MuscleMeat

Road to Perdition

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vanochtend:

Warmup:
1,5km lopen

Press:
2x10xstang
5x30
5x40
10x45

One Arm Standing DB Press:
3x10x16

Chins:
tussen press sets door
5x3 hammer grip
4x2 normal grip

- Rear Delt Raises 2 sets
- Hammer curls SS DB Curls 2 sets

Comments: Op de terugweg eindelijk een goede steile heuvel ontdekt voor hill sprints. ik schat zo'n 45 graden incline. Die ga ik over paar maandjes keihard m'n b*ch maken.

Woensdag:

Fysio:
- Activatiemeuk zoals altijd
- Buigen: 95 graden
- Fietsen: Aangepaste trapper op standje 7 van de 10. Heel veel pijn.
- Lopen: Ging perfect. Verschil tussen met of zonder krukken is nihil.

Ik mag vanaf nu korte stukken (onder de 10-15min. of 2km) zonder krukken lopen. Grotere afstanden, of als ik veel sta (uitjes, stappen etc) moet ik nog een kruk bij de hand houden. Slapen zonder brace mag ook nu, al heb ik m afgelopen nachten losjes omgedaan omdat ik anders van elke beweging in m'n slaap wakker schrik.

Extra Workout:
- Neck flexion en extensions 40 reps
- Wrist curls en reverse curls 40 reps
- Band Pullaparts stuk of 6 sets
- Stretchen: veel

Vandaag:

Trainen @ FPA:

Warmup:
Facepulls 2x20

Bench:
2x10xstang
5x40
5x50
5x60
12x75

DB Bench:
4 sets

Chins:
6x2 tussen press sets door

DB Rows:
5x40
6x60 pr
Grip fail met een hoofdletter F.

- Upright rows 3x15
- DB OH extensions 4 sets

Goed bezig, blijf zo door gaan!

doe jij die face pull warming up voor de spiegel?

bij mij worden het dan altijd facepalms als ik men fysiek check

Laatst bewerkt:
Vandaag:

Geen fysio ivm privé shit.

Wel ff 'getraind':

- Neck flexion en extensions: 50 reps elk
- Wrist curls & reverse wrist curls: 50 reps elk
- Band Pullaparts: a lot.
- Stretchen: van alles

Comments: Dit is onderdeel van het zogenaamde Popeye-experiment. Eens kijken of m'n onderamen en neck na verloop van tijd echt gaan groeien met deze mini-workouts.

Vandaag:

Chins:
Beetje gekloot in de deuropening
- 8x3 hammer grip

Pushups:
Explosief met klapje in m'n handjes.
3x5

Daarna nog paar pompsetjes

BW Triceps extensions:
3x12

- 1 set plank
- 1 set supermans
- 1 giant set delt raises

Goed bezig Mark.

Fysio:
- Zwelling neemt af, al zit er nog flink wat vocht.
- Activatiemeuk zoals altijd
- Buigen: 105 graden, en ik weet dat ik nog makkelijk 10 graden meer kon, maar m'n hak moest op de grond blijven. 130-140 is maximale ROM bij een doorsnee persoon overigens.
- Fietsen: 25min. waarvan de laatste 10min zonder aangepaste trapper.
- Legpress: 3x15x20kg
- Calf Raises: 3x20

Ik mag dus heel rustig gaan verzwaren vanaf nu. Hele lange discussie gehad met fysio over squaten. Ik heb aangegeven dat ik wil squaten zoals het hoort, dus niet high bar (met handdoekje om de stang gerold) quartersquats die de fysio voorschrijft. De fysio gelooft mij niet dat je met quartersquats minstends 50kg meer kan squaten, dus dat zal ik binnen nu en een paar maanden bewijzen. Alle argumenten en bronnen die ik kon bedenken er bij getrommelt, en uiteindelijk heb ik het afgekapt met de boodschap dat ik netjes doe wat de fysio zegt, zolang ik nog niet normaal kan squaten, maar dat ik daarna mijn eigen plan trek.

Anyway, voorlopig dus heel rustig opbouwen met de legpress, hoe licht het ook voelt, ik mag niet zwaar. Ook thuis mag ik nog geen lunges en BW squats e.d. gaan doen.

Krukken gaan definitief de kliko in, en naar alle waarschijnlijkheid krijg ik maandag dan eindelijk te horen dat die t*fus-brace ook bij het oud-ijzer mag, en krijg ik een prognose hoe lang het nog zal duren.

Laatst bewerkt:
goed dat je al weer beter gaat, denk dat het best prima is om full rom legpress te doen totdat je aantal reps met BW kan en dan weer gaan squatten. stond ook een filmpje van Rippetoe op Startingstrength.com waarin hij zoiets aangaf.

Voorlopig doe ik netjes wat de fysio wil dat ik doe. Maar zoals jij beschrijft is waarschijnlijk wel hoe het zal gaan ja..

Training @ FPA:

Press:
Eerste rep hangclean
10xstang
8x30
3x40
3x45
8x50
Paar reps van m'n oude PR's af.

One Arm Standing DB Press:
3x10x16

Chins:
Als warming up, en tussen press sets door
2x5
1x4
3x3
3x2
2x1
Totaal 31 reps, dus dat gaat de goed kant op.

- Side Raises 2 sets
- Rear Delt Raises 2 sets
- Hammer curls SS DB Curls 4 sets
- nog wat biceps meuk.

Conditioning:
2km lopen

Ja dat is conditioning voor mij op het moment.

Comments: Gehaald wat ik wilde halen, opgepompt, en weer pleite in 40 minuutjes.

Fysio:
Vandaag te weinig met m'n poot omhoog gezeten, dus knie was flink opgezwollen. Eigen schuld, dikke knie.

- Activatieshit: zoals gewoonlijk, maar dan paar setjes meer.
- Buigen: 110 graden, PRtje. Dit is zelfstandig gebogen. Later liggend passief gebogen door de fysio, toen 105 graden.
- Hometrainer: kwartiertje met normale trappers
- Legpress: 5x20x20kg.
- Calf raises: 4x20

Straks nog ff neck en onderarmen.

Training @ FPA:

Bench:
2x20xstang
10x40
3x60
3x70
9x80
Ook bench zit maar paar reps onder m'n niveau van voor m'n ongelukje.

Chins:
1 set van 5 reps
5 sets van 2 reps
15 reps totaal dus, tijdens warmup en tussen bench sets door.

- DB Bench: 3 sets incline, 1 set flat
- DB Rows: 2x10x40 per kant, zonder pauze tussendoor, stricter dan strict.
- Upright rows 3 sets
- DB OH extensions 5 sets

Comments: Voorlopig ff easy rollin' op de rows, ben de frequentie en het totaal volume op de chins flink aan het opschroeven, eerst maar eens zorgen dat ik sets van 6-8 reps kan draaien.

Laatst bewerkt:
Gaat in flinke stappen beter zo te zien, very nice!
Mag je niet wat zwemmen ofzo, denk dat dat best fijn zou zijn toch? :p

Gaat de goede kant op mark. :thumb:

Gaat in flinke stappen beter zo te zien, very nice!
Mag je niet wat zwemmen ofzo, denk dat dat best fijn zou zijn toch? :p

Ik verlang echt vreselijk naar zwemmen, maar helaas.. dat mag niet. Komende weken/maanden is er niet veel voor nodig om die pees opnieuw af te scheuren.. Op zich biedt een zwembad wel mogelijkheden, maar gladde zwembadvloeren vermijdt ik voorlopig ff..

Ik mag niet klagen nee.. Al hoop ik nu eindelijk eens een hele lange periode consequent te kunnen knallen zonder mezelf te saboteren, of door een ongeluk/blessure weer terug bij af te zijn..

Fysio:
- Activatieshit: vanaf nu met enkelgewichtje. Hoera!
- Buigen. Fysio wilde niet meten, en ik mocht niet voor een pr gaan. trut.
- Hometrainer: 10min.
- Legpress: 4 sets van 20+ reps met 20-40kg.
- Calf raises: 4 sets

Maandag naar chirurg voor controle, vanaaf nog ff neck en onderarmen, morgen wat chins, pushups en ander BW gedoe.

Chirurg:
Goed, vanochtend controle. Chirurg was heel positief, vooral over het feit dat ik al 105-110 graden kan buigen, geen pijn meer heb, en al poosje zonder krukken loop.

Even kort en bondig:
- Brace afbouwen, maar bij risicovolle situaties, of uitgaan, sporten e.d. wel ff omdoen. Misschien in de toekomst een sportbrace.
- Krukken mag ik inleveren
- Vanaf nu officieel toestemming om bij de fysio langzaam te gaan verzwaren
- Ik mag weer volledig aan het werk, al blijf ik gedeeltelijk in de ziektewet zodat ik naar de fysio kan 3 keer per week.
- Ook separeerverpleging, en ingrijpen bij crisissituaties is toegestaan, mits ik mijn grenzen goed bewaak.
- Risico op een nieuwe totaalruptuur is aanzienlijk afgenomen, niet veel groter dan voor het ongelukje, maar er blijft een kans, vooral bij onverwachte bewegingen.

Voorlopige prognose:
De chirurg verwacht dat ik over 6 weken al m'n functies terug heb. Dat wil dus niet zeggen dat het krachtverschil tussen links en rechts is opgeheven, of dat ik geen risico meer loop, maar ik zou dan alles moet kunnen wat een normaal mens ook kan: lopen/rennen/springen/traplopen/zitten/slapen, alle transfers in en uit bed, alle belangrijke oefeningen in de sportschool.

Daar zit wel een hele grote MAAR aan. Ik moet rustig aan doen, rustig opbouwen, en rustig m'n grenzen verleggen.

Bij de fysio dus stapsgewijs de oefeningen uitbouwen qua kracht.

Ik heb nog specifiek wat dingen nagevraagd:
- Events trainen (hij wist ook gelijk wat ik bedoelde, pluspuntje) is me voorlopig afgeraden. Gecontroleerde bewegingen zoals een squat brengt relatief weinig risico met zich mee, maar oefeningen waarbij er onverwachte bewegingen of correcties van het lichaam ontstaan zijn nu te riskant. Hij heeft me geadviseerd om een aantal maanden hier nog mee te wachten, en in ieder geval eerst te zorgen dat m'n krachtverschil opgelost is, en de knie echt volledig genezen is, en ik m'n kracht weer op het oude niveau heb.
- Sprints is een twijfelgevalletje. Voorlopig nog even niet.

Al met al heb ik geluk dat ik een passie heb voor krachtsport, en niet een voetballer ben, want als ik voetbal had gedaan, (of basketbal, rugby, vechtsport, eigenlijk alle balsporten en contactsporten) dan had ik tot 2012 kunnen wachten. Krachttraining is wat dat betreft een relatief veilige sport, omdat er weinig tot geen ongecontroleerde bewegingen plaatsvinden (strongman en highlandgames uitgezonderd dan)

Goed weer een heel lang lul-verhaal. Vanmiddag naar de fysio, nieuwe koers uit zetten. Ik ben blij, want ik had er op gerekend dat ik heel 2011 geen stang meer in m'n nek zou hebben, en nu ziet het er naar uit dat ik voor het einde van het jaar m'n kracht weer terug heb. Tijd om die shit te ownen. Al kost het me potverdomme 40 jaar, ik moet en zal 300kg deadliften, en 300lbs boven m'n hoofd drukken.

Ik blijf dus bij mijn voornemen om vanaf september weer bij RPB voluit te kunnen knallen.

Training @ FPA:

Press:
Eerste rep clean
10xstang
8x30
5x40
3x50
5x55
Wederom maar paar reps onder oude PR.

One Arm Standing DB press:
4x10x16

Chins:
32 reps totaal tijdens warmup, en tussen alle press sets door
5x3
4x2
9x1
Zoiets

Hierna lopen pompen met curls en delt raises tot de tranen in m'n ogen stonden.

Laatst bewerkt:
Fysio:
- Activatie shit.
- Buigen: 110 graden liggend passief buigen. Ik wilde door voor de 125, de fysio niet.
- Hometrainer: 10min. 4km gefietst
- Hacksquat/legpress ding: 5x20x40
- Calf Raises: 3x20+
- Evenwicht gedoe op een tolletje. Ik weiger het woord "stability-board" te gebruiken.
- Squat. 3x15xstang.

Squat was echt dramatisch, en het mag eigenlijk geen eens een squat heten. Quarter ROM, en het voelde alsof ik rechter een knee-wrap om had, en links niet. Groove is echt weg, en het is dood-eng om de één of andere reden. Ik kan niet op diepte komen, en door het krachtverschil tussen links en rechts ga ik gelijk scheef naar links. Rechterheup is ook helemaal stijf.

De squat gaan we voorlopig niet verhogen. Pas als ik zonder problemen full rom (dat is dus parallel in fysio taal) kan squaten.

Maar goed.. ik mag niet klagen, want het is een klein stapje vooruit naar de 300kg squat.

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven