MuscleMeat

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Het zuigt donkey-balls, maar goed.. Des te gemotiveerder ben ik wanneer ik weer kan trainen. Een ervaring rijker.

Op zich als je het gezellig vind kan ik je wel een keer ophalen afzetten als ik ga trainen bij FPA Mark?

Op zich als je het gezellig vind kan ik je wel een keer ophalen afzetten als ik ga trainen bij FPA Mark?

Dat is een erg goed idee Gijs!

Met gips+krukken loop ik nu alleen maar in de weg, en kan ik vrij weinig doen, daarnaast is de komende weken m'n pees nog enorm gevoelig om opnieuw af te scheuren, en ik wil niet teveel risico lopen.

Ik doe ff een aantal weekjes kalm aan, krijg ook het een en ander thuis, zodat ik iig nog wat DB rows en pompwerk kan doen, maar zodra ik alles op de rit heb met fysiotherapie en dergelijke.. dan maak ik graag van dat aanbod gebruik Gijs!

Ik baal nog het meest van de vele zonovergoten rag-dagen bij RPB die ik graag had willen meemaken, die ik nu moet missen.. maar goed, wellicht alleen als supporter nu..

Oke man.

Maar weer ff een update:

Aankomende aandag weer gedeeltelijk aan het werk, met aangepaste werkzaamheden.

Voor m'n verjaardag krijg ik: neck harness, 50mm verstelbare DB, en in totaal iets van 60kg aan schijven. Samen met m'n chin-bar, en wat creativiteit.. kan ik een stuk meer thuis doen. Kan niet wachten tot het binnen is.

Knie gaat verder prima, nog anderhalve week en dan mag het gipz er af.. dan maar aanzien hoe dat gaat met een brace e.d.

Goed. Spullen zijn binnen..

One arm Standing DB Press:
2x10x15
2x8x20
2x6x22.5
Per kant.

DB Row:
10x22
10x35
2x5x55

Neck Harness:
50 total reps flexion
50 total reps extension

Hierna nog een hoop side raises, upright rows.

Chins is nog steeds een geklooi, en te link. Pushups was al helemaal een drama, dat lukt dus gewoon niet.

Neck harness voelt ontiegelijk vaag, heb een pomp op vreemde plekjes, maar wel een blijvertje. Eens kijken of ik daar een leuk ultra-high frequency dingetje mee kan doen. 2xper dag, 7 dagen per week zoiets. IK wou dat ik hetzelfde kon doen met chins.

NECK LIKE BULL!!!11

Knie doet over het algemeen niet meer pijn, kan in m'n kamer zonder krukken lopen, en ik wordt aardig creatief met traplopen e.d. maar goed.. het blijft aanklooien. Volgende week maandag gaat het gips eraf, en dan weet ik meer.

Laatst bewerkt:
Fijn dat je alweer wat kan rommelen goos, fijn dat het herstel goed gaat

Ja ach.. het gaat zoals het moet gaan.. maar wel ontiegelijk traag.

Bam!
Daar gaat ie weer. ;)

Wel een beetje oppassen met je neck harness éh....
Je hebt geen zin in een nek hernia en overdreven slijtage op je wervels denk ik.
2x/week 100 reps is wel (meer dan?) voldoende denk ik. ;)

Ik trek die uitspraak van gister ook weer in idd. Ik heb een continue pomp in m'n nek. Ik denk idd dat het niet nodig is om het meer dan 3 keer per week te doen:)

Wel grappig dat je over staande DB presses niks zegt, terwijl juist dat zo link was, maar wel over zo'n neck-harnasje hahaha

Goed. Spullen zijn binnen..

One arm Standing DB Press:
2x10x15
2x8x20
2x6x22.5
Per kant.

DB Row:
10x22
10x35
2x5x55

Neck Harness:
50 total reps flexion
50 total reps extension

Hierna nog een hoop side raises, upright rows.

Chins is nog steeds een geklooi, en te link. Pushups was al helemaal een drama, dat lukt dus gewoon niet.

Neck harness voelt ontiegelijk vaag, heb een pomp op vreemde plekjes, maar wel een blijvertje. Eens kijken of ik daar een leuk ultra-high frequency dingetje mee kan doen. 2xper dag, 7 dagen per week zoiets. IK wou dat ik hetzelfde kon doen met chins.

NECK LIKE BULL!!!11

Knie doet over het algemeen niet meer pijn, kan in m'n kamer zonder krukken lopen, en ik wordt aardig creatief met traplopen e.d. maar goed.. het blijft aanklooien. Volgende week maandag gaat het gips eraf, en dan weet ik meer.

Goed dat je weer licht kan trainen kerel maar doe het toch maar rustig aan zodat je herstel niet in het gedrang komt:)!!

Staande Dumbbell presses zijn toch niet link..?
En zo wel..?
Dan doe je ze maar zittend. ;)

Goed dat je in ieder geval weer iets kan doen.

Dank jullie.

Ja nu moet ik vooral oppassen dat ik niet te overmoedig wordt met lopen/trainen/werken etc.

Ben allang blij dat ik tenminste iets kan doen, ter overbrugging tot ik weer naar de sportschool mag/kan/wil.

En daarbij, Jarno Hams was binnen een jaar weer Sterkste Man van Nederland na een vergelijkbare blessure, dus de toekomst ziet er rooskleurig uit voor me!

Warmup:
Hoop stretchen, dislocates, pec stretch etc.

Standing DB Press:
- Heleboel sets t/m 2x27.5
- Daarna hoop sets van 10 reps met 15kg

DB Rows:
23x45 R
23x45 L
Moet ze een stuk stricter uitvoeren door m'n poot, dus dit vond ik nog best netjes.

- Side raises SS Band pullaparts 3x12+12
- DB Curls 3x10

Morgen nog wat triceps en neck harness, en dit alles over paar dagen nog maar 's doen.

Verder probeer ik elke dag gewoon 'iets' te doen.. stretchen, naar m'n werk lopen met m'n krukken (ongeveer 1km vanaf m'n huis), spelen met het neck harness, wat pompwerk zoals vandaag.

Standing DB Press:
- Heleboel sets t/m 5x22.5.
- Daarna hoop sets van 10 met 15kg

DB Rows:
4x10x30

- DB Curls 3x10
- OH Extensions 3x10
- Band Pullaparts 3x15
- Stretchen

Maandag gaat eindelijk het gips eraf, en krijg ik eindelijk meer te horen over fysio, brace, revalidatie etc.

Benieuwd wat er uit komt als je gips er af is man.
Succes er mee, en het beste. ;)

Ik gok een been. Een smerig, dun beentje.

Succes ik ben ook benieuwd

Goed. Net terug uit het ziekenhuis.

Gips is verwijderd. Wat te voorschijn kwam viel me mee.. been is aanzienlijk geslonken, maar minder dan ik had verwacht.

Mooi litteken van 15cm van de operatie. Smerig schilferig huidje. Opgezwollen knie, maar geen ontsteking oid. Dat trekt wel weer weg.

Pees zit nog vast, maar staat wel compleet op spanning. Nu kan het leukste gedeelte dus beginnen.

Mooie orthopedische brace aangelegd.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Past goed bij m'n neck-harness en m'n gag-ball.

Aankomende maandag eerste afspraak bij de fysio.

Komende 6 weken dus brace met scharnier, en elke week oefenen bij de fysio, waarbij elke keer m'n been een aantal graden verder gebogen zal worden. Iets van 30-60-90, in zulke stappen.

Dit gaat pijn doen is me verteld.

Na die 6 weken nog een lange periode met fysio-begeleiding, en brace. Dat is nu allemaal nog vaag, en eerst maar eens deze 6 weken doorkomen, en dan beoordeelt de chirurg hoe we verder gaan. Tot nu toe gaat alles zoals het moet gaan, en herstel ik veel sneller dan ik zelf had verwacht.

In eerste instantie is deze een flinke stap achteruit, en kan ik opeens weer een stuk minder. Ik moet weer bij elke stap nadenken, bij alles wat ik doe vooruit denken hoe ik opsta, hoe ik beweeg, hoe ik m'n broek aantrek etc.

Het is wennen, laten we het daar op houden. Het kan nu alleen maar beter worden.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven