MuscleMeat

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #41.021
Blegh, saai!

Maar inderdaad, ik weet niet of mijn stelling opgaat voor bb-doeleinden.

Weet ik niet zonder meer over je schema te weten :) 6x/week 1,5 uur is heel hard, 2x/week 1,5 uur heel weinig. Rob traint al jaren 4x/week dus dat hoefde niet expliciet genoemd te worden.

Saai? Ik vind 3x in de week dezelfde oefeningen opnieuw en opnieuw doen saai :p En sowieso vind ik SQ & DL al ruk. Laat staan dat ik er nog meer van zou doen :p En alles bij mekaar, train ik voor KT
een 4 a 5 uur in de week. 3 keer in de week FB voor anderhalf uur is haast net hetzelfde ;)

Smaken verschillen. Mijn DUP-schema is heel leuk als je merkt dat je snel vooruit gaat (wat de vorige keer zo was, nu moet ik dat nog zien).

een 4 a 5 uur in de week. 3 keer in de week FB voor anderhalf uur is haast net hetzelfde ;)

Nog wel, maar ik reken er niet op dat ik op termijn met 4-4,5 uur/week door kan. Dat zal echt meer moeten worden. En jij zou in principe meer tijd nodig moeten hebben, aangezien je verder in je trainingscarrière en sterker bent.

• #41.023
Smaken verschillen. Mijn DUP-schema is heel leuk als je merkt dat je snel vooruit gaat (wat de vorige keer zo was, nu moet ik dat nog zien).

Nog wel, maar ik reken er niet op dat ik op termijn met 4-4,5 uur/week door kan. Dat zal echt meer moeten worden. En jij zou in principe meer tijd nodig moeten hebben, aangezien je verder in je trainingscarrière en sterker bent.

Neem ik best van je aan. Maar in de spiegel zal je dat niet zo merken denk ik dan.

Waarom? Ik moet heus geen 5 minuten uitpuffen na een setje hoor. En zoals het deze week gaat zijn bv krijg ik mijn compounds er op 30min door. En de assistance ook. En die gewichten zijn
toch best wel aardig op 70% ipv de 50% van afgelopen week ;)

5 minuten is meestal niet nodig, maar maar laten we eerlijk zijn: jij weet ook niet wat er gebeurt als je meer rust neemt en meer tijd neemt en dus meer sets kunt doen, want je probeert het niet en je gaat het ook niet proberen. Dat is verder oké, maar ik vind het geen buffelen. Jij richt je eigenlijk voornamelijk op kunstmatige vooruitgang afgewisseld met behoud. Buffelen is wat mannen als G-men en Tymboo doen IMO.

dat is de enige reden dat jij traint of niet, zodat je meer kan eten?

Neem ik best van je aan. Maar in de spiegel zal je dat niet zo merken denk ik dan.

Waarom? Ik moet heus geen 5 minuten uitpuffen na een setje hoor. En zoals het deze week gaat zijn bv krijg ik mijn compounds er op 30min door. En de assistance ook. En die gewichten zijn
toch best wel aardig op 70% ipv de 50% van afgelopen week ;)

opbouwen naar 1 set op de main oefeningen is naar mijn mening ook te weinig volume

5 minuten is meestal niet nodig, maar maar laten we eerlijk zijn: jij weet ook niet wat er gebeurt als je meer rust neemt en meer tijd neemt en dus meer sets kunt doen, want je probeert het niet en je gaat het ook niet proberen. Dat is verder oké, maar ik vind het geen buffelen. Jij richt je eigenlijk voornamelijk op kunstmatige vooruitgang afgewisseld met behoud. Buffelen is wat mannen als G-men en Tymboo doen IMO.
Dit kan een boeiende discussie worden..buffelen is zowieso relatief. We vinden toch immers allemaal dat we hard trainen...

Dit kan een boeiende discussie worden..buffelen is zowieso relatief. We vinden toch immers allemaal dat we hard trainen...

Ik vind dat niet van mezelf hoor... mijn log is naar Lebowski vernoemd ;) Maar ik wijs anderen ook graag op hun zelfoverschatting :D

Vergelijking met anderen maakt het relatief ja, maar je moet in de eerste plaats naar jezelf kijken. Heb je de dedication en passie om te doen wat nodig is om vooruit te blijven gaan? In hoeverre je dat doet is je buffel-factor. Kiezen voor stagnatie doet je buffel-factor geen goed.

Ik vind dat niet van mezelf hoor... mijn log is naar Lebowski vernoemd ;) Maar ik wijs anderen ook graag op hun zelfoverschatting :D

Vergelijking met anderen maakt het relatief ja, maar je moet in de eerste plaats naar jezelf kijken. Heb je de dedication en passie om te doen wat nodig is om vooruit te blijven gaan? In hoeverre je dat doet is je buffel-factor. Kiezen voor stagnatie doet je buffel-factor geen goed.

En wat doe je dan als de rek eruit is en/of je tegen een plateau aanloopt?

Als je hebt uitgesloten dat je niet gewoon teveel vermoeidheid opbouwt om je trainingen vol te houden, kun je maar 1 ding doen: meer volume draaien. Je kunt niet verwachten dat als je week in week uit 1x3x180 squat als semi-3RM, dat dat nog vooruit gaat. Maar als je ook 3x3x160 kon en je maakt er 5x3x160 van omdat je ook je vpr op 5x6 hebt verbeterd, gaat er ook wel een repje of wat bij op de 180.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik het ook altijd graag bij dat uurtje, anderhalve uurtje trainen wilde houden. Met bijbehorend resultaat. Maar ik beter mijn leven :)

• #41.032
maandag 20u00 training

Pre w/o Supps: Beta Alanine (3gr; XXL); Citruline Malaat (6gr; B&F); Taurine (3gr; XXL)
Intra w/o Supps: Ami-NO Xpress (Scitec)
Other Supps: Jumbo Pack (Scitec); Whey Delicious (100gr; XXL); Creatine (5gr; XXL)

Trainingstijd: 74min
Bodyweight: 95kg

Comments: dat ging best lekker :)

Untitled.jpg

• #41.033

Tja. Ik train naar mijn kunnen. En dat houdt in mijn lichaam, tijdsbestek en prioriteiten. Wat anderen doen zal me aan mijn reet roesten. Maar ik vind wel dat ik hard genoeg buffel om het zo maar te zeggen.

Don't we all :p

opbouwen naar 1 set op de main oefeningen is naar mijn mening ook te weinig volume

Waarom vind jij dat al die andere setjes, buiten die rep out, niet meetellen dan? Het zijn immers ook setjes tussen de 60 & 80%

Nope...niet de enige..

I love food...and I want to look good naked ;)

Ok, ok..en ik hou van de pomp :heart:

Zo is dat :p

Nee hoor. Dit is geen discussie. Het is gewoon een heel andere vorm van trainen, van doelen, etc...

:roflol: Volg je mijn log wel man? Of pik je nou enkel die laatste week eruit? Ik denk dat ik één van de weinige ben hier die 7 op 7 traint en vaak ook nog eens op uren dat mensen gewoon in hun bed kruipen.
En op dat uur prop ik heel wat. Misschien moet je het eens een maandje proberen hé ;)

PL'ers kennen geen plateaus. Die vreten gewoon meer :p

Als je hebt uitgesloten dat je niet gewoon teveel vermoeidheid opbouwt om je trainingen vol te houden, kun je maar 1 ding doen: meer volume draaien. Je kunt niet verwachten dat als je week in week uit 1x3x180 squat als semi-3RM, dat dat nog vooruit gaat. Maar als je ook 3x3x160 kon en je maakt er 5x3x160 van omdat je ook je vpr op 5x6 hebt verbeterd, gaat er ook wel een repje of wat bij op de 180.

Voor mij persoonlijk geldt dat ik het ook altijd graag bij dat uurtje, anderhalve uurtje trainen wilde houden. Met bijbehorend resultaat. Maar ik beter mijn leven :)

Tja. Dat is jouw en de PL lift sectie hun opvatting. Voor spieropbouw is dat niet nodig imo. Andere doelen, andere manieren...

Dit is voor de gemiddelde sportschoolganger dus niet te doen. Wat dat betreft ook niet vreemd dat we bijna allemaal vastlopen...of AAS gaan gebruiken.

@Robke78 Lekker rest-pause setje op de bench! Die AMRAP daarna valt me wel wat tegen trouwens..100kg is voor jou toch onderhand warming up gewicht..?

• #41.035
Dit is voor de gemiddelde sportschoolganger dus niet te doen. Wat dat betreft ook niet vreemd dat we bijna allemaal vastlopen...of AAS gaan gebruiken.

@Robke78 Lekker rest-pause setje op de bench! Die AMRAP daarna valt me wel wat tegen trouwens..100kg is voor jou toch onderhand warming up gewicht..?

Idd

Bwah, die back off sets waren meer een drop set. Had ik er wat langer tussen gerust, zaten er wel wat meer reps in. Maar goed, het gaat om spieruitputting tegenwoordig. Niet meer om reps of kilo's ;)

Waarom is dat niet te doen? Het is gewoon een bewuste keuze om op te geven of de makkelijke uitweg te kiezen. Er valt best nog heel wat te pakken met volumeverhoging. En dat hele spieruitputtingsverhaal is flauwekul. Dan zou je net zo goed één mega-AMRAP kunnen doen op 60-70% en klaar. Volume is algemeen aanvaard dé drijvende kracht achter progressie, of dat nu kracht of hypertrofie is. Ook bb'ers doen meerdere sets. Maar opeens als het moeilijk begint te worden, gaan ze niet nog meer doen. En noemen ze dat vastlopen.

Maar goed, ik begrijp de hele mindset van jullie bb'ers ook niet. 7 dagen/week kloten op min of meer hetzelfde krachtniveau om niet een beetje pudding op de pens te zien als je in de spiegel kijkt. Geen mens die het verschil ziet met je kleren aan, en de meeste mensen zien je alleen met kleren aan.

Afijn, let's agree to disagree :)

Waarom is dat niet te doen? Het is gewoon een bewuste keuze om op te geven of de makkelijke uitweg te kiezen. Er valt best nog heel wat te pakken met volumeverhoging. En dat hele spieruitputtingsverhaal is flauwekul. Dan zou je net zo goed één mega-AMRAP kunnen doen op 60-70% en klaar. Volume is algemeen aanvaard dé drijvende kracht achter progressie, of dat nu kracht of hypertrofie is. Ook bb'ers doen meerdere sets. Maar opeens als het moeilijk begint te worden, gaan ze niet nog meer doen. En noemen ze dat vastlopen.

Maar goed, ik begrijp de hele mindset van jullie bb'ers ook niet. 7 dagen/week kloten op min of meer hetzelfde krachtniveau om niet een beetje pudding op de pens te zien als je in de spiegel kijkt. Geen mens die het verschil ziet met je kleren aan, en de meeste mensen zien je alleen met kleren aan.

Het verschil tussen bodybuilding en powerlifting inderdaad. Gaan we het nooit over eens worden, zelfs niet wanneer dingen wetenschappelijk worden onderbouwd.

Ik doelde erop dat meer volume uiteindelijk gewoonweg meer tijd kost..en op een bepaald punt is het gewoonweg niet meer mogelijk nog langer te trainen. Of bodybuilding/powerlifting moet volledig je leven zijn..dus geen vrouw/vriendin, kinderen, huisdieren, werk en andere hobby's..

• #41.038

Dus jij vind 5 setjes van 70% of meer te weinig. En daarbij nog 3 setjes van een variant op de mainlift. En nog wat isolatie. Het leven is niet enkel SQ, BP, DL Crak.

Voor SQ betekent dat ongeveer 11 werksetjes. SQ, SSB SQ & sissy SQ. Lijkt me zat voor mijn quads.

Laatst bewerkt:
Het gaat er niet om dat jij het wel zat vind. Het gaat erom dat je altijd weer tegen een plafond aan loopt na een tijdje. En daar kom je alleen overheen door weer een nieuw niveau aan te boren met zwaarder en langer trainen, vaker en met farmaceutische hulpmiddelen. En daar moet je maar zin in hebben. Voor de meeste mensen houdt het ergens op met leuk te zijn :)

• #41.040
Het gaat er niet om dat jij het wel zat vind. Het gaat erom dat je altijd weer tegen een plafond aan loopt na een tijdje. En daar kom je alleen overheen door weer een nieuw niveau aan te boren met zwaarder en langer trainen, vaker en met farmaceutische hulpmiddelen. En daar moet je maar zin in hebben. Voor de meeste mensen houdt het ergens op met leuk te zijn :)

Ik weet in ieder geval dit, ik heb er nog nooit zo goed bijgestaan het als het afgelopen half jaar. Ok, ik ben helemaal leeg gelopen en een pak kracht kwijt oa door die T3 zo hoog te doseren, maar goed, dat boeit
me ook niet meer. Ik vind dat ik voor mezelf niks meer te bewijzen heb. Ik heb al mijn doelen al wel eens gehaald. (jaja, die 250kg DL niet :p ) Dus wat rest er nog? Fysiek gewijs wat groter worden en wat
beter afwerken. En nee, daarvoor ga ik niet weer niet terug naar 30% BF, noch ga ik 4x in de week 90min gaan trainen (nu ja, cardio niet mee geteld)

Terug
Naar boven