AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat het "goed" is om de hele dag bijna niks binnen te krijgen, en dan alleen tijdens het avondeten een "fatsoendelijke" maaltijd te nemen.
Ik zou het ontbijt (nagenoeg) de grootste maaltijd maken, en "gewoon" op 2500Kcal. gaan zitten als ik jou was.
Je bent er je kop al over sufgezeurd in het verleden, en je wilt het niet aannemen, dat weet ik, maar toch! ;)

En geloof me Rob, jij bent niet de enigste met een "moeilijke" lichaam, met een "moeilijke" stofwisseling...
Ik wil er ook graag wa aan gaan doen, maar hou nooit een dieet vol... :o
Maar ik begin weer met goede moed! :p
Oh ja, ik heb een soort van "koolhydraatintolerantie" die er voor zorgt dat ik nogal "lui/lamlendig" word na het eten van (veel) koolhydraten...
En dus beperk ik me daar wat in...
Helemaal weglaten lijkt me niet goed/gezond, dus vandaar...

Hier een voorbeeld hoe ik het wil gaan doen...

Ontbijt:
25cl Magere melk
30gr. Brinta
1 Banaan
2 ei eiwitten
50 gr. Lijnzaad
Beetje Kaneel
1 Eetlepel olijfolie

Tussendoor:
125 gr. Forellenfilet
25 cl. Magere melk

Lunch:
2 Boterhammen
75 gr. Kalkoenfilet
25 cl. Magere melk

Tussendoor:
125 gr. Forellenfilet
25 cl. Magere melk

Avondeten:
50 gr. Rijst
200 gr. Groenten
100 gr. Vlees / Vis
3 eetlepels olijfolie

Avondsnack:
250 gr. Magere kwark
40 gr. Noten

Ongeveer 40eiwit-40koollh.-20vet verhouding.
2500Kcal./dag

Nu moet ik het alleen nog volhouden! :o

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.182
Ik ben het er in ieder geval niet mee eens dat het "goed" is om de hele dag bijna niks binnen te krijgen, en dan alleen tijdens het avondeten een "fatsoendelijke" maaltijd te nemen.
Ik zou het ontbijt (nagenoeg) de grootste maaltijd maken, en "gewoon" op 2500Kcal. gaan zitten als ik jou was.
Je bent er je kop al over sufgezeurd in het verleden, en je wilt het niet aannemen, dat weet ik, maar toch! ;)

En geloof me Rob, jij bent niet de enigste met een "moeilijke" lichaam, met een "moeilijke" stofwisseling...
Ik wil er ook graag wa aan gaan doen, maar hou nooit een dieet vol... :o
Maar ik begin weer met goede moed! :p
Oh ja, ik heb een soort van "koolhydraatintolerantie" die er voor zorgt dat ik nogal "lui/lamlendig" word na het eten van (veel) koolhydraten...
En dus beperk ik me daar wat in...
Helemaal weglaten lijkt me niet goed/gezond, dus vandaar...

Hier een voorbeeld hoe ik het wil gaan doen...

Ontbijt:
25cl Magere melk
30gr. Brinta
1 Banaan
2 ei eiwitten
50 gr. Lijnzaad
Beetje Kaneel
1 Eetlepel olijfolie

Tussendoor:
125 gr. Forellenfilet
25 cl. Magere melk

Lunch:
2 Boterhammen
75 gr. Kalkoenfilet
25 cl. Magere melk

Tussendoor:
125 gr. Forellenfilet
25 cl. Magere melk

Avondeten:
50 gr. Rijst
200 gr. Groenten
100 gr. Vlees / Vis
3 eetlepels olijfolie

Avondsnack:
250 gr. Magere kwark
40 gr. Noten

Ongeveer 40eiwit-40koollh.-20vet verhouding.
2500Kcal./dag

Nu moet ik het alleen nog volhouden! :o

Hummer lieve schat, hoe denk je dat ik van 97kg in het begin van het log, geraakt ben op 105kg bij nieuwjaar?
Inderdaad, door 2500kcal te eten in 40/40/20 verhouding. Omdat iedereen aan mijn oren zaagde dat ik te
weinig at en in spaarstand stond, dacht ik; ik ga het eens proberen. Maar dat lukte dus niet en het werd
een bulk ipv een cut :p Ik kan nu toch maar moeilijk opnieuw 2500kcal nemen? Dan ben ik opnieuw aan
het bulken terwijl ik zooi ben aan het nemen om te cutten. Dat is toch niet logisch imo.

En idd, het meeste kcal heb ik rond mijn avondmaal staan omdat ik dan net getraind heb en dus ook de
meeste kcal nodig heb om mijn herstel te bevorderen. Nu ja, dat ik mijn theorie erachter.

Phat bar is dat een bar met een flinke diameter?

• #2.184
Rob, ik ben al heel mijn leven te dik omdat ik altijd te weinig heb gegeten.
Klkt raar..?
I know...
Maar geloof me, je moet je kachel flink opstarten, en 'm aan de gang houden!
Doe wat je zelf wilt natuurlijk, doe ik ook...
Ik hou het in ieder geval nooit lang vol, een voedingsschema....
Ik eet liever pas wanneer ik echt honger heb, en dan eet ik te veel waarschijnlijk.
Maar aan totale Kcal. eet ik per dag niet zo heel veel hoor.
Ooit eens een tijdje het advies van een voedingsdeskundige op de sportschool gevolgd, en 17kg afgevallen door heel de dag te eten, veel meer dan ik gewend was!
Geloof me, al die experts hebben geen ongelijk Rob.
Ik kan het heel slecht volhouden, maar ben er wel van overtuigd dat het de juiste manier is.
Jij pleegt roofbouw op je lichaam volgens mij, en zal op deze manier heel wat spiermassa gaan verliezen, waardoor je BMR nog lager word, en je weer dikker word.

De beste stuurlui staan aan wal, daar ben ik een mooi voorbeeld van! ;)

• #2.186
Rob, ik ben al heel mijn leven te dik omdat ik altijd te weinig heb gegeten.
Klkt raar..?
I know...
Maar geloof me, je moet je kachel flink opstarten, en 'm aan de gang houden!
Doe wat je zelf wilt natuurlijk, doe ik ook...
Ik hou het in ieder geval nooit lang vol, een voedingsschema....
Ik eet liever pas wanneer ik echt honger heb, en dan eet ik te veel waarschijnlijk.
Maar aan totale Kcal. eet ik per dag niet zo heel veel hoor.
Ooit eens een tijdje het advies van een voedingsdeskundige op de sportschool gevolgd, en 17kg afgevallen door heel de dag te eten, veel meer dan ik gewend was!
Geloof me, al die experts hebben geen ongelijk Rob.
Ik kan het heel slecht volhouden, maar ben er wel van overtuigd dat het de juiste manier is.
Jij pleegt roofbouw op je lichaam volgens mij, en zal op deze manier heel wat spiermassa gaan verliezen, waardoor je BMR nog lager word, en je weer dikker word.

De beste stuurlui staan aan wal, daar ben ik een mooi voorbeeld van! ;)

Ik weet het kerel ... en heb al zo vaak geprobeerd om meer te gaan eten. Echt wel hoor.
En ook gezonde dingen zonder cheaten en alles erop en eraan. Het enige wat er gebeurde is dat ik bijkwam.
En bleef bijkomen tot 15kg toe zelfs en ik in geen enkele broek meer pastte. Ok, niet allemaal vet mss...
Wat moet je dan nog doen? Blijven dooreten tot je 120kg weegt en uitziet als een bolletje vet?
Hoe lang zou je moeten eten denk je tot je kachel terug op gang komt?

En dan is het te laat en ben je gewoon te dik en ontbreekt je alle zin om zelfs maar aan een dieet te beginnen.
Been there, done that, didn't like it one bit.

Ik weet het kerel ... en heb al zo vaak geprobeerd om meer te gaan eten. Echt wel hoor.
En ook gezonde dingen zonder cheaten en alles erop en eraan. Het enige wat er gebeurde is dat ik bijkwam.
En bleef bijkomen tot 15kg toe zelfs en ik in geen enkele broek meer pastte. Ok, niet allemaal vet mss...
Wat moet je dan nog doen? Blijven dooreten tot je 120kg weegt en uitziet als een bolletje vet?

En dan is het te laat en ben je gewoon te dik en ontbreekt je alle zin om zelfs maar aan een dieet te beginnen.

Kan ik verstaan kerel, gewoon door cutten tot een 12% en dan lekker clean bulken met 2 cardio sessie van 45min op niet KT dagen voor de stofwisseling hoger te houden.Heb het zelfde in de bulk, vreten, slapen en KT, kom ik een vet papje.Nu cardio op rustdagen erbij

• #2.188
Kan ik verstaan kerel, gewoon door cutten tot een 12% en dan lekker clean bulken met 2 cardio sessie van 45min op niet KT dagen voor de stofwisseling hoger te houden.Heb het zelfde in de bulk, vreten, slapen en KT, kom ik een vet papje.Nu cardio op rustdagen erbij

Inderdaad, dat was ik dus ook van plan. Denk eens je vetpercentage lager is, je ook gevoeliger wordt voor
met kcal spelen. En het makkelijker wordt om bij te komen of af te vallen.

Maar het is gewoon nu de balans omkrijgen dat mijn droge massa boven mijn vet uitkomt. En tja, daarvoor
moet ik maar even een paar opofferingen doen.

.

Iemand enig idee of er kachels zijn die niet meer aankomen? Ik heb het idee dat die van mij uit is en niet meer aan te krijgen is :eek: :D

Iemand enig idee of er kachels zijn die niet meer aankomen? Ik heb het idee dat die van mij uit is en niet meer aan te krijgen is :eek: :D

Door cardio te doen en maaltijden te verspreiden over de dag geen...en nog een hele boel mogelijkheden...

Training van gisteren

Sleep: 6u
Food: 1900kcal
Health: okidoki
Mentality: yup yup yup
Temp in Gym: 8° (bbrrrr)

5min Steppen

Bench Press: 20xbb 15xbb 5x50 5x60 5x70 Fx113 5x90 5x90
Inclinded DB Press: 4s 6x40
Flat Bench Fly: 3s 8x30
Dips: Fxbw (geen idee hoeveel reps)

Circuitje
Tricep Rope: 3s 10x30
Hanging Leg Raise: 3s 10xbw
Reverse Crunch: 3s 15xbw

Outdoor Running
32min no sprints, met wandelen

Trainingstijd: 90min
Polardata: 129avg hbpm - 158max hbpm - 955kcal
Comments: gatver wat een k*t training ! ! ! Failed grandioos op mijn bench. Ik voelde het al aan mijn
warm-up dat het vandaag weer zo'n dag ging worden. Set up zat ook helemaal mis en bij de lock out
zakte de barbell gewoon tot op de borst en het verhaaltje was uit. Concentratie was nadien er helmaal
niet meer. Zelfs op mijn hanging leg raise, kreeg ik er de normale 15 reps niet uit. Dus dacht ik deze
training even van mij af te zetten met wat te gaan lopen. Nou, dat ging mooi niet door. Was amper 4min
ver of mijn lampje was al uit. Tijd om het voedingsschema te veranderen. Dit kan zo niet verder.

Supplement report: nog geen sides noch voelbaar resultaat van mijn snoepjes. Ga wel weer een paar
dagen aan de clen nu. 125mcg. Tot ik weer merk dat het warme gevoel wegblijft. De Superpump doet wel
redelijk zijn werk. En met 1 schepje ipv 2 schepjes word ik er ook niet ziek van. Vandaag trouwens ook
opnieuw creatine mono erbij aan het nemen. Ik kan alle hulpmiddelen wel gebruiken op het moment :D

snoepkont;)

Door cardio te doen en maaltijden te verspreiden over de dag geen...en nog een hele boel mogelijkheden...

Door cardio te doen verbruik je calorieen, wil niet meteen zeggen dat je je metabolisme daarmee verhoogt.

Dat verspreidt over de dag eten je metabolisme verhoogt is ook alweer achterhaald.

Ik ben dus wel nieuwsgierig naar die hele boel andere mogelijkheden?

Door cardio te doen verbruik je calorieen, wil niet meteen zeggen dat je je metabolisme daarmee verhoogt.

Dat verspreidt over de dag eten je metabolisme verhoogt is ook alweer achterhaald.

De eerste 2 zijn nochtans de belangrijkste, en ik kan het aan de lijve ondervinden...

• #2.194

Ik vrees ook dat er voor mijn kachel geen hoop meer is.

?

Ik moet toch IETS cheaten hé :D

T3, clen, eca :p

De eerste 2 zijn nochtans de belangrijkste, en ik kan het aan de lijve ondervinden...

Wat La Vieux zegt: je verhoogt je verbruik dan wel, maar versnelt je metabolisme niet.

Hey Robke,

niet zo sip door 1 training die niet lekker liep, hebben we allemaal wel een keertje.
Vandaag lekker poetsen:p ga je morgen weer PR'retjes zetten!

Geniet ik voor jou wel even van deze zonovergoten dag:D

• #2.196
Hey Robke,

niet zo sip door 1 training die niet lekker liep, hebben we allemaal wel een keertje.
Vandaag lekker poetsen:p :D ga je morgen weer PR'retjes zetten!

Nee, ben niet sipjes hoor ... ik ga nog steeds met volle moed ertegenaan. Vraag mij nu gewoon af of ik in
dit stadia van de cut niet beter af ben met carbs ipv met vetten. En dan de vetten houden voor op cardio
dagen eigenlijk.

:roflol: jullie lezen al te lang mijn log, nu weet je al wanneer ik moet poetsen :p Het begint erg te worden :roflol:

Hier is geen zon te zien :(

Het is algemeen bekend dat zware compound een positief effect op je metabolisme hebben. Deze gaat beter en sneller werken. Waarom zou cardio dat dan niet doen? Wanneer je actief wordt vraagt je lichaam meer energie om deze arbeid te kunnen leveren. Dus gaat je metabolisme ook omhoog.

Het is algemeen bekend dat zware compound een positief effect op je metabolisme hebben. Deze gaat beter en sneller werken. Waarom zou cardio dat dan niet doen? Wanneer je actief wordt vraagt je lichaam meer energie om deze arbeid te kunnen leveren. Dus gaat je metabolisme ook omhoog.

Zware compound zorgt voor spiergroei, en meer spieren vragen meer energie, dus gaat je metabolisme omhoog. Hoe werkt dit dan voor/door cardio?

Klopt, ik ben ook van dit standpunt.Met cardio verhoog je je vet vebranding, als je een lange sessie doet blijft dit een tijdje verhogend werken (tot 24u zelfs) daarom is cardio goed, maar ik doe het ook vooral voor de conditie.M'n pa (ex BB'er) deed tijdens zijn zware bulk (+5000kcal) steeds 2 keer pw een cardio sessie om z'n bf niet drastisch te verhogen en voor een hogere stofwisseling

Terug
Naar boven