MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Ik zou zelfs aanraden om met barbell only te beginnen...
Mja, dat zou ik dan volgende week wel kunnen doen ja. Of iig een stuk lichter om de techniek er wat in te krijgen.
 
Gisteren dus nog enkele BW split squats gedaan.
Lijkt me geen goed idee om daar mee verder te doen. Het lijkt wel of ik met die beweging extra last creëer in de heup i.p.v. het beter te maken.

Ondanks dat ik afgelopen week veel rust heb gehad en mijn nachten best wel OK waren ben ik nog steeds ontzettend moe. Dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht.
I.p.v. te herstellen lijkt het enkel erger te worden. :(
 
Vandaag weer meer last van de heup.
Het valt toch op dat als ik op mijn zij slaap de nachtrust veel beter is (als ik niet wakker word van de pijn in de heup) maar dan 's anderendaags de last in de heup feller is.
Complexe situatie ...
 
Lastige situatie inderdaad...
 
14 november operatie. Daarna zou ik hopelijk gewoon op mijn rug moeten kunnen slapen.
 
Huh? Heb ik iets gemist?
Duidelijk wel he. :D
In 't kort:
Al decennia slechte slaap. Blijkt uiteindelijk slaapapneu. CPAP geprobeerd = fail. MRA geprobeerd = redelijk succes. Besluit = bi-max operatie. Na zeer lange voorbereiding (TPD + orthodontie) nu gepland op 14-11-2019
In tussentijd blijkt uit onderzoeken dat ik positionele apneu heb. Ik doe dus apneu's in rugligging en waarschijnlijk ook in mindere mate in buik ligging. Maar niet als ik op mijn zij lig.

Bijkomend probleem de laatste maanden = pijn in heup als ik op mij zij lig. Dat verstoort mijn slaap.
Ik kan nu dus in geen enkele positie liggen zonder dat mijn slaap danig verstoord wordt.
Hoewel de heup niet erg veel pijn doet is er dus wel een heel goede reden om die helemaal pijnvrij te krijgen.

ES -rehab- W2D1
Squat (no belt)
10 x 122.5kg (@6) PR
10 x 122.5kg (@6)

Bench press against bands
4 x 95kg (@7,5)
4 x 100kg (@8)
4 x 102.5kg (@9) PR
4 x 95kg (@7,5)
4 x 95kg (@8)

Ssb goodmorning
6 x 87kg (@6)
6 x 97kg (@6,5)
6 x 107kg (@8 ; wow, dat voelde zwaar) PR
6 x 107kg (@8 ; wisselende techniek)

Neutral grip bar curls
10 x 26kg
10 x 26kg
10 x 26kg
10 x 26kg

Goeie training.
Elke keer de hele set-up aanpassen vraagt wel wat tijd en setjes van 10 tijdens de warm-up van de squat ook. Het duurt dus allemaal wat langer dan zou moeten, maar ik heb er plezier in.
Eerste WU sets squat voelde heel slecht. Alles deed pijn. Dan plots dringende sanitaire stop. En daarna geen pijntje meer gevoeld. ???
Deze lichte setjes laten ook toe om de techniek te optimaliseren. Als ik iets meer op mijn hielen leun (ik leun normaal te fel op de tenen) kom ik veel makkelijker uit the hole en heb ik nauwelijks nog een sticking point. Zalig!
Die bench against bands is ook een goeie voor de techniek. Ik heb het gevoel dat mijn touching point nu veel mooier is en de ellebogen niet meer zo fel tucken. Voelt goed aan.
De goodmornings zijn een twijfelgeval. De reps die het makkelijkste gaan zijn met de veiligste techniek. Maar die reps starten vraagt om 1 of andere reden een hoop moed. De excentrische beweging voelt veel zwaarder waardoor ik vaak twijfel om de rep in te zetten.
Door de benauwde lucht heb ik liters zweet gelaten. Maar dat vind ik 100x minder erg dan het koud hebben. Laat die zomer maar komen! :D
 
Lol, ouwe kerels als wij hebben altijd pijntjes bij de eerste warmupsetjes op squats, daarna gaat het meestal prima. En effe kakken tussendoor is altijd lekker natuurlijk! :D

Verder helemaal met je eens dat de zomer 10x beter is dan die klotekou!
 
Oh bah. Naar hoor, die apneu. Begin er zelf ook last van te krijgen, denk ik. Een maat van me wees me er iig op dat ik soms wel heel raar snurkte :/
 
Kun je niet zo een zwangerschapskussen regelen voor in bed dan kan je heup in een betere positie liggen?
 
Lol, ouwe kerels als wij hebben altijd pijntjes bij de eerste warmupsetjes op squats, daarna gaat het meestal prima. En effe kakken tussendoor is altijd lekker natuurlijk! :D

Verder helemaal met je eens dat de zomer 10x beter is dan die klotekou!
Ja een beetje stram voelt het altijd wel bij de eerste setjes. Maar gisteren deed gewoon alles echt pijn. En dat heb ik normaal gezien niet.
Na de break was alle pijn verdwenen en voelde alles zo soepel als bij een 20 jarige! :D

Oh bah. Naar hoor, die apneu. Begin er zelf ook last van te krijgen, denk ik. Een maat van me wees me er iig op dat ik soms wel heel raar snurkte :/
Tja, ze hadden er eerder achter kunnen komen, maar ik had nog wat andere probleempjes die het probleem eigenlijk maskeerden.
Kun je niet zo een zwangerschapskussen regelen voor in bed dan kan je heup in een betere positie liggen?
De beste positie voor de heup is op mijn rug liggen. Maar dan doe ik de hele nacht niks anders dan keihard snurken en apneu's doen. Verre van ideaal.
Zo'n kussen kan wel helpen om me te verhinderen op mijn rug te gaan liggen.
 
Ah die slaapproblemen klinken niet echt fijn! Als ik soms mensen om mij heen hoor dat ze kort slapen of niet in slaap kunnen komen dan voel ik mij toch gezegend met korte inslaap tijden en voor mijn gevoel goede nachtrust. Zo je met zo'n bi-max operatie geheel van de slaapproblemen af moeten zijn? moet je na die operatie nog een tijdje totale rust houden? of kun je gewoon blijven trainen?
 
Back
Naar boven