AndroidHealthClinic

Ritueel slachten: Voor of tegen?

Ritueel slachten: Voor of tegen?

  • Op beperkte schaal mag het wel vind ik

    Stemmen: 9 11,4%
  • Helemaal openstellen: In supermarkten etc., overal moet het te koop zijn

    Stemmen: 11 13,9%
  • Verbieden. Het onverdoofd slachten is walgelijk en dus bij Moslims ook niet toegestaan

    Stemmen: 52 65,8%
  • Geen mening

    Stemmen: 7 8,9%

  • Totaal stemmers
    79
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Nou mohammed kan dat wel gezegd hebben maaar mij valt het wel op dat moslims geen respect hebben voor dieren(lees:Je ziet het veel onder de moslimjeugd).Hoevaak worden honden en katten en dieren van bv kinderboerderijen wel niet mishandeld?En nu kan je wel zeggen dat nederlanders het ook doen maar dat gebeurt gewoon veel minder.
Dit is trouwens wel een beetje erg offtopic


Ik heb niet alle post gelezen nee in dit topic en ik reageer hier niet speciaal op omdat het over moslims gaat hoor.Jij doet net aslof ik iets tegen moslims heb?En dat heb ik niet.Niet tegen moslims in het algemeen wel tegen heel vel moslims.:)

Maargoed als het ritueel slachten fijner voor het dier zou zijn dan heb ik er niets tegen maar ik vraag me het gewoon af.Ik denk dat als een koe een stalen pen in zijn hersens geschoten krijgt dat hij een stukje sneller dood is.(zakt gelijk in)

ja want kinderboerderijen lopen vol moslims die katten terroriseren. Waar haal je het toch uit man?!

Als je niet alle posts gelezen hebt loop je het risico vragen te stellen of reacties te geven waar reeds uitvoerig is op geantwoord. en dat heb je dus voorgehad.
 
Dit wordt dus bedoeld met onze knuffelmaatschappij: een beetje onnodig een beest verdoven voordat hij geslacht wordt.

Ik irriteer mij in sowieso aan het gedrag van veel vleesetende mensen. Het vlees mag absoluut niet herkenbaar zijn als een "stuk" van een dier.
 
Dit wordt dus bedoeld met onze knuffelmaatschappij: een beetje onnodig een beest verdoven voordat hij geslacht wordt.

Ik irriteer mij in sowieso aan het gedrag van veel vleesetende mensen. Het vlees mag absoluut niet herkenbaar zijn als een "stuk" van een dier.
verdoofd hoeft van mij niet zo, maar dan moet het beest wel effectief geslacht worden, dus gewoon meteen een kogel door de kop, maar dat gebeurd ook niet...
 
ja want kinderboerderijen lopen vol moslims die katten terroriseren. Waar haal je het toch uit man?!



Jonge je weet toch moslims vinden het fijn om katten en hun vrouwelijke familieleden te slaan.
 
Hoe bedoel je? (oprechte vraag he, ik probeer niet sarcastisch te zijn of zo maar ik begrijp je posting niet.)

ik bedoel dat het
a. een druppel op een gloeiende plaat dierenleed is en
b. een strohalm humaniteit voor de mensen is om hun medelijden met de dieren te tonen. We bezorgen ze toch maar mooi een pijnloos einde!
c. Eigenlijk geen van beiden aangezien het puur product matig kan worden gezien imo. Het levert gewoon meer geld op. Het is niet bij de wet vastgelegd (anders zou Halal slachten immers ook niet mogen) en als het niet bij de weg is vastgelegd en het levert geen geld op, doen ze het gewoon niet.
kop in het zand dus.

Mn pa is vanaf zn 14e slager en knap dat jij het zo omschrijft.
In de slachterij van mn pa gaat het er heel anders aan toe en in mijn jeugd mocht ik een keer een VHS aanschouwen met het hele proces van slachten in het begin zag je Babe het varkentje en op het eind zag je verpakte karbonade e.d.
Mn pa beschrijft een hele andere slachting dan jij hebt gezien!
Varkens en runderen ( daar heeft mn pa het meest mee gewerkt ) krijgen een stalen pen in hun kop en daarna word de keel doorgesneden waarna ze leegbloeden.
Van daaruit worden de varkens in kokend water gestopt en van daaruit via een brander om de haren te verwijderen.
Dan volgt een een snede om de ingewanden eruit te halen en daarna worden ze door de helft gezaagd door een machine en dan word alles gesorteerd en verwerkt.
Bij koeien doen ze bijna hetzelfde alleen worden deze gevilt ( dus het dompelen in kokend water en de de vuurzee word hier overgeslagen )
In mijn jeugd mocht ik een kijkje nemen bij Coveco waar mijn pa toen werkzaam was. En ik ben bij Brada in Leeuwarden geweest en daar heb ik met mijn eigen ogen gezien dat een koe of varken een pen door zn kop krijgt.
Dit noemen zij een schietmasker.
Overigens werden ze in het begin bij Coveco middels stroomstoten om het leven gebracht!!!

De schietmasker wordt vnl. voor koeien gebruikt. Varkens worden veelal elektrisch verdoofd (voor zover ik weet). De rest van je procesbeschrijving klopt idd precies. Bedenk wel dat je een VHS hebt gezien. Hele dikke kans dat die door de slachterij zelf in elkaar is geknutseld, want als ze daar aan één ding een broertje dood hebben, is het een camera die alles haarfijn vastlegd. Een paar jaar geleden is er een documentaire over de slachterij op TV geweest, een vriendin van mij is diezelfde avond nog vegetarier geworden
 
ik bedoel dat het
a. een druppel op een gloeiende plaat dierenleed is en
b. een strohalm humaniteit voor de mensen is om hun medelijden met de dieren te tonen. We bezorgen ze toch maar mooi een pijnloos einde!
c. Eigenlijk geen van beiden aangezien het puur product matig kan worden gezien imo. Het levert gewoon meer geld op. Het is niet bij de wet vastgelegd (anders zou Halal slachten immers ook niet mogen) en als het niet bij de weg is vastgelegd en het levert geen geld op, doen ze het gewoon niet.
kop in het zand dus.
Ok, bedankt voor de verduidelijking. Tis inderdaaad een beetje vreemd om "humaan" en "slachten" in een zelfde zin te plaatsen;
ik wens je er wel op te wijzen dat uit de documentaire over AH bleek dat de rituele slachting wel degelijk bij wet is geregeld; In de wet staat er dat belijders van de Israelische of islamitsiche godsdienst vrijgesteld zijn van een welbepaalde regeleing en dus wel onverdoofd mogen slachten.
het is net daarom dat de partij voor de dieren reageerde; ze stelde namelijk dat de handeling van Ah er toe leidde dat de uitzondering gemaakt voor moslims en joden op deze manier geen uitzondering meer was maar de regel. En alhoewel ik haar conclusie (alle halalvlees uit de rekken van AH) belachelijk vind (had ze gezegd : alle halalvlees moet duidelijk vermeld staan dan had het logischer geweest maar aangezien ze wellicht vegetarier is wou ze twee vliegen in één klap slaan denk ik.), ze had een punt. ze had een punt als ze zegt dat AH er voor zorgt dat de uitzondering de regel werd.
 
Die VHS was gemaakt door de medewerkers van het bedrijf en was onderdeel van een spreekbeurt van mij toen:eek: .
Toen het eerste bloed vloeide werd de band uitgezet door de Juf ( wat een k*twijf :D )
 
ja is ook wel zo maar ik bedoelde ermee te zeggen dat ik het echt totale waanzin vind dat er in nederlandse supermarkten ritueel geslacht vlees wordt verkocht...gewoon belachelijk.

Ach we verkopen ook shoarma , pizza , kebab , roti etc etc :meal:


Ook waanzin dat dit verkocht wordt want het is veel te slecht voor mijn cut ;) :D
 
Who cares, schaapie wordt ook niet verdoofd door een roofdier die em langzaam aan stukken rijgt.
 
Maar dan kan je gaan discussiëren over het feit dat de mens geen 100% carnivoor is en bovendien meer hersencapaciteit heeft dan het gemiddeld roofdier, dus ook de mogelijkheid heeft om het vreedzamer te doen zodat er geen onnodig leed is. Tenzij je het natuurlijk onbelangrijk vindt of er meer of minder leed is, maar in de moderne maatschappij zou dat toch een waarde moeten zijn, immers willen we toch ook niet dat soortgenoten pijn hebben, waarom dan wel de dieren?
 
Maar dan kan je gaan discussiëren over het feit dat de mens geen 100% carnivoor is en bovendien meer hersencapaciteit heeft dan het gemiddeld roofdier, dus ook de mogelijkheid heeft om het vreedzamer te doen zodat er geen onnodig leed is. Tenzij je het natuurlijk onbelangrijk vindt of er meer of minder leed is, maar in de moderne maatschappij zou dat toch een waarde moeten zijn, immers willen we toch ook niet dat soortgenoten pijn hebben, waarom dan wel de dieren?

:clap:
 
We stammen af van de apen!
En ik denk dat het slachten nu heel wat humaner gaat dan in het stenen tijdperk.
Een nog vreedzamere manier is er niet behalve geen vlees eten, maar dan doen we onszelf te kort.
Vlees eten zit in onze genen en het weigeren ervan is een teken van zwakte :p
Mensen staan te ver af van de dierlijke voedselproducten vroeger moest je zelf je vlees schieten ( in sommige delen van het land nog steeds Limburg en dergelijke :D )
De mensen die denken dat slachten zonder bloedvergieten gaat word maar gauw wakker bloed zal er vloeien.
Alleen omdat men het niet ziet zal het wel niet gebeuren!!!
Men denkt toch niet echt dat de beesten een fatsoenlijk maaltje krijgen en vervolgens vrijwillig richting de slachtbank lopen om zonder tegen te stribbelen afgemaakt te worden?
 
Maar dan kan je gaan discussiëren over het feit dat de mens geen 100% carnivoor is en bovendien meer hersencapaciteit heeft dan het gemiddeld roofdier, dus ook de mogelijkheid heeft om het vreedzamer te doen zodat er geen onnodig leed is. Tenzij je het natuurlijk onbelangrijk vindt of er meer of minder leed is, maar in de moderne maatschappij zou dat toch een waarde moeten zijn, immers willen we toch ook niet dat soortgenoten pijn hebben, waarom dan wel de dieren?
Pas maar op, dadelijk komen luuc en MeDieVil je nog vragen hoe je het in je hoofd kunt halen te verkondigen dat mens en dier soortgenoten zijn. Mensen zijn namelijk beter dan dieren :rolleyes:
 
Pas maar op, dadelijk komen luuc en MeDieVil je nog vragen hoe je het in je hoofd kunt halen te verkondigen dat mens en dier soortgenoten zijn. Mensen zijn namelijk beter dan dieren :rolleyes:
Ja goed maar je hebt het verkeerd begrepen: soortgenoten verwijst in dat stukje naar andere mensen.
 
Ja goed maar je hebt het verkeerd begrepen: soortgenoten verwijst in dat stukje naar andere mensen.
Je stelt dat mensen op gelijke voet staan met dieren, daar refereerde ik aan. Beetje ongelukkige keuze dat ik dan weer het woord 'soortgenoten' gebruik.
 
ik ga akkoord met BigT, en dit heeft niets te maken met het feit of mensen al dan niet "boven"dieren staan
dieren moeten zo vreedzaam mogelijk geslacht worden punt
 
ik ga akkoord met BigT, en dit heeft niets te maken met het feit of mensen al dan niet "boven"dieren staan
dieren moeten zo vreedzaam mogelijk geslacht worden punt
Ik heb beet!
 
Je stelt dat mensen op gelijke voet staan met dieren, daar refereerde ik aan. Beetje ongelukkige keuze dat ik dan weer het woord 'soortgenoten' gebruik.
Ah, ok :)
 
Back
Naar boven