Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Doe zelf nooit beltless deadlifts, buiten m'n opwarmsets om natuurlijk :o
Vanaf 70% pak ik de belt erbij bij 4 reps of meer. Anders vanaf ~75%.
Beltless is hier voornamelijk bedoeld om de load te verminderen. Dus om recovery te verbeteren.
Als ik dan toch een belt ga aandoen zullen de gewichten ook zwaarder worden dan bedoeld is.
 
HLM for PL, Week 5, Day 2
Spoto press

1 x 105kg (@8) PR
3 x 100kg (@6) PR
3 x 105kg (@8) PR
3 x 107.5kg (@8) PR

Heel vreemd. Ik vermoed dat die single @8 een mis-groove was en dat ik daardoor de back-off sets compleet verkeerd ingeschat heb. Had eigenlijk 2x3@9 moeten zijn.

Safety bar squat
6 x 107kg (@6 ; we gaan voorzichtig doen vandaag.)
6 x 112kg (@6)
6 x 112kg (@5 ; meer op mijn rechter been gaan leunen. Gek genoeg doet mijn rechter heup dan minder pijn.)
6 x 112kg (@4 ; idem als vorige set. Voelt dan plots ook erg licht aan allemaal. :))

Tempo pendlay row 3-0-3
6 x 50kg (@6)
6 x 60kg (@7) PR
6 x 65kg (@8 ; Moeilijk om de barbell tot tegen de buik te trekken als je geen snelheid er in kan steken.) PR
6 x 65kg (@8 ; dit deed toch even weer wat pijn aan de linker elleboog.)

Korte en lichte training.
Dat doet eens goed.
Ondanks dat de spoto press zo raar verliep ben ik er erg tevreden over.
Ik kon de baar netjes afremmen en heb ook mooie pauzes gehouden zo'n 2,5cm boven de borst.
 
HLM for PL, Week 5, Day 3
Deadlift

1 x 195kg (@8 ; lekker scheef geladen door Jan)
4 x 180kg (@8)
4 x 180kg (@8)
4 x 180kg (@8)

2ct paused bench press
1 x 110kg (@8 ; rack:12) PR
3 x 105kg (@8,5) PR
3 x 105kg (@8,5)

2ct paused squat
1 x 150kg (@8 ; rack:16)
3 x 135kg (@7 ; voorzichtig met de heup)
3 x 135kg (@8 ; voelde niet zo goed)

Zeer tevreden over de DL. Jan was wel weer zo vriendelijk om de barbell scheef te laden (anders was het 190kgx1@8 geweest).
Bench ging ook super goed.
Squat viel me tegen maar dat had ik verwacht met de heup. Wel vervelend dat na de training de heup en de aanhechting van de glutes aan de onderrug echt pijn begonnen doen. De autorit naar huis was niet zo aangenaam. En nu nog steeds niet.
2 daagjes rustig aan en dan zal het wel weer beter zijn.
 
Vandaag een goeie wandeling aan een stevig tempo gedaan en een 7 min. AMRAP V-bar rows.
Die rows gingen van geen kanten, maar deden wel redelijk goed aan de rug.
Squats met lege barbell vielen ook goed mee.

Hopelijk morgen weer wat beter.
 
Haha, ik hoop het.
Maar de rug en de heup kunnen roet in het eten gooien. Da's waar ik benieuwd naar ben.
It's fucking PR time fuck your elbow!!!

 
HLM for PL, Week 6, Day 1
Squat

1 x 165kg (@8 op het randje: niet slecht voor een pijnlijke onderrug. wel alle lef achterwege gelaten.)
4 x 145kg (@7 : is voldoende zwaar voor vandaag)
4 x 145kg (@6,5)
4 x 145kg (@6 : Auw, die riem doet pijn in mijn lies!)
4 x 145kg (@7 : als ik minder diep ga ben ik minder sterk)

Bench press
1 x 107.5kg (@8 : zware 8. toch typisch dat het op dag 1 minder gaat.)
4 x 100kg (een lichte @8: veel beter.)
4 x 100kg (@8 : wat minder)
4 x 100kg (@8 : weer beter)
4 x 100kg (@8,5 : beetje leeg)

2ct paused deadlift
1 x 160kg (@8,5 : echt moe nu)
3 x 150kg (@7,5 : ongelofelijk goeie set)
3 x 150kg (@8,5 : toch nog erg goed)
3 x 150kg (@8 : erg tevreden)

Met een heel klein hartje begonnen aan de training. Geen idee wat het ging geven met die onderrug.
Tijdens de training zo goed als niks gevoeld en ook de heup gaf zo goed als geen last. Heel raar.
Ik voelde me wel niet echt sterk. Er ontbrak wat power.
Ik was ook al redelijk vermoeid aan het begin van de training.
(nu 12 uur later: rug is stram en heup doet wat vervelend, maar niks extreem)
 
Mooi, zijn we op dit moment even sterk op de squat en nu door bouwen!
 
Alles voelde duidelijk tich lichter dan je verwacht had. Das een goed teken he, soms kan je je echt vermoeid voelen maar toch nette trainingen neer zetten.
 
Mooi, zijn we op dit moment even sterk op de squat en nu door bouwen!
Maar ik was sterker ... :(
Als de rug het een beetje houdt en de heup niet te vervelend gaat doen kan ik opbouwen. Ik ben op dit moment al blij dat ik de kracht wat kan vasthouden.
Ik voel de laatste weken ook veel meer vermoeidheid in de benen dan gewoonlijk. Echt redelijk kapot gaan de dag nadien. Veel strammer dan wat voor mij normaal is.
 
Alles voelde duidelijk tich lichter dan je verwacht had. Das een goed teken he, soms kan je je echt vermoeid voelen maar toch nette trainingen neer zetten.
Wat LB betreft wel ja. Enkel de singles @8 niet. Maar dat kan ook mentaal geweest zijn.
 
HLM for PL, Week 6, Day 2
Spoto press

1 x 110kg (@8) PR
3 x 102.5kg (@7)
3 x 105kg (@8)
3 x 107.5kg (@8,5)

Safety bar squat
6 x 117kg (@6 : Echt op techniek werken = niet makkelijk)
6 x 127kg (@7 : conservatief gescoord)
6 x 132kg (@8)
6 x 132kg (@8 : viel goed mee. Toch wat volume beperken en het hier bij houden)

Tempo pendlay row 3-0-3
6 x 55kg (@6,5)
6 x 57.5kg (@7)
6 x 60kg (@7)
6 x 65kg (@7,5)
6 x 65kg (@9 : 't was op)

De laatste dagen erg veel vermoeidheid opgebouwd. Ik moet wat werk gaan maken van mijn slaapgewoonten. Beetje beter opletten met op tijd in bed kruipen en een beetje beter tot rust komen net voordat ik er in kruip.
Ondanks de eerdere vermoeidheid van de dag toch een goeie training. De top-sets die geen PR zijn, zijn volgens mij wel een evenaring of er zeker en vast dicht bij.
Ik sta versteld dat die Spoto press zo goed ging. Geeft me toch vertrouwen dat heavy singles op comp. bench ook goed moeten gaan.
Heup en onderrug hebben me weinig last bezorgd. Zeker niet compleet pijnloos kunnen trainen maar dit geeft wel goeie moed.
 
HLM for PL, Week 6, Day 3
Deadlift

1 x 190kg (@9 : gene vette vandaag)
4 x 170kg (@7.5)
4 x 170kg (@8)
4 x 170kg (@8)
4 x 170kg (@8)

2ct paused bench press
1 x 110kg (@8)
3 x 105kg (@8.5 : lichte 8.5, had een 8 kunnen zijn)
3 x 105kg (@8.5 : een echte 8.5)
3 x 105kg (@8.5 : op het randje nog een 8.5)

2ct paused squat
3 x 100kg (@9 : veel pijn aan de heup)
3 x 100kg (@9 : idem)
3 x 100kg (@5 : veel beter => knieën niet te ver naar voren laten gaan.)
3 x 100kg (@5 : idem)

't Is een beetje op de laatste dagen. Te weinig en slechte slaap en de pijn aan de heup en last in de onderrug (die de te korte slaap nog eens verstoren) helpen niet.
Het onderlichaam voelt echt compleet op. De hele dag overal last van en altijd stram.
Maar de algemene vermoeidheid is ook erg hoog.
Volgende week aardig wat minder hevig trainen om hopelijk toch nog wat op orde te geraken voor de wedstrijd.
Bench heeft hier duidelijk veel minder onder te lijden.
 
HLM for PL, Week 7, Day 1
Squat

1 x 160kg (@8 ; heel voorzichtig geweest met de heup.)
3 x 150kg (@8)
3 x 150kg (@6,5 ; lekker naar rechts leunen!)
3 x 150kg (@8 ; laatste rep was geen goede. Te snel willen zijn.)

Bench press
1 x 110kg (@8)
3 x 102.5kg (@8)
3 x 102.5kg (@8)
3 x 102.5kg (@8)

2ct paused deadlift
1 x 160kg (@8)
1 x 150kg (@8)
1 x 150kg (@8)
1 x 150kg (@7,5 ; zeer goeie set. Haast geen stress op de onderrug.)

Algemene opmerking: Schedel-splijtende hoofdpijn gedurende de hele training! :(
Bij de squat wat met de techniek gespeeld tijdens de opwarming en al snel weer bij die rare fix terecht gekomen. Rechter heup doet pijn, dus ga je daar extra op leunen. Dat doet veel minder pijn. :P 't Is nog wat zoeken om het ideale punt te vinden wanneer ik wat moet gaan leunen naar rechts en hoeveel ik net moet leunen (teveel zorgt voor struggles). Ik moet ook trager zakken om het goed te krijgen. Dat ging wat mis tijdens de laatste set. Maar het werkt op zich prima. Hier kan ik mee verder werken tot aan de wedstrijd. :)
Bench ging niet slecht voor de eerste training van de week. Mijn 1@8 toch met 2,5kg kunnen verhogen.
DL ook wat werk gemaakt van de techniek. Tegen de laatste set aan had ik het gevoel dat ik het meeste van de load van de onderrug kon halen. Lang geleden dat ik nog met zo weinig pijnlijke pump in de onderrug gelift heb.

Nu, 12 uur later: Toch weer last van de heup en onderrug, maar veel minder intens dan wat het de afgelopen weken is geweest. Ben niet ontevreden over de effecten van mijn aanpassingen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm lijkt wel alsof je beetje mijn heup en onderrug probs hebt. Heb je ooit je onderrug verrekt? dat is namelijk 2x het probleem geweest bij mij. Ook de reden waarom ik deze week geen lower body doen, kan nu toch rusten gezien mijn off-season.

Welke wedstrijd ga je trouwens doen, in België eentje?
 
Nee, nooit echt problemen gehad in de onderrug, buiten een echt vreselijke pump en brandend gevoel de dag na een training (de laatste weken).
2de interclub wedstrijd op 31 maart in Crossfit Super 7 te Aarschot. (VGPF => IPF Vlaanderen)
 
HLM for PL, Week 7, Day2
Spoto press

1 x 112.5kg (@8 ; geen idee wat de RPE was eigenlijk. Maar zeker niet meer dan 8) PR
3 x 105kg (@6 ; makkie)
3 x 110kg (@8) PR
3 x 110kg (@8.5)

Safety bar squat
6 x 97kg (@5)
6 x 117kg (@7)
6 x 137kg (@8) PR
6 x 137kg (@8)
6 x 117kg (@5.5)

Tempo pendlay row 3-0-3
6 x 60kg (@6)
6 x 65kg (@7)
6 x 67.5kg (@8) PR
6 x 67.5kg (@8)
6 x 60kg (@8)

Ging beter dan verwacht.
Als je eenmaal de spoto press door hebt gaat ie echt heel goed. Lekker kleine ROM. :)
De SSB squats ging voortreffelijk. Erg weinig last van de heup. Hopelijk heb ik hiermee geen domme dingen gedaan. Dat zullen we morgen wel merken.
De rows ... ik haat ze. De tempo versie doet veel minder pijn aan de biceps pezen, maar toch nog elke keer een steek bij de laatste rep van elke set met 67,5kg. En ik dommerik doe die laatste rep van de set met 60kg op normale snelheid. Was echt geen goed idee.
Maar over het algemeen heb ik wel het gevoel dat ik weer de juiste richting in kan slaan met het oog op de wedstrijd.
 
Back
Naar boven