MuscleMeat

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goed nieuws

• Topic Starter Topic Starter
Het is goed nieuws inderdaad. Al kost het me soms moeite om positief te blijven, tot nu toe gaat het herstel prima, en nu kan ik ook thuis fysio-oefeningen gaan doen, en tenminste actief aan m'n herstel gaan werken, ipv passief afwachten.

Over een jaar knal je er een squat pr uit en kijk je tevreden terug ;)

Past goed bij m'n neck-harness en m'n gag-ball.

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Goed nieuws dus eigenlijk.
Nog best wel een lange weg te gaan natuurlijk, maar het begin is er.
Kom er gewoon sterker uit dan je er in bent gegaan, en all is well zullen we maar zeggen.
Succes met de revalidatie Mark.

Over een jaar knal je er een squat pr uit en kijk je tevreden terug ;)

Dat is wel waar ik voor ga idd. thanks.

:roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol::roflol:

Goed nieuws dus eigenlijk.
Nog best wel een lange weg te gaan natuurlijk, maar het begin is er.
Kom er gewoon sterker uit dan je er in bent gegaan, en all is well zullen we maar zeggen.
Succes met de revalidatie Mark.

Dat sowieso. Onkruid vergaat niet, katten komen altijd op hun pootjes terecht, dat soort dingen.

Bedankt.

Vanavond ook nog wat gedaan:

Heel veel stretchen

Standing DB press:
heel veel sets t/m 5x25
4x10x15

Vooral het cleanen was beetje tricky. stuk onstabieler met die brace.

DB Rows:
15x50
4x10x35

Morgen de rest.

Vanochtend:

- DB Curls 4x10
- OH DB Ext. 4x10

- Hammer curls 4x12
- Kickbacks 4x12

- Neck ext. 3x25 reps
- Band Pullaparts 3x25 reps

- Neck flexion 3x25 reps
- Grippers 3x50 reps

De pomp was uiteraard genadeloos. Armen waren vooraf 41cm, en achteraf 43cm. Bovenrug/neck/armen/delts ogen groter dan ooit. En ik train maar 2-3 keer per week met kindergewichten. Of zou het lopen met krukken er iets mee te maken hebben?

Dadelijk voor het eerst een lang stuk lopen met brace. Good times.

Gisterochtend:

Standing DB press:
t/m 8x20
daarna 4x10x15

DB Rows:
10x25
10x35
10x45
10x55

+wat bandpullaparts

Vandaag:

- Dislocates, en wat stretchgedoe voor m'n manke poot.

- DB Curls 4x10
- OH DB ext. 4x10

- Hammer Curls 4x12
- Kickbacks 4x12

- Neck harness 50 reps met 10kg.

Vandaag voor het eerst fysio.

Lang geouwehoer, veel onduidelijkheid door slechte informatievoorziening vanuit de chirurg, zowel naar mij als naar de fysiotherapeuten.

Even kort en bondig:
- Scharnier van brace is ingesteld op de maximale ROM van m'n knie, nu dus 30 graden.
- Komende 6 weken moet ik sowieso 3 keer per week therapie volgen, liefst nog vaker.
- Twee doelen: zwelling in knie verminderen, en toewerken naar een ROM van 90 graden.
- Kan thuis weinig doen, behalve korte stukken lopen (max 1km), activatieoefening voor m'n quad, en de huid rondom het litteken van m'n operatie 'masseren' om verklevingen te voorkomen.

Goede nieuws:
- Ik heb een relatief zeldzame blessure, maar ze hebben dit vaker meegemaakt.
- Knie hersteld goed, zoals het hoort dus. Knieschijf zit op z'n plek, 30 graden ROM schijnt best netjes te zijn op dit moment, litteken ziet er goed uit, zwelling neemt langzaam af.
- Klein sportschooltje in het ziekenhuis, waar ik voor m'n LB-trainingen gebruik van mag maken. Na lang drammen zal ik over 6 weken waarschijnlijk wel dingen als goodmornings, back raises, ab work e.d. mogen gaan doen. Stelt weinig voor, maar ik mag toch niet zwaar gaan belasten.
- Ik zit in de knie-groep. Allemaal voetballertjes met gescheurde achillespezen en kruisbanden e.d. Ik was de meest buffe dude in de zaal. I like. Ik weet zeker dat ik Koning Goodmorning kan worden in dit gezelschap.

Minder goede nieuws:
- Ze willen me op dit moment, mede dankzij de slechte informatievoorziening van de chirurg, geen prognose geven, maar off the record kan ik op 6 maanden rekenen.
- Lichte LB-oefeningen mogen over 6 weken waarschijnlijk dus, maar zwaar deadliften is nog onduidelijk, en squaten kan ik de komende 2-3 maanden wel vergeten, en als het weer mag, dan mag ik onder toezicht met een lege stang gaan beginnen.

Goed. Ik kan nu dus in ieder geval actief aan m'n herstel gaan werken, en dat is wel een mentale boost die ik goed kan gebruiken nu.

Daarna gewerkt en getraint:

DB OH press:
2x10x10
5x15
5x20
3x25
2x1x27.5 Hier stond ik erg wankel met m'n knie, doordat hij nu niet meer blokkeert, dus hier bij gelaten
2x5x25

DB Rows:
23x50 L
23x50 R
Evenaring PR, en nu zonder magnesium, met een dunner stangetje.

M'n doel voor dit jaar is 55 reps met 55kg.

DB OH press:
4x10

Bent over laterals:
3x15

DB Curls:
3x15

Morgen nog ff spelen met m'n neck-harness, wat triceps pompen, en daarna op en neer lopen naar m'n werk.

Laatst bewerkt:
Vanochtend:

One arm DB Press:
t/m 10x20

DB Rows:
t/m 11x55

- Side Raises 2x20
- DB Curls 2x15
- Neck harness 2x40

Nu fysio.

doe je die db rows zonder straps?

Tuurlijk!

Mark zou je niet eens snel je topictitel wijzigen? Deze is toch visionair geweest.

Je laat je gelukkig niet kisten, mooie eigenschap!

doe je die db rows zonder straps?

Zonder straps, zonder magnesium, met een dunne stang, en met minimale legdrive. Erg strict is zo'n repout niet, maar then again, m'n traps en bovenrug is buffer dan ooit.

yup.

Mark zou je niet eens snel je topictitel wijzigen? Deze is toch visionair geweest.

Je laat je gelukkig niet kisten, mooie eigenschap!

Dank je man! Meh, ik open een nieuw log zodra m'n knie weer heel is.

Ik laat me niet kisten hoor, helemaal na vandaag niet:

Fysio
Goed, vandaag voor het eerst echt geoefend.

Hoop masseren van de knie, en heleboel activatiemeuk voor m'n quads/hip flexors/hams/kuiten e.d.

Ook instructies voor oefenen thuis gekregen.

Kort samengevat:
- ROM van knie is nu ruim 50 graden, fysio wilde niet verder.
- Been vanuit liggende positie gestrekt heffen lukte in totaal 40 keer, terwijl de fysio verwachtte dat dit niet eens 1 keer kon.
- Lopen zonder brace (met krukken) ging in eerste instantie rampzalig, maar dat zat meer tussen m'n oren. Uiteindelijk liep ik de zaal op en neer zonder veel moeite.

Vanzelfsprekende handelingen voor velen, maar voor mij een overwinning. Vooral omdat dit allemaal pas over ruim 3 weken mogelijk hoort te zijn. Ik kreeg te horen dat m'n brace maandag eigenlijk niet eens op 30 graden ROM gezet had mogen worden, en ik toen de 30 graden maar net aantikte, en ik nu bijna 20 graden ROM erbij heb.

3 fysiotherapeuten die er niks van begrepen, en mijn dag kon niet meer stuk.

Good times.

Laatst bewerkt:
Je hebt volgens mij typisch de instelling van een krachtsporter.
Jezelf willen bewijzen op allerlei manieren, dus ook bij de fysio.
Hoezo lukt dat maar één keer..?
BAM!
Doe je het toch gewoon veertig (40!) keer! ;)
Goed bezig man.
Up and runnin' voor je het weet!

Je hebt volgens mij typisch de instelling van een krachtsporter.
Jezelf willen bewijzen op allerlei manieren, dus ook bij de fysio.
Hoezo lukt dat maar één keer..?
BAM!
Doe je het toch gewoon veertig (40!) keer! ;)
Goed bezig man.
Up and runnin' voor je het weet!

Haha, ja idd.. En geloof me, als ik weer kan lopen, dan zal ik ook lopen! Kracht en spieren is natuurlijk waar alles om draait, maar nu in deze situatie had ik meer gegeven voor een goede conditie, en wat meer lenigheid.

Dat is sowieso waar ik me op ga toeleggen zodra ik weer hersteld ben..

Stretch
Lift
Run
Eat
Sleep
Repeat

Net zolang ik 300 deadlift, en 300lbs boven m'n hoofd druk.

M'n traps groeien trouwens bizar hard op 3xPW DB Rows, DB press, neck harness, en side raises.

Dat compenseert enigszins de dikke pens, dunne benen, platte borst met puffy nipples.

Ik mag niet klagen. Ik leg de dumbbell om de paar reps wel neer en herpak m'n grip, omdat hij dan in m'n vingers hangt, maar er zit nooit langer dan een paar seconden tussen elke rep.

Blij te horen dat je herstel goed vooruit gaat, als je veel wilskracht hebt dan gaat alles al heel wat sneller. Echt sterk markkos hoe je er voor gaat!!

Stretch
Lift
Run
Eat
Sleep
Repeat

Dit vind ik goed gezegd. Spieren en kracht is waar alles om draait maar in mijn ogen is een stevige conditie en voldoende lenigheid ook van goud waard. Veel spieren zijn super maar als de conditie geen kloten waard is dan is dat ook maar een afknapper! Een spoedig herstel, ik hou je log in de gaten!!

Stretch
Lift
Run
STRETCH
Eat
Sleep
Repeat

Doe het ook sinds kort, maar stretchen na je training is ook net zo belangrijk. (eigenlijk belangrijker om het na je training te doen)

Wel mooi van de epic ownage @ fysio. Zal vast door je epic endo genen komen. (I hope so, zodat ik ook hopelijk snel kan herstellen met me jumpers knee :D)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven