AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

Knee sleeves ook? Daar heb je toch ook 2ply in dacht ik?

knee sleeves morgen tot een dikte van 7mm (dus rehband en SBD enzo mogen allemaal) volgens mij is dat niet 2ply, maar weet niet zeker.

knee wraps zijn bij de IPF niet toegestaan als RAW maar bij sommige andere federaties wel.

• Topic Starter Topic Starter
  • #35.202
Ben al even aan het denken om sleeves of wraps te kopen. Maar heb je er als gewone trainer wat aan hé...

Ben al even aan het denken om sleeves of wraps te kopen. Maar heb je er als gewone trainer wat aan hé...

knee sleeves helpen vooral je knie warm te houden, als je ze heel strak koop dan kunnen ze ook wat aan je lift toevoegen. maar dan zijn ze heel lastig aan te krijgen.
knee wraps helpen je vooral om meer te liften.

als ik jou was zou ik gewoon voor knee sleeves gaan, wat extra warmte voor je knieen kun je wel gebruiken als je in een schuurtje traint (neem aan dat het daar behoorlijk koud is)

Good tren

Volgens mij is RAW ook nog met belt? Geen idee eigenlijk. En straps gebruik ik omdat ik maar niet kan wennen aan die mixed grip.
Voelt helemaal niet leuk bij mij

Imo ook niet nodig om mixed grip te doen als je geen wedstrijden doet. Veel minder kans op een bicepstear met straps.

Wraps voor wat overload, het schijnt dat sommigen carryover naar hun gewone squat hebben. Denk dat dit vooral afhangt van waar je sticking point juist zit.

• #35.205
knee sleeves helpen vooral je knie warm te houden, als je ze heel strak koop dan kunnen ze ook wat aan je lift toevoegen. maar dan zijn ze heel lastig aan te krijgen.
knee wraps helpen je vooral om meer te liften.

als ik jou was zou ik gewoon voor knee sleeves gaan, wat extra warmte voor je knieen kun je wel gebruiken als je in een schuurtje traint (neem aan dat het daar behoorlijk koud is)

Mmm. Koude knieën heb ik niet ;) Thermisch broek of loopbroek onder mijn jogging houd goed warm. Maar zo koud is het nog niet :)
En wraps is zo'n gedoe om aan te doen hé

Good tren

Imo ook niet nodig om mixed grip te doen als je geen wedstrijden doet. Veel minder kans op een bicepstear met straps.

Wraps voor wat overload, het schijnt dat sommigen carryover naar hun gewone squat hebben. Denk dat dit vooral afhangt van waar je sticking point juist zit.

Straps it is! :D

Ja. Denk vooral als je problemen in the hole hebt dat het nuttig is. Mijn sticking point ligt meestal net erboven bij het omhoog komen.

De houding tegenover straps is - terecht overigens, IMO - wel veranderd de laatste jaren hier op DBB. Toen ik hier net actief werd, deadlifte ik met straps en was de algemene reactie: if you can grip it, you can't lift it. Toen ben ik alles mixed-grip gaan doen. Nu 'mogen' straps niet alleen, ze worden zelfs aangeraden.

Beste is denk ik double overhand te doen bij de warm-up, totdat grip limiterend wordt. Daarna mixed grip of als het echt zwaar is straps.

Hookgrip ftw

• #35.208
De houding tegenover straps is - terecht overigens, IMO - wel veranderd de laatste jaren hier op DBB. Toen ik hier net actief werd, deadlifte ik met straps en was de algemene reactie: if you can grip it, you can't lift it. Toen ben ik alles mixed-grip gaan doen. Nu 'mogen' straps niet alleen, ze worden zelfs aangeraden.

Beste is denk ik double overhand te doen bij de warm-up, totdat grip limiterend wordt. Daarna mixed grip of als het echt zwaar is straps.

Ik vind dat hele hardcore gedoe gewoon ruk. Als je dit doet, oewh, dan ben je niet meer hardcore. f**k that! Als ik 10kg meer lift door
straps is dat hardcore. Ik train mijn deads, niet mijn grip. Als ik betere grip wil, train ik dat wel :p Die bende nalopers hier op
DBB wisselen vaker van mening dan een 15 jarige van maandverband.

Ik doe mijn straps gelijk om bij mijn werksets. Maakt niet uit of ik ze zonder ook zou kunnen liften.

Ik hou mijn duimpjes graag poezel woezelig zacht :p

ik doe ook alles met strap hoor, heb ook een hekel aan mixed grip.
als ik een wedstrijd ga doen schakel ik 2-3 week van te voren wel over

• #35.210
ik doe ook alles met strap hoor, heb ook een hekel aan mixed grip.
als ik een wedstrijd ga doen schakel ik 2-3 week van te voren wel over

2, 3 weken? Merk je dan veel verschil qua gewicht wat je lift? 2, 3 weken lijkt me wat kort om je grip bij te trekken?

Straps moeten ook geen vervanging zijn voor een goede grip, enkel als veiliger alternatief. Als je grip kut is moet je daar natuurlijk aan werken. Maar ik zie de toegevoegde waarde niet om perse mixed grip te pullen als je grip sterk genoeg is.
Gebruik zelf ook geen straps om dezelfde puriteinse reden, maar dat maakt het niet persé beter.

Precies, dan maar niet hard core. I don't give a f**k ;)
Mixed grip vind ik niet lekker vanwege het asymmetrische, ik let op haast autistische wijze op alles in mijn houding dat het symmetrisch is, dan moet de grip het ook zijn!

• #35.214
grip is sterk genoeg voor mixed grip, vind het gewoon niet fijn liften.
en om er weer aan te wennen is dat voor mij wel voldoende merkte ik in juni

Dus eigenlijk bied mixed liften niet zoveel voordelen voor iemand die geen wedstrijden doet :D

Straps moeten ook geen vervanging zijn voor een goede grip, enkel als veiliger alternatief. Als je grip kut is moet je daar natuurlijk aan werken. Maar ik zie de toegevoegde waarde niet om perse mixed grip te pullen als je grip sterk genoeg is.
Gebruik zelf ook geen straps om dezelfde puriteinse reden, maar dat maakt het niet persé beter.

Dat is best een moeilijke alinea :o

Precies, dan maar niet hard core. I don't give a f**k ;)
Mixed grip vind ik niet lekker vanwege het asymmetrische, ik let op haast autistische wijze op alles in mijn houding dat het symmetrisch is, dan moet de grip het ook zijn!

Dat ook. En je kan beter thigh riden, hitchen bij een overhand grip :)

straps all the way met deadliften :D

En lekker gegeten???

• #35.218
Terug
Naar boven