MuscleMeat

Rock Iron Steel Rage

de gewichten komen weer beetje terug. Boards misschien ook maar gaan maken lijkt me erg machtig.

• Topic Starter Topic Starter
builderB zei:
je verdeelt push en pull over verschillende trainingsdagen? of is dit op gevoel?

nice shit gezien je 'afwezigheid'! pump it up :D...
zijn je CoC #3 en 4 al binnen?

Neen, ik wou eigenlijk ook chins en zo gaan doen, maar had nog teveel lat-spierpijn van maandag.

Coc's zijn idd binnen, maar nog niet echt iets mee gedaan behalve eens voelen hoe hard die dingen wel zijn. Heel hard ;)

Zondag 28 mei

gisteren kon ik niet trainen wegens nog niet gerecupereerd van woensdag, dan maar vandaag een lichte conditie/recovery training tussendoor gedaan ter compensatie...

Lichte gewichten, circuit-style met max 20-30sec rust tussen oefeningen, vaak ook gewoon geen rust, which is nice

- band dislocates 50x
- BW squats 20x
- push ups 20x
- incline dumbbell press 26kg x 10
- sit-ups 20 x
- hyperextensions 20x
- pull ups 8x
- dips 10x
- standing dumbbell press 26kg x 10
- push ups 10x
- hammer curls 22kg x 10
- BW squats 20x
- leg raises 20x
- tricep pushdown 20x
- seated pulley rows 20x
- dumbbell bench press 10 x 26kg
- pull-ups 8x
- upright rows 10x
- crunches
- dumbbell floor extensions 10 x 20kg
- lateral raises 15 x 15kg
- push ups 20x
- band dislocates 20x

3min rust en daarna farmer walks, 2 halters van 50kg, toertjes rond de parking

3min rust daarna tabata-style BW squats (20sec squatten, 10sec rust), vier ronden

Wordt tijd dat ik mn sandbag heb.

vandaag nog niet gerecupereerd? Dan ben je een beetje overtraind denk ik, ik houd altijd 2 dagen spierpijn aan en de 3e dag moet het veel minder zijn.
Vrijwel altijd is de 4e dag alles weer soepel of ik ben overtraind of ziek.

Je hebt drie dagen rust gehad. Maar op zich natuurlijk een erg lekker circuit.

Ach welneen niet overtraind, ik heb verdorie net vijf weken niets gedaan ! tis normaal dat je dan na de eerste zware bench training meer pijn hebt dan anders... Eens ik goed op dreef ben heb ik nauwelijks ergens spierpijn, ook niet als ik bv 3x per week squat

Zo dat je het allemaal onthouden heb zeg!! dit is toch meer een soort van actief herstel??

tabata style :D

en succes met je CoC #3 en 4!

Ari70 zei:
Zo dat je het allemaal onthouden heb zeg!!

Ik had het vooraf op papier gezet hoor... kwestie van niet plots te moeten nadenken "owee wat ga ik hierna nog eens doen"

Tuurlijk is dat actief herstel, morgen gaat het weer lekker hard

hmm sorry:o

Had het kunnen weten natuurlijk omdat je al tijdje niks gedaan had, maar toch best heftige spierpijn dan.

tof die gpp locust !

Maandag 29 mei

1) Half Squat from pins
5 x 70
5 x 120
5 x 170
3 x 225
1 x 275kg PR

2) Chins
5 x BW
5 x +10kg
5 x +25kg PR
12 x BW

3) Lat pulldowns
10x
10x
10xstack

4) Quarter Squats from pins
5 x 120
5 x 170
3 x 220
3 x 275
3 x 305

5) CS Barbell rows
6 x 70
6 x 90
8 x 100 (afin... laatste 2reps niet helemaal tegen de bank geraakt)

6) leg extensions (hoe verzin ik het...)
4 x 10

7) Shrugs
try out, ik doe dit anders nooit, opt gemak slechts tot 150kg of zo

Lekker, maar zeker geen keiharde 'balls to the wall' training. Bij 1/2 squat had ik vorige week 3x270 makkelijk, dus dacht om zeker naar 290 te kunnen gaan. Maar 275 is toch PR. Misschien was een sprong van 55kg ineens wat te veel. Quarter squats heb ik mij vrij kalm gehouden. Chins gingen lekker, de rest was vrij relaxt. Keiharde squat/pull trainingen zijn nog niet voor meteen, ik heb nog steeds veel last vd enkelblessure.

squats :thumbs:

Wat is het verschil tussen half en quarter squats bij jou precies?

pffff ik kan er zelfs niet inkomen hoeveel zo'n sqaut van 305 kg moet aanvoelen. respect kerel :thumbs:

eq_909 zei:
squats :thumbs:

Wat is het verschil tussen half en quarter squats bij jou precies?

Bedoel je verschil in ROM of in kilo's ?

Qua ROM, tja ik sta daar ook niet met een meetlat ; wat ik half squats noem is nog met een redelijke ROM (50-60cm of zo?), nog een pin lager en ik zit zowat op parallel (dat zegt ook weer niet veel natuurlijk, hangt ervan af welk powerrack je hebt, maw van de afstand tussen de pinnen). Quarter squats is eigenlijk bijna een lockout, korte ROM (10-20cm of zo). Bij half squats doen je quads nog flink wat werk, bij de quarters is dat eigenlijk grotendeels lower back/heupen/core.

Qua kilos is er een groot verschil tussen de twee versies, normaal >50kg. Bij 1/2 squat is mn PR nu 275kg, maar bij 1/4 heb ik vorig jaar eens een paar reps met 330kg of 350kg gemaakt, weet niet meer precies, ik zou even moeten zoeken in dit log.

EDIT : even opgezocht, 2 reps met 355kilo op 17 oktober 2005.

Laatst bewerkt:
En dat allemaal raw, zelfs zonder belt?

Terug
Naar boven