Verslagje
Van 136 naar 117.1 gecut vanaf begin van de dbb contest. Ten tijde van de strongman wedstrijd woog ik nog 133 kg.
Voelde me vanochtend echt geweldig met veel energie geen pijntjes etc.
Naar de zaal gelopen en bij de -93 gekeken. Mooie lifters en een hoop spektakel. Zelf veel zin in gekregen en niet nerveus etc. Was nog wel verkouden maar met opwarmen als volgt gedaan.
Squat
5x70
4x100
3x130
2x150
1x160 vanaf hier op commando en diepte check
1x170
1x180
Allemaal erg hard.
1x190 afgekeurd op diepte. Kon ik wel meeleven omdat ik met het reracken lichtelijk kramp in mijn hamstrings kreeg. Had het met opmeten 1 stand te hoog doorgegeven omdat ik hem wat wijder had uitgerackt.
2e beurt maar bij mezelf gedacht van yo ik ga wel zo diep mogelijk en ik zie wel hoe ik omhoog kom redelijk wat spanning. Afgekeurd omdat ik hem niet had gelocked aan het begin hoewel ik wel van de hoofdscheids wit licht had gekregen en hij het startsignaal gaf. Redelijk moeizaam maar dat kwam omdat ik niet echt mijn hoofd erbij had.
Bij de 3e beurt lekker rechtop kunnen blijven zitten en heb die echt heerlijk kunnen squatten. Voelde goed qua diepte voelde gped qua snelheid en vond het echt een goede opener als het een opener geweest was. Echter op diepte afgekeurd. Op de livestream en irl reacties gekregen van lifters en scheidsrechters dat er niks mis mee was verder. Kan daar wel lekker aan gaan werken verder dan maar hoewel ik wel gemengde gevoelens had natuurlijk. Maar niks aan te doen.
Bench opwarmings
Stang
60kgx4
70kgx3
80kgx3
90kgx2
100kgx1 op commando en heb gevraagd of er 1 iemand op mijn kont en voeten kon letten. Was prima.
105kgx1 ook hard
Opener op 110 lukte niet. Ging te veel geestelijk mis
2e beurt op 110 ook niet. Zelfde geval.
Geen 3e beurt gedaan want zat er niet in in mijn ogen.
Backstage wel erna bij wijze van frustratie paused repps gedaan met 117.5 kg zodat ik in ieder geval wel bw Bench gehaald. Dit geeft wel aan qua plankierkoorts had gekregen en had er niet veel zin verder meer in opzich.
Toch maar deadlift gedaan.
5x70kg barbell row
5x70kg
3x120
2x140
1x160
1x170
1x180
Opening op 190 en was hierna wel er klaar mee
Backstage hierna gelijk 210 zonder al te veel moeite gepulld. Dus had niet het gevoel dat ik al te veel had ingeleverd met cutten. Eerder dan met het ziekzijn de afgelopen 2 weken en nu ook wel.
Heel veel wijzer geworden van dit weekend en vond het echt een geweldige ervaring om dit allemaal zo mee te maken. Om zelf tussen de gasten van de -120 en plus 120 mee te doen was echt alsof ik op doel stond bij Barcelona in een champions league duel in Camp Nou.
Top ervaring dit weekend en goed afgesloten met een zalmlading aan sushi.
@KapiteinKoolvis bedankt voor de inwoning en het coachen. Vond het allemaal erg geslaagd.