemoeten tijdens de training.
Ondanks dat ik nauwelijks iets gedaan heb duurde dit ... 2u30min.
Opwarmen naar de singles liep voor geen meter. De 2 stops hebben ook hun tijd gekocht.
Er zat gewoon 0,0 tempo in.
Wel tevreden met de DL eigenlijk. Die blijft gezien de omstandigheden verrassend sterk.

Goed nieuws dan omtrent je behandelingen. Inderdaad sterke training in deze staat, flinke paused squat ook.

Goed nieuws dan omtrent je behandelingen. Inderdaad sterke training in deze staat, flinke paused squat ook.
Thanks!
Ik hoop dat het stilaan weer wat beter zal gaan nu de verkoudheid wat weg trekt.
Als ik een beetje mijn best doe om op mij zij te liggen 's nachts zouden de gains ook weer moeten komen. :)

De squat ga ik wat rustiger aanpakken de komende tijd. Beetje opzoeken wat nog redelijk pijnloos gaat en daar wat repjes op doen. Kan de techniek ook ten goede komen.
Beter zo dan de heup voor lange tijd naar de vaantjes te helpen.

Toch wel goeie vooruitzichten eigenlijk.:)

Barbell Medicine: HLM (modified), Week6, Day1
Squat
1 x 165kg (@8.5)
4 x 148.5kg (@8)
4 x 145kg (@7)
4 x 145kg (@7)
4 x 145kg (@6.5)

Bench press
1 x 100kg (@8)
4 x 90kg (@7.5)
4 x 90kg (@7)
4 x 90kg (@7 opletten met de pauzes)
4 x 90kg (@7.5)

2ct paused deadlift
1 x 160kg (@8) PR
3 x 150kg (@7.5) PR
3 x 150kg (@7.5)
3 x 150kg (@6.5)

Redelijk tevreden over de training. Ze duurde enkel veel te lang. BBM raadt 5 minuten aan tussen sets vanaf RPE7. Ik ga dat toch wat inkorten denk ik. 4 minuten zou ook wel voldoende moeten zijn. Spaart al bijna een kwartier uit op een training.
Tijdens het squatten nauwelijks last gehad van de heup. (vandaag voel ik ze een beetje)
De bench trekt nog steeds op niks. Ik denk dat er te weinig frequentie zit in dit schema. Volgende keer de press vervangen door een extra bench sessie.
Paused DL is heel tof om te doen, maar ik merk dat mijn techniek er wat onder te lijden heeft. Ben er nog niet uit wat de reden is.

Terug
Naar boven