XXL Nutrition

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Training 06/04/2019
Sumo deadlift
5 x 120kg
5 x 120kg PR
5 x 140kg
5 x 140kg PR

Neutral grip bar bench press
8 x 66kg
8 x 66kg
8 x 66kg PR

Neutral grip bar pendlay row
8 x 66kg
8 x 66kg PR

Weer wat dingetjes uitgetest.
Sumo ging op zich goed De ene keer deed de heup wat pijn, de andere keer weer niet.
Ik heb wel moeite met de grip. Ik moet ideaal net op het gladde deel van de barbell vastpakken. Niet ideaal dus. Ik heb het breder geprobeerd maar dat bracht de hele set-up in de war.
Tijdens de nacht weer erg veel last gehad van de heup. Ben niet zeker of het van de DL kwam.

De bench viel tegen. Wat pijn rond de linker schouder. Nog een overblijfsel van de grinder tijdens de wedstrijd, neem ik aan.

De rows bevielen me veel meer dan met een normale barbell.
 
Pivot, Week 1, Day 1
Front Squat
6 x 90kg (@6.5)
6 x 100kg (@8) PR
6 x 95kg (@7)

Neutral grip bar bench press
8 x 66kg (@6)
8 x 76kg (@6) PR
6 x 86kg (@9 ; plots was het op => Mega pump in de triceps) PR

Stiff leg deadlift
8 x 120kg (@6)
8 x 130kg (@7)
8 x 135kg (@8)

Leuke training.
Die front squats waren weer aardig wennen. Zonder riem of knee sleeves is het toch een raar gevoel. 6 reps met een beetje gewicht is ook weer wennen.
Bij de bench was het plots helemaal op. De pump in de triceps zette er gewoon volledig de rem op. Niet verwacht.
SLDL werd vooral beperkt door mijn cardiovasculaire conditie. Echt helemaal buiten adem na die sets.
Ik vond het zalig, zo'n HIIT training.
 
Pivot, Week 1, Day 2
Db bench press
6 x 37.5kg (@6.5)
6 x 40kg (@7)
6 x 40kg (@7)

Dumbbell row
8 x 35kg (@6.5)
8 x 37.5kg (@7)
8 x 37.5kg (@8)

Safety bar squat
8 x 107kg (@6)
8 x 117kg (@7)
8 x 119.5kg (@8)

Lekker pompen. Voelde weer goed.
Core was nog stijf van de front squats en de quads waren ook nog niet helemaal fris, maar toch voelden die SSB squats heerlijk. Al was het echt kapot gaan qua cardio-conditioning. Maar ook dat wordt snel beter heb ik de indruk.
 
Pivot, week 1, day 3
Snatch grip deficit deadlift
6 x 100kg (@6) PR
6 x 110kg (@6) PR
6 x 120kg (@7 ; vanwege de grip) PR

Incline bench press
6 x 70kg (@7 ; kan echt geen RPE meer inschatten lijkt het wel)
6 x 80kg (@8,5) PR
6 x 77.5kg (@9 ; bankje iets verder uit het rack zetten in 't vervolg)

Dumbbell press
8 x 20kg (@6)
8 x 22.5kg (@8,5 ; verschrikkelijke techniek) PR
7 x 22.5kg (@10 ; WTF?)

Die snatch grip deadlift is echt een coole oefening ... als je je edele delen kan ontwijken. Niet altijd makkelijk om de timing goed te krijgen. Maar voor de rest echt cool om te doen.
Als het een beetje richting verticale push gaat wordt het echt moeilijk voor mij. De incline bench was al grinden. Misschien dat ik iets beter had kunnen pressen als ik het bankje iets verder uit het rack had gezet.
De dumbbell press was echt slecht. 20kg viel heel goed mee. 2.5kg extra was echt teveel. Kracht-uithouding is echt nog ver weg als het om overhead werk gaat.
Interessante training.
 
Wacht eens even snatch grip deadlift jij nou meer dan ik:eek: Holy shit, ik moet aan de bak zie ik haha!
 
Moooe snatch grip deficit. Maakt de deficit nog moeilijker:)
 
Wacht eens even snatch grip deadlift jij nou meer dan ik:eek: Holy shit, ik moet aan de bak zie ik haha!
Oh, is dat zo? :flexing:
Ik vond ze erg goed meevallen. Allen de grip was wat moeilijk tegen het einde van de set en het timen zodat ik er geen blauwe ballen aan zou overhouden viel soms een beetje tegen. :D
Moooe snatch grip deficit. Maakt de deficit nog moeilijker:)
Ik vermoed van wel. Ik heb de gewone nog nooit gedaan.:p
 
Oh, is dat zo? :flexing:
Ik vond ze erg goed meevallen. Allen de grip was wat moeilijk tegen het einde van de set en het timen zodat ik er geen blauwe ballen aan zou overhouden viel soms een beetje tegen. :D
Ik vermoed van wel. Ik heb de gewone nog nooit gedaan.:p
Haha ik heb hem wel volledig uit mijn rug getrokken ivm mijn knieen, maar je doet een pak meer dan ik! Had je niet dat je licht in je hoofd werd van het voorover leunen? Of heb jij ze echt gehurkt/weightliftingstijl gedaan?
 
Haha ik heb hem wel volledig uit mijn rug getrokken ivm mijn knieen, maar je doet een pak meer dan ik! Had je niet dat je licht in je hoofd werd van het voorover leunen? Of heb jij ze echt gehurkt/weightliftingstijl gedaan?
Ik heb ze redelijk uit de benen getrokken. Dat zal wel weightlifting style zijn dan denk ik.
Geen last van licht worden in het hoofd. Eerder van de hoofdpijn die ik al had bij de start van de training.
 
Pivot, Week 2, Day1 (16-04-2019)
Front Squat
6 x 100kg (@7 ; begonnen met stevige buikkrampen ; last van de ellebogen)
6 x 100kg (@7 ; handen dichter bij elkaar: minder last van de ellebogen)
6 x 100kg (@7,5 ; iets smaller gaan staan)

Neutral grip bar bench press
8 x 76kg (@7)
8 x 81kg (@8) PR
8 x 81kg (@8)

Stiff leg deadlift
8 x 140kg (@7)
8 x 140kg (@8)
8 x 130kg (@7)

Voor de training echt stevige buik- en maagkrampen. Tijdens de training ook nog.
Ondanks dat ging het allemaal best wel goed.
 
Pivot, Week 2, Day 2
Db bench press
6 x 40kg (@7)
6 x 42.5kg (@8)
6 x 42.5kg (@9.5)

Dumbbell row
8 x 37.5kg (@7)
8 x 37.5kg (@6)
8 x 42.5kg (@7.5)

Safety bar squat
8 x 107kg (@6)
8 x 117kg (@7)
8 x 117kg (@7.5)

Lekkere training. Voelde heel goed.
Wel heel vreemd van die laatste set db bench. Het voelde niet echt zwaar en ik voelde geen pump, maar ik kreeg er plots geen beweging meer in. Heel vreemd.
De rest liep heel vlot. De squats waren wel serieus puffen.
Alle WU sets hetzelfde rep-aantal als de werk-sets gedaan. :)
 
Pivot, Week 2, Day3
Snatch grip deficit deadlift
8 x 130kg (@6 ; teveel buiten adem om er gewicht bij te hangen.) PR
8 x 130kg (@8 ; mega pump rond de heupen)
8 x 130kg (@10 ; En ik dacht dat de vorige set een mega pump veroorzaakt had.)

Nu ik mijn log aan het typen ben kom ik er achter dat ik setjes van 6 had moeten doen. Misschien is dat wel de reden dat ik zo kapot was na dit. :D

Incline bench press
6 x 70kg (@6)
6 x 80kg (@8)
6 x 80kg (@8 ; deze en vorige set met mijn comp. bench grip)

Nu twijfel ik of ik hier ook 8 reps gedaan heb. Maar dat zal wel niet.

Dumbbell press
8 x 20kg (@7 ; veel beter de core gebruikt en minder nar achter gaan hellen, dan vorige keer.)
8 x 20kg (@6,5 ; idem)
8 x 22.5kg (@9 ; NIET naar boven kijken!!)

Wat een flater bij die DL. Ik vroeg me al af of het aan de warmte lag dat ik zoveel meer buiten adem was dan vorig keer. :D
Daardoor ook dat de RPE zo snel opliep. Mega pump en compleet gassed out.
Wel een mooi PR.

Hoewel dit veel langer duurde dan gepland, was het toch een leuke training.
 
Lijkt meer een pivot block.

Ik ben niet bekend met de term, maar ik dacht dat hij peaking template bedoelde :') ik snapte al niet dat er high reps en ongebruikelijke oefeningen in zaten :')
 
Ik ben niet bekend met de term, maar ik dacht dat hij peaking template bedoelde :') ik snapte al niet dat er high reps en ongebruikelijke oefeningen in zaten :')
Pivot block is lekker een beetje aankloten om je te weer gevoeliger te maken voor trainingsprikkels voor je wedstrijdlifts. Ik kan het hele jaar pivotten! :p
 
Pren : Zoals Starx6673 al aangeeft, is dit een pivot blocks. Bedoeld om even wat anders te doen dan de gewoonlijke competitie lifts.
Vanaf volgende week ga ik een hypertrofie cyclus beginnen. Dat is op zich ook al veel te lang geleden.
 
BBM Hypertrophy, W1D1
Squat
6 x 130kg (@6)
6 x 140kg (@6,5)
6 x 150kg (@7) PR
6 x 152.5kg (@7,5) PR

Press
6 x 50kg (@6)
6 x 55kg (@7)
6 x 57.5kg (@8)
6 x 57.5kg (@8,5)

Pendlay row
16 x 50kg (@7 ; Myo-reps)
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
5 x 50kg
4 x 50kg

Neutral grip bar curls
15 x 16kg
15 x 16kg
15 x 16kg

Heerlijke training. Ging erg goed.
Squats zonder pijn in de heup. Zalig!
 
Back
Naar boven