MuscleMeat

Rock Iron Steel Rage

Gaat lekker met de handen! Ik doe meestal till failure met dumbbells voor mij grip. De dumbbells gaan tot 60KG dus langer als een minuut trek ik het niet, is dit oke om zo mijn grip te trainen of is het beter om te "knijpen" met soortgelijke voorwerpen als de Coc?

Ligt er aan he... Wil je een goede supporting grip, dan zijn die holds een goede oefening. Wil je een sterke crush grip, dan zijn de CoC ed. een beter optie. Wel is het natuurlijk zo dat een sterkere crush grip invloed heeft op je supporting grip en andersom. Maar ik zou niet durven te zeggen hoe groot de carry-over is (zal ook wel van persoon tot persoon verschillen).

• Topic Starter Topic Starter
eq_909 zei:
Nice man! Wanneer ga je de #3 aanschaffen :D

Is onderweg...

---------------------------------------------------------------------------
ITEM# DESCRIPTION QTY TOTAL
1253 No.3 Captains of Crush® Gripper 1.00 $19.95
Ship Via: OTHER INT'L ADDRESSES AIRMAIL
1272 No.4 Captains of Crush® Gripper 1.00 $19.95
1376 Expand-Your-Hand Bands™ 1.00 $11.95

edit : dubbelpost

Laatst bewerkt:
Lekker dan dude, veel succes met sluiten!!

eduardjanssen zei:
Gaat lekker met de handen! Ik doe meestal till failure met dumbbells voor mij grip. De dumbbells gaan tot 60KG dus langer als een minuut trek ik het niet, is dit oke om zo mijn grip te trainen of is het beter om te "knijpen" met soortgelijke voorwerpen als de Coc?

Als je niet over grippers (coc, ivanko) beschikt kan je dit trainen door finger curls uit te voeren met db/bb.

Hand open, gewicht laten rollen tot vingertoppen (niet laten vallen) & hand weer toe.

-paddos.

Zopas weer een korte en lichte training gedaan, feels good to be back under the iron...

1) Bench press
5 x 60
5 x 80
3 x 100
3 x 110
3 x 120
3 x 110

2) Barbell row liggend op hoog bankje
10 x 60
8 x 80
8 x 80

3) Bench press rack lockouts
5 x 70
5 x 100
3 x 130
3 x 160
3 x 180

4) Nogmaals barbell row liggend op hoog bankje
10 x 60
8 x 80
5 x 100
(staand rowen gaat nog niet)

4) Incline bench press
5 x 60
5 x 80
5 x 100

5) crunches afgewisseld met hyperextensions, 3 sets elk

Niets voelde zwaar aan, en was ook klaar in minder dan een uur.

Nice to have you back! Hoe gaat het met je enkels, nog veel last?

Maandag 22mei 2006

1) Partial squats from pins (half squat, redelijke ROM)
5 x 70
5 x 120
5 x 160
5 x 200
5 x 235
3 x 270kg PR

2) Chins
3 x 8

3) liggende Barbell Rows op bankje
6 x 70
6 x 90
5 x 100
10 x 90

4) Lat pulldowns
20 x
15 x

5) Hyperextensions
20 reps

Het was zes weken geleden sinds ik de laatste keer gesquat heb. Voorlopig laat mn enkel nog niet toe om full range te squatten, dus start ik noodgedwongen met partials. Ik heb ook even geprobeerd of ik al zou iets zou kunnen pullen of cleanen, maar dat lukt nog niet zelfs niet met warm-up gewicht. De beweeglijkheid van mn enkel is nog niet zoals het moet, maar tgeneest vlot, binnen een week of twee lukt alles wel weer. Ging anders wel vlot en nog niet op mn top, wou zeker niet forceren.

Al de andere oefeningen heb ik vrij relaxt gedaan, intensiteit en volume zullen wel vlug weer stijgen

Deftige squats!

Probeer anders iedere week de ROM 1 pin te vergroten om zo binnen een aantal weken dit gewicht richting de parrallel te squatten :D

(wie deed dat vroeger ook alweer, Anderson?)

Jup anderson. Hij had een putje gegraven en elke week smeet hij 1cm aarde bij zen putje, zodat hij telkens meer moest squatten. Beetje de legende van Milo hé ;)

nette squat. Laag volume idd maar komt vanzelf wel weer.
Waarom geen SLDL (kan dat niet met de enkel?

g-men zei:
nette squat. Laag volume idd maar komt vanzelf wel weer.
Waarom geen SLDL (kan dat niet met de enkel?

Zelfs met laag volume heb ik vandaag nog altijd flinke spierpijn in lats en benen...

SLDL heb ik nog nooit getraind, is misschien een goed idee om eens te proberen

Maar nu ! Baanbrekende veranderingen in de training van The Locust !
Ik ben gisteren naar Hanssens Houthandel geweest om boards te maken ! Voorlopig heb ik een 1,2, en 3-board gefabriceerd, heb nog hout over om eventueel hogere boards te maken. Kzal vanavond eerst eens zien hoe het bevalt, can't wait ! Na Hanssens ook nog naar den Brico gereden om een dik touw voor rope-pull-ups, en binnenkort ga ik ook werk maken van een sandbag :D

Oldskool tools, oldskool rules

Weer een spektakel waarvan heel S&S van kan genieten (Luc kon zich geen beter entertainment inbeelden :D). Ben benieuwd wat dat straks zal geven (en ja, ik zal er waarschijnlijk bij zijn :) ).

Raistlin zei:
Weer een spektakel waarvan heel S&S van kan genieten (Luc kon zich geen beter entertainment inbeelden :D). Ben benieuwd wat dat straks zal geven (en ja, ik zal er waarschijnlijk bij zijn :) ).

Show starts at 19h30 ;)

Woensdag 24 mei

1) Bench press
5 x 60
5 x 80
5 x 100
3 x 115
3 x 125
3 x 132,5kg
3 x 120

2) 1-board
3 x 100
3 x 120
3 x 130

3) 2-board
3 x 115
3 x 125
3 x 135

3) 3-board
3 x 110
3 x 130
3 x 140

Pfff... eerste keer board-press... door mn vijf weken afwezigheid was mn werkcapaciteit ferm gezakt waardoor ik eigenlijk al na de 1-board stik kapot zat, maar ik heb toch maar door gedaan... normaal zou het verschil in gewicht groter moeten zijn denk ik, maar nu kon ik echt niet meer... wel een machtige oefening !

4) Seated Dumbbell Press (weerstand, endurance)
8 sets x 8 reps, met slechts 10-20sec tussen de sets

5) Dumbbell tricep extensions (liggend op de grond)
8 sets x 8 reps, 15 sec rust

Phoe... dit ben ik ook niet gewend zeg, zo weinig rust
en een gigantische pump, t'is eens iets anders

Zware training... gotta pump up the volume
3 x 132,5 op bench ging wel vlotjes ; goed begin ben content

je verdeelt push en pull over verschillende trainingsdagen? of is dit op gevoel?

nice shit gezien je 'afwezigheid'! pump it up :D...
zijn je CoC #3 en 4 al binnen?

Je blijft ook sterk he :D
Wat is je huidige max op de bench?

Terug
Naar boven