Fitness Seller

Robke's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #9.541
In mijn ontbijt zit mijn fruit (bananen, appelen, perzikken, wat afwisselen)
+ brinta of havermout met 2scoops whey.

Op een low carb dag, bv zoals gisteren enkel carbs (+-30gr) uit groenten gehaald, waren het 5eieren + rode paprika en 50gr garnaaltjes.

Vandaag gaan de carbs wel weer omhoog ;)

sounds like you've got your shit together bro' :thumbs:

Ik las gistere toevallige de stickie van cardio hier en daar stond vermeld van een whey shake te nemen tussen je KT en cardio, wat ik dus niet doe om dezelfde reden die jij aanhield. Ik probeer wel alles binnen de 1u30 -(max) 2u af te werken. Trainen in een homegym neemt iets meer tijd in beslag dan in de gym :p (db's versteken etc) Maar is ohzo meer aangenaam :) My own rules ;)

• #9.543
Ik las gistere toevallige de stickie van cardio hier en daar stond vermeld van een whey shake te nemen tussen je KT en cardio, wat ik dus niet doe om dezelfde reden die jij aanhield. Ik probeer wel alles binnen de 1u30 -(max) 2u af te werken. Trainen in een homegym neemt iets meer tijd in beslag dan in de gym :p (db's versteken etc) Maar is ohzo meer aangenaam :) My own rules ;)

Tja, vind ik dus ook ... een whey shake en hoppa, insuline response en je cardio wordt gesaboteerd.
Idem verhaal ivm BCAA ... heb net nog gelezen dat leucine je vetverbranding in de weg zou staan en
dat BCAA eigenlijk helemaal niets doen qua spiersparend. Gewoon een goed pre w/o maaltijd 2 uur
voor je sporten en alles gaat zoals het hoort te gaan.

Ja, ik heb dat ook ... DB's versteken, halters aanpassen, bankje herzetten, het neemt allemaal wat meer
tijd in beslag dan van het ene bankje naar het andere te gaan in de gym. Maar zoals je zegt ook tal van
voordelen. Always open, geen reistijden en al je geld wat je investeerd aan apparatuur is lekker van jou
ipv de gym

Tips:
Koop 3 DB setjes van 3 lengtes (30mm) En steek er standaard gewicht op. Zo moet je nooit alle plates wisselen.

Koop powerhooks ... echt een aanrader

Laatst bewerkt:
Yup + ik train dan nog samen met een maat, die hier mee komt trainen.
Ik heb tot zover ongeveer een €1500 genvesteerd in zeer mooi materiaal.
Zou er nog graag een leg extension - curl combo bij hebben en ga me proberen een leg press te maken die in men cage kan.

Eentje zoals dit vind ik echt geweldig stuff en neemt weinig plaats in beslag (beperkte ruimte in mijn garage) :
http://www.youtube.com/watch?v=gErr0Yz4tFs

• #9.545
Damn, dat is idd wel nice gemaakt !

Die zou ik ook gelijk bestellen. Ben niet zo handig om er zelf aan te beginnen nl :p

Als ik later een eigen stekje heb, ga ik sowieso ook een homegym inrichten. Uiteindelijk komt het toch goedkoper uit dan een fitnessabbonement en je hebt veel meer vrijheid. Nu nog geen ruimte voor :(

Heb de ruimte helaas niet.
De zolder zal het ook niet kunnen hebben denk ik, als ik echt los zou gaan.

• #9.548
Als ik later een eigen stekje heb, ga ik sowieso ook een homegym inrichten. Uiteindelijk komt het toch goedkoper uit dan een fitnessabbonement en je hebt veel meer vrijheid. Nu nog geen ruimte voor :(

Nou, goedkoper zou ik misschien niet zeggen ... tenzij over heel lange termijn wel.
Je wilt per slot van rekening wel altijd iets bij, of er is wel iets aan vervanging toe.

Heb de ruimte helaas niet.
De zolder zal het ook niet kunnen hebben denk ik, als ik echt los zou gaan.

Hehehe, nee Ries, op zolder lijkt me echt geen goede plek ervoor ;)

Nou, dan verhoog je je 1RM dus gewoon met 2.5kg voor het bovenlichaam, en 5kg voor je onderlichaam
(zelf neem ik ook maar 2.5kg voor het onderlichaam). Je gaat dan zogezegd verder op een theoretische
1RM. Mijn Squat 1RM staat volgens het Wendler principe op 170. Terwijl ik dat zelf nog nooit gesquat heb.

aha - theoretisch verhogen is dus het magic word
we gaan er eens mee aan de gaan

• #9.550
aha - theoretisch verhogen is dus het magic word
we gaan er eens mee aan de gaan

yups ... en hiervoor kan je op 2 manieren te werk gaan ... of je neemt de gemakkelijke weg en verhoogt
dus gewoon iedere cycle met 2.5kg ...

Of je gebruikt een 1RM calculator en adhv je rep out set, in je 5/3/1 week, bereken je je nieuwe 1RM
waar je mee gaat werken. Maar vaak komt dat ongeveer hetzelfde uit als een verhoging van 2.5kg :p

waarom niet gewoon je 1rm opnieuw bepalen?

yups ... en hiervoor kan je op 2 manieren te werk gaan ... of je neemt de gemakkelijke weg en verhoogt
dus gewoon iedere cycle met 2.5kg ...

Of je gebruikt een 1RM calculator en adhv je rep out set, in je 5/3/1 week, bereken je je nieuwe 1RM
waar je mee gaat werken. Maar vaak komt dat ongeveer hetzelfde uit als een verhoging van 2.5kg :p

1rm calculator ??? uhm waar en hoe -

zit niet in wendler toch?

• #9.553

:shrug:

Te belastend denk ik ... normaal gezien, in je laatste week zit je op 90% te trainen.
Dus ja, dan heb je toch al een aardig gedacht wat je nieuwe 1RM zou zijn lijkt me zo.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

1rm calculator ??? uhm waar en hoe -

;)

http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

:shrug:

Te belastend denk ik ... normaal gezien, in je laatste week zit je op 90% te trainen.
Dus ja, dan heb je toch al een aardig gedacht wat je nieuwe 1RM zou zijn lijkt me zo.

---------- Toegevoegd om 13:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:40 ----------

;)

http://www.exrx.net/Calculators/OneRepMax.html

hier kan ik dit dus berekenen wat je hierboven bedoeld
oke bedankt big rob:)

hij werkt ook nog - haha mooi man

Laatst bewerkt:
leerrijke log blijkbaar, ga ik ook eens beginnen volgen ;)

Rob, geniet van je weekend!:D

Terug
Naar boven