AndroidHealthClinic

Rock Iron Steel Rage

flink intensieve gripper workout, nice, die #2 zit je zo aan!

geen extensie oefeningen?

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
flink intensieve gripper workout, nice, die #2 zit je zo aan!

geen extensie oefeningen?

??? welke extensie-oefeningen had je in gedachten ?

Griptraining ging goed vooruit deze week.
Vanmorgen en vanavond telkens twaalf sets van vijf reps met de CoC NR1 gedaan.

Extensie oefeningen heersen. Vandaag de expand your hand bands ontvangen van Ironmind, die dingen pompen je handen echt vol :D

MonsterStrength zei:
Extensie oefeningen heersen. Vandaag de expand your hand bands ontvangen van Ironmind, die dingen pompen je handen echt vol :D

Mag ook wel voor die prijs he ;) Ik hoop dat ik er snel ook mee aan de slag kan!

als ik dit allemaal lees, zit ik ook te springen om me coc's, hoop dat ik ze snel heb.

goeie training daarmee kerel!

MonsterStrength zei:
die dingen pompen je handen echt vol :D

sta je dan na de training je vingerkootjes te flexen voor de spiegel ?

Soit, ik ga die dingen dan ook maar bestellen zeker, misschien meteen ook de nr3 en nr4.
Als ik dan tóch stilaan verslaafd raak doe ik het maar beter meteen goed.

als ze me nog gaan toelaten, ik ben daar onderhand vaste klant want ben stilaan hun ganse boekencatalogus aan het kopen, straks krijg ik een bericht "Ironmind kan geen karma meer ontvangen, gelieve uw aankopen te verdelen over andere bedrijven"

Trouwens EQ, ik vind dat psycho-boek van Strossen wél goed hoor. OK, op theoretisch-psychologisch gebied stond daar voor mij inderdaad niets nieuws in, maar ik vind het toch zeer mooi toegepast en leuk geschreven. Alleen af en toe zoals verwacht weer dat typische Amerikaanse simplisme : "met de volgende drie stappen ben je in mum van tijd van je inferioriteitscomplex af".

'k Denk dat ik ook maar eens een bestelling bij Ironmind ga plaatsen. Wat grip- én extensiewerk zou gaan kwaad kunnen (ook wat RSI achtige bullshit).

Zou het wat schelen in verzendkosten om samen een bestelling te doen ? We lopen elkaar toch regelmatig eens tegen 't lijf bij Luc :D .

Raistlin zei:
Zou het wat schelen in verzendkosten om samen een bestelling te doen ?

denk het niet, is per gewicht dacht ik ?

Gisteren rep-out op de CoC NR1 : 14 full reps
paar uur later rep-out op de trainer gedaan ; 50 reps

zopas tien sets van vijf reps op de NR1

Getting ready to close the NR2 soon...

Heb ondertussen ook gezien dat het op gewicht is ja, dus 'k plaats zelf wel een bestelling.

Al een idee trouwens wanneer je terug aan de slag kan met die enkel (eventueel bovenlichaam) ?

Wrm doe je zoveel reps Steven? Lees eens goed de logs op GripBoard door ... de sterkste grip masters doen bijna alleen maar singles in hun training. Ik ook trouwens, en ben geëvolueerd van net kunnen sluiten van de #2 naar zware overcrushes ermee ... dit weekend word hij zelfs gevijld ;)

kan me niet anders voorstellen dan dat je die #2 nu ook wel dicht moet krijgen.

Kan wel, ken nog iemand die de #1 14x kan sluiten maar de #2 nog atlijd niet dichtkrijgt ... dat komt ervan als je teveel op reps concentreerd. Grippers moet je hard aanpakken met singles!

MonsterStrength zei:
Kan wel, ken nog iemand die de #1 14x kan sluiten maar de #2 nog atlijd niet dichtkrijgt ... dat komt ervan als je teveel op reps concentreerd. Grippers moet je hard aanpakken met singles!

Ok thanx Driesmonster

Het is inderdaad van dattum, ik kan ondertussen flink wat reps en volume aan, maar die 2 is nog niet dicht. (Ben ook nog maar een paar weken begonnen sedert mn accident dus ik mag niet klagen.)

Maar hoe zie je zo'n singles training dan ? Want die twee krijg ik nog niet helemaal toe, en de 1 is veel te makkelijk voor singles (cfr die 14reps). Ik zou bv telkens een paar attempts met de 2 kunnen doen en dan overcrushes/holds met de 1 ? Zoiets ? Eventueel strapholds ?

(Ik dacht dat ik rap last zou krijgen van m'n pezen als ik te vaak zou nijpen in die nr2)

probeer misschien eens one armed hangs aan chinbaar, waarbij je zorgt dat je vuist HELEMAAL gesloten is. (laat los zodra je aan je vingers moet gaan hangen omdat ze vermoeid raken) Deze zijn erg zwaar, helemaal als je genoeg BW. Heeft bij mij het nodige aan goed werk verricht.
thickbarwork idem dito.

The Locust zei:
Maar hoe zie je zo'n singles training dan ? Want die twee krijg ik nog niet helemaal toe, en de 1 is veel te makkelijk voor singles (cfr die 14reps). Ik zou bv telkens een paar attempts met de 2 kunnen doen en dan overcrushes/holds met de 1 ? Zoiets ? Eventueel strapholds ?

Je kunt (als je over de #3 beschikt) ook nog negatieven heermee doen.

@ eq_909: klopt!
al zou ik niet direct met de #3 beginnen :D (het verschil tussen de #2 en 3 is behoorlijk!)

BuilderB, hoe hoger het verschil hoe beter. Ik ben bezig met trainen voor de #3 en ik doe negatieven met de #4 ;)

oke :D
mja eccentrisch kun je natuurlijk wel een veel grotere load aan.
Wel doe jij natuurlijk je extensie oefeningen, (goed voor recovery en prehab) en is het relatieve verschil tussen de 3 en 4 kleiner dan de 2 en 3. Maar misschien moet ik ook gewoon niet zo zeuren :D
Wanneer denk je de #3 te mashen MS?

OKay zonet ging het van "KLIK" en heb ik em met rechts geclosed. Weliswaar maar voor even en niet dominant, maar toe is toe. Maar hoezeer ik ook kneep, met links kreeg ik em helemaal nog niet toe wat vreemd is want ik ben linkshandig.

De laatste dagen heb ik dus op aanraden van het Driesmonster veel attempts met de 2 gedaan, negatives met de 2 en overcrushes met de 1 ipv de rep&volume aanpak.

Lijkt dus wel te werken, nu die linker nog meekrijgen.

Nice man! Wanneer ga je de #3 aanschaffen :D

Terug
Naar boven