Fitness Seller

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Leuk pakje! :eyebrow:

Maar die 170 ging wel hard omhoog, mooi man!
 
Leuk pakje! :eyebrow:

Maar die 170 ging wel hard omhoog, mooi man!
Thanks. Die singles bewegen altijd sneller dan dat ze aanvoelen.

Ja, het is toch wel eens nuttig om te trainen op dezelfde manier als tijdens een wedstrijd. Het viel me op dat de juiste positie van de riem vinden niet zo vanzelfsprekend is als ik dacht.
 
Zat een beetje rond te struinen op het forum en kwam je draadje tegen. Zat ff je filmpjes te bekijken, die 170Kg ging echt super man, leek alsof het je niet heel veel moeite kostte.
 
Zat een beetje rond te struinen op het forum en kwam je draadje tegen. Zat ff je filmpjes te bekijken, die 170Kg ging echt super man, leek alsof het je niet heel veel moeite kostte.
Welkom.
Ja, zo leek het mij ook toen ik het filmpje zag. Toen de barbell op mijn schouders lag voelde het net wat anders. :D Hoewel ik toch wel heel tevreden is was over die rep hoor. Denk dat ik eigenlijk nog wel 5kg extra had moeten doen om echt een RPE 8 te halen.
Maar straks weer squats. Dus dan gaan we daar maar wat steviger te werk. :)
 
BBM 3 week peaking cycle (fast), W2, D2
Deadlift
1 x 192.5kg (@8)
3 x 182.5kg (@8 ; bedoeling was @9 ... maar als je een goeie dag hebt komt dat niet helemaal uit. :P ) PR
3 x 177.5kg (@7.5)
3 x 177.5kg (@8)

Close grip bench press
1 x 110kg (@8) PR
3 x 105kg (@8.5) PR
3 x 96.5kg (@6)
3 x 96.5kg (@6.5)
3 x 96.5kg (@7)

Squat (no belt)
6 x 140kg (@7.5)
6 x 150kg (@8.5) PR
6 x 140kg (@8)
6 x 140kg (@7.5)

't Ging hard vandaag.:D
 
Nice hoor! Allemaal PR's, je gaat lekker op de BBM schema's!
 
Thanks.
Ja, nu ik zelf wat door krijg hoe ik tijdens de training kleine zaken kan aanpassen (setje minder/meer, RPE beetje regelen, ...) loopt het heel goed.
En ook hun info ivm biopsychosociaal model van pijn en catastrophizing hebben me veel geholpen.
Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld. :)
 
Thanks.
Ja, nu ik zelf wat door krijg hoe ik tijdens de training kleine zaken kan aanpassen (setje minder/meer, RPE beetje regelen, ...) loopt het heel goed.
En ook hun info ivm biopsychosociaal model van pijn en catastrophizing hebben me veel geholpen.
Ik heb me in jaren niet zo goed gevoeld. :)
Ja, ik heb intussen ook gigantisch veel geleerd van alle verschillende programma's en templates (niet alleen die van BBM). Pijn en catastrophizing van Austin Baraki zou een must read moeten zijn voor iedereen die met krachttraining en blessures te maken heeft, het veranderd compleet je mindset en blessures blijven zelfs gewoon weg lijkt het!
 
Ja, ik heb intussen ook gigantisch veel geleerd van alle verschillende programma's en templates (niet alleen die van BBM). Pijn en catastrophizing van Austin Baraki zou een must read moeten zijn voor iedereen die met krachttraining en blessures te maken heeft, het veranderd compleet je mindset en blessures blijven zelfs gewoon weg lijkt het!
Die Baraki is een speciaal man. Hij is niet alleen heel verstandig, maar kan het ook duidelijk uitleggen.
Ik ben het zeker met je eens dat die content een must read/listen is voor iedereen. Ook als je niet aan sport doet.
 
Hookgrip :heart:
Je gaat inderdaad heel erg lekker!

Zitten je armen niet wat in de weg voor je knieën bij de deadlifts? Zien dr verder erg goed uit, en mooie snelheid.
 
Hookgrip :heart:
Je gaat inderdaad heel erg lekker!

Zitten je armen niet wat in de weg voor je knieën bij de deadlifts? Zien dr verder erg goed uit, en mooie snelheid.
Hopelijk houd ik deze flow nog 1,5 week vol.:)

Ik heb er wat mee geëxperimenteerd en zoals de armen en knieën nu zitten denk ik dat ik het meeste voordeel heb door een iets kortere ROM zonder echt te hard tegen de knieën te drukken.
 
BBM 3 week peaking cycle (fast), W2, D3
2ct paused squat
1 x 160kg (@8 ; was niet zo geweldig voor de heup)
3 x 150kg (@8.5 ; niet van harte)
3 x 142.5kg (@7.5 ; slechte dag?)
3 x 142.5kg (@7.5 ; de beentjes zijn wat moe geloof ik)

2ct paused bench press
1 x 107.5kg (@8)
3 x 105kg (@8 ; ging plots iets beter)
3 x 100kg (@7)
3 x 100kg (@7)

Press
1 x 70kg (@8)
0 x 75kg (@11)
6 x 50kg (@6)
6 x 60kg (@8.5)
6 x 55kg (@8)

Alles behalve een geweldig gevoel tijdens de training. Het gevoel over de prestaties is nog wel redelijk positief.
Het voelde alsof ik aardig verkouden was, maar zonder de verkoudheid die daar bij hoort. De vermoeidheid bij de aanvang van de training lag ook aardig hoog.
De 1RM poging p press was duidelijk geen goed idee. Dat liep volledig mis. Voor een andere keer dan maar ...
 
BBM 3 week peaking cycle (fast), W2, D4
Deficit deadlift
1 x 180kg (@8)
3 x 175kg (@9) PR
3 x 166.5kg (@8.5 ; straps vanaf hier)
3 x 166.5kg (@8)

2ct paused bench press
1 x 110kg (@8.25 ; echt op het randje een 8 of toch misschien een 8.5)
3 x 105kg (@8.5)
3 x 96.5kg (@7)
3 x 96.5kg (@7)
3 x 96.5kg (@6.5)

Romanian deadlift
6 x 140kg (@6.5 ; alles met straps)
6 x 150kg (@7.5)
6 x 150kg (@7)
6 x 150kg (@6.5)

Het lijkt zo niet maar dit was echt een struggle. Alles loom en moeizaam. Ook wat langere rust tussen de sets, hoewel ik daar zeker niet in overdreven heb.
Toch wel sterk geëindigd.
Geen riem gebruikt deze training.
De kracht is er dus zeker, alleen de recovery zal nu nog moeten komen om volgende week top te zijn.
 
BBM 3 week peaking cycle (fast), W3, D1
Squat

2 x 180kg (@8,5 ; Yeah buddy!) PR
3 x 170kg (@9) PR
3 x 161.5kg (@7,5)

Bench press
2 x 115kg (@9) PR
3 x 110kg (@8,5) PR
3 x 104kg (@8)

Deadlift
2 x 190kg (@9) PR

PR-Tuesday!!
Ik denk dus als openers 180kg, 115kg en 190kg te kunnen nemen.
DL voelde het minste van de 3. Ik vrees dicht tegen het maximale gewicht te zitten wat ik los krijg van de grond. 1x tot net onder de knie is het verder geen enkel probleem meer.
 
Lekkere gewichten! Ik zou je openers wat conservatiever doen als ik jou was. De tweede beurt is de bepaler van je derde beurt.

Openers @7
Tweede beurten @9

Om mij als voorbeeld te nemen bij de squat
195kg @7
202,5kg @9
210kg @10

En voelt die 195kg als een @8 dan 200kg > 205kg

Dit is althans hoe RTS het doet.
 
Bedankt voor de tip!

Misschien dan gewoon overal 5kg af doen?
Ik heb wel de neiging om voor een single @9,5 of 10 een hele grote range te hebben. Dus ik zou met zekerheid geen extra rep meer kunnen, maar ik kan wel meer gewicht tillen. (voor DL ligt dit over het algemeen anders)
 
Bedankt voor de tip!

Misschien dan gewoon overal 5kg af doen?
Ik heb wel de neiging om voor een single @9,5 of 10 een hele grote range te hebben. Dus ik zou met zekerheid geen extra rep meer kunnen, maar ik kan wel meer gewicht tillen. (voor DL ligt dit over het algemeen anders)
Geen probleem, daarvoor zijn we hier!

Uuhm 5kg is inderdaad ongeveer -5%. je moet het het zo zien elke RPE hoger of lager is +-5%. je jumpt dus na je tweede @9 beurt 5% wat theoretisch als het een true @9 was een true @10 is.

Als ik even RTS meet card erbij pak kom ik dan op dit uit:
Squat
Plan A 175 > 187,5 > 195
Plan B 175 > 182,5 > 187,5

Bench
Plan A 110 > 117,5 > 122,5
Plan B 110 > 115 > 117,5

Deadlift
Plan A 185 > 197,5 > 205
Plan B 185 > 190 > 197,5

If your opening attempt feels normal or better than normal, increase by the "2nd Attempt Plan A" number
If your opening attempt is worse than normal, then increase by the "2nd Attempt Plan B" number
Another way to look at it: Opener is @7.5 or easier, then Plan A. If it's @8.5 or harder, Plan B. If it's @8 on the nose, then split the difference and round up (toward Plan A).

If your 2nd attempt feels normal or better, then increase by the "3rd Attempt Plan A" number
If your 2nd attempt feels worse than normal, then increase by the "3rd Attempt Plan B" number
A normal 2nd attempt is usually RPE 9 or slightly higher.

Dit is in ieder geval wat hun doen, los van de 5 warming up sets. Zie bijgevoegd excelsheet voor meer informatie.
 

Bijlagen

  • Meet Card v4.xlsx
    262,4 KB · Weergaven: 123
Harde training rik!! Goeie gewichten. En mooie info over openers van EigenWereld !
 
Top!

Het enige waar ik wat bang voor ben zijn de grote spongen tussen openers en 2nd attempt in plan A. Ik ben redelijk slecht in grote sprongen in gewicht maken.
Dus ik vrees een beetje dat die stap me gaat afschrikken en de 2nd door de stress moeilijker gaat maken dan nodig.
Ofwel moet ik gewoon vertrouwen hebben in mezelf en gewoon makkelijke openers nemen en doen zoals RTS zegt. Het gaat om een totaal neer te zetten en dat lukt het beste met eerst een makkelijke opener. :)
 
Back
Naar boven