MuscleMeat

Robke's trainingslog

Dropset op Deadlift -> Deathlift :eyebrow:

• Topic Starter Topic Starter
  • #21.962
dropset met de grote 3 is altijd brutal.

Maar die pomp :D

of niet dan Rob?

Deadlift dropset, lijkt me heftig man. Goed gewerkt.

• #21.965
dropset met de grote 3 is altijd brutal.

Maar die pomp :D

of niet dan Rob?

Daar zijn mijn reps te laag voor mack :p Vind het ook helemaal niet leuk om tijdens mijn powersetjes
pomp te krijgen. Dat zit helemaal in de weg :p Pomp is enkel voor 5x10 setjes :D

Deadlift dropset, lijkt me heftig man. Goed gewerkt.

Was nog vrij low in reps dus viel nog mee ;) Het is gewoon even een manier om snel wat kracht bij te krijgen.

Lekker robbie, mooi dat er nog supps zijn waar jij wat van merk, haha!

Geen last van een harde backpump na dropset DL?
Heb het ooit eens willen doen, maar moest tegen het einde stoppen omdat het echt niet meer ging.

• #21.968
Lekker robbie, mooi dat er nog supps zijn waar jij wat van merk, haha!

Ja, was lang geleden Bart. Maar eigenlijk is de overgrote meederheid van die ingrediënten in die 3 supps
gewoon allemaal bewezen dat ze werken. Dus ja, kan niet mis gaan dan :p

• #21.969
Geen last van een harde backpump na dropset DL?
Heb het ooit eens willen doen, maar moest tegen het einde stoppen omdat het echt niet meer ging.

Backpump is een mythe :p Ik gebruik zelfs niet eens een belt en heb er nooit last van.

Hahaha en ik maar blij zijn met mijn deads van 130kg. Master of the deads.

• #21.972
Ik nodig je uit een keertje 5x10 te DL'en in mijn lichaam :D Is ook een leuke ervaring voor je, een keer in een lekker afgetraind lichaam leven.

Wie DL er nou ook 5x10? Alsof je errectors, lats, rhombs & traps niet groeien met andere oefeningen.
Persoonlijk vind ik deads zo'n gehyped oefening. Hardcore en blabla. Ik vind hem minder geschikt voor
massa mee te bouwen. Teveel statische kracht, kleine ROM voor je rug, en het meeste werk komt haast
uit je benen, hams & glutes. Enkel voor kracht vind ik hem handig.

Hahaha en ik maar blij zijn met mijn deads van 130kg. Master of the deads.

Geef het wat tijd Ron en je haalt me nog in ;)

180 kilo DL what the ****...
en ik dacht dat mijn 135 veel was XD

• #21.974
Ik deadlift 3x180kg

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Om de MP of bench te evenaren ben ik nog wel even bezig :roflol:

• #21.976
Ik deadlift 3x180kg

Om de MP of bench te evenaren ben ik nog wel even bezig :roflol:

Tja, all time PR staat op 207.5kg.

Ik ben gewoon geen DL'er. T-rex arms enzo. Rack pulls gaat me bv veel beter af en voel ik ook beter in
mijn rug. Maarja, dat heeft nu niet echt carry over naar een sterkere squat enzo :(

Wie DL er nou ook 5x10? Alsof je errectors, lats, rhombs & traps niet groeien met andere oefeningen.
Persoonlijk vind ik deads zo'n gehyped oefening. Hardcore en blabla. Ik vind hem minder geschikt voor
massa mee te bouwen. Teveel statische kracht, kleine ROM voor je rug, en het meeste werk komt haast
uit je benen, hams & glutes. Enkel voor kracht vind ik hem handig.

Op zich eens dat reppen op DL debiel is, maar we hadden het over rugpomp. Denk dat ook voor massa een zware set DL een goed idee is, puur om de hormoontjes op gang te brengen en de effectiviteit van ander repwerk te verhogen.

• #21.978
Op zich eens dat reppen op DL debiel is, maar we hadden het over rugpomp. Denk dat ook voor massa een zware set DL een goed idee is, puur om de hormoontjes op gang te brengen en de effectiviteit van ander repwerk te verhogen.

Valt inderdaad iets over te zeggen. Maar als je HIT toepast met een dropset gaan hormoontjes ook al
op gang hoor. En effectief voor ander rep werk? Tja, dan denk ik dat je je beter focused op dat ander
repwerk om daar beter in te worden en daar assistance voor te draaien.

En rugpomp? Tja, ik heb een tijdje high rep rackpulls gedaan. En zelf toen kreeg ik ik backpumpz.
Nu ja, kan ook gewoon aan mij liggen natuurlijk. Lats heb ik bv wel direct pomp.

Terug
Naar boven