AndroidHealthClinic

Rocks log: strongman offseason post-finale

Met mijn lompe lijf door de as van mijn wielrenner gezakt dus ga maarr weer krachttraining loggen. Kracht weer redelijk op niveau na de tear

zag de foto, die was wel fucked ja.
snap wel dat dat stuk ging, ik had met 100kg al steeds problemen, spaken braken af als op hobbels en uiteindelijk hele achterwiel naar de knoppen.

zag de foto, die was wel fucked ja.
snap wel dat dat stuk ging, ik had met 100kg al steeds problemen, spaken braken af als op hobbels en uiteindelijk hele achterwiel naar de knoppen.

Tja bij wielrenners spreekt men al van gespierd en breed als iemand 75+ kg weegt. Die fietsen zijn niet gemaakt voor de gemiddelde strongman :p

• Topic Starter Topic Starter
ook mijn omafiets gesloopt. houd het maar gewoon bij krachttraining, dan sloop ik tenminste niks waardevols maar gewoon mezelf.

focus komende tijd op deadlift en strict log.

training donderdag

deadlift
200 x 5
215 x 5
230 x 5 rpe 6-7 elke week beetje meer. rustig opbouwen na de tear

squat 5 sec excentrisch
40 x 4
50 x 4
60 x 4
70 x 4
80 x 4
90 x 4
100 x 4 rpe 5-6
even zoeken naar juiste gewicht. eerste keer dat ik deze doe.

lat pulldown
59 x 12 x 4

incline db bench press
42 x 12
46 x 10
46 x 12
lang niet gedaan. was nog wel makkelijk dit

seated leg curl
45 x 15
52 x 14
52 x 12

bench row rotate press incline
3 x 10 x 3

vandaag:

strict log
100 x 4
107,5 x 4
115 x 4 rpe 8

yoke
180 x 15 meter x 4
eerste keer sinds tear. weer wennen

frame
200 kg pick up. had een krampje in mijn oblique tijdens log en voelde een beetje off daarna. durfde nog niet met het frame te lopen.

floor press
105 x 10 x 3

kb arm bar prehab shizzle

sinds vorige week aan het cutten en als een soort stok achter de deur hier ook mijn cutprogressie bijhouden. Doel is gewoon flink te zakken in vetpercentage en kracht zoveel mogelijk te behouden.

cut zal in het begin vrij agressief zijn omdat ik ook aardig wat weeg en een redelijk hoog vp heb. moet dus prima kunnen zonder (al teveel) vvm verlies.
hier progressie van week 1 en de globale doelen voor aankomende weken

1595967346293.png

Succes. Gelijk al een drop, carbs omlaag zeker en cleaner eten? Op hoeveel kcals zit je nu?

> 1 kg / week is erg agressief inderdaad.

Succes met cut beast. Heb je nog foto's gemaakt toen je 142,2 woog als startpunt? Ben wel benieuwd :eek:

Goed bezig!!

Succes, moet goed komen. Wat doe je qua kcal en voeding?

Kun je straks weer fietsen :clap:

Hoe krijg je het voor elkaar met de bakkunsten van Elisa...

sinds vorige week aan het cutten en als een soort stok achter de deur hier ook mijn cutprogressie bijhouden. Doel is gewoon flink te zakken in vetpercentage en kracht zoveel mogelijk te behouden.

cut zal in het begin vrij agressief zijn omdat ik ook aardig wat weeg en een redelijk hoog vp heb. moet dus prima kunnen zonder (al teveel) vvm verlies.

1595967346293.png

Ecto.... <3

1595967346293.png
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.

Lean of niet 140kg is echt wel flink. Had je op een gegeven moment niet dat je gewicht dagelijkse dingen in de weg begon te zitten? Dat heb ik namelijk wel vaker gehoord bij mensen die al richting 120 gingen

Succes. Gelijk al een drop, carbs omlaag zeker en cleaner eten? Op hoeveel kcals zit je nu?

> 1 kg / week is erg agressief inderdaad.
Thanks. initiele drop zal vocht zijn inderdaad. 3000 trainingsdagen 2500 rustdagen

t*ring weeg je gewoon ff 140 kg :eek:
zware botten!1

Succes met cut beast. Heb je nog foto's gemaakt toen je 142,2 woog als startpunt? Ben wel benieuwd :eek:
heb ik wel. Of ik ze ga delen is een tweede:o

Succes, moet goed komen. Wat doe je qua kcal en voeding?
thanks! 3000 trainingsdagen / 2500 rustdagen. stel mijn ontbijt uit tot een uur of 12 (doorgaans een kilo kwark) en train meestal in de middag. Bulk van mijn kcal eet ik dan verdeeld over 2 maaltijden na mijn training en vervolgens pre-bed weer een kilo kwark

Hoe krijg je het voor elkaar met de bakkunsten van Elisa...
Ze maakt het me niet makkelijk..

Lean of niet 140kg is echt wel flink. Had je op een gegeven moment niet dat je gewicht dagelijkse dingen in de weg begon te zitten? Dat heb ik namelijk wel vaker gehoord bij mensen die al richting 120 gingen
Nee eigenlijk niet. geen slaapapneu of iets dergelijks, conditie is vrij goed en doe (of deed tot ik mijn twee fietsen sloopte) vrij regelmatig cardio en ook bloeddruk bijvoorbeeld is gewoon goed. Zweten en het warm hebben is wel echt een ding, vooral in de zomer, dus in dat opzicht zal een paar kg minder wel schelen. Ohja en ik moet iets kieskeuriger zijn op wat voor soort stoelen ik ga zitten.

Pittige kcal al man, kan je niet een pak hoger starten? Gaat aardig goor worden als je zoveel gewicht wilt droppen.

Pittige kcal al man, kan je niet een pak hoger starten? Gaat aardig goor worden als je zoveel gewicht wilt droppen.
zou kunnen, maar dan gaat de cut ook langer duren en ga ik gestelde doelen qua gewicht niet redden. Heb nog nooit meer dan 3000 kcal gegeten in een cut tbh en nooit problemen ervaren (ben de laatste jaren dan ook nooit echt diep gegaan). Heb het nu zelfs nog redelijk hoog ingeschat wil ik de eerste weken 2 kg per week droppen denk ik. Na volgende week is het doel ongeveer 1,5 kg per week en de laatste kilo's 1 per week. Als ik daarna nog zin heb met 0,5-1 kg per week. Ben bereid met kcals nog te zakken naar 2500 op trainingsdagen en 2000 op rust. Wanneer ik dan mijn goals niet meer haal ga ik eventueel wat cardio toevoegen of gewoon accepteren dat het iets minder snel gaat.

zou kunnen, maar dan gaat de cut ook langer duren en ga ik gestelde doelen qua gewicht niet redden. Heb nog nooit meer dan 3000 kcal gegeten in een cut tbh en nooit problemen ervaren (ben de laatste jaren dan ook nooit echt diep gegaan). Heb het nu zelfs nog redelijk hoog ingeschat wil ik de eerste weken 2 kg per week droppen denk ik. Na volgende week is het doel ongeveer 1,5 kg per week en de laatste kilo's 1 per week. Als ik daarna nog zin heb met 0,5-1 kg per week. Ben bereid met kcals nog te zakken naar 2500 op trainingsdagen en 2000 op rust. Wanneer ik dan mijn goals niet meer haal ga ik eventueel wat cardio toevoegen of gewoon accepteren dat het iets minder snel gaat.
daarnaast ben ik neit van plan veel langer te cutten dan 10-12 weken

Stoelkeuze is sowieso lastig. Never forget tapas in Meppel.

Terug
Naar boven