MuscleMeat

Riks log: traag maar gestaag

Bezoekers in dit topic

Ah die slaapproblemen klinken niet echt fijn! Als ik soms mensen om mij heen hoor dat ze kort slapen of niet in slaap kunnen komen dan voel ik mij toch gezegend met korte inslaap tijden en voor mijn gevoel goede nachtrust. Zo je met zo'n bi-max operatie geheel van de slaapproblemen af moeten zijn? moet je na die operatie nog een tijdje totale rust houden? of kun je gewoon blijven trainen?
Ik heb tijden gehad dat ik slechts 45 minuten per nacht echt kwalitatieve slaap had. Da's echt kapot gaan.
Na de operatie zouden mijn luchtwegen open moeten blijven als ik op mijn rug lig, ja.
Ik ga een tijdje niet kunnen liften. De kaken moeten eerst de kans krijgen weer vast te groeien. Bij de TPD heb ik 2 maanden niet gelift en de eerste weken/maanden voelde het heel erg raar. Door de bloeddruk stijging tijdens het liften leek het soms alsof al mijn tanden in mijn bovenkaak er uit geperst zouden worden. Echt een vreselijk gevoel, na elke set.
Ik verwacht iets gelijkaardigs na de bi-max.
 
ES -rehab- W2D2
Bench press
4 x 95kg (@7)
4 x 102.5kg (@7,5)
4 x 110kg (@9) PR
4 x 102.5kg (@8)
4 x 102.5kg (@7,5)

Safety bar squat
8 x 122kg (@6)
8 x 122kg (@6)

Neutral grip bar row
6 x 66kg (@6)
6 x 76kg (@6,5)
6 x 81kg (@7,5)
6 x 83.5kg (@7 ; stond te rechtop en trok de barbell te laag naar de buik toe) PR
6 x 83.5kg (@8,5 : grotere ROM, nuttiger)

Neutral grip bar french press
10 x 26kg
10 x 31kg
10 x 33.5kg
10 x 33.5kg
10 x 33.5kg PR

Ging goed. Zat weer ietsje meer tempo in.
Tussen de sets SSB squats ook minder rust hoeven nemen.
Dikke pomp van de French press!
 
Damn! Afgelopen nacht toch weer meer last van de heup gehad. Ik heb tijdens de training echt totaal niks gemerkt van de heup. Dus ik denk dat het echt voor 80% met de slaaphouding te maken heeft. Telkens ik weer enkele nachten na elkaar op mijn zij slaap omdat de last zo goed als weg is, wordt het weer erger. Leg ik me weer op mijn buik dan is de pijn na enkele tientallen seconden weer compleet weg. Maar een hele nacht op mijn buik slapen lukt echt niet. Op de rug slapen lukt totaal niet.
 
Laat je heup toch eens nakijken door iemand met verstand man :o
 
Laat je heup toch eens nakijken door iemand met verstand man :o
Tot nu toe vond ik dat niet nodig. Erg veel pijn heb ik niet hoor. En er zat ook wel degelijk goeie progressie in de zaak. Echt overdag vergeet ik 95% van de tijd dat ik een irritatie aan het heup heb. Alleen als ik een trap op of af ga voel ik soms een klein beetje last.
De gevolgen 's nachts zijn jammer genoeg buiten proportie.
Zoals gezegd, ik was op zeer goede weg. Dus waarom dan naar de dokter gaan?
Daarbij heb ik niet het idee dat een dokter veel hulp kan bieden.
Ik: "Dokter, ik heb pijn aan mijn heup als ik op mijn zij slaap."
Dokter: "Hmmm, niet meer op je zij slapen."
Ik: "Grapjas! Mijn dossier recent nog bekeken?"
Dokter: "Stop met squatten."
Ik: "Fuck off! Ik heb mijn squat load al aangepast en dat gaf goeie resultaten, totdat ik weer meer op mijn zij begon te slapen."
Dokter: "Ik zal u ontstekingsremmers voorschrijven."
Ik: "Het is bewezen dat dat niet helpt moest dit een tendinopathie zijn."
Dokter: "Antibiotica dan?" (Want volgens Belgische dokters helpt dat tegen echt ALLES! Zelfs tegen virale infecties en zo ... Yep!) "OK, een echografie laat misschien iets zien."
Ik: "En als gij daar iets op ziet, kunt ge dan ook een behandeling voorschrijven die werkt?"
Dokter: "De kinesist kan u dan helpen."
Ik: "Gij gelooft in sprookskes? Een kine dient om ouwe mensjes geld af te troggelen met nutteloze oefenigskes."
Dokter: "Ja, da's ook weer waar...", "Dan weet ik het ook niet."

Fff serieus, denk je echt dat het anders zou verlopen moest ik naar een dokter gaan?
Belgische artsen hebben over het algemeen geen idee wat te doen in zulke situaties. En ze weten vaak ook niet waar ze je naar moeten doorverwijzen. Zeker niet als je zelf al een idee hebt wat er mis is en wat je kan doen om de last te verminderen.
Ik zit gewoon in het lastige parket dat ik om de ene reden wel en om de andere reden niet op mijn zij mag/moet slapen.
Wat doe je daar aan?

Edit: Even ter verduidelijking. Ik heb veel vertrouwen in artsen. Maar wat betreft dit soort sport-blessures heb ik erg slechte ervaringen. Van pseudo-wetenschappelijke behandelingen tot echte kwakzalverij. Maar op andere vlakken hebben artsen mij zeker al verder geholpen en zeer nuttige informatie kunnen geven over wat er met me aan de hand was/is en hoe men mij kan helpen.
Het is alleen bij sport-gerelateerde situaties ... ver ondermaats! (zelfs de sportartsen waar ik bij geweest ben)
 
Laatst bewerkt:
ES -rehab- W2D3
Deadlift
4 x 170kg (@6)
4 x 180kg (@7)
4 x 190kg (@8,5)
4 x 190kg (@8 ; Fuck! Mijn duimen!)

Neutral grip bar incl. bp
6 x 66kg (@6)
6 x 76kg (@7,5)
6 x 83.5kg (@9) PR
6 x 81kg (@8)
6 x 81kg (@7,5)

Step-up
8 x 70kg PR
8 x 80kg PR
8 x 100kg (30cm box ; Nog altijd geen idee wat de RPE is. Echt moeilijke techniek als je niet met het achterste been wil afzetten.) PR

Db bench press
13 x 35kg
6 x 35kg
5 x 35kg
4 x 35kg
2 x 35kg (30reps in totaal ; 20sec rust tussen sets)

Geen last meer gehad van de heup voor de training. Na de training echt minimaal last maar die is ook alweer allang verdwenen.
Uiteraard moet er dan iets anders opduiken. Waar ik het vandaan haal weet ik niet, maar mijn linker lies doet pijn. Lijkt me iets zoals een verrekt spiertje of zo. Redelijk pijnlijk.
Dus heel erg voorzichtig aan de DL begonnen, maar totaal geen last van gehad. DL voelde wel erg zwaar in het begin.
Step-ups waren vooral lastig wat het vasthouden van de core betreft. 16 reps duurt wel even. Is nog erg wennen.
Goeie training!
 
Last in de lies is alweer weg. :)
Wel een beetje ziekjes vandaag. Maar dat zat er aan te komen. Voelde al iets in mijn keel en neus de afgelopen dagen maar voor de rest geen ziek gevoel of zo. Dat is vandaag dus doorgebroken. Niks ernstig, dus carry on. :)
 
Sterke bench nog vorige week..presses gaan goed
 
Sterke bench nog vorige week..presses gaan goed
Thanks!
Ik hoop dat ze straks weer goed gaan. Maar het zou kunnen tegenvallen want ik voel me wat minder lekker op 't moment. Keelontsteking is goed doorgebroken.
Echt een fataal slechte nacht achter de rug ook.
 
11-06-2019
ES -rehab- W3D1
Squat (no belt)
10 x 120kg (@6)
10 x 125kg (@6) PR

Bench press against bands
4 x 70kg (@7 ; yellow bands)

... en toen was het op.
Was al aan het twijfelen of ik zou trainen. Voelde me absoluut niet goed.
De squat verliep nog redelijk. Alles deed pijn maar ik had wel wat kracht.
Eerste opwarming bench begon echt alles pijn te doen. Elk gewricht was aan het protesteren. Dus maar besloten het hierbij te laten voor vandaag.
 
13-06-2019
ES -rehab- W3D2
Bench press
4 x 95kg (@6,5)
4 x 102.5kg (@8)
4 x 110kg (@10)
4 x 102.5kg (@9)
4 x 102.5kg (@8,5)

Safety bar squat
8 x 122kg (@6,5 : hoofdpijn)
8 x 122kg (@6)

Neutral grip bar row
6 x 66kg (@6)
6 x 76kg (@6,5)
6 x 81kg (@8)
6 x 81kg (@8)
Laatste set geskipt omdat ik me nog niet 100% voel.

Gezien de gezondheidstoestand was dit zeker geen slechte training. Bij bench wel wat hoog gegaan in RPE maar vandaag heb ik daar totaal geen last van.
SSB squats voelden erg goed eigenlijk.
Bij de rows raakte het een beetje op. Echt helemaal fris ben ik dus nog niet. Maar ben toch erg blij dat ik dit heb kunnen doen.
 
ES -rehab- W3D3
Deadlift
4 x 175kg (@6)
4 x 182.5kg (@7.5)
4 x 190kg (@8,5 ; hook grip deed gewoon teveel pijn om 4 reps te doen)
4 x 190kg (@8,5 ; straps : toch fucking heavy)

Neutral grip bar incl. bp
6 x 66kg (@6)
6 x 76kg (@7)
6 x 81kg (@8,5)
6 x 81kg (@8)
6 x 81kg (@9 ; Na rep 4 ging het plots heel moeilijk.)

Step-up
8 x 70kg (Box van 37,5cm ; @7?)
8 x 70kg (@7,5?)
8 x 70kg (@8? (RPE scores tellen enkel voor het rechter been))

Neutral grip bar curls
10 x 21kg
10 x 26kg
10 x 26kg
10 x 26kg
10 x 28.5kg PR

Weinig drive tijdens de training. Ook veel rust moeten nemen tussen de sets.
Kracht is er nog niet helemaal, maar veel is er ook niet weg.
Tijdens de DL deed de hook grip ongewoon veel pijn. Normaal kan ik wel een top set van 4 reps trekken en dan voel ik het wel nadien. Maar niet dat ik tijdens de set al moet loslaten tussen de reps. Eerste keer dat me dat overkomt.
De step ups zo uitgevoerd dat ik minimale hulp inriep van het achterste been. Maakt de zaak veel zwaarder en geeft redelijk wat pump in de quads. Ook buiten adem van het vat houden van de ore voor 16 reps.
Niet helemaal blij met de training, en de hele afgelopen week. Maar ziekte komt er nu eenmaal wel eens tussen.
 
ES -rehab- W4D1
Squat (no belt)
10 x 125kg (@5,5)
10 x 127.5kg (@5,5 : Nice!) PR

Bench press against bands
4 x 95kg (Yellow bands : @7)
4 x 100kg (@8)
3 x 105kg (@10 : De remmen blokkeerden plots!) PR
4 x 97.5kg (@9)
4 x 97.5kg (@8,5)

Ssb goodmorning
6 x 87kg (@6)
6 x 99.5kg (@7)
6 x 107kg (@7,5 : serieuze stijging van de bloeddruk.)
6 x 107kg (@7 : Metallica: the day that never comes!)

Neutral grip bar curls
10 x 26kg
10 x 26kg
10 x 27kg
10 x 28.5kg
10 x 28.5kg

Ik had er echt zin in!
Ondanks de fail op bench toch een heel goeie training. Squats voelden best goed aan. Aardig wat uithouding en kracht. Techniek blijft nog wat zoeken. (shift naar links sinds die pijnlijke heup)
Liters zweet in de home-gym achtergelaten! En ik heb nog steeds een kop vol snot.
 
ES -rehab- W4D2
Bench press
4 x 95kg (@7)
4 x 102.5kg (@7,5)
4 x 110kg (@9)
4 x 102.5kg (@8)
4 x 102.5kg (@7,5)

Safety bar squat
8 x 124.5kg (@6)
8 x 124.5kg (@6,5)

Neutral grip bar row
6 x 71kg (@6,5)
6 x 78.5kg (@7)
6 x 83.5kg (@7,5)
6 x 83.5kg (@7,5)
6 x 83.5kg (@8)

Neutral grip bar french press
10 x 26kg
10 x 31kg
10 x 33.5kg
10 x 33.5kg
10 x 33.5kg

Ik heb er mijn tijd voor genomen.:)
De laatste tijd train ik heel relaxed. Misschien een beetje te relaxed. Niet dat ik me niet inspan tijdens de sets, maar tussen de sets ben ik wel héél erg chill.
Leuke training.:)
 
ES -rehab- W4D3
Deadlift
4 x 175kg (@6)
4 x 185kg (@7)
3 x 192.5kg (@10 ; 3 reps: Whut!? Snap er niks van!) PR
4 x 192.5kg (@9,5 : Straps. FUCK!) PR

Neutral grip bar incl. bp
6 x 66kg (@5,5)
6 x 73.5kg (@7)
6 x 82kg (@8)
6 x 82kg (@8)
6 x 82kg (@9)

Step-up
8 x 70kg (37.5cm ; @7)
8 x 70kg (@6)
8 x 70kg (@6)

Db bench press
15 x 35kg PR
5 x 35kg
3 x 35kg
3 x 35kg
2 x 35kg
2 x 35kg (20 seconden rust tussen de sets)

Had er zin in en voelde me goed. Warm-ups voor alle oefeningen gingen super goed.
Weet niet wat er mis ging tijdens de top-sets. Bij DL ging er gewoon de rem op. Kreeg de barbell na rep 3 gewoon niet meer van de grond. Dan straps aangedaan voor de volgende set en toch 4 reps kunnen trekken. Had het zelfde gewicht genomen uit puur ongeloof dat het de vorige set plots compleet weg was. Snap ook niet dat dit een PR zou zijn. e1RM is aardig gedaald t.o.v de vorige weken.
Bij db bench ging he tijdens set 5 bijna mis. Mijn linker pols klapte na rep 2 plots om en de dumbbell klapte bijna in mijn gezicht. Als dat niet gebeurd was had ik set 6 niet nodig gehad. Eerste set ging anders wel super goed.
Ik heb trouwens nog steeds heel stevige hoestbuien. Voel me voor de rest wel goed.
 
Damn, dan doe je een rehab voor allerlei kwaaltjes en behaalt super goede resultaten, blesseer ik me op een andere plaats. :(
Achterkant linker knie doet pijn. Waarschijnlijk pezen van de hamstrings en/of kuit. Ik voel het bij zowat elke beweging. Gewoon stappen, trappen lopen, rechtstaan uit een stoel,... Geen felle pijn gelukkig. Het is heel goed dragelijk. Maar toch een bummer ...
 
Grrr, ben niet zo positief over die nieuwe blessure.
Normaal als het iets heel licht is dan voel ik binnen de eerste 24 uur al aanzienlijke verbetering. Niks daarvan nu. Het blijft gewoon even stijf en pijnlijk. Vooral stappen doet pijn.
Gisteren nog een korte wandeling gemaakt in de hoop dat wat doorbloeding de zaak wat zou verbeteren. Maar dat heeft niets opgebracht.
Ik had vanmorgen een paar BW squats gedaan en dat voelde ook niet goed. Vreemd genoeg viel een goodmorning beweging nog goed mee, maar dan trekt het wel in mijn rechter hamstring.:scratch:

Die DL's hebben me geen goed gedaan vrees ik.
 
Nog steeds evenveel last aan de achterkant van de linker knie.
Ik vermoed dat ik de plantaris verrekt heb of dat er een klein scheurtje in zit.
Dat maakt het des te frustrerender. Die spier heb je eigenlijk nergens voor nodig en 7-20% van de mensheid heeft die spier niet eens.
 
Meh :( altijd lastig als zulke dingen zich voor doen....
 
Ja, zeker tijdens een rehab block. :(
De andere pijntjes ebben mooi weg. Ik was op dat vlak heel goed bezig. Krijg ik dit weer aan de hand.

We zullen straks wel zien hoe de squats en goodmornings gaan. Squats lijken me het grootste probleem.
 
Back
Naar boven