Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Gewoon verder trainen met RPE.
Als het teveel pijn doet gaat de RPE toch erg snel omhoog. Dus dan gaan de gewichten ook vanzelf aardig omlaag.
En zelf een beetje kijken wat kan en wat niet kan. Maar blijven liften is prioriteit nr.1 op weg naar een goed herstel.

Uiteraard ook blijven liften, maar rekken en rustig bewegen is goed voor de doorbloeding.
 
Uiteraard ook blijven liften, maar rekken en rustig bewegen is goed voor de doorbloeding.
Dat rekken ben ik helemaal niet van overtuigd.
Maar van dat blijven bewegen dan weer helemaal wel. :)
 
HLM for PL, Week 1, Day 3
Deadlift
5 x 160kg (@6.5)
5 x 170kg (@7) PR
5 x 175kg (@8) PR

Close grip bench press
4 x 90kg (@7)
4 x 95kg (@8)
4 x 100kg (@7) PR

Squat (no belt)
4 x 140kg (@7) PR
4 x 150kg (@8) PR
4 x 155kg (@8.5) PR

Nog eens in de FitLounge gaan trainen. Er is een hele maand gratis trainen. Dus gewoon binnen wandelen, omkleden, trainen en weer naar huis. Geen controle.
Je kan wel denken welk effect dat heeft.
Er was 4 man, inclusief mezelf ...

Algemene opmerking: GEEN gekalibreerde plates!

Voor de DL straps gebruikt omdat de barbell GEEN knurling had ... en krom is. (die klapt om in je handen als ge geen straps gebruikt!)
De bench is het grootste stuk bagger dat als bench-equipment kan bestaan: veel te hoog, wankel, spekglad en de barbell die er bij ligt heeft een diameter van 32mm ... ook zonder noemenswaardige knurling. RPE op zo'n ding inschatten is haast onmogelijk.
Squats gingen goed. Een even slechte barbell maar bij squats heb ik daar iets minder last van. Enkel de centerknurl zit niet in het midden en dan kruip ik soms scheef onder de barbell. Niet zo handig. De afleghaken staan ook erg laag ... of 5cm te hoog ... Als het gewicht ook maar enigszins klopt ben ik erg blij met de prestatie.

Op zich een gezellige training, want 2 van de andere 3 personen die aanwezig waren, waren erg vriendelijk. :) De 3de zei niet veel, maar was ook niet onvriendelijk.
Naast de frustraties over de kwaliteit en het onderhoud van het materiaal, de netheid in de gym, mensen die hun schijven niet opruimen en de rook van de steengrill en bbq die in de gym hangt :eek!: ... viel het dus nog mee. :laugh:
 
In!
Als Sionnach of ik de Lotto winnen openen wij een Lift & Grill :baard:
Haha, je kan nog tot 27 januari gratis gaan trainen in de FitLounge in Meeuwen. Kan je al een keertje de "sfeer" gaan opsnuiven.
Zelfs als je niet zou kunnen ruiken weet je 't al wel. De lucht is gewoon blauw in de gym. Er is GEEN afzuiging in het restaurant en de free weights zitten op de eerste etage. Dus alles wordt door de "airco" de gym in gezogen. Echt heerlijk!! :mad:
 
HLM for PL, Week 2, Day 1
Squat

5 x 140kg (@6,5)
5 x 145kg (@7)
5 x 150kg (@7)
5 x 152.5kg (@8)
5 x 152.5kg (@8 ; misteld? kunnen 6 reps geweest zijn.)

Bench press
5 x 80kg (@6)
5 x 90kg (@7,5)
5 x 95kg (@8)
5 x 95kg (@8)
5 x 95kg (@8,5)
4 x 95kg (@9 ; ringvinger op de ring: geen goed idee)

Deadlift from blocks
4 x 150kg (@7,5 ; onderrug al compleet verzuurd)
4 x 155kg (@7,5 ; betere techniek?)
4 x 165kg (@8,5 ; Yep, betere techniek: onderrug niet overstrekken!)

Pffff, dat was wel een tegenvaller met echte gewichten. :D
Duidelijk aan de squat-techniek werken. Dat is de reden dat de onderrug zo tegenwerkt. Die deadlift wou echt niet meer. Bij de 70kg warm-up had ik eigenlijk al moeite.
Ben ook moeite aan het doen om minder rust tussen de sets te nemen. Het vreemde is dat ik daar vooral bij het benchen last van heb. Hopelijk went het een beetje. Is wel tof om iets kortere trainingen te hebben. :)
 
HLM for PL, Week 2, Day 2
Bench press (t&g)

4 x 90kg (@7)
4 x 95kg (@8)
4 x 100kg (@8,5)
4 x 100kg (@8,5)

Voelde super zwaar allemaal.

Tempo squat 3-0-3
8 x 90kg (@6)
8 x 100kg (@7,5)
8 x 100kg (@8)
8 x 100kg (@7)

Eerste sets mega lower-back pump. Laatste set echt op gelet om de onderrug neutraal te houden.

Pendlay row
8 x 70kg (@6)
8 x 75kg (@7.5)
8 x 77.5kg (@8)
8 x 77.5kg (@8)

Nog kapot van de squats. Duizelig na elke set.

't Ging precies niet zo goed vandaag. Geen idee waarom. Voel me op zich redelijk goed uitgerust en ik had er wel zin in.
 
Het ging niet goed omdat 303 tempo Squats het werk van de duivel zijn en geen sterveling hierna ongeschonden de strijd overleefd.
 
Het ging niet goed omdat 303 tempo Squats het werk van de duivel zijn en geen sterveling hierna ongeschonden de strijd overleefd.
Dat zou wel eens de juiste analyse kunnen zijn.
Net daarom dat ik ze blijf doen, denk ik. :devil:
 
HLM for PL, Week 2, Day 3
deze keer wel weer met calibrated plates
Deadlift
5 x 150kg (@6 ; no belt, straps (barbell te koud))
5 x 160kg (@6,5 ; belt, hook-grip)
5 x 170kg (@7,5 ; cool! hook-grip)
5 x 175kg (@9,5 ; straps, WTF?)
5 x 175kg (@8 ; Hook-grip)

Close grip bench press
4 x 90kg (@6,5)
4 x 97.5kg (@8,5)
4 x 100kg (@9)
4 x 100kg (@9,5 ; mis-groove, oeps)

Squat (no belt)
4 x 140kg (@8 ; rechter heup wringt weer tegen)
4 x 140kg (@7,5)
4 x 145kg (@9 ; niet te gek doen)
4 x 120kg (@5 ; proberen de techniek weer een beetje op orde te krijgen)

Geen slechte training. Op zich voelde ik me wel sterk, ondanks dat mijn maag echt nog vol zet van een veel te grote pre-lift maaltijd. Was niet ideaal, maar stoorde minder dan verwacht.
DL was echt ruk in het begin. De barbell was echt freaking koud!! Wel gek dat ik beter met hook-grip dan met straps kon liften.
em-happy.png

CGBP ging zoals verwacht.
De squats liepen niet zoals gehoopt. Mijn rechter heup speelt me weer parten. Dus de laatste set een stuk lichter gedaan. Door die heup ga ik hele gekke dingen doen tijdens het squatten. Niet ideaal. Voor een single heb ik hier weinig last van maar enkele reps na elkaar doen is echt niet geweldig.
De tempo squats gaan dus wat minderen in volume denk ik en de squats zonder riem probeer ik te houden zoals nu. Dus naar een 4@9 opwerken en dan serieus zakken in gewicht i.p.v. de 4@9 nog herhalen.
 
HLM for PL, Week 3, Day 1
Squat

5 x 140kg (@6 ; beste techniek ooit!)
5 x 147.5kg (@7)
5 x 155kg (@8) PR
5 x 155kg (@7,5)
5 x 155kg (@8)

Bench press
5 x 90kg (@6,5)
5 x 95kg (@7,5)
5 x 100kg (@8,5) PR
5 x 100kg (@9 ; oeps!)
5 x 95kg (@8,5 ; bovenrug een beetje leeg)

Deadlift from blocks
4 x 150kg (@7 ; no belt, mid shin)
4 x 160kg (@8)
4 x 170kg (@9)
4 x 170kg (@9 ; 't was genoeg zo.)

Verrassend weinig last gehad van de heup. Ik ben benieuwd hoe dat de komende dagen gaat zijn.
Bench voelde super, tot rep 4 van elke set. Echt super licht en vanaf rep 4 ging het snel achteruit. (eigenlijk iets waar ik vaak last van heb) Wel echt goeie pauzes genomen, elke rep.
Deadlift was gewoon zwaar. Had weinig energie en mijn onderrug wou niet mee. Tijdens de training geen pijn af zo, maar ik kan minder kracht zetten en er minder spanning op houden. Hopelijk krijg ik ook daar de komende dagen geen spijt van. Maar ook als dat zo is, het heeft zich al altijd heel mooi hersteld op zeer korte termijn.
 
Lekkere training! Goed dat je weer beter herstelt en weinig last hebt van je heup. Mooie prs weer. Bij die squat ben ik nog niet!
 
Thanks!
Vreemd genoeg komt de grootste last in de heup meestal zo'n 36 a 48 uur na de training. Dus 't is nog even afwachten wat het geeft.
 
HLM for PL, Week 3, Day 2
Bench press (t&g)

4 x 95kg (@6,5)
4 x 100kg (@7,5)
4 x 105kg (@8,5)
4 x 105kg (@9 ; signature gold wraps: wat een verschil. voelt veel steviger aan de polsen. Misschien beter voor singles?)
4 x 105kg (@8,5 ; thp wraps: lijkt minder steun te geven, maar ging toch beter.)

Tempo squat 3-0-3
8 x 70kg (voorzichtig met heup)
8 x 90kg (minder diep, voelt beter. Ellebogen niet zo blij.)
8 x 100kg (@6 ; weinig last, maar toch niet helemaal pijnloos. Net onder parallel is genoeg.)
8 x 100kg (@8 ; sommige reps meer naar achteren gaan zitten. Is beter voor de heup, maar niet voor de onderrug.)

Pendlay row
8 x 70kg (@7)
8 x 70kg (@7)
8 x 75kg (@7)
8 x 75kg (@6,5 ; die rows blijven mijn ellebogen toch verneuken.)

Geen slechte training. Bench liep wel goed vind ik.
Meer achteruit zitten tijdens de tempo squat was geen goed idee. Een slecht idee zullen we maar zeggen. De heup deed geen pijn, maar mijn onderrug des te meer. Echt niet goed. Gelukkig voelde ik niks tijdens de rows, maar als ik gewoon op een stoel zit irriteert het wel. Shit!! Achja, morgen zal 't wel weer beter zijn. :)
Pendlay rows hebben het gekende effect op mijn ellebogen ( pijnlijke biceps aanhechting). Ik snep mezelf niet dat ik ze nog doe eigenlijk. Ben van plan om eens een Swiss Bar aan te schaffen zodat ik ze met neutrale greep kan doen. (en ook wat andere lifts kan doen uiteraard)
 
HLM for PL, Week 3, Day 3
Deadlift

5 x 160kg (@6,5)
5 x 170kg (@7)
5 x 177.5kg (@8 ; hook-grip) PR
3 x 177.5kg (@10 ; straps: what is going on!?)
5 x 170kg (@8 ; hook-grip)

Close grip bench press
4 x 90kg (@7)
4 x 97.5kg (@7,5)
4 x 102.5kg (@8,5) PR
4 x 102.5kg (@8,5)
4 x 102.5kg (@9)

Squat (no belt)
4 x 140kg (@7 ; op diepte letten)
4 x 150kg (@8 ; hmmmm, toch een struggle. Op het randje van wat ik durf met mijn heup.)
4 x 150kg (@8,5)
4 x 150kg (@8,5)

Niet echt geweldig gemotiveerd voor de training. Die heup speelt me wat parten qua zelfvertrouwen. En die zever met die straps tijdens de DL werkte ook niet echt positief op mijn gemoed. Maar als ik alles met hook-grip zou doen haalde ik de laatste set zelfs niet. Dus wat moet ge dan he?
Tijdens CGBP kwam de motivatie wel weer terug.
em-happy.png

Squat voelde dan weer wat minder. De barbell voelde echt zwaar op de rug. De heup deed wel wat pijn maar zeker niet overdreven. Af en toe merkte ik toch dat ik dominant op mijn linker been begon te squatten.
Een zo, zo training.
 
Harde deadlift en goede bench gezet wel he. Snap echt niet dat het zwaarder voelt met straps...
 
Thanks.
Ik snap er ook niks van. Is pas de laatste paar trainingen dat ik daar last van heb.
 
Back
Naar boven