AndroidHealthClinic

Rocks log: strongman offseason post-finale

• Topic Starter Topic Starter
Ben je bekend met de pijn/blessure content van Barbell Medicine? Afhankelijk van de aard van je blessure kun je daar misschien wat mee. Bijvoorbeeld onderstaand artikel en video.

thanks.
Er even flink de pest in hebben mag ook gewoon, het is ook flink balen dat je pols al zo'n tijd niet meewerkt. Wilde even zeggen dat ik vind dat je het heel goed doet en die finale komt er wel :heart: :kiss:
:kiss:

vorige week deload gehad. gewichten voelden beetje zwaar gister maar zal volgende week wel weer beter voelen. ook nieuwe schoenen (sabos) dus even wennen natuurlijk.

gister:
squat
182,5 x 3 x 3

deadlift
202,5 x 5 x 4 vanaf deze week 2 keer per week reguliere deadlift. doel eind dit jaar 350 kg deadlift.

front squat paused
100 x 5 x 3

leg press
200 x 12 x 3

hyper extension
bw x 15 x 3

calfs
planks

vandaag:

coach @tymboo heeft gister weer 200 kg gebencht dus ik moest en zou ook weer benchen volgens hem :p. in het verleden vaak last gehad van pijn in mijn linkerpecaanhechting bij bench, ook al bij lichtere gewichten en na meerdere pogingen om het weer op te bouwen maar gewoon mee gestopt en variaties gaan doen. afijn, coach wilde het graag nog eens proberen dus ben er in mee gegaan. oude pijn was echter zo weer terug dus mee gestopt, helaas wel rest van de training nog last van gehad. doen we dus maar niet weer. genoeg andere oefeningen die wel gaan.

#bench close grip
70 x 8 x 3 paar setjes geexperimenteerd maar pijn werd alleen maar erger

#floorpress
100 x 6
110 x 6
115 x 6 beter, pijn van de bench alleen nog wel aanwezig, hopelijk blijft het niet weer weken zeuren.

chest supported row
105 x 10 x 4

#chest press
90 x 10 x 4 iets lichter ivm pec

#lat pulldown unilateral
88 x 10 x 3

#db curl
18 x 12 x 3

facepulls

Ik heb geen idee hoe zwaar 200kg voor je voelt, maar moest t zwaar zijn, vind je 2x deadliften niet te veel?

Vandaag: moest schuiven met training 2 en 3 dus gister zware yoke gedaan. Was bang dat deadlift er vandaag misschien onder zou lijden ma da was nie. Voor het eerst in lange tijd ook weer wat zwaarder, voelde goed.

Deadlift
280 x 2
257.5 x 3 x 5 pfff

Ohp
82.5 x 6 x 4

Rdl
170x8x3

Lunges
Extensions
Ham curls

Hoe waren de reacties op het Viva forum?

Waarom 2x per week reguliere DL en niet gewoon 1x variatie?
Ivm belastbaarheid op pezen en gewrichten (welke vaak pas na 5 dagen hersteld zijn.
Het is en blijft toch 270/280kg (zware sessie) wat je op je lichaam zet.

Waarom 2x per week reguliere DL en niet gewoon 1x variatie?
Ivm belastbaarheid op pezen en gewrichten (welke vaak pas na 5 dagen hersteld zijn.
Het is en blijft toch 270/280kg (zware sessie) wat je op je lichaam zet.
Omdat specifiek.
Waar haal je dat generieke nummer vandaan?
de zware sessie ja. De andere sessie was deze week 200 kg. Dit is aanzienlijk lichter (in verhouding) dan de 170 kg stiff legged dl's die ik hiervoor deed. Ik zou niet twee keer per week zwaar deadliften, deze opzet heb ik wel vertrouwen in.

Godver, wat een gruwelijk sterke deadlift. By the way, ik heb Ruben van E. eens 10x270 zien doen in deze gym.:eek:

Wow wat een gewichten. Bizar veel.

Omdat specifiek.
Waar haal je dat generieke nummer vandaan?
de zware sessie ja. De andere sessie was deze week 200 kg. Dit is aanzienlijk lichter (in verhouding) dan de 170 kg stiff legged dl's die ik hiervoor deed. Ik zou niet twee keer per week zwaar deadliften, deze opzet heb ik wel vertrouwen in.

Die 5 dagen word meerdere keren genoemd door Richard Bell van Bell coaching in podcast (Milo Education op spotify). Staat ook wel interessante podcast in over blessures

• Like
Waarderingen: LM
Die 5 dagen word meerdere keren genoemd door Richard Bell van Bell coaching in podcast (Milo Education op spotify). Staat ook wel interessante podcast in over blessures
totaal los van welke context dan ook? licht of zwaar? squat of leg extension? Bijzonder, maar als hij het zegt zal het wel zo zijn he. Ik zeg dat het afhankelijk is van de context.

Overigens programmeert bell coaching (vooral voor powerlifters) ook graag fullbody geloof ik en is niet vies van 3 keer per week squatten of benchen.

totaal los van welke context dan ook? licht of zwaar? squat of leg extension? Bijzonder, maar als hij het zegt zal het wel zo zijn he. Ik zeg dat het afhankelijk is van de context.

Overigens programmeert bell coaching (vooral voor powerlifters) ook graag fullbody geloof ik en is niet vies van 3 keer per week squatten of benchen.

Inderdaad. En hoeveel lifter trainen wel niet met een (zware) competition deadlift en een overloadvariatie op de deadlift? Naast al het squatwerk.

Twee keer per week deadliften moet zeker kunnen. Twee keer per week maxen lijkt me dan weer niet de bedoeling, maar daar is hier ook geen sprake van.

Squat
195 x 3 x 3

Deadlift licht
210 x 5 x 4

#front squat beltless paused
107.5 x 5 x 3

#leg press
210x12x2
210x8 teveel last van hip flexor rechts. Ging bij squat nog wel. Misschien even langs fysio

#hyper extension
Bw+30 x 15 x 3

Leg raises
Calfs

Waar blijft je squat filmpje:thinking:

Potverdorie, volg ik nog niet.... nu maar in!

hallo hier spreekt de deadliftexpert

je kunt twee keer per week deadliften

als iemand bewijs hiervoor wil dan zal ik even een podcast opnemen en op spotify zetten

Terug
Naar boven