XXL Nutrition

NSFW! Road 2 heel blijven binnen -105KG

• Topic Starter Topic Starter
Previously it was listed as appropriate for CMS/MS class lifters. That is no longer the case. The 4 day now applies to Class 1 and CMS.

Rip net geen level 3 klasse volgens chart.

Laatst bewerkt:
Vandaag sheiko dag 4 week 2

Db presses met 40 kg
Dl met kettingen van 20 kg per kant op deze manier erop gegooid.

WP_20151031_006.jpg

Op het hoogste punt waren de kettingen los van de grond dus toch wel 210 kg daarboven in. Ging heel eenvoudig omhoog.

Leg press was vrij lang bezet en omdat ik leg extensions van de week vergeten was maar zo opgelost.
Pr op close grip Bench van 80 kg
Pr op db press omdat 5*6*40 kg db

Beide records stonden al sinds 3 jaar terug denk ik.
wp_ss_20151030_0004.png

Mwa ik zou het even aankijken. Misschien ga je er wel keihard op, je bent nu al in week 2 en proberen kan geen kwaad hoewel het waarschijnlijk wel suboptimaal is. Ik zou wel voldoende eten want je draait met de 4 dagen sheiko nog meer volume

Laatst bewerkt:
Mwa ik zou het even aankijken. Misschien ga je er wel keihard op, je bent nu al in week 2 en proberen kan geen kwaad hoewel het waarschijnlijk wel suboptimaal is. Ik zou wel voldoende eten want je draait met de 4 dagen sheiko nog meer volume

Genoeg eten is nooit een probleem geweest :$. Maar ik zou het jammer vinden om te moeten stoppen met het 4 dagen programma want ik voel me er heerlijk op en ik merk dat die grote 3 steeds makkelijker al gaan. Ik denk ook niet dat mijn ambitie zo groot is om uiteindelijk vol all in te gaan met pl wedstrijdjes, hoogstens wat mockmeetjes her en der imo.

hoezo ga je geen strongman doen

hoezo ga je geen strongman doen
Voorlopig niet echt iets gevonden binnen skirre student reistijd afstand om events te oefenen elk weekend. In gym was dat wel heel erg huis tuin en keuken werk vooralsnog. Daarnaast was de plmeet wel erg meegevallen en wil ik niet helemaal hopeloos zijn op Bench.

Ik volg ook het 4 dagen programma, fucking chill ook al ben ik een weak ginger c*nt. Volgende week naar week 7. Benchen tegen kettingen is wel terror, want bij mij verneukt het m'n hele bar path. Hoe vind jij die?

Voorlopig niet echt iets gevonden binnen skirre student reistijd afstand om events te oefenen elk weekend. In gym was dat wel heel erg huis tuin en keuken werk vooralsnog. Daarnaast was de plmeet wel erg meegevallen en wil ik niet helemaal hopeloos zijn op Bench.

zo kut dat strongman bijna nergens te doen is, lijkt me echt vet gaaf.

Ik volg ook het 4 dagen programma, fucking chill ook al ben ik een weak ginger c*nt. Volgende week naar week 7. Benchen tegen kettingen is wel terror, want bij mij verneukt het m'n hele bar path. Hoe vind jij die?
Wow week 7 al.
Had wel een mooie constructie bedacht die gelijk door de eigenaar van de gym inc filmpje op insta gesmeten was. Maar daarop kon ik goed zien dat ik eigenlijk alleen aan het struggelen ben met het onderste deel van de lift imo.

Leuk logje.

Vraagje: wat is nou de meerwaarde van kettingen buiten dat het er leuk uitziet op foto's en video's?
Het lijkt mij vooral irritant, of valt dat mee?

Ok, maar waarom zou je dan niet gewoon extra gewicht dmv schijven kunnen toevoegen zodat het begin van de lift of press net zo zwaar wordt?

omdat je niet altijd wil dat het eerste deel zo zwaar is als het laaste deel.

Leuk logje.

Vraagje: wat is nou de meerwaarde van kettingen buiten dat het er leuk uitziet op foto's en video's?
Het lijkt mij vooral irritant, of valt dat mee?
Zoals @bascma al zei wordt de lift door het toevoegen van kettingen of banden steeds zwaarder naarmate je bij het bovenste deel van de lift komt. Hierdoor kan je vanzelfsprekend sterker worden als dat onderdeel niet zo'n sterk onderdeel van je lift is. Ik heb bijvoorbeeld op de deadlift dat ik geen moeite heb met de lift off maar dat het stuk voorbij de knie nog erg moeilijk is op hogere gewichten
Block pulls op hoog gewicht gaan om deze redenen dan ook moeilijker dan bijvoorbeeld deadlifts tot aan de knie of deficit deadlifts.

Maar als je geen probleem hebt met bv de lift off bij de deadlift, zou je dan toch juist zwaardere schijven ipv kettingen kunnen gebruiken?
Dat het met kettingen lichter is tijdens de lift off snap ik, maar dat zou dan toch juist niet nodig zijn?

Maar als je geen probleem hebt met bv de lift off bij de deadlift, zou je dan toch juist zwaardere schijven ipv kettingen kunnen gebruiken?
Dat het met kettingen lichter is tijdens de lift off snap ik, maar dat zou dan toch juist niet nodig zijn?

dan zou hij gewoon extreem zwaar moeten deadliften.
kettingen laten hem op relatief normaal start gewicht toch nog extra aan zijn lockout werken.

Ik wil het bovenste deel van de lift dan juist trainen door de kettingen toe te voegen. Vandaag begon ik met 170 op de grond en door de kettingen sta ik dan helemaal bovenin met 210 in mijn handen.

Terug
Naar boven