XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Persoonlijk EET ik liever paard ;)
Naar een goede slager gaan voor je vlees?

:meal:

Wat eten we vanaaf?? Ik lust alles: kip, vis, ahhhh..... struisvogel biefstuk :P

Dinosaurus... jammer dat die niet meer bestaan (de tamme varianten dan heheh) Hert schijnt ook lekker te zijn...

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.783
Persoonlijk EET ik liever paard ;)
Naar een goede slager gaan voor je vlees?

Ja, kan ik wel doen ... of gewoon naar de groothandel voor wat cheap ass biefstuk.

Zeevruchten a la scampi, mosselen, inktvis ga ik ook nog wat in het reserve vak houden.
Die ga ik misschien ook nog ergens bijdoen ofzo.

---------- Toegevoegd om 10:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 10:26 ----------

Wat eten we vanaaf?? Ik lust alles: kip, vis, ahhhh..... struisvogel biefstuk :P

Dinosaurus... jammer dat die niet meer bestaan (de tamme varianten dan heheh) Hert schijnt ook lekker te zijn...

Vanavond? Vrouwtje heeft steak uitgelegd met spruiten en aardappel :p

Voeding is natuurlijk erg persoonsgebonden en het is moeilijk om iemand tips te geven en ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Op zich ben je goed bezig, je maakt al bakjes van te voren klaar en je moet het natuurlijk zo makkelijk mogelijk houden anders houd je het niet vol. Ik heb nog een paar tips, maar je hoeft ze niet aan te nemen.

-Je zit nu te hoog in je verzadigde vetten, vet is niet verkeerd maar 3x gehakt en 1x varkensvlees is teveel.

-Je zou je ontbijt kunnen beginnen met een stuk fruit (snelle suiker) en whey, dit brengt je snel uit katabole fase, 20 minuten later kan je havermout/brinta nemen, misschien met 5 ei-eiwitten en 1 heel ei.

-koolhydraten nemen bij ontbijt, Pre-WO en directPost-WO en maaltijd na training.

-'s-avonds 2 scheppen casseine i.p.v. 1, tussendoor kan je misschien een grapefruit nemen en bij je casseine-shake wat nootjes (ongezouten, dacht dat walnoten het beste zijn (zit veel Omega3 in)

-makkelijke maaltijden zijn bijvoorbeeld;
blikje tonijn op olie met een paprika snipperen

bakje rijst (minuutje die je in magnetron kan doen), met kalkoenfiletreepjes

kwark met cruesli

pangasiusfilet (is ook zomaar klaar; water laten koken > diepvries panga erin > vuur zachter zetten > binnen 10 minuten klaar > wat vis kruiden erbij) kan weer in bakjes en kan je zo met bakje rijst opeten.

eieren kloppen is ook een makkie heb je ook weer eiwitten.

soms maak ik ook wel eens macaroni met rundertartaar kan ook weer in bakjes

Maar je bent goed bezig hoor, dus je hoeft niks van mij aan te nemen, vertel alleen hoe ik het doe, maar raak zelf ook heel moeilijk vet kwijt en kom makkelijk kilos aan (alleen niet de goede kilo's)

• #4.785
Voeding is natuurlijk erg persoonsgebonden en het is moeilijk om iemand tips te geven en ik heb de wijsheid ook niet in pacht. Op zich ben je goed bezig, je maakt al bakjes van te voren klaar en je moet het natuurlijk zo makkelijk mogelijk houden anders houd je het niet vol. Ik heb nog een paar tips, maar je hoeft ze niet aan te nemen.

True

-Je zit nu te hoog in je verzadigde vetten, vet is niet verkeerd maar 3x gehakt en 1x varkensvlees is teveel.

Ja, zag het ook toen ik het allemaal uittelde ... maar toen had ik al alles klaar.
Daarom schakel ik vanaf volgende week ook over op kip en cocovite (gepasteuriseerd ei eiwit)
om mij eiwitten te verkrijgen.

-Je zou je ontbijt kunnen beginnen met een stuk fruit (snelle suiker) en whey, dit brengt je snel uit katabole fase, 20 minuten later kan je havermout/brinta nemen, misschien met 5 ei-eiwitten en 1 heel ei.

Ja, ik moet daar nog iets snel hebben qua carbs ... mmm ... goed plan

-koolhydraten nemen bij ontbijt, Pre-WO en directPost-WO en maaltijd na training.

Ja, die XXL Megagrow zit vol met dextrose dus post wo heb ik al. En ik dacht
dat mijn laatste maaltijd met rijst (2.5u voor trainen) wel zou volstaan voor
energie tijdens de training???

Zou je dan enkel je carbs verdelen rond die 3 momenten?

-'s-avonds 2 scheppen casseine i.p.v. 1, tussendoor kan je misschien een grapefruit nemen en bij je casseine-shake wat nootjes (ongezouten, dacht dat walnoten het beste zijn (zit veel Omega3 in)

Hup hup nog wat meer poeder en een eetlepel pindakaas dus :p

-makkelijke maaltijden zijn bijvoorbeeld;
blikje tonijn op olie met een paprika snipperen

bakje rijst (minuutje die je in magnetron kan doen), met kalkoenfiletreepjes

kwark met cruesli

pangasiusfilet (is ook zomaar klaar; water laten koken > diepvries panga erin > vuur zachter zetten > binnen 10 minuten klaar > wat vis kruiden erbij) kan weer in bakjes en kan je zo met bakje rijst opeten.

eieren kloppen is ook een makkie heb je ook weer eiwitten.

soms maak ik ook wel eens macaroni met rundertartaar kan ook weer in bakjes

Thanks

Maar je bent goed bezig hoor, dus je hoeft niks van mij aan te nemen, vertel alleen hoe ik het doe, maar raak zelf ook heel moeilijk vet kwijt en kom makkelijk kilos aan (alleen niet de goede kilo's)

Hehehe, inderdaad, volg jou posts ook regelmatig en weet wel dat je soms nogal
probs hebt me een waist die groot wil worden ;)

Ja ik heb ook problemen met mijn taille, maar heel heel langzaam begint die te zakken. Maar als ik dan weer veel eet staat die 's-avonds weer helemaal bol. Maar de volgende ochtend is dat gelukkig dan weer redelijk normaal.

Daarom nog iets, probeer te variëren het lichaam went overal aan daarom is het slim en ook beter voor jezelf om 1 dag in de week los te laten van het schema en gewoon lekker eten wat je wilt en dan maar een dikkere buik; echt waar als je gewoon traint en goed eet zes dagen in de week, kan je absoluut niet vetter worden van 1 dag gewoon lekker te eten; het is alleen maar vocht, vocht en vocht.

Je kan ook wel elke maaltijd koolhydraten nemen, misschien is dat ook wel beter, want door de insulinepiek gemaakt door KH worden de eiwitten wel weer beter opgenomen. Maar ik word zelf redelijk vochtig van koolhydraten dus probeer ik ze te nemen wanneer ik ze nodig heb, want heb zittend werk. En ik heb koolhydraten nodig, 's-ochtends, en rond mijn training.

maar kijk zelf even waar je je lekker bij voelt, dus wanneer voel je je fit en vol en op je best en sterk etc.. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben ook nog steeds bezig wat voor mij werkt.

Nu neem ik soms bijvoorbeeld 's-avonds 50 gram PURE chocolade en dan voel ik mij hartsikke goed en zie ik er de volgende ochtend beter uit, maar ja moet ik dit nu elke avond nemen. Aan de ene kant zeg je chocolade dat kan niet, maar ja 50 gram pure chocolade is maar 275 kcal en is een natuurlijk product boordevol anti-oxidanten en verhoogd je testosteron dus misschien kan je het toch wel nemen.

• #4.787
Ja ik heb ook problemen met mijn taille, maar heel heel langzaam begint die te zakken. Maar als ik dan weer veel eet staat die 's-avonds weer helemaal bol. Maar de volgende ochtend is dat gelukkig dan weer redelijk normaal.

Daarom nog iets, probeer te variëren het lichaam went overal aan daarom is het slim en ook beter voor jezelf om 1 dag in de week los te laten van het schema en gewoon lekker eten wat je wilt en dan maar een dikkere buik; echt waar als je gewoon traint en goed eet zes dagen in de week, kan je absoluut niet vetter worden van 1 dag gewoon lekker te eten; het is alleen maar vocht, vocht en vocht.

Je kan ook wel elke maaltijd koolhydraten nemen, misschien is dat ook wel beter, want door de insulinepiek gemaakt door KH worden de eiwitten wel weer beter opgenomen. Maar ik word zelf redelijk vochtig van koolhydraten dus probeer ik ze te nemen wanneer ik ze nodig heb, want heb zittend werk. En ik heb koolhydraten nodig, 's-ochtends, en rond mijn training.

maar kijk zelf even waar je je lekker bij voelt, dus wanneer voel je je fit en vol en op je best en sterk etc.. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben ook nog steeds bezig wat voor mij werkt.

Nu neem ik soms bijvoorbeeld 's-avonds 50 gram PURE chocolade en dan voel ik mij hartsikke goed en zie ik er de volgende ochtend beter uit, maar ja moet ik dit nu elke avond nemen. Aan de ene kant zeg je chocolade dat kan niet, maar ja 50 gram pure chocolade is maar 275 kcal en is een natuurlijk product boordevol anti-oxidanten en verhoogd je testosteron dus misschien kan je het toch wel nemen.

Die cheat dag heb ik zeker erin kerel ;)

Tsja, vocht hé, ik weet het ergens wel hoor, maar, ik moet jou ook niet vertellen dat het
soms huilen met de pet op is als je je eens laat gaan :D

Ik heb ook een tijdje pure chocolade bij mij shake gedaan ja. Maar dat is er weer een beetje
uitgegaan. Beetje afwisseling of ik word het moe ;)

• #4.788
Ben wat aan het puzzelen geweest en ben tot iets gekomen wat mij wel bevalt :p
Vraagje is alleen, kan je eitjes met havermout bakken? Of pleur je het gewoon samen
in een kom in de microgolf?

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Zoiets gaat het dan vanaf volgende week worden.

Eetmomenten zijn dan ook wel beter verdeeld

Noten kan ik eventueel nog zien of ik die toevoeg.

jaccuc.jpg

Bakjes dan:

10yph68.jpg

Ik heb net nog een ei gemixd met 50 gram havermout (en een heel klein beetje water) en dat bakken gaat prima!
Sterker nog: ik heb een pan die dat accepteert zonder olie / boter... wel vuur érg laag zetten.

• #4.790
Ik heb net nog een ei gemixd met 50 gram havermout (en een heel klein beetje water) en dat bakken gaat prima!
Sterker nog: ik heb een pan die dat accepteert zonder olie / boter... wel vuur érg laag zetten.

Ah ha, zo, nu zijn alle probs van de baan :p Enkel het boodschappenlijstje nog
up daten voor volgende week dan :D

Goshidikkie... :eek: er word hier lekker gepraat over eten :meal::meal: (hmm ondertussen eet ik rijstenwafels met jam en huttenkase hmmm:o)

Bwah, ik weet natuurlijk niet of ik meer vet dan spier aanzet. Ik zie er best wel
stevig uit eigenlijk. Dus ja, het is niet dat ik overal bulten vet heb :p

Tsja, als ik opnieuw ga cutten, ga ik zo laag zitten dat het nodig is hé. Hopelijk
is dat dan volgende keer meer dan die 1400kcal :p

---------- Toegevoegd om 08:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:58 ----------

Vanaf volgende week switch ik trouwens mijn eetschema ... bedoeling is wel nog om boven
de 2500kcal te blijven maar het gaat clean eten zijn in verhouding 50/30/20.

Ik moet enkel nog een 50gr cleane eiwitten vinden en liefst niet in shake vorm.

Hmm misschien wel beter je verhoudingen wat aan te passen en idd meer eiwitten dan vet. What about (nu ik het toch aan het eten ben), huttenkase... zo'n 11,8 eiwitjes, 2,3 kh's en zo'n 3,8 vet per 100 gram (89kcal per 100gr). Je hebt ook bakjes huttenkase van 400 gram :thumbs:

Zou wel lekker zijn als je straks goed resultaat ziet bij zo'n 1800-2000kcal per dag...beter dan die 1400kcal :o Hope it for you :)

Mijn man ziet er onderhand door al het klussen zelf al uit als een sprinkhaan :roflol: oeps :x
Krokodil heb ik nog nooit gegeten, slang en haai wel. Jeetje, zitten we alweer over eten te praten.....
en natuurlijk weer in jouw log Robke, hihi...

:roflol:

Hehehe ... allemaal lekker :p Maar bizon blijft nog altijd mijn favoriet van specialiteiten.

Nee, ik mijn carbs ga ik gelijk houden nu. Rond de 180gr ... maar zit op het moment
nogal hoog in vetten. +100gr ... en daar ga ik dan een deel voor omwisselen om extra
eiwitten in te lassen.

Tsja, tonijn was ik dus ook maar weer aan het overwegen ... maar kwark zitten teveel
carbs in naar mijn zin en krijg ik nog meer vocht denk ik zo.

Denk idd dat ik maar opteer voor ergens wat kip of niet vette vis toe te voegen.

Hmm bizon, luxe rund :p... nooit gegeten maar zal best wel smaken denk. Jammer dat er niet zoveel wilde bizons meer leven.

Ja even uitkijken dan met te veel zuivel, kwark tijdelijk omwisselen voor wat anders? Misschien houdt je idd gewoon veel vocht vast vanwege de zuivel.

Eigenlijk zit in de meeste magere vissen helaas ook weinig eiwit behalve dan in de tonijn op water. Paardenvlees is ook flink mager maar sommige mensen willen er liever op zitten dan het opeten ;)

:roflol: :roflol:

Struisvogel, zeker goed :thumbs:, kangeroe ook een keer gegeten :o

Ja, kan ik wel doen ... of gewoon naar de groothandel voor wat cheap ass biefstuk.

Zeevruchten a la scampi, mosselen, inktvis ga ik ook nog wat in het reserve vak houden.
Die ga ik misschien ook nog ergens bijdoen ofzo.

Vanavond? Vrouwtje heeft steak uitgelegd met spruiten en aardappel :p

Dorade, gamba's, garnalen, mosselen, rode poon, heilbot, zonnevis, zeewolf, rode snaper, rog..zijn goede vissoorten met een eiwitgehalte rond de 19-23 per 100 gram net als tonijn en vet onder de 5 gram ong. per 100 gram.

Hmm lekker ...spruitjes :heart:
ik ga vanavond een lekkere salade maken met een verse tonijnsteak...ga deze zo even lekker marineren in iets oosters......en lekkere stoomaardappeltjes erbij :).

Fijn zo'n pan :) er bestaat toch ook zo'n soort bakspul met nauwelijks vet? Uit Amerika dacht ik, wel vrij prijzig.

Ah ha, zo, nu zijn alle probs van de baan :p Enkel het boodschappenlijstje nog
up daten voor volgende week dan :D

Suc6 :D
MHD helpt je ook goed op weg :thumbs:

P.S. [Link niet meer beschikbaar]

heerlijk, je moet er Rob's Food Corner van maken :D Alleen geloof ik dan niet dat je droger wordt, breeje! :P

Anyway, ik zit nu aan een soort van linzen / tomaten /prei soep, erg lekker....

Die cheat dag heb ik zeker erin kerel ;)

Nu schijnt dat voor veel mensen het moeilijkste deel van het dieet te zijn, die cheatdagen.
Laat ik dat nu net tot een kunst verheven hebben!
I'm the King of cheat'n! :D

(Of zijn m'n pijnstillers me een beetje parten aan het spelen..?) :rolleyes:

hey Rob beest, ik val weer ff binnen.
Ga (of heb je) je kcal's opschroeven, ik zie dat je nu op 2500 gaat zitten?
Verstandig. Vergeet niet je tag "sub-zero-kcals" aan te passen dan he ;)
Succes.

hey Rob beest, ik val weer ff binnen.
Ga (of heb je) je kcal's opschroeven, ik zie dat je nu op 2500 gaat zitten?
Verstandig. Vergeet niet je tag "sub-zero-kcals" aan te passen dan he ;)
Succes.

Goedemorgen :),

Ja inderdaad... "sub-zero" is nu verlopig niet meer van toepassing :P

• #4.799
Zozo, wat een goede raad weeral ;)

Die Hütenkase (Cottage Cheese) kan ik eigenlijk niet meer zien :p Ik heb dat een beetje
teveel gegeten door de tijd en ben er wat vies op geworden.

Bedankt voor de tips van de vis ;) Maar natuurlijk ook voor de bakspray enzo.

Welcome back Loo, en inderdaad, ik moet mijn tags aanpassen :) Eens boven de 2500kcal
begint het al normaal te worden qua voeding, ben al benieuwd wat dat volgende cut gaat geven :p

---------- Toegevoegd om 06:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:15 ----------

Training van gisteren:

Alcohol night before: 0
Sleep: 7u (gatver wat slaap ik weer belabberd, I want Animal Stak!)
Food: 2800kcals
Health: Lichaam begint precies te wennen aan de hoeveelheid kcals
Mentality: sleeeeeepy
Temp in Gym: 24°

Warm Up:
Stepper: 10min
MP: 20xbb

2d98bir.jpg

Trainingstijd: 87min (start @ 15u10)
Polardata: 129avg - 180max - 896kcals
Comments: strikt training ain't no picknick. But damn it's nice. Heb vandaag zelfs een warm
gloeiend gevoel in mijn side delts. Alsof je ze voelt groeien zo'n gevoel. Heb ik al héél lang niet meer gevoeld.

CardioComment: hehehe, ik ben gisteren een paar fietsende oudjes voorbij gelopen. Na
mijn interval moest ik even wandelen en kwam die oudere man tegen mij zeggen: nou kerel,
15km/u, dat doe je aardig :p

Laatst bewerkt:
Comments: strikt training ain't no picknick. But damn it's nice. Heb vandaag zelfs een warm
gloeiend gevoel in mijn side delts. Alsof je ze voelt groeien zo'n gevoel. Heb ik al héél lang niet meer gevoeld.

CardioComment: hehehe, ik ben gisteren een paar fietsende oudjes voorbij gelopen. Na
mijn interval moest ik even lopen en kwam die oudere man tegen mij zeggen: nou kerel,
15km/u, dat doe je aardig :p

Zo nette training man...geloof dat het begon te gloeien haha. Dat is een fijn gevoel, dan weet je tenminste dat je goed je best hebt gedaan :thumbs:
En die oudjes :roflol: haha, mooi man :D

Nou laat die huttekase dan maar zitten voor verlopig :p
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
flauw..ja ochtendflauwte heet dat :p

Terug
Naar boven