AndroidHealthClinic

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #37.341
Dan hebben je quads ook nog iets te doen bij de DL. Is alleen voordeel toch?

Je quads werken sowieso mee met DL ;) Probleem is gewoon mijn bouw. Door mijn korte armen, langere romp en kabouter benen, is mijn hefboom
gewoon niet geschikt voor DL. En daardoor missen mijn errectors gewoon ontwikkeling. En gezien ik geen powerlifter ben, heb ik eigenlijk ook geen
boodschap aan full DL

He he, je lijkt @kaluro wel. Al gebruikt die juist zijn lange benen en korte rug als excuus :D

• #37.343
He he, je lijkt @kaluro wel. Al gebruikt die juist zijn lange benen en korte rug als excuus :D

Hahah niet zozeer excuus als zijnde een reden. Robke78 moet bijvoorbeeld veel meer moeite doen (verder zakken) om in een goede full DL startpositie te komen dan iemand met gunstigere verhoudingen, waardoor hij een enorm Quad dominante deadlift krijgt. Terwijl ik de stang pak, heupen ietsie laat zaken en in perfecte positie ben.

Ik moet of mijn heupen verder open gooien of meer dorsiflexie hebben om even rechtop te blijven als iemand met normalere verhoudingen. Terwijl Robke78 van nature al rechtop blijft bij de squat met weinig dorsiflexie (toch?! :P)

Het is geen excuus, het is een reden waarom iemand veel meer moeite moet doen en andere/extremere techniek moet hanteren, om tot een goede uitkomst te komen. Waaronder ook meer lenigheid bijvoorbeeld.

Het is pas een excuus als je niet probeert te verbeteren en gewoon de handdoek in de ring gooit, en je lage squat/ofwatdanook cijfers wijst naar je verhoudingen. ;) WIj gebruiken het als iets om rekening mee te houden.

Dubbel

Kan zijn @sanca maar is toch echt een kutoefening :)

Laatst bewerkt:
  • #37.348
Ik zie hier boven alleen maar uitvluchten

Oneens !!

@Robke78, ik zou die opbouw van je eens grondig veranderen, je doet nu 42 reps eer dat je uberhaut aan je werkset(s) begint, doe ook eens wat volume in de 150-200kg-ish range

DL zuigt ! :roflol:

Ja ok, maar ik moet toch ook wat opwarmen?

Wat stel jij voor dan?

DL zuigt ! :roflol:

Ja ok, maar ik moet toch ook wat opwarmen?

Wat stel jij voor dan?

Ik ben er vrij zeker van dat die setjes met lege barbell sowieso 0.0 doen voor je opwarming, waarom zou je met gewichten opwarmen voor DL die je met 1 vinger in de neus kan curlen ?

Ik zou om te beginnen sowieso 60kg aan de barbell doen en van daaruit opbouwen, paar easy repjes op bv. 60/90/110/130/150 en dan aan de werksetjes

Kan zijn @sanca maar is toch echt een kutoefening :)

In sommige kringen op het wereldwijde web hebben ze me #LIFTZ genaamd, for the love of deadlifts :heart:

99kg! Hoe voelt deze mindfuck nu?

• #37.352
Ik ben er vrij zeker van dat die setjes met lege barbell sowieso 0.0 doen voor je opwarming, waarom zou je met gewichten opwarmen voor DL die je met 1 vinger in de neus kan curlen ?

Ik zou om te beginnen sowieso 60kg aan de barbell doen en van daaruit opbouwen, paar easy repjes op bv. 60/90/110/130/150 en dan aan de werksetjes

Die lege bar is om mijn knoken en spieren wat los te maken :p Anders piept en kraakt er vanalles :roflol:

Dus van die 150 gelijk naar 200? Lijkt me wel een grote jump te zijn toch?

Die lege bar is om mijn knoken en spieren wat los te maken :p Anders piept en kraakt er vanalles :roflol:

Dus van die 150 gelijk naar 200? Lijkt me wel een grote jump te zijn toch?

Dan kan ik de hele dag met de lege bar bezig blijven, shit blijft toch kraken en piepen :roflol:

Hoezo is alles onder de 200kg geen werkset dan ?!

• #37.354
  • #37.355
Dan kan ik de hele dag met de lege bar bezig blijven, shit blijft toch kraken en piepen :roflol:

Hoezo is alles onder de 200kg geen werkset dan ?!

Euhm.... alles vanaf die 70% setjes zijn ook al werksetjes hé. Dus 5 setjes @ 70, 80, 90, 70 & 70%

Euhm.... alles vanaf die 70% setjes zijn ook al werksetjes hé. Dus 5 setjes @ 70, 80, 90, 70 & 70%

Tja, de set @90 kun je al niet meetellen als werkset imo :P

Had je nu wat meer triples (of zelfs doubles of singles maar dan hoog volume) gemaakt op die 190 had je gewoon een goede training gehad en zat het weer fris in je hoofd voor de volgende lifsessie

• #37.357
Tja, de set @90 kun je al niet meetellen als werkset imo :P

Had je nu wat meer triples (of zelfs doubles of singles maar dan hoog volume) gemaakt op die 190 had je gewoon een goede training gehad en zat het weer fris in je hoofd voor de volgende lifsessie

Mmm. Meer op gevoel trainen dus...

Doe je wel sldl of rdl?

Ik voel met je mee Rob, deadlift is een tyfuslift. Loop er al jaren mee te klooien. Zaterdag a.s. ga ik op 'cursus', dan hoop ik eindelijk op de goede weg te komen.

Terug
Naar boven