XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Het verschil tussen bodybuilding en powerlifting inderdaad. Gaan we het nooit over eens worden, zelfs niet wanneer dingen wetenschappelijk worden onderbouwd.

Ik doelde erop dat meer volume uiteindelijk gewoonweg meer tijd kost..en op een bepaald punt is het gewoonweg niet meer mogelijk nog langer te trainen. Of bodybuilding/powerlifting moet volledig je leven zijn..dus geen vrouw/vriendin, kinderen, huisdieren, werk en andere hobby's..

Nou nou, dat is wat overdreven hoor. Je kunt nog ver komen met een baan, vrouw, etc. Genoeg voorbeelden van te vinden hier. Maar je moet het wel willen! Ik zal niemand veroordelen dat hij andere prioriteiten heeft, maar doe dan niet alsof je er alles al uit hebt gehaald. Natty max en zo. Nee, je bent gewoon een recreatief sporter die niet meer dan een X uur per week wil besteden aan je hobby. Niks mis mee, geldt ook voor mij. Maar ga niet van twee walletjes eten. Oh wat ben ik toch superdedicated! En tegelijk al jaren stilstaan (kracht of FFM, maakt niet uit).

Dus jij vind 5 setjes van 70% of meer te weinig. En daarbij nog 3 setjes van een variant op de mainlift. En nog wat isolatie. Het leven is niet enkel SQ, BP, DL Crak.

Voor SQ betekent dat ongeveer 11 werksetjes. SQ, SSB SQ & sissy SQ. Lijkt me zat voor mijn quads.

Het gaat er niet om wat ik veel of weinig vind. Het gaat erom dat als dit nu nodig voor degelijke stimulering, dat het meer moet worden voor progressie. Dat laten staat gelijk aan kiezen voor stagnatie.

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.044
dat het meer moet worden voor progressie

Als je lichaam erop reageert en groeit, als het gewicht hoger wordt en het totaal volume ook, maak je toch progressie Crak ;) En dat lukt voorlopig ook bij mij. Zoals ik al eerder aanhaalde, ik ben veel kwijt geraakt
door die cut. Low kcals, high cardio en T3 erbij en je wordt zo slap als een impotente lul. Maakt niet uit hoeveel gear je erbij zet. Dus heb ik mijn 1RM aangepast, en ben ik nu weer aan het bouwen. Op mijn nieuw bw
wel te verstaan. En voorlopig kan ik ook iedere cycle alles netjes weer ophogen en pak ik mijn reps. Kan je wel zeggen dat ik veel kracht kwijt ben, maar als ik dan het WILKS smoesje gebruik, ben ik amper iets kwijt.

Nou lekker bouwen dan, maar het zal vroeg of laat te weinig blijken om verder te komen.

• #41.046
  • #41.048
Niet met een goede dosis..

...motivatie:rolleyes:

Je kan het draaien en keren hoe je het wilt natuurlijk maar feit is dat ik al jaren train. En dat hier de tendens plots is om iedereen zijn neus PL gericht te laten wijzen is gewoon BS. Het is zoals discussieren
met een moslim. Wij zijn de zondaars en zij zijn het perfecte voorbeeld van hoe het wel moet. Ok, ze worden dan wel allemaal wat sterker, en hier en daar iemand die er met kop en schouders bovenuit
steekt qua kracht, maar fysiek gewijs zijn die PL imams niet veel soeps natuurlijk. Dus ja, moet je dan daar een voorbeeld aan nemen?

Je kan het draaien en keren hoe je het wilt natuurlijk maar feit is dat ik al jaren train. En dat hier de tendens plots is om iedereen zijn neus PL gericht te laten wijzen is gewoon BS. Het is zoals discussieren
met een moslim. Wij zijn de zondaars en zij zijn het perfecte voorbeeld van hoe het wel moet. Ok, ze worden dan wel allemaal wat sterker, en hier en daar iemand die er met kop en schouders bovenuit
steekt qua kracht, maar fysiek gewijs zijn die PL imams niet veel soeps natuurlijk. Dus ja, moet je dan daar een voorbeeld aan nemen?
Amen..

Vooral niet luisteren naar PL-imams. Moet je harder van werken!

Kerel, wat doet het ertoe wie het zegt. Iets is waar of niet. Een ecto van 50 kilo met de rug van een 13-jarig meisje kan keer op keer de spijker op de kop slaan en een bodybuilder van 100+ de grootste onzin kletsen. In mijn ervaring is het laatste vaker waar. Klassieke ad homimem: je zit klem dus schiet je de boodschapper maar af. Haha, dikke pens, die snapt er natuurlijk niks van. Maar een PL'er is 1 goed dieet verwijderd maar een bb'er.

• #41.051
Vooral niet luisteren naar PL-imams. Moet je harder van werken!

Kerel, wat doet het ertoe wie het zegt. Iets is waar of niet. Een ecto van 50 kilo met de rug van een 13-jarig meisje kan keer op keer de spijker op de kop slaan en een bodybuilder van 100+ de grootste onzin kletsen. In mijn ervaring is het laatste vaker waar. Klassieke ad homimem: je zit klem dus schiet je de boodschapper maar af. Haha, dikke pens, die snapt er natuurlijk niks van. Maar een PL'er is 1 goed dieet verwijderd maar een bb'er.

Ik zit helemaal niet klem man. Het is gewoon terug opbouwen van 95kg bw tov 118kg. Easy as that. Nogal wiedes dat ik minder sterk ben op 95 dan op 118 hé.

En nee. Een PL'er is niet 1 goed dieet verwijderd van een bb'er. Mooi dat dat altijd gezegd wordt, maar het wordt nooit gedaan.

Klem in de discussie, slimpie. Onzin om te zeggen dat alleen ultradroge zware bb'ers weten hoe je moet bodybuilden. En dat een PL'er of een ecto dus daarover nooit iets zinnigs kan zeggen.

En het kan makkelijk, en er zijn zat powerlifters die een fysiek vergelijkbaar met het jouwe hebben. Alleen niet in 105+ en 120+. Het is zonde om met 25% vet in de -93 te gaan zitten, als dat ook 12-15% met meer spieren kan zijn.

En nee. Een PL'er is niet 1 goed dieet verwijderd van een bb'er. Mooi dat dat altijd gezegd wordt, maar het wordt nooit gedaan.
Dit dus..

Het is gewoon niet het discuseren waard dit..het wordt al snel een 'wat als' discussie. We hebben allemaal andere doelen en er zijn wel degelijk meerdere wegen naar Rome. Snap gewoon niet waar de PL-sectie het vandaan haalt dat zij de enige weg naar Rome hebben gevonden.

Vooralsnog zijn er hier op het forum maar een beperkt aantal mensen met echt een goed fysiek. We hebben zeker een horde goede powerlifters, maar stuk voor stuk hebben een hoop niet de potentie een goede bodybuilder te worden..

Al is het al omdat de powerlifting manier van benchen je borst nauwelijks aanspreekt en dus de verhouding helemaal zoek is..

• #41.055
dinsdag 20u00 training

Pre w/o Supps: Beta Alanine (3gr; XXL); Citruline Malaat (6gr; B&F); Taurine (3gr; XXL)
Intra w/o Supps: Ami-NO Xpress (Scitec)
Other Supps: Jumbo Pack (Scitec); Whey Delicious (100gr; XXL); Creatine (5gr; XXL)

Trainingstijd: 78min
Bodyweight: 94kg

Comments: nog steeds voorzichtig met mijn onderrug dus. Heb mijn SSB GM eruit gegooid. Dit was een nieuwe oefening sinds een paar weken dus misschien zorgt
die er wel voor dat de boel soms blokkeert daar. Mijn sissy sq is ondertussen helemaal vertrokken. Lathandle, ketting naar de been steun en mijn oude bar tegen het rack
om te zorgen dat mijn voeten niet wegschuiven. Brandt lekker :) Nu kan het verhogen erbij komen.

Untitled.jpg

Heftig training wel!:thumbs:

Toch aan de sissy's begonnen zie ik!:D

• #41.057
Mooi die sissie squat constructie! Ik zou hem eerst een paar keer zonder gewicht doen om te zien hoe het gaat, want de krachten op je knieschijven zijn groot!

• #41.059
Mooi die sissie squat constructie! Ik zou hem eerst een paar keer zonder gewicht doen om te zien hoe het gaat, want de krachten op je knieschijven zijn groot!

Vorige week heb ik hem getest zonder constructie, met één hand aan het rack. Beviel niet erg goed. Maar nu met deze set up, kan ik hands free netjes met de reet op de kuiten zakken. En dat voelt best wel lekker ook :)

Dit dus..

Het is gewoon niet het discuseren waard dit..het wordt al snel een 'wat als' discussie. We hebben allemaal andere doelen en er zijn wel degelijk meerdere wegen naar Rome. Snap gewoon niet waar de PL-sectie het vandaan haalt dat zij de enige weg naar Rome hebben gevonden.

Vooralsnog zijn er hier op het forum maar een beperkt aantal mensen met echt een goed fysiek. We hebben zeker een horde goede powerlifters, maar stuk voor stuk hebben een hoop niet de potentie een goede bodybuilder te worden..

Al is het al omdat de powerlifting manier van benchen je borst nauwelijks aanspreekt en dus de verhouding helemaal zoek is..

Ik ben er ook wel klaar mee ;) Maar nog even dit: bodybuilders zijn groter ja. Maar een allerzins piekfijn fysiek is prima haalbaar voor een pl'er. Natty zal het verschil niet eens zo groot zijn denk ik.

Terug
Naar boven