XXL Nutrition

Robke's trainingslog

Goeie rows kerel, in die deadlift moet meer inzitten ;)

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.862
Goeie rows kerel, in die deadlift moet meer inzitten ;)

Thanks

Ja, er zat wel wat meer in. Moest ik wat langer gerust hebben tussen de reps,
was ik vast wat hoger nog gekomen. Maar, de naftbak was bijna leeg, mijn rug
stond strak in de trui dus ik vond het welletjes geweest :o

Weer een nette training van gisteren Rob ;)

• #5.866
als ik de onderhandsebb rows doe , heb ik altijd een smalle gripp

aardig volume op die rows!

als ik onderhands doe, meestal iets smaller als schouder breedte.

• #5.869
als ik de onderhandsebb rows doe , heb ik altijd een smalle gripp

Ja idd, maar dan nog lijken mijn handen wat naar binnen te wijzen wat mijn polsen wat belast.
Misschien ben ik niet flexibel genoeg :o

---------- Toegevoegd om 09:07 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:06 ----------

aardig volume op die rows!

als ik onderhands doe, meestal iets smaller als schouder breedte.

ik denk dat mijn onderarme te stijf zijn :p

En als ik hem binnen mijn schouders neem, krijg ik mijn ellebogen niet ver genoeg naar achteren
getrokken en is mijn rom dus kleiner.

Laatst bewerkt:
ik denk dat mijn onderarme te stijf zijn :p

En als ik hem binnen mijn schouders neem, krijg ik mijn ellebogen niet ver genoeg naar achteren
getrokken en is mijn rom dus kleiner.
je bent gewoon ''te'' buff om onderhandse rows te doen!

• #5.873
Ik doe ze ook onderhands. Pak ze volgens net iets breder dan schouderbreedte (om de ellebogen zo ver mogelijk naar achter te krijgen)

Ga nog wat mogen experimenteren dus :p Misschien moeten mijn polsen gewoon
nog wat sterker worden ... more weights dus :p

Smaller als schouderbreedte roeien vind ik ook heel onaangenaam. De ROM word inderdaad kleiner en de onderarmen/polsen geven een wat rare steken. Misschien is dit gewoon gewenning in geval van onderarmen/polsen. Of ze kunnen ook te zwak zijn, dit is in ieder geval mijn probleem :p

Gewoon experimenteren met die onderhandse rows dus...
Hoe de rest het doet maakt eigenlijk niet zoveel uit: als jij er last van hebt moet je ze anders doen, of niet.

(klinkt zo simpel eigenlijk...)

• #5.876
Smaller als schouderbreedte roeien vind ik ook heel onaangenaam. De ROM word inderdaad kleiner en de onderarmen/polsen geven een wat rare steken. Misschien is dit gewoon gewenning in geval van onderarmen/polsen. Of ze kunnen ook te zwak zijn, dit is in ieder geval mijn probleem :p

Harder trainen dus :p

Gewoon experimenteren met die onderhandse rows dus...
Hoe de rest het doet maakt eigenlijk niet zoveel uit: als jij er last van hebt moet je ze anders doen, of niet.

(klinkt zo simpel eigenlijk...)

Idem als bovenstaand :p Harder trainen :p

onderarmen trainen rob
wrist rollers - reverse gripp pushdowns ( polsoef waar je ook aan moet wennen )

• #5.878
Onderhands roeien, net als barbell curls, moet ik echt niet met een smalle greep proberen hoor.
Ik moet een behorlijk breedde greep pakken anders he ik de halter alleen tussen mijn duim en wijsvinger vast.
Je moet volgens mij gewoon de natuurlijke hoek die je pols maakt tov je arm behouden, anders ga jete veel forceren en is een blessure het logische gevolg.
Bij mij is dat zeker twee tot drie vuistbreedtes aan iedere kant wijder dan mijn schouders.
Maar waarom ben je zo bezig met dat onderhands roeien..?
Dan pak je meer de onderkant van de lats, maar heb je dat nu al zo nodig?
Is het niet beter gewoon zo veel mogelijk spiermassa te pakken op je frame?
Iets dat net zo goed (in mijn ogen zelfs beter...) gaat met "gewone" bent over barbell/dumbbell rows.
Maar, je bent goed bezig, en als "underhand barbell rows" float Your boat, dan moet je ze zeker blijven doen! ;)

• #5.880
Nou Hum, eigenlijk is het gewoon omdat ik dan wat afwisseling heb. Ene week doe ik
de pull downs smal en de bors breed, de andere week doe ik het net andersom. Maar
ik begin ook gewoon te denken dat ik de oefeningen het best doe, zoals ze natuurlijk
aanvoelen. En zo kan ik ook het meest gewicht handelen zonder te veel leed.

Er wordt rekening mee gehouden na de nieuwjaar :p Dan komt er een nieuw systeem :p
(denk ik :p)

Terug
Naar boven