Fitness Seller

Robke's trainingslog

lol, winkelen maat !! ;) :thumb:

Net nog even zitten rekenen ... mijn BMR ligt nu op een 2043kcal. Dus ik zit onder mijn
BMR te eten ... niet verwonderlijk dat ik me slapjes voel :p Ik ga vanaf volgende week
terug rond de 2000kcal eten met wat meer carbs.

Hoppa, winkellijstje weer maar eens aanpassen :p

Prima! Je gaat zien, dat het vlotter gaat verloopt kerel...Heb ook een maandje op keto gezeten rond de 1800kcal, deed geen ****.Carbs (vezels) zorgen voor betere verbranding bij me, hopelijk voor jou ook!

Voor extra vezels zou je ook haverzemelen of tarwezemelen kunnen eten. Die bevatten 45gr vezels en slechts 20gr kh.. per 100gram

2x p/dag 25gr en je kan lekker naar de wc :D

Of spinazie, ik werk makkelijk 2 kilo bladspinazie weg, slecht 12Kcal per 100Gram met 2E 1K 0V.Kom ik maar aan 240Kcal voor 2 kilo spinazie, 40Gr E ,20Gr K, 0Gr V.Klaar maken: Pam spray in de kookpan, spinazie erin en opstoven met wat nootmuskaat... Heerlijk!!!! :D

Wow 135kg massa monster. Heb ik nog 34 kg te gaan.
Tnx... I think... ;)
Op 110kg zou ik er "goed" uitzien, nu ben ik slechts een "dik propje"... :o

finds no metabolic advantage to eating more frequently.[20][21]
Ja, ik had het al eens gelezen, en eerlijk gezegd ben ik er blij mee.
Ik eet liever wat minder vaak, wat meer.
En aldoende eet ik dan helemaal niet zo heel veel kcals.
Ik heb alleen een heel "effectief met voedsel omgaand" lichaam...
En dat in samenwerking met mijn regelmatige uitspattingen zorgt er voor dat ik waarschijnlijk nooit een acceptabel vetpercentage zal hebben.
Misschien dat ze in de apotheek wel een oplossing voor me hebben natuurlijk... ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.246

Maaltijdcheques komen goed van pas

Prima! Je gaat zien, dat het vlotter gaat verloopt kerel...Heb ook een maandje op keto gezeten rond de 1800kcal, deed geen ****.Carbs (vezels) zorgen voor betere verbranding bij me, hopelijk voor jou ook!

Ik hoop het ook :p

Voor extra vezels zou je ook haverzemelen of tarwezemelen kunnen eten. Die bevatten 45gr vezels en slechts 20gr kh.. per 100gram

2x p/dag 25gr en je kan lekker naar de wc :D

Zemelen? Mmm ... daar ga ik eens op letten of ik dat ergens zie

Of spinazie, ik werk makkelijk 2 kilo bladspinazie weg, slecht 12Kcal per 100Gram met 2E 1K 0V.Kom ik maar aan 240Kcal voor 2 kilo spinazie, 40Gr E ,20Gr K, 0Gr V.Klaar maken: Pam spray in de kookpan, spinazie erin en opstoven met wat nootmuskaat... Heerlijk!!!! :D

Say Popeye the sailorman ... tuut tuuut

Tnx... I think... ;)
Op 110kg zou ik er "goed" uitzien, nu ben ik slechts een "dik propje"... :o

Ja, ik had het al eens gelezen, en eerlijk gezegd ben ik er blij mee.
Ik eet liever wat minder vaak, wat meer.
En aldoende eet ik dan helemaal niet zo heel veel kcals.
Ik heb alleen een heel "effectief met voedsel omgaand" lichaam...
En dat in samenwerking met mijn regelmatige uitspattingen zorgt er voor dat ik waarschijnlijk nooit een acceptabel vetpercentage zal hebben.
Misschien dat ze in de apotheek wel een oplossing voor me hebben natuurlijk... ;)

Bij de apotheek? Mmm ... misschien iets wat ze onder de toonbank door
verkopen dan :D

En is die BMR incl/excl je trainingen?

• #2.248
En is die BMR incl/excl je trainingen?

Exclusief hé. Dat is dus enkel om te zitten, ademen en slapen.

Mijn onderhoud zou liggen op een 3200kcal bij activiteiten niveau 3.
(3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55)
Dus in principe zou ik moeten cutten op een 2500kcal ... en dat is voor mij dus
een bulk :D

Wordt je daar nou niet gek van?

Als ik strikt de cijfertjes volg zit ik ook (licht) te bulken :eek:

Gisteren gehit, 5 min warm up, toen 6 * 1 min looptempo+ 6 * 30 sec fors versnellen, 6 min cool down.
Effe aan de cardio expert vragen of ik het zo goed heb begrepen? :o

Exclusief hé. Dat is dus enkel om te zitten, ademen en slapen.

Mijn onderhoud zou liggen op een 3200kcal bij activiteiten niveau 3.
(3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55)
Dus in principe zou ik moeten cutten op een 2500kcal ... en dat is voor mij dus
een bulk :D
Dat dacht ik ook namelijk. Maar wat je zegt kan dus gewoon niet kloppen. Als jij zegt onderhoud 3200kcal en 2500kcal is een bulk.

Zo zie je maar dat die vuistregels niet opgaan voor iedereen en dat het maar een indicatie is. Jij weet het beste wat je onderhoud is aangezien jij zwaarder wordt op 2500kcal. Je hebt een extreem trage stofwisseling. Wat kan helpen is je schildklier eens laten onderzoeken. Die regelt namelijk deels je stofwisseling. Misschien dat er iets aan gedaan kan worden. Mijn moeder had een extreem snelle en is onder behandeling geweest om dit te verhelpen.

Er is een middel dat in de US heel veel gebruikt wordt tijdens de cut, de werkzame stof is metformine en het wordt in België 'verkocht' onder de naam metformax en in andere landen vaak als glucophage. Ik zet verkocht tussen haakjes omdat het in België op voorschrift volledig gratis is.
De bijwerkingen van dit spul zijn nihil als je maar zorgt dat je bij elke pil wat carbs eet, 2 of 3 pillen van dit middel zorgen er voor dat je honger beslissend verminderd wordt, je kan geen eten meer zien. In onze landen is dit middel zo goed als onbekend maar in de US maakt het grote furore.
Ik heb het vroeger gebruikt omdat het er voor zorgt dat carbs beter opgenomen worden door de pancreas, en op die manier werkt het dus zowat als insuline, maar ik ben er mee moeten stoppen omdat het mijn eetlust vernietigde. Perfect middel van de toekomst ook bij ons voor de cut.

• #2.252
Wordt je daar nou niet gek van?

Als ik strikt de cijfertjes volg zit ik ook (licht) te bulken :eek:

Gisteren gehit, 5 min warm up, toen 6 * 1 min looptempo+ 6 * 30 sec fors versnellen, 6 min cool down.
Effe aan de cardio expert vragen of ik het zo goed heb begrepen? :o

Hoorndol word ik er van eerlijk gezegd. Dan dit, dan zo, dan zus en per slot van rekening blijft
het alsmaar hetzelfde. Nu zit ik een hoop zooi in mijn lijf te fl*kkeren en begin stilaan te twijfelen
of dat wel zijn effect gaat hebben.

Ja, ziet er wel goed uit. Sterk wel dat je gelijk zoveel kon doen. Precies al een goede conditie?

Dat dacht ik ook namelijk. Maar wat je zegt kan dus gewoon niet kloppen. Als jij zegt onderhoud 3200kcal en 2500kcal is een bulk.

Zo zie je maar dat die vuistregels niet opgaan voor iedereen en dat het maar een indicatie is. Jij weet het beste wat je onderhoud is aangezien jij zwaarder wordt op 2500kcal. Je hebt een extreem trage stofwisseling. Wat kan helpen is je schildklier eens laten onderzoeken. Die regelt namelijk deels je stofwisseling. Misschien dat er iets aan gedaan kan worden. Mijn moeder had een extreem snelle en is onder behandeling geweest om dit te verhelpen.

Ja, ik weet het, ben het al langer van plan. Daarom ook dat ik dacht geholpen te zijn met T3. Heb al
vaker de symptomen van schildklier probs gecheckt op het net en daadwerkelijk heb ik dus een 80%
van al die symptomen.

Er is een middel dat in de US heel veel gebruikt wordt tijdens de cut, de werkzame stof is metformine en het wordt in België 'verkocht' onder de naam metformax en in andere landen vaak als glucophage. Ik zet verkocht tussen haakjes omdat het in België op voorschrift volledig gratis is.
De bijwerkingen van dit spul zijn nihil als je maar zorgt dat je bij elke pil wat carbs eet, 2 of 3 pillen van dit middel zorgen er voor dat je honger beslissend verminderd wordt, je kan geen eten meer zien. In onze landen is dit middel zo goed als onbekend maar in de US maakt het grote furore.
Ik heb het vroeger gebruikt omdat het er voor zorgt dat carbs beter opgenomen worden door de pancreas, en op die manier werkt het dus zowat als insuline, maar ik ben er mee moeten stoppen omdat het mijn eetlust vernietigde. Perfect middel van de toekomst ook bij ons voor de cut.

Ja, maar ik heb geen honger. Heb eigenlijk nooit honger. Maandag heb ik mezelf zelfs moeten forceren
om een slaatje op te krijgen. Dus een hongerstiller zit ik ook niet op te wachten.

En idd, misschien dat er iets met mijn insuline gevoeligheid mis zit dan...

Laatst bewerkt:
Ga er achteraan dan Rob, geef al je klachten duidelijk aan bij je dokter en vraag voor een doorverwijzing. Ik vermoed dat daar dan een probleem zit die, als deze aangepakt wordt, je kan helpen in de toekomst. Dat cutten is namelijk echt een lijdensweg op deze manier.

Toen ik 26 was woog ik op een gegeven moment meer dan 90kg. Voor die tijd altijd een redelijk normaal figuur gehad (rond de 65). Ik ben toen gaan afvallen, met wat naar ik nu weet een te streng dieet. Ik vond het best te doen destijds ('s morgen een snee brood met beleg met glas sap, tussendoor 1 stuk fruit, 's middags een snee brood met beleg met glas sap, tussendoor 1 stuk fruit, 's avonds avondeten en later op de avond een glas melk). Ook heb ik toen het hardlopen opgepakt (2x in de week een uurtje). Dat dieet heb ik jaren gevolgd, het eerste jaar heel strikt dus ook de weekenden door. Toen ik op een gegeven moment weer 65 woog werd er in het weekend gecheat.

Tegen mijn 29e ben ik fanatiek begonnen met fietsen (4x in de week), zelfde eetpatroon aangehouden alleen op de fiets altijd sportkoeken meegenomen. Toen begon langzaam de tijd dat ik altijd honger had, wat leidt tot cravings en toen kwam ik denk ik in de verkeerde spiraal. Met fietsen wil je ook niet zwaarder worden (iedere gram de berg op is er ene teveel). Dus maandag tot en met woensdag of zo heel strikt het dieet en dan kiepte ik zowat om van de honger om de rest van de week te cheaten en op maandag weer opnieuw van voren te beginnen. Ik viel wel af tot 58-59kg.

Fietsen kan ik ondertussen niet meer (chronische knieblessure) je kunt dus wel raden hoe moeilijk het ondertussen met het gewicht gaat.

Waarom dit uitgebreide gezever. Ik denk zelf dat ikzelf mijn metabolisme in de war heb gebracht. Ik wil er alleen nog altijd van uit gaan dat ik zelf ook weer op orde kan krijgen. Ik kan ook alweer wat meer eten (gezond) zonder bij te komen.

Om andere middeltjes te gebruiken ben ik wat huiverig, misschien dat het daarna weer hopeloos is met mijn kacheltje.

• #2.255
Tja, klinkt een beetje zoals mijn verhaal eigenlijk op enkele details na ...

Het is trouwens niet om te klagen hoor. :cool:

Hmmmm...... :scratch:
Dat hou ik in gedachten! :thumb:

Had ik niet al eens eerder gezegd dat 1800kcal veelte laag is...?

:P

:D

• #2.259
Had ik niet al eens eerder gezegd dat 1800kcal veelte laag is...?

:P

:D

Nee dat had je niet :D

Ja, klopt ... het ging even maar ik verloor teveel kracht als ik erop zou blijven. Ik kan natuurlijk wel niet
zeggen of het door het gebrek aan kcals is, of door het gebrek aan carbs.

Misschien moet ik er ook maar gewoon mee leven en alles geven om die 12% te pakken en dan heel
rustig een clean bulk in te zetten. Met wat muscle memory heb ik dan die verloren massa zo terug.

Ik vind het wel raar. Vroeger kon ik dat wel. Maarja toen trainde ik wel enkel op machines... en in zo'n
health centre achtig iets.

Laatst bewerkt:
:jk:
Maarja toen trainde ik wel enkel op machines... en in zo'n
health centre achtig iets.
Ja daar ben je al snel een beest éh?! :D

Nee jongen, koud roestig ijzer met condens er op, magnesium poeder en de lucht van ammonia in de lucht, dat zijn de krachthonken waar je je moet bewijzen! :D

Oh the days of yore, where are they..? :rolleyes:

Als ik geld had begon ik zelf zo'n "GYM" :cool:
Verboden voor modebewuste, op machines trainende watjes met de nieuwste rage sportschoenen en kledij aan hun iele lichaampjes! :D

Terug
Naar boven