XXL Nutrition

Robke's trainingslog

als je een wendler-cyclus van 4 weken heb volbracht - begin je aan een nieuwe
bijv ik bench nu 1x120 ( 1rm ) bedoeling is dat ik straks in week 3reps met 115 ga maken
ik pak bijv 4x115 ( dan blijft mijn 1rm dus 120 , want die test ik niet )
begin ik dan in die nieuwe cyclus op mijn zelfde begingewicht in week 1 - in mijn geval dus 65% = 5x77.5 -
je begingewicht bepaal je aan de hand van je 1rm - , maar omdat je die niet test blijft die hetzelfde - of zie ik iets over het hoofd rob?

Sjeez Rob, dat zijn wel erg weinig kcals en vooral kh's. Maar goed ik volg je al een poosje en weet dat jij zelfs op zo'n hoeveelheid PR's neerzet waar DBB bang van word :D

Dat wendler principe spreekt me best aan, wellicht ga ik dat in de toekomst ook eens proberen. Ga zo door Rob!

Mooi uitgebreid log, ik heb stiekem van de week een abo genomen :p
Goed bezig man.

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.524
als je een wendler-cyclus van 4 weken heb volbracht - begin je aan een nieuwe
bijv ik bench nu 1x120 ( 1rm ) bedoeling is dat ik straks in week 3reps met 115 ga maken
ik pak bijv 4x115 ( dan blijft mijn 1rm dus 120 , want die test ik niet )
begin ik dan in die nieuwe cyclus op mijn zelfde begingewicht in week 1 - in mijn geval dus 65% = 5x77.5 -
je begingewicht bepaal je aan de hand van je 1rm - , maar omdat je die niet test blijft die hetzelfde - of zie ik iets over het hoofd rob?

Nou, dan verhoog je je 1RM dus gewoon met 2.5kg voor het bovenlichaam, en 5kg voor je onderlichaam
(zelf neem ik ook maar 2.5kg voor het onderlichaam). Je gaat dan zogezegd verder op een theoretische
1RM. Mijn Squat 1RM staat volgens het Wendler principe op 170. Terwijl ik dat zelf nog nooit gesquat heb.

Sjeez Rob, dat zijn wel erg weinig kcals en vooral kh's. Maar goed ik volg je al een poosje en weet dat jij zelfs op zo'n hoeveelheid PR's neerzet waar DBB bang van word :D

Dat wendler principe spreekt me best aan, wellicht ga ik dat in de toekomst ook eens proberen. Ga zo door Rob!

Hehehe

Ik zou zeggen, probeer het eens ... eens je er enkele maanden inzit, werpt het echt wel zijn vruchten af.

Thanks

Mooi uitgebreid log, ik heb stiekem van de week een abo genomen :p
Goed bezig man.

Thanks & welcome !

---------- Toegevoegd om 06:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 06:10 ----------

Alcohol night before: 0 (zaterdag kan die weer !)
Sleep: 6 hrs nice sleep
Health: 100%
Temp in Gym: 26° (damn wat laf)

Food: 2200kcal (man man, nog steeds sterk bezig!)
Pre w/o Supp: Animal Pak & capje cafeïne
Mentality: back day ... YEAH !

Warm Up:
Stepper: 10min (hbpm 135)
BOR: 20xbb 5x50

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Trainingstijd: 81min (start @ 14u40)
Polardata: 127avg - 171max - 812kcal
Comments: zo, die row ging lekker maar bij de T-bar ging het even helemaal mis.
Had even mijn verstand er niet bij bij het opnemen van mijn barbell en hield een bolle rug.
Natuurlijk schoot er direct een pijnscheut in waar ik tot op dit moment nog steeds erg
veel last van heb. Maar ach, training kunnen afwerken en ik ben nog niet dood.
Vandaag benchen, dan krijgt die rug wat rust.

CardioComments: damn damn damn die interval kapt erin. Vage is wel dat ik precies merk
dat het werkt. Zelfs het vrouwke zei dat mijn buik plots platter werd. Dus hoppa,
als ik het weekend goed doorkom, heb ik maandag een leuke meting :D

Laatst bewerkt:
Weer een sterke training, hoop dat je rug goed hersteld

• #9.526
Weer een sterke training, hoop dat je rug goed hersteld

Thanks, ja hoop het ook ... zondag moet ik normaal 4x 160kg gaan squatten en zou zuur zijn mocht dat nu
niet lukken. Nog even een paar dagen aan de Naproxen. En dan komt het wel in orde :p

Laatst bewerkt:
  • #9.527
Ik ben er trouwens over aan het denken om die T-bar gewoon te vervangen door een cable row achtig
iets met dezelfde handle ... ik heb er meer problemen mee dan dat ik er plezier van heb en zo spaar ik
mijn onderrug weer voor het squatten en DL'en op zondag ...

Maaaaaar, ik merk wel het verschil in mijn upperback al ... dus ja wat moet ik er mee hé

Laatst bewerkt:
Zo Robke, toe maar... jij gaat lekker zeg :eek: :cool: (pff en dat op 2200kcal, hoe doe je het haha... ik eet zelfs tegenwoordig meer :o) Echt goed bezig, goede vooruitgang met de kg's! :thumbs:

Succes met benchen straks...dan krijgt je rug wat rust hahaha :p
Doe maar voorzichtig met die rug van je ;), je bent dan nog niet dood maar voor je het weet voelt het wel zo als je straks een boel niet meer kan :P. Toch handig zo'n rug ;).

Fijn weekend vast! :)

• #9.529
Zo Robke, toe maar... jij gaat lekker zeg :eek: :cool: (pff en dat op 2200kcal, hoe doe je het haha... ik eet zelfs tegenwoordig meer :o) Echt goed bezig, goede vooruitgang met de kg's! :thumbs:

Succes met benchen straks...dan krijgt je rug wat rust hahaha :p
Doe maar voorzichtig met die rug van je ;), je bent dan nog niet dood maar voor je het weet voelt het wel zo als je straks een boel niet meer kan :P. Toch handig zo'n rug ;).

Fijn weekend vast! :)

Hehehe, mercie !

Tja, maar jij staat dan ook al strak en ik heb nog zat reserves ;)

Ja, idd, mijn rug is me wel lief ... maar toch hé, rusten kan ik nu even niet.
PR week staat voor de deur :p

T bar row vind ik zelf maar een rare oefening.
Prefeer viel liever dumbbell row of barbell row.

Succes vandaag Robke ze! Ge moet oppassen da ge uw rug niet verkeerd belast bij het pakken van gewichten;) Beetje lullig als ge toevallig juist nu een draaiing maakt bij het oppakken van een schijf.

Saluut!

• #9.532
T bar row vind ik zelf maar een rare oefening.
Prefeer viel liever dumbbell row of barbell row.

Ga hem eens proberen met 2 DB's na te doen denk ik ... eens kijken wat dat geeft.

Succes vandaag Robke ze! Ge moet oppassen da ge uw rug niet verkeerd belast bij het pakken van gewichten;) Beetje lullig als ge toevallig juist nu een draaiing maakt bij het oppakken van een schijf.

Saluut!

Ja, idd ... gewoon even niet bij nagedacht dat het wel eens zwaar zou kunnen zijn wat daar lag :D

• #9.534
Nette gewichten weeral verplaatst :)
Neem je iets van sup tss je kt en de cardio?
Of werk je de volledige workout af en dan een post workout shackie.

Ik zat eerlijk gezegd te denken aan een fles Chivas wat ik vorige week zag staan in de winkel :roflol:
:roflol: zuiplap! :roflol:

Wat die theoretische 1RM'en betreft.
Je moet daar wel mee werken as je een % schema hebt.
Het is maar een benadering van je echte 1RM.
Zo kan ik nooit mijn theoretische 1RM drukken op de bank.
Ik ben meer een repper dan een topper (volgens mijn vrouw ben ik natuurlijk een topper als ik aan het reppen ga, maar dat heeft minder met het ijzer en meer met het vlees te maken natuurlijk!) :D

• #9.537
Nette gewichten weeral verplaatst :)
Neem je iets van sup tss je kt en de cardio?
Of werk je de volledige workout af en dan een post workout shackie.

Thanks

En nope ... alles wat je tussen je KT en cardio eet, neemt, staat je verbranding in de weg.
En zolang je niet onder de 12% BF gaat, denk ik niet dat je je zorgen moet maken over
VVM verlies. Zeker niet als je nog +1.5gr eiwit eet per kg VVM

---------- Toegevoegd om 09:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:38 ----------

:roflol: zuiplap! :roflol:

Wat die theoretische 1RM'en betreft.
Je moet daar wel mee werken as je een % schema hebt.
Het is maar een benadering van je echte 1RM.
Zo kan ik nooit mijn theoretische 1RM drukken op de bank.
Ik ben meer een repper dan een topper (volgens mijn vrouw ben ik natuurlijk een topper als ik aan het reppen ga, maar dat heeft minder met het ijzer en meer met het vlees te maken natuurlijk!) :D

:roflol:

Owh? Ik verhoog gewoon 2.5kg iedere cycle ... maar dan zou ik volgens jou dus
met een 1RM calculator telkens met nieuwe 1RM moeten uitrekenen adhv mijn
behaalde reps met het gewicht?

Ok thx voor de info :)

Ik zit net boven de 12% nu, en nuttig alles voor en na de workout.
Mijn eiwitinname zit ruimschoots aan 3gr (dierlijke eiwitten) per gr vvm.
Dit is mijn tweede cut, 1ste was via TAD, hier beter bekend als keto.
Toen zonder cardio van 25% naar 15-16% gegaan en was het toen beu, nu kom ik van 18-19% en ik ga nog cutten tot het eind van de maand.
Proberen van rond de 10% uit te komen. Carb (en kcal) cycling + cardio na KT.

• #9.539
Ok thx voor de info :)

Ik zit net boven de 12% nu, en nuttig alles voor en na de workout.
Mijn eiwitinname zit ruimschoots aan 3gr (dierlijke eiwitten) per gr vvm.
Dit is mijn tweede cut, 1ste was via TAD, hier beter bekend als keto.
Toen zonder cardio van 25% naar 15-16% gegaan en was het toen beu, nu kom ik van 18-19% en ik ga nog cutten tot het eind van de maand.
Proberen van rond de 10% uit te komen. Carb (en kcal) cycling + cardio na KT.

Doe je goed dan kerel ;) Vergeet je ontbijt ook wel niet, daar heb je ook carbs nodig ;)

In mijn ontbijt zit mijn fruit (bananen, appelen, perzikken, wat afwisselen)
+ brinta of havermout met 2scoops whey.

Op een low carb dag, bv zoals gisteren enkel carbs (+-30gr) uit groenten gehaald, waren het 5eieren + rode paprika en 50gr garnaaltjes.

Vandaag gaan de carbs wel weer omhoog ;)

Terug
Naar boven