als je mee wil debatteren, wil je dan aub de moeite doen om te lezen wat reeds werd geschreven. Ik herhaal een posting van Prof. Dr. koen raes, moraalfilosofie, universiteit Gent. dus niet de eerste de beste he:
Ik citeerde een pagina terug prof dr Koen raes:
Het slachten door middel van de halssnede wordt tijdens het Offerfeest gezien als nagedachtenis aan de offerbereidheid van Abraham: zij herinnert eraan hoe moeilijk het is iets zeer waardevols te moeten offeren ter ere van de schepper. Maar bovenvermelde Soera wijst wellicht nog op een andere reden voor de voorkeur voor het slachten middels de halssnede: het was, in die tijd, wellicht ook de minst pijnlijke manier om een dier te doden en zeker minder pijnlijk dan wurgen of doodslaan. De Islam kan dus geenszins worden beschouwd als dieronvriendelijk, of als onverschillig tegenover dierenleed. Mohammed schreef vriendelijkheid en medeleven voor jegens ieder levend wezen, verbood het organiseren van dierengevechten en het jagen omwille van het spel, verbood vivisectie, veroordeelde dierenverminking en beschouwde het als een grote zonde om dieren in gevangenschap te nemen. Binnen de islamitische beweging bestaat er op die grond ook een vegetarische stroming, de Muslim Vegetarian/Vegan Society (UK, 1995).
Tevens werd in een aantal wetenschappelijke artikels, ook reeds eerder vermeld in deze thread, duidelijk gemaakt dat het goed slachten op rituele islamitische/joodse wijze, niet pijnlijk is; (en dus zeker niet pijnlljker dan de andere manieren van slachten. Heb je de posting niet gelezen van ericr over de kippen en de varkens? Verschrikkelijk, maar omdat het geen moslims zijn die deze afschuwelijke praktijken uitvoeren reageer je er niet op?