Fitness Seller

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #37.361
Ik voel met je mee Rob, deadlift is een tyfuslift. Loop er al jaren mee te klooien. Zaterdag a.s. ga ik op 'cursus', dan hoop ik eindelijk op de goede weg te komen.

Ja idd.En eigenlijk, als je geen wedstrijden doet, waarom heb je hem dan nodig hé. Je kan net zo goed een variant doen die je beter ligt.

3x6 120 kg deadlift is voor mij al "dodelijk" vermoeiend ... en daar lijkt inderdaad 0,0 verbetering in te komen
en dan klagen over een dl van 190 kg ... wut?

• #37.363
3x6 120 kg deadlift is voor mij al "dodelijk" vermoeiend ... en daar lijkt inderdaad 0,0 verbetering in te komen
en dan klagen over een dl van 190 kg ... wut?

Tja. Als je failt op die 213.5 waar je de cycle voordien nog 210x4 deed, daar krommen mijn tenen van. Er is gewoon geen verklaring voor waarom
die lift soms gaat en soms gewoon niet. Ok, nu doe ik wel iedere dag cardio, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar nog geen één rep
ermee kunnen.

Stoppen met Wendler en nou eindelijk eens volume gaan draaien dat je gewoon makkelijk aankan zonder maffe repouts en andere onzin. Daarmee techniek verbeteren en gewoon over het algemeen sterker worden op deadlifts.

Al die mensen die klagen over deadlifts zou ik hetzelfde aan willen raden. Je moet gewoon op een gestructureerde manier kijken naar je deadlift en waarom het niet lekker gaat en die punten verbeteren.

Groetjes de wesp

Mmm. Meer op gevoel trainen dus...

Ik ben sowieso geen voorstander van ingecalculeerde gewichten/sets/reps, je weet toch nooit op voorhand of je een goede of slechte dag gaat hebben, er spelen zoveel factoren in mee imo. Het is zeker en vast aangeraden een leidraad te hebben maar ik zou me er niet te fel blind op staren

Ja idd.En eigenlijk, als je geen wedstrijden doet, waarom heb je hem dan nodig hé. Je kan net zo goed een variant doen die je beter ligt.

Voor mij is het een erekwestie, ik wil het gewoon per se leren. Maar het kan best zijn dat ik ook een poosje van blokken moet trekken voordat ik een echte deadlift kan doen.

Tja. Als je failt op die 213.5 waar je de cycle voordien nog 210x4 deed, daar krommen mijn tenen van. Er is gewoon geen verklaring voor waarom
die lift soms gaat en soms gewoon niet. Ok, nu doe ik wel iedere dag cardio, dat zal er ook wel mee te maken hebben. Maar nog geen één rep
ermee kunnen.

Deadlift vergt vaak meer herstel heb ik het idee. Je kunt 3x/week redelijk zwaar squatten, benchen of mp'en als je wilt, maar voor de dl lijkt me dat niet handig.

Je moet gewoon op een gestructureerde manier kijken naar je deadlift en waarom het niet lekker gaat en die punten verbeteren.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik voel het gewoon echt niet aan wat ik fout doe.

soms zijn er gewoon mindere dagen robro, alsnog een nette training neergezet naar mijn mening.

• #37.368
Stoppen met Wendler en nou eindelijk eens volume gaan draaien dat je gewoon makkelijk aankan zonder maffe repouts en andere onzin. Daarmee techniek verbeteren en gewoon over het algemeen sterker worden op deadlifts.

Al die mensen die klagen over deadlifts zou ik hetzelfde aan willen raden. Je moet gewoon op een gestructureerde manier kijken naar je deadlift en waarom het niet lekker gaat en die punten verbeteren.

Groetjes de wesp

Ik draai nou toch al extra volume? 5 werksetjes +70% zou in principe toch voldoende moeten zijn. Dat met nog een RDL op vrijdag.

Ik ben sowieso geen voorstander van ingecalculeerde gewichten/sets/reps, je weet toch nooit op voorhand of je een goede of slechte dag gaat hebben, er spelen zoveel factoren in mee imo. Het is zeker en vast aangeraden een leidraad te hebben maar ik zou me er niet te fel blind op staren

Tja. Ik word lui als ik geen bepaald aantal nummertjes heb om naartoe te werken. Dan vind ik het nogal snel goed.

Voor mij is het een erekwestie, ik wil het gewoon per se leren. Maar het kan best zijn dat ik ook een poosje van blokken moet trekken voordat ik een echte deadlift kan doen.

Makkelijker gezegd dan gedaan. Ik voel het gewoon echt niet aan wat ik fout doe.

Ik had er ook een ere kwestie van gemaakt. Maar als je met +2 jaar trainen je DL van 210 naar 230 krijgt met een hoop gear is dat gewoon triestig.
Zeker gezien er kerels zijn die op mijn niveau +250 easy trekken.

En idd, ik let ook op. Maar vind om ter duvel niet waar het mis zit.

soms zijn er gewoon mindere dagen robro, alsnog een nette training neergezet naar mijn mening.

Ach ja. Volgende keer misschien.

Ik heb daar niet zulke verheven gedachten bij. Doe hem gewoon de DL, en doe eens in de zoveel keer wat gewicht erbij en dan ben ik al tevreden. Maakt me niet uit hoeveel kilo dat precies is, en of het quad dominant of wat is.

• #37.370
Ik heb daar niet zulke verheven gedachten bij. Doe hem gewoon de DL, en doe eens in de zoveel keer wat gewicht erbij en dan ben ik al tevreden. Maakt me niet uit hoeveel kilo dat precies is, en of het quad dominant of wat is.

Als je nog even verder bent en je raakt een plateau ga je daar nog wel anders over denken :)

• #37.371
woensdag 20u00 training

Intra w/o Supps: Amino1 (MP; 1sc)
Other Supps: Iron Pack (MP); Whey Delicious (100gr; XXL)

Trainingstijd: 45min
Bodyweight: 99kg

Comments: LISS cardio @ 150hbpm - 701kcal
15min fiets
15min step
15min crosstrainer

Flink wat verbrand ecto!

Nog 99.... up the cardio dikke :D

• #37.376

Hahaha.

Nog 99.... up the cardio dikke :D

Godver hé. Mijn vrouw had arroz con pollo gemaakt. Dus ja... maar een half kilo'tje kwijt die dag ipv een kilo :p

Als het zover komt, geef ik jou toestemming om op irritante toon te zeggen 'Zie je wel, ik zei het toch'.

Haha. Dat zal ik dan ook graag doen :p

Dat is zeker een effectieve cardio sessie :eek:

Tja. Eigenlijk weet ik het zo niet. Mijn hartslag lag wel hoog maar uiteindelijk heb ik ongeveer even km/stappen afgelegd. Heb je dan meer kcal
verbrand? Geen idee eerlijk gezegd.

• #37.378

Tja. Ik durf het niet zeggen :)

bv
Stepper op lvl 5 - 2000 tredes @ 140hbpm zou minder kcals verbranden dan stepper op lvl 5 - 2000 tredes @ 160hbpm. Weerstand is
even groot, afstand is even lang, enkel de inspanning is harder. Dus ja.... geen idee of dat telt :p

Tja. Ik durf het niet zeggen :)

bv
Stepper op lvl 5 - 2000 tredes @ 140hbpm zou minder kcals verbranden dan stepper op lvl 5 - 2000 tredes @ 160hbpm. Weerstand is
even groot, afstand is even lang, enkel de inspanning is harder. Dus ja.... geen idee of dat telt :p
@Jwdoetookmee wat kun jij hier over zeggen met betrekking tot metabolisme..is verbranding afhankelijk van geleverd werk of ook of zelfs voornamelijk van de stijging in hartslag?

Vergeet niet dat lichaam snel went aan cardio.

Dus moet steeds meer/langer/intensiever om zelfde aantal kcal te verbranden.

Daarom cardio zo lang mogelijk uitstellen in de cut :p

Terug
Naar boven