XXL Nutrition

Rock Iron Steel Rage

• Topic Starter Topic Starter
GoHeavyLifter zei:
was leuk om je es te ontmoeten en te zien trainen!
Idem. Na afloop begon Luc van "Pfff... moeten die gasten daarvoor allemaal van zover komen ? In mijn tijd trainden we tenminste."

maurice86 zei:
zware shit, je narrow bench en gewone bench liggen best dicht bij elkaar trouwens, of druk je van jezelf al smal?
Twee redenen : ik heb relatief sterke triceps en zwakke borsten, en ik druk met een medium greep omdat mijn schouder dat anders niet leuk vindt.

Zaterdag 15 april

1) Bench Press
5 x 70
5 x 90
3 x 105
3 x 120
3 x 130
3 x 130
3 x 130
3 x 130
3 x 125

2) Dumbbell curl
10 x 22kg
6 x 30
6 x 36
5 x 40kg :D PR

3) Narrow Grip bench press
10 x 60
3 x 100
3 x 120
3 x 125

4) Concentration curl
2 x 10 x 22kg

5) French press
6 x 35
6 x 45
6 x 55

Vroegâh toen hadden we geen drempels, maar kuilen!

Goede training, Sterke DB curl!!

j354j4 zei:
Draagt ie nou altijd van die strakke leggings?
Altijd bro, altijd. Da's om z'n shredded quads te tonen aan de dames.

Misschien heb ik het al es gevraagd, maar toch: Hoe voelt zo'n training op zaterdag als je vrijdag ook al gebeuld hebt @ Merelbeke?

5x40 kg dumbbell curl is best lachen, gewoon naast die gast met die paardestaart doen terwijl hij 10 gebruikt:D

bij deadlift enzo kan hij zich toch niks voorstellen en met db curl demotiveer je hem nog meer!

Samu zei:
Misschien heb ik het al es gevraagd, maar toch: Hoe voelt zo'n training op zaterdag als je vrijdag ook al gebeuld hebt @ Merelbeke?

Dat gaat wel lekker, zaterdag is immers een lichte training in vergelijking met de rest van de week, vandaar ook isolatiewerk voor de armen en zo. Zaterdag train ik trouwens meestal niet bij Luc, maar met mijn broer in Kortrijk. Dus die paardestaart miet is dan helemaal niet in de buurt.

Voor de rest is het toch altijd iets met mij. Nu heb ik mijn enkel verstuikt. Niet gebroken maar ik ga toch een paar trainingen moeten overslaan. Gisteren heb ik met mijn valscherm een nogal harde landing gemaakt op een hobbelig stuk weide. Beetje grip trainen vandaag dus.

Zoals gezegd in het 'blessuregedeelte' ; die enkel is heel zwaar getoucheerd, zwaarder dan eerst gedacht, en ik ga zeker zes weken moeten wachten met squatten en cleanen.

Ik kan nog steeds niet lopen, maar ik hoop vanaf volgende week misschien weer wat upperbody oefeningetjes te kunnen doen.

On a positive note : aangezien ik toch niets anders te doen heb ben ik flink met de grippers bezig, vaak 2x per dag voor flink volume. (dus niet de korte hevige 10-minuten aanpak) Ik moet in no-time weer die 2 dichtkrijgen... de laatste dagen dit gedaan :

Maandag, voormiddag :
opwarmen CocTrainer : 3 x 10reps
Coc nr 1 : een heleboel singles, in totaal 40 singles met de nr1, weinig rust

Maandag, avond :
Coc Trainer : 2 x 5reps
Coc nr1 : 20 singles
Trainer : 20reps

(dagtotaal = 120reps, waarvan 60 met de nr1)

Dinsdag, voormiddag :
warm-up Coc Trainer : 2 x 10reps
3 all-out attempts met de nr2
15 singles met de nr1

Dinsdagavond :
Trainer 2 x 10reps
Nr 1 : 30 singles
Trainer : 7sets van 10reps

(dagtotaal = 155reps + 3 nr2attempts)

Vandaag voel ik het wel wat in mn handen, dus ik ga licht werken met de CocTrainer, daarnet al 20sets x 5 reps = 100reps gedaan.

Damn, dat is een deftig volume! Pas op dat je geen blessure aan de pezen van je handen oploopt he.

eq_909 zei:
Damn, dat is een deftig volume! Pas op dat je geen blessure aan de pezen van je handen oploopt he.

wees gerust, als de intensiteit stijgt zal het volume wel dalen, of zullen er extra rustdagen ingevoerd worden.

Beetje geïnspireerd op een artikeltje op het Gripboard, van Rick Walker dacht ik, die 4-5 dagen per week >100 reps in totaal deed met een gripper die hij goed meester kon, in singles dubbels en trippels (ipv telkens attempts met een gripper die hij nog niet kon sluiten.)

beterschap met je enkel, zal wel tegensteken voor jou om te rusten. maar je zal erna wel dubbel zo sterk terugkomen!

ik was ook van plan om binnenkort mijn eerste parachute sprong te doen :) zal wss een duo-sprong worden dan. ik weet niet of je direct alleen mag...

GoHeavyLifter zei:
beterschap met je enkel, zal wel tegensteken voor jou om te rusten. maar je zal erna wel dubbel zo sterk terugkomen!

ik was ook van plan om binnenkort mijn eerste parachute sprong te doen :) zal wss een duo-sprong worden dan. ik weet niet of je direct alleen mag...

Ik weet niet of dat aan te raden is :P

GoHeavyLifter zei:

Je kan de eerste keer een AO-sprong doen (automatische opening, e.g. met zo'n lint dat je parachute vanzelf opentrekt). Dat is een ganse dag opleiding, savonds kan je bij goed weer springen. Kost in totaal 155euro. Ik zou dat eigenlijk aanraden. Laat je niet afschrikken door mijn geval. Mijn blessure is immers mijn eigen domme fout, niet omdat het zogezegd gevaarlijk is. Als je alles volgens het boekje doet dan landt je als een veertje.

En ja rusten steekt tegen. De laatste jaren ben ik al vanalles tegengekomen dat mn vooruitgang in de weg staat : ontwrichte schouders, verzwikte enkels, allerlei griepjes en infecties, plus dan nog een paar grote maandenlange reizen,... Als ik bedenkt hoever ik al had kunnen staan zonder al die zaken... Maar 'he who falls nine times but stands up ten times is a winner'.

Sterkte en Beterschap, de rest is al vertelt!!

Woensdag en donderdag nog flink volume met de grippers gedraaid, gisteren rust, en daarnet het volgende :

-warm-up Coc Trainer : 2 x 10reps
-3 attempts (no-set) met de Nr2
-3 x 5reps met de Nr1
-20reps met de Trainer
-15 sec timed holds met de nr1
-30 sec timed holds met de trainer
-20 reps met de Trainer

beetje op gevoel, fijn...

mn enkel begint beetje bij beetje te herstellen, misschien ga ik woensdag weer beginnen met wat upper-body oefeningen

Goeie zaak

succes met die enkel, kan idd lang duren voor het helemaal hersteld is weet ik uit ervaring, maarja in tussentijd kan je wel trainen voor een bone crushing grip :cool:

20 reps met de trainer, is dat je max?

MonsterStrength zei:
20 reps met de trainer, is dat je max?

ba neen gij, bijlange niet, gewoon nog wat lange reps om te eindigen, en daarbij ik ga niet tot faillure aangezien ik mn grip nu zo vaak train

kweenie hoeveel ik er zou kunnen, meer dan 30 in ieder geval
Maar het is niet omdat je met een easy CoC heel veel reps kunt, dat je daarom de zwaardere kan sluiten

hoeveel kun jij er ? of train je niet op reps ?

Ik sluit altijd mijn grip training af met reps. Men Rep PR is 82 reps met de Trainer rechts en 70 reps links :)

Terug
Naar boven