MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Top!

Het enige waar ik wat bang voor ben zijn de grote spongen tussen openers en 2nd attempt in plan A. Ik ben redelijk slecht in grote sprongen in gewicht maken.
Dus ik vrees een beetje dat die stap me gaat afschrikken en de 2nd door de stress moeilijker gaat maken dan nodig.
Ofwel moet ik gewoon vertrouwen hebben in mezelf en gewoon makkelijke openers nemen en doen zoals RTS zegt. Het gaat om een totaal neer te zetten en dat lukt het beste met eerst een makkelijke opener. :)
De opener is je laatste warming up en om te zorgen dat je altijd in de wedstrijd blijft al wat er gebeurd. Je tweede is een beurt die je ook 100% zeker haalt en waardoor je goed kan inschatten wat je als derde beurt moet doen. Zelf ben ik fan van een derde beurt die je 9/10 keer haalt, liever iets te conservatief en extra kilos op je totaal dan falen en 7,5kg laten liggen. Merk dat veel beginners daar de fout maken in maken, hoge openers, tweede beurten die derde hadden moeten zijn en zich dan compleet uit de wedstrijd halen. 3 gehaalde squat beurten zorgen voor een hogere deadlift dan een derde squat falen.
 
De opener is je laatste warming up en om te zorgen dat je altijd in de wedstrijd blijft al wat er gebeurd. Je tweede is een beurt die je ook 100% zeker haalt en waardoor je goed kan inschatten wat je als derde beurt moet doen. Zelf ben ik fan van een derde beurt die je 9/10 keer haalt, liever iets te conservatief en extra kilos op je totaal dan falen en 7,5kg laten liggen. Merk dat veel beginners daar de fout maken in maken, hoge openers, tweede beurten die derde hadden moeten zijn en zich dan compleet uit de wedstrijd halen. 3 gehaalde squat beurten zorgen voor een hogere deadlift dan een derde squat falen.
Mja, die 2de beurt zou in mijn geval zeker haalbaar moeten zijn als de stap kleiner is, maar twijfelachtig worden als de stap van de opener naar de 2de te groot is ... vrees ik ... omdat ik het nooit geprobeerd heb.
Ik heb bij mijn warm-ups wel met grotere stappen gewerkt de laatste tijd en dat viel wel mee. Maar bij singles heb ik dat nooit gedaan. Dat doet me wat twijfelen.
Maar ik zie de voordelen van de strategie van RTS wel in.
 
BBM 3 week peaking cycle (fast), W3, D2
Squat
1 x 180kg (@7,5)

Bench press
1 x 115kg (@7,5)

Lijkt mij wel haalbaar als openers.

EigenWereld : De opener lichter nemen en een grotere sprong naar de 2 poging pakken zie ik niet zitten. Ik heb dit nooit getest en heb het vertrouwen niet dat me dat goed zal bekomen. Dus ik ga toch voor een ietsje zwaardere opener en een kleinere sprong naar de 2nd attempt. Het zou me anders teveel stress opleveren.
 
Dan doen wat goed voelt. Het staat niet in steen gegoten en mentaal vertrouwen hebben is sowieso belangrijk bij maxen.
 
Interclub 2 VGPF: Crossfit Super7, Aarschot (B)
Bodyweight

91kg

Squat
1 x 180kg
1 x 190kg
1 x 202.5kg PR

Bench press
1 x 117.5kg
1 x 125kg PR
1 x 132.5kg PR

Deadlift
1 x 190kg
1 x 200kg
1 x 210kg PR

Like a BOSS!
11.5kg PR op squat, 11.5kg PR op bench en 10kg PR op DL.
Yep, ik had een goeie dag.
em-laughing.png

Thanks hardrocker voor de support! Super blij mee!
 
Wauw! Dikke PR's Rik, congrats! Het harde werken wordt beloond!
 
Top nummers gezet man voor je eerste wedstrijd. Echt heel mooi . Proficiat
 
Zeer netjes man allemaal prs op de derde beurten. Zo te zien ook verstandig geopend met niet te hoge gewichten.
 
Damn wat even zieke eerste wedstrijd en wat een geweldige PR's! Een hele mooie basis om op voor te bouwen. Heb je ook filmpjes, in ben echt heel benieuwd!
 
Wauw! Dikke PR's Rik, congrats! Het harde werken wordt beloond!

Top nummers gezet man voor je eerste wedstrijd. Echt heel mooi . Proficiat

Zeer netjes man allemaal prs op de derde beurten. Zo te zien ook verstandig geopend met niet te hoge gewichten.

Damn wat even zieke eerste wedstrijd en wat een geweldige PR's! Een hele mooie basis om op voor te bouwen. Heb je ook filmpjes, in ben echt heel benieuwd!
Hartelijk dank allen voor de felicitaties. Ben er erg blij mee!
Jammer genoeg geen filmpjes. Al mijn maten die aanwezig waren deden ofwel zelf mee of zorgden voor mezelf en de team-maats (beurten doorgeven, aanmoedigen). En ik was zo met de wedstrijd zelf bezig dat ik mijn telefoon ben vergeten te overhandigen aan iemand om te filmen. :/
Had mijn laatste bench wel eens willen zien. Dat was echt werken. Maar de meest zalige rep uit mijn leven! Geen enkel moment van paniek. Eigenlijk lag ik gewoon te genieten en keihard te duwen. Wat een zalig gevoel! :D
 
Gefeliciteerd met alle PR's! Wel mooie mijlpalen die squat en deadlift op 200+ zeg :D
 
Gefeliciteerd met alle PR's! Wel mooie mijlpalen die squat en deadlift op 200+ zeg :D
Dankjewel.
Ja, die +200kg squat dat staat wel mooi.
Ik had al een 200kg DL, dus die valt voor mezelf misschien ietsje minder op. Maar ben toch erg blij met elk PR hoor.
 
Dankjewel.
Ja, die +200kg squat dat staat wel mooi.
Ik had al een 200kg DL, dus die valt voor mezelf misschien ietsje minder op. Maar ben toch erg blij met elk PR hoor.

Toch boven de 200 uitgekomen met je deadlift :)
 
Training 04/02/2019
Bulgarian split squat
8 x 20kg
8 x 20kg
8 x 20kg (techniek aanleren) PR

Incline db bench press
8 x 30kg
8 x 30kg
8 x 30kg (slecht idee?)

Had zin om te trainen dus snel ff iets gedaan. 't Was al erg laat.
Die split squats deden goed aan de quads.
Die incline benches deden pijn aan de linker elleboog en de schouders. Had ik beter ook heel licht gedaan.
Deze week klooien we maar wat aan. Decompressie slaat enorm toe na de wedstrijd.
 
Training 04/04/2019
Split squat
8 x 20kg
8 x 20kg
8 x 20kg (effe testen)

Chest supported db row
8 x 15kg
8 x 15kg
8 x 15kg
8 x 15kg (Ook effe testen)

Push up
10 x
10 x
10 x (Effe pompen; zeer strikt, zeer snel)

Hele korte en lichte training. Gewoon wat los werken en wat testen voor de komende periode.
Chest supported rows zijn leuk.
Split squat bevalt beter dan de Bulgaarse versie.
 
Back
Naar boven