AndroidHealthClinic

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Soms verlies ik mijn flow ook al eens door de straps.
 
Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat best oplos. Alle werksets hook-grip doen gaat mijn duimen te fel belasten. Mixed grip krijg ik echt last van de biceps-pezen van.
Voor singles werkt hook-grip geweldig.
Lichtere sets probeer ik zoveel mogelijk dubbel overhands te doen uiteraard.
 
Ik weet eigenlijk niet hoe ik dat best oplos. Alle werksets hook-grip doen gaat mijn duimen te fel belasten. Mixed grip krijg ik echt last van de biceps-pezen van.
Voor singles werkt hook-grip geweldig.
Lichtere sets probeer ik zoveel mogelijk dubbel overhands te doen uiteraard.
Een flow/routine ontwikkelen voor het omdoen van de straps, mezelf kwaad maken op de straps wil ook al wel eens helpen :D

In suit zijn straps al helemaal een feest :o
 
Een flow/routine ontwikkelen voor het omdoen van de straps, mezelf kwaad maken op de straps wil ook al wel eens helpen :D

In suit zijn straps al helemaal een feest :o
Maar ik heb wel redelijk met straps kunnen liften hoor. Alleen nu de laatste 2 keer loopt 't van geen kanten.
De vorige keren ging het prima.

Ja in een suit zal het wel een hele procedure zijn om het goed te krijgen.
 
HLM for PL, Week 4, Day 1
Squat

4 x 140kg (@6,5 ; rare set)
4 x 150kg (@7)
4 x 155kg (@7,5)
4 x 157.5kg (@8)
4 x 157.5kg (@8,5)
4 x 155kg (@7,5)

Bench press
4 x 85kg (@6)
4 x 90kg (@6)
4 x 100kg (@8)
4 x 100kg (@8)
4 x 100kg (@8)
4 x 100kg (@8)

Deadlift from blocks
4 x 150kg (@7)
4 x 160kg (@8)
4 x 170kg (@8)
4 x 170kg (@9)
4 x 170kg (@8)

Geen geweldig gevoel bij deze training.
Voor de training 2x naar het toilet. Tijdens de training nog een keer.
Voelde me erg vermoeid in het onderlichaam en toch bij elke oefening de optionele extra set gedaan. Gewoon omdat ik voor mezelf vond dat het moest.
Het tempo zat er redelijk in, maar ik kon niet de kracht ontwikkelen die ik wilde.
De rechterheup deed niet zoveel pijn tijdens de training. Maar nadien toch wel weer wat meer (was verwacht). Een iets bredere squat stand helpt wel.
 
Het slechte nieuws vandaag: meer DOMS dan ik had verwacht.:(
Het goede nieuws is dat ik minder last van de heup heb dan ik had verwacht.:)
 
HLM for PL, Week 4, Day 2
Bench press (t&g)

4 x 95kg (@7)
4 x 100kg (@7)
4 x 105kg (@8)
4 x 107.5kg (@9) PR
4 x 107.5kg (@8,5)

Pin squat
8 x 100kg (@6) PR
8 x 120kg (@7) PR
8 x 120kg (@8)
8 x 120kg (@7,5)

Tempo pendlay row 3-0-3
8 x 50kg (@6) PR
8 x 55kg (@7) PR
8 x 57.5kg (@6) PR
8 x 57.5kg (@7)
8 x 57.5kg (@6)

Bench ging echt goed. Heerlijk zo repjes maken met >100kg.
Pin squat ipv tempo squats. Volume ook iets beperkter gehouden. Onderrug toch compleet verzuurd. Ook goeie pump in de quads.
De rows in tempo uitgevoerd. Is beter voor de biceps-pezen. Omdat de onderrug nog compleet naar de zak was van die pin squats viel dat niet mee!!

Blij met de bench. Blij met de pin squats.
Die pendlay rows moeten er uit. Ik haat die dingen, in welke uitvoering ook.
 
Damn nice bench mate! Lekker
 
Thanks!
Gaat onverwacht goed tegenwoordig. :)

Als nu mijn heup nog een beetje op orde komt gaan er PR's sneuvelen binnenkort! :D
 
TEMPO BENT OVER ROWS????!!!! ben je gek of zo, dat lijkt me echt een hel!
Haha, dat valt beter mee dan tempo squats iig. :D

Maar de bedoeling is toch een aardige stress te genereren met lage gewichten. Dit om de pezen van de biceps te ontzien. Ik krijg altijd last van die pezen bij eender welke variant van rows of curls.
Bij tempo varianten is dat veel minder.
Gek genoeg is het bij squats net andersom. Daar krijg ik net last als ik tempo varianten doe.???
 
HLM for PL, Week 4 Day 3
Deadlift

4 x 150kg (@6)
4 x 160kg (@6)
4 x 170kg (@6,5)
4 x 180kg (@8) PR
4 x 180kg (@8,5)

Close grip bench press
4 x 95kg (@7)
4 x 100kg (@8,5)
4 x 102.5kg (@8,5)
4 x 102.5kg (@9,5)

Squat (no belt)
4 x 140kg (@6,5)
4 x 150kg (@8,5)
4 x 150kg (@8)

Beetje gebrek aan zelfvertrouwen de laatste tijd. Omdat ik zo snel gains heb gemaakt in piek kracht vallen me de volume sets wat zwaar. Beetje hetzelfde gevoel als bij SSLP als die op zijn eindeloopt. Dat je opziet tegen die zware sets waar weer 2,5kg bij komt elke keer.
Zo heb ik tegenwoordig ook vaak het gevoel van "damn, die sets van vorige keer dat gaat me niet meer lukken. Dat was een toevalstreffer." En dan stel ik de training uit of begin er met tegenzin aan of met een meer negatieve instelling.
Over de training ben ik wel redelijk tevreden. De RPE scores waren all over the place, maar dat gebeurt wel eens in deze situatie. Gemiddeld genomen denk ik dat RPE van de hele training wel goed zat.
Squat volume wat beperkt gehouden vanwege de heup. Tot en met de set van 140kg zo goed als niks gevoeld. Maar elke rep proberen zo te bewegen dat ik zo weinign mogelijk last heb maakt het er niet makkelijker op. Erg recht naar onderen gaan blijkt redelijk goed te gaan.
 
Gewoon knallen als je het met 2,5kg minder kan dan lukt het met meer ook. Je bent dan ook nog sterker geworden en hebt nog flink wat rpe over zo te zien.
 
Ja, wat de DL betreft moet ik er gewoon voor gaan. Die loopt prima.
Wat de bench betreft, daar heb ik tegenwoordig altijd wel zin in. :)
De squat is toch uitkijken. Tijdens de training erg weinig last, maar erna des te meer. Als ik even in de zetel zit doet het aardig pijn als ik weer recht sta. Hoe meer ik beweeg, hoe minder pijn heb ik de indruk.
 
HLM for PL, Week 5, Day 1
Squat

1 x 170kg (@8)
4 x 155kg (@7)
4 x 160kg (@8)
4 x 160kg (@8,5)

Bench press
1 x 107.5kg (@8)
4 x 100kg (@8)
4 x 100kg (@7.5)
4 x 100kg (@7.5)

2ct paused deadlift
1 x 160kg (@8)
3 x 150kg (@9)
3 x 150kg (@9 ; alles zonder riem)

Geen geweldige training, maar ook niet slecht.
Net voor de training aardig wat frustraties gehad. En al de hele dag redelijk moe.
Die paused DL beltless doen (zoals aanbevolen door BBM) is echt wel mega zwaar voor de onderrug. Die was gewoon kapot na dit.
 
Ah nice, daar pauzeer ik hem ook :)
Mijn onderrug voelt echt compleet verzuurd aan nu. Ik kan sowieso veel minder beltless liften dan met belt. Na 2 reps staat mijn rug in brand.
Geen idee hoe het komt. Bij squat heb ik het ook.
Riem om en ik heb geen enkel probleem.
 
Mijn onderrug voelt echt compleet verzuurd aan nu. Ik kan sowieso veel minder beltless liften dan met belt. Na 2 reps staat mijn rug in brand.
Geen idee hoe het komt. Bij squat heb ik het ook.
Riem om en ik heb geen enkel probleem.

Doe zelf nooit beltless deadlifts, buiten m'n opwarmsets om natuurlijk :o
Vanaf 70% pak ik de belt erbij bij 4 reps of meer. Anders vanaf ~75%.
 
Back
Naar boven