AndroidHealthClinic

Roaccutane log MMN

Bezoekers in dit topic

jo xxl

is die 120mg/kg echt nodig? als ik nu gewoon 20mg/dag neem, ga ik toch uit dat er een verbetering gaat komen? ik heb ook nooit echt veel uitslag gehad voor ik kuurde, en ik heb nog nooit roaccutane genomen; moet toch helpen?

ik ben niet zo panisch voor acné (kan me geen kloten schlen eigenlijk, maar t is mooier zonder :D) maar ik wil nog n tattoo, en in mijn huidige toestand (schouders/armen fuxored) gaat dat niet.

en ik kuur gewoon terug in maart, dan gaat het dus ook niet verbeteren.., zie je het probleem? :D

Die 120mg/kg lichaamsgewicht is in principe alleen nodig bij mensen die er al lange tijd last van hebben (denk aan jaren) en er voor altijd vanaf willen. Bij kuurders die er net 'n paar maandjes last van hebben door 'n kuur doet twee maanden op 20mg ED vaak al wonderen.
 
super; hij is al besteld, hoop dat ie er n beetje snel aankomt :D
 
Ik ben vorige week naar de dokter geweest om te kijken wat hij van me huid vond. Want ik begon weer langzaam aan puisten te krijgen, gelukkig nog niet zo erg maar het werd wel met de week meer. Nu heb ik weer ROA gekregen voor 3 maanden op 40MG (dit is mijn 2e kuur trouwens).
Als ik na die 3 maanden weer een gave huid heb kan ik stoppen en anders moet ik weer langsgaan bij hem.

Ik hoop dat die 3 maanden genoeg is, nu maar afwachten en pillen slikken:P
 
Als je het echt safe wil spelen moet je gaan voor de cumulatieve dosis van 120mg/kg lichaamsgewicht.
 
Klopt heb het wel eens gelezen. Is wel heel veel moet ik zeggen.
Ik slik nu 1week weer ROA en ik begin nu een terugval te krijgen. Begin nu acne op me borst te krijgen, wat ik niet had en in me gezicht word het erger. Hopelijk gaat het snel beter:)
 
Het is even slikken (ook letterlijk) maar uiteindelijk is het het wel waard.
 
Eerste 1/2 maand is het normaal om verergering acne te hebben, Zit nu ook aan 2e maand en heb het nog steeds verergert.
Heb deze kuur ook al gedaan en weet dus dat het na 3e maand volledig weg is (altans voor 8maand toch.. :p)
Is ook laatste keer dat ik roa pak volgende keer zeker iets anders proberen !
 
Eerste 1/2 maand is het normaal om verergering acne te hebben, Zit nu ook aan 2e maand en heb het nog steeds verergert.
Heb deze kuur ook al gedaan en weet dus dat het na 3e maand volledig weg is (altans voor 8maand toch.. :p)
Is ook laatste keer dat ik roa pak volgende keer zeker iets anders proberen !

Kwam het na die 8 maanden evenhard weer terug? Of was het toch wel minder?

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

Heb zelf 2 weken terug de Fractional laser gedaan in het ziekenhuis. T is om van je (acne)lidtekentjes af te komen. De dermatoloog vertelde me ook dat doordat de laser een gedeelte van de talgkliertjes beschadigd de acne ook verminderd. Ik heb het alleen op mijn wangen laten doen en inderdaad heb ik sindsdien amper nieuwe acne op mijn wangen gehad (die waren voorheen het ergst) Dit effect is permanent. Ik ga volgend jaar voor de zomer nog 2 behandelingen doen, kijken wat voor effect het op mijn lidtekentjes zal hebben. Dat effect zie je pas na maanden en verschillende behandelingen.
 
Kwam het na die 8 maanden evenhard weer terug? Of was het toch wel minder?

---------- Toegevoegd om 10:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:50 ----------

Heb zelf 2 weken terug de Fractional laser gedaan in het ziekenhuis. T is om van je (acne)lidtekentjes af te komen. De dermatoloog vertelde me ook dat doordat de laser een gedeelte van de talgkliertjes beschadigd de acne ook verminderd. Ik heb het alleen op mijn wangen laten doen en inderdaad heb ik sindsdien amper nieuwe acne op mijn wangen gehad (die waren voorheen het ergst) Dit effect is permanent. Ik ga volgend jaar voor de zomer nog 2 behandelingen doen, kijken wat voor effect het op mijn lidtekentjes zal hebben. Dat effect zie je pas na maanden en verschillende behandelingen.
Kwam er idd veel minder terug maar sinds ik er terug aanzit is het terug verergerd alhoewel laatste paar dagen ze aan het verdwijnen zijn.
Maar nu krijg ik last van men gewrichten.
Roa zou ik nu zeker alleen aanraden bij ernstige acne en bij normale acne gewoon zink en minder eiwitten eten EN zonnebank.

En ja die behandeling heb ik ook al eens over gehoord maar hangt toch ook wel serieuze kostprijs aan vast toch?
 
Zonnebank is sterk af te raden tegen acne volgens m'n derma, ben het ook volledig eens met hem eigenlijk.
 
Zonnebank is sterk af te raden tegen acne volgens m'n derma, ben het ook volledig eens met hem eigenlijk.
ow waarom?
Heb gehoord dat die bruine laag je er minder puistjes door kan zien en wat talg doet verminderen maar dat je het ook dubbel kan terug krijgen.
 
ow waarom?
Heb gehoord dat die bruine laag je er minder puistjes door kan zien en wat talg doet verminderen maar dat je het ook dubbel kan terug krijgen.

Het droogt alleen overall je huid wat uit, waardoor je misschien tijdelijk wat minder hebt, maar juist omdat je het uitdroogt gaan je talgklieren meer talg aanmaken. En verder is (regelmatig) zonnebanken sowieso slecht voor de huid, maar dat is een heel andere discussie.
 
Dodelijke acnepil

AMSTERDAM - Gebruik van het acnemiddel Roaccutane kan leiden tot dodelijke huidafwijkingen waarbij de huid in één grote brandwond verandert en organen beschadigd raken.

Daarvoor waarschuwt Roche, fabrikant van de pillen, in een brief aan alle Nederlandse huisartsen, apothekers en dermatologen, meldt het AD.
Roaccutane wordt door 20.000 Nederlanders gebruikt. De pil mocht al jaren niet meer gebruikt worden bij zwangerschap.
Niet verboden
Nederlandse zorgautortiteiten en huiddeskundigenzien er echter niets in om de pil te verbieden. "Het is een zwaar acnemiddel dat pas wordt gebruikt als niets anders helpt," aldus Ben Klijn van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. "Een medicijn wordt pas verboden als de bijwerkingen niet opwegen tegen de effectiviteit."
Fabrikant Roch constateerde zelf wereldwijd 66 gevallen van de ernstige bijwerkingen onder de 16 miljoen gebruikers. Daardoor kan volgens het bedrijf gezegd woorden dat de bijwerkingen zelden voorkomen en dat het middel dus 'relatief veilig' is.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8733409/__Dodelijke_acnepil__.html?p=37,1

Altijd leuk om te lezen als je met een kuur bezig bent :P
 
Dodelijke acnepil

AMSTERDAM - Gebruik van het acnemiddel Roaccutane kan leiden tot dodelijke huidafwijkingen waarbij de huid in één grote brandwond verandert en organen beschadigd raken.

Daarvoor waarschuwt Roche, fabrikant van de pillen, in een brief aan alle Nederlandse huisartsen, apothekers en dermatologen, meldt het AD.
Roaccutane wordt door 20.000 Nederlanders gebruikt. De pil mocht al jaren niet meer gebruikt worden bij zwangerschap.
Niet verboden
Nederlandse zorgautortiteiten en huiddeskundigenzien er echter niets in om de pil te verbieden. "Het is een zwaar acnemiddel dat pas wordt gebruikt als niets anders helpt," aldus Ben Klijn van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. "Een medicijn wordt pas verboden als de bijwerkingen niet opwegen tegen de effectiviteit."
Fabrikant Roch constateerde zelf wereldwijd 66 gevallen van de ernstige bijwerkingen onder de 16 miljoen gebruikers. Daardoor kan volgens het bedrijf gezegd woorden dat de bijwerkingen zelden voorkomen en dat het middel dus 'relatief veilig' is.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8733409/__Dodelijke_acnepil__.html?p=37,1

Altijd leuk om te lezen als je met een kuur bezig bent :P

Nu ga ik het helemaal niet meer gebruiken. Ik maakte me al druk om de haaruitval en depressie bijwerkingen :eek:
 
Nu ga ik het helemaal niet meer gebruiken. Ik maakte me al druk om de haaruitval en depressie bijwerkingen :eek:
Haaruitval is rieel maar die depressie aanvallen waren echt niet normaal :p
ene moment het gelukkigste kind en ander zelfmoordneigingen en soms een tikkeltje krankzinnigheid :p

echte drugs is dat eigenlijk !
maar het helpt wel :p
 
Hmm, zit toch ook nog wel eens na te denken om weer eens naar mn huisarts te gaan. Wordt gestoord van de acne op mn rug af en toe, het ziet er niet uit en zodra ik ook maar ergens licht tegenaan stoot doet het ****ing zeer. Maar het lijkt me niet al te snugger als ik bij de dokter vermeld dat ik 200gr eiwitten per dag naar binnen werk of wel?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, zit toch ook nog wel eens na te denken om weer eens naar mn huisarts te gaan. Wordt gestoord van de acne op mn rug af en toe, het ziet er niet uit en zodra ik ook maar ergens licht tegenaan stoot doet het ****ing zeer. Maar het lijkt me niet al te snugger als ik bij de dokter vermeld dat ik 200gr eiwitten per dag naar binnen werk of wel?

hoeveel liter water drink jij op een dag?
 
Back
Naar boven