Fitness Seller

Rocks log: strongman offseason post-finale

• Topic Starter Topic Starter
ze hadden trouwens ook een fancy apparaatje om de gemiddelde snelheid per rep te meten. echt een fysiek (vrij prijzig) ding met een uitrollend draadje. Heb mijn tweede en derde backoff deadlifts ermee gemeten.
tweede set zat steeds rond de 0,6 m/s en derde set eerste rep 0,64 tweede 0,68 en derde 0,62. had de derde ook gefilmd en was imo iets sneller dan de topset. de eigenaren die er vaker mee trainen hadden ondertussen al een vergelijk gemaakt met bepaalde rpe's en voor hen was 0,4 m/s bijvoorbeeld gelijk aan rpe 5/6. leuk om even mee te spelen en motiveerde ook wel om die backoff lekker snel te doen

W1t3
Niks bijzonders, wel allemaal uitermate goed. Ietwat gehaast want mijn wederhelft was weer eens te laat klaar voor vertrek vanochtend.

Log strict (paired sets met yoke)
95 x 5 x 4

Yoke, licht
230 x 15m x 4
Focus op snelheid en transitie pickup en lopen

Stones, licht op hoogte
70 x 3 op 1,60
100 x 3 op 1,60 x 2
100 x 3 op 1,70 x 2
Prima voor het eerst weer op hoogte. Geen hars, (wel teruggevonden ondertussen)

Swiss bar incline bp
55 x 10
65 x 10
75 x 10 x 4
Mooi, pijnvrij. Durf ook steeds weer wat explosiever te drukken.Lekker elke week een kg of 5 erbij zolang het pijnvrij blijft

Standing db press fat grip
30 x 11 x 3 even een grote stap gemaakt want grotere db's die makkelijker te laden zijn.

Overhead yoke 15m
100
110
112,5
115

Superset:
Trx reverse fly 4x20
Triceps in Smith 3x20
Kuiten 4x20

Ik zou yoke en log niet koppelen man. Snap dat het allebei light is (voor jou doen) maar je compressed wel 2x achter elkaar op een lelijke manier je spine. Beetje idem waarom altijd afgeraden wordt om overhead press en squats te combineren.

Ik zou yoke en log niet koppelen man. Snap dat het allebei light is (voor jou doen) maar je compressed wel 2x achter elkaar op een lelijke manier je spine. Beetje idem waarom altijd afgeraden wordt om overhead press en squats te combineren.
paired sets =/= supersets.

Wie raadt dat af dan? Ik heb dat echt nog nooit gehoord namelijk

Dit is een voorbeeld, ga morgen ff verder zoeken waar ik het nog meer gelezen heb...

Dit is een voorbeeld, ga morgen ff verder zoeken waar ik het nog meer gelezen heb...
Jouw conclusie volgt helemaal niet uit dat artikel.
In dat stukje staat nergens dat je squats en ohp niet zou moeten super setten, er staat alleen dat het verstandig is om een spinal decompressie oefening te doen ná een spinal compressie oefening. Non sequitur

Okay mannen, zoals zo vaak gezegd; ik lees heeeel veel, kijk heeel veel seminars (wellicht wel wat eenzijdig, namelijk vooral van (oud) Westsiders) en probeer daarop dingen uit en vorm mijn mening. Als iemand als Rock, Tymboo, of wie dan ook met een argument komt tegen wat ik zeg, dan kan het heel goed dat hij gelijk heeft. Prima. Als ik 99x iets zeg wat uiteindelijk onderuit wordt gehaald, maar 1x iets nuttigs, ben ik nog steeds zinvoller dan 99% op dit forum die alleen maar "lekkere training" zegt. Ik roep niet zomaar wat, ik heb me weldegelijk ingelezen en erover nagedacht. Als het dan (zoals nu klaarblijkelijk) een kwestie is van "de klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt", prima. Ik vind mezelf echt geen alweter of wat dan ook. Zo komt het misschien over, maar dat is 1) doordat we op internet praten en dus geen non-verbale communicatie zien en 2) ik het oprecht interessant vind om te weten WAAROM iets wat ik zeg "onzin" is. Doorgaan op een discussie doe ik niet vooral om Rock (of wie dan ook) een bijdrage te leveren; als ik iets doe wat onzin is (maar waar ik wel van dacht dat het hout sneed) dan haal ik het direct uit mijn training op het moment dat iemand mij overtuigd.

Er zijn niet veel mensen op dit forum die me uberhaupt boeien of waar ik wat van kan leren. Ook al mogen jullie (vooral Sven en Rock denk ik) mij niet, denk ik dat het je laten nadenken over dingen (om te beargumenteren waarom ik "onzin" verkoop) geen slecht iets is. Dat geld al helemaal voor Tymen, die ik enorm respecteer (zoals ik al eerder zei, bijna 10 jaar geleden was het Tymen die me op een powerlift wedstrijd hielp met hoe ik met regels om moest gaan etc.)

Als ik 99x iets zeg wat uiteindelijk onderuit wordt gehaald, maar 1x iets nuttigs, ben ik nog steeds zinvoller dan 99% op dit forum die alleen maar "lekkere training" zegt.
Nee, mensen die gewoon hun mond houden zijn onschuldig. als je 99% van de tijd volledig overtuigd van je eigen gelijk onzin verkoopt ben je gewoon slecht bezig. In het beste geval is je advies nutteloos en levert het niets op, in het slechte geval is het gevaarlijk of schadelijk. De meeste mensen hier weten ondertussen wel dat je weinig kaas hebt gegeten van programmering en trainingsleer en info niet of nauwelijks in perspectief weet te plaatsen of totaal verkeerd interpreteert (zo blijkt ook wel weer uit de log van @Shadow Project) , maar niet iedereen heeft altijd zin om je ellenlange onzin te ontkrachten of tegen je in te gaan omdat het vaak gewoon geen zin heeft. Het zal allemaal vast met de beste bedoelingen zijn, maar misschien kun je het advies beter overlaten aan mensen die het wél kunnen of waar de atleten zelf om vragen.

Nee, mensen die gewoon hun mond houden zijn onschuldig. als je 99% van de tijd volledig overtuigd van je eigen gelijk onzin verkoopt ben je gewoon slecht bezig. In het beste geval is je advies nutteloos en levert het niets op, in het slechte geval is het gevaarlijk of schadelijk. De meeste mensen hier weten ondertussen wel dat je weinig kaas hebt gegeten van programmering en trainingsleer en info niet of nauwelijks in perspectief weet te plaatsen of totaal verkeerd interpreteert (zo blijkt ook wel weer uit de log van @Shadow Project) , maar niet iedereen heeft altijd zin om je ellenlange onzin te ontkrachten of tegen je in te gaan omdat het vaak gewoon geen zin heeft. Het zal allemaal vast met de beste bedoelingen zijn, maar misschien kun je het advies beter overlaten aan mensen die het wél kunnen of waar de atleten zelf om vragen.
Hier heb je een punt, al denk ik dat daar je log voor is. De rest moet je zelf weten wat je vind. Ik vind dat ik genoeg mensen heb getraind in judo (en de krachttraining daarvoor) en als natty non-talent nog redelijk sterk ben geworden. Best okay als het dan totale onzin is. Ben helemaal niet 100% overtuigd van mijn eigen gelijk; ik opper dingen. Ik zal zeker niet in alles gelijk hebben, maar ook lang niet alles is onzin...

Voor je weer met je eigen titel/prestaties gaat gooien om te zeggen dat alles wat ik zeg wel onzin is; dat moet je zelf weten. Alex vind het geen onzin, Teun Moors vind het geen onzin, Enzo Tauro vind het geen onzin en de laatste keer dat ik checkte hebben hun nog altijd meer gedaan dan jij. En nee, zij "volgen" helemaal niet wat ik zeg. Ik ga zeker niet beweren hun "trainer" of "guru" te zijn, verre van, hooguit een trainingspartner. Maar ze namen de dingen die ik zei wel serieus, dachten erover na en deden er wat mee of kwamen met een tegenargument.

Nu kan het ook zo zijn dat irl beter communiceer op het internet natuurlijk. Ik gun je het beste man :)

nog redelijk sterk ben geworden.
valt over te twisten, maar dat terzijde
. Ben helemaal niet 100% overtuigd van mijn eigen gelijk; ik opper dingen.
om het even bij deze log te houden kom je met een bewering die niet klopt die je vervolgens onderbouwt met een artikel (van t-nation, lol) dat je verkeerd interpreteert. Wellicht communiceer je irl anders idd, zou kunnen.
Alex vind het geen onzin, Teun Moors vind het geen onzin, Enzo Tauro vind het geen onzin en de laatste keer dat ik checkte hebben hun nog altijd meer gedaan dan jij. En nee, zij "volgen" helemaal niet wat ik zeg. Ik ga zeker niet beweren hun "trainer" of "guru" te zijn, verre van, hooguit een trainingspartner. Maar ze namen de dingen die ik zei wel serieus, dachten erover na en deden er wat mee of kwamen met een tegenargument.
ik kan alleen maar uitgaan van wat je op het forum zegt en dat is voornamelijk in de logjes die ik volg, in die van jou kijk ik eigenlijk niet meer. Wat ik daar vooral zie is dat je bijna tegen alles ingaat en je eigen manier van trainen oplegt aan anderen terwijl er meerdere wegen naar Rome zijn. Ironisch genoeg is jouw manier vaak niet een van die wegen of suboptimaal en ben je te eigenwijs om dingen aan te nemen (ik denk hier wederom aan de discussie in de log van @Shadow Project die gewoon een vrij standaard piekschema volgt waar je richting je piek gewoon minder volume draait en specifieker gaat trainen op hogere intensiteit, extra volume gaat hier alleen maar in de weg zitten en nee, hier verlies je geen spiermassa mee en ja, dat is gewoon wetenschappelijk bewezen.)

Snap de drive niet zo goed om continu mensen op de huid te zitten en je ongevraagde (vaak matige of onjuiste) advies te spuien tegen mensen die allang een fijne en efficiënte manier van trainen hebben gevonden en zowat wekelijks pr zetten. zou je niet wat meer focussen op je eigen training dan? Misschien een eigen topic waar iedereen zijn vragen aan je kwijt kan en met je kan discussiëren zodat de logjes met rust gelaten kunnen worden?

Okay mannen, zoals zo vaak gezegd; ik lees heeeel veel, kijk heeel veel seminars (wellicht wel wat eenzijdig, namelijk vooral van (oud) Westsiders) en probeer daarop dingen uit en vorm mijn mening.
De Westside method staat al zo lang onder druk dat ik het zelf nog nauwelijks serieus vind te nemen als een powerlifter / strongman of eigenlijk überhaupt elke krachtsporter zich bijna uitzonderlijk lijkt te interesseren voor de westside-style van training. Er vallen best een paar goede dingen voor te zeggen, maar het gebrek aan specificiteit, frequentie, relevant volume en dergelijke wegen veel zwaarder door voor strength purposes dan wat speed sets op een box imo (gechargeerd)
Als iemand als Rock, Tymboo, of wie dan ook met een argument komt tegen wat ik zeg, dan kan het heel goed dat hij gelijk heeft. Prima.
Omgekeerde redenering, dat kan natuurlijk maar wel een beetje vreemd. Als ik hier zeg dat gras paars is en vervolgens verwacht dat anderen gaan bewijzen dat dat niet zo is kijkt iedereen mij ook raar aan.
Als ik 99x iets zeg wat uiteindelijk onderuit wordt gehaald, maar 1x iets nuttigs, ben ik nog steeds zinvoller dan 99% op dit forum die alleen maar "lekkere training" zegt.
Hier ben ik het echt zó pertinent mee oneens, op de laatste zes woorden na misschien, maar dat is vooral een persoonlijke frustratie van je denk ik. Er wordt hier op een aantal plekken wel degelijk goed gelift én goed gediscussieerd door deze of gene. Je bent niet de wijsgeer van dbb, sorry.
Ik roep niet zomaar wat, ik heb me weldegelijk ingelezen en erover nagedacht.
Zojuist las en keek je nog voornamelijk naar westside-lifters, niet de meest brede basis denk ik.
Als het dan (zoals nu klaarblijkelijk) een kwestie is van "de klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt", prima.
Nee, je punt was gewoon totaal irrelevant, dat was het meer. Komt er weer zo'n onzindiscussie uit voort, terwijl dit niet eens een punt van discussie is of hoort te zijn in dit log.
Ik vind mezelf echt geen alweter of wat dan ook.
Oké
Zo komt het misschien over, maar dat is 1) doordat we op internet praten en dus geen non-verbale communicatie zien
Als iemand irl bullshit vertelt call ik 'm daar ook wel op hoor, hoe groot of sterk iemand ook is.
en 2) ik het oprecht interessant vind om te weten WAAROM iets wat ik zeg "onzin" is.
Wederom omgekeerde redenatie. Niemand, en al zeker een redelijk accomplished lifter, zit er heel erg op te wachten om iemand uit te leggen waarom je squats en oh presses, of yoke en log, wél zou kunnen combineren.
Doorgaan op een discussie doe ik niet vooral om Rock (of wie dan ook) een bijdrage te leveren; als ik iets doe wat onzin is (maar waar ik wel van dacht dat het hout sneed) dan haal ik het direct uit mijn training op het moment dat iemand mij overtuigd.
Ik zal je trainingen eens wat meer gaan volgen, ben wel benieuwd nu.
Er zijn niet veel mensen op dit forum die me uberhaupt boeien of waar ik wat van kan leren. Ook al mogen jullie (vooral Sven en Rock denk ik) mij niet, denk ik dat het je laten nadenken over dingen (om te beargumenteren waarom ik "onzin" verkoop) geen slecht iets is. Dat geld al helemaal voor Tymen, die ik enorm respecteer (zoals ik al eerder zei, bijna 10 jaar geleden was het Tymen die me op een powerlift wedstrijd hielp met hoe ik met regels om moest gaan etc.)
Dat was ook zeker leuk, en heb ik inmiddels al bij heel veel lifters gedaan gelukkig. Ik vind overigens de discussie over de invulling van een training, een trainingsweek of zelfs een hele periodisatie heel erg interessant (dat doen @RockOfAges en ik natuurlijk onderling ook veelvuldig) maar dit specifieke punt wat je noemde was gewoon ononderbouwde flauwekul imo. No hard feelings ofzo verder.

@tymboo het ligt er natuurlijk ook aan of je juiced of niet. Jij draait in mijn ogen onnodig veel volume(werkt voor jou blijkbaae) op lifts waar jij weer westside(of iets anders) veel te weinig volume vindt.

@tymboo het ligt er natuurlijk ook aan of je juiced of niet. Jij draait in mijn ogen onnodig veel volume(werkt voor jou blijkbaae) op lifts waar jij weer westside(of iets anders) veel te weinig volume vindt.
Het is duidelijk dat dat heel veel verschil maakt en dat je als juiced lifter met veel minder volume af zal kunnen. Ik vind persoonlijk dat heel veel (natty) lifters, ook hier op het forum, zichzelf behoorlijk aan banden leggen door veel te weinig te doen. Ik vind ook niet dat ik, wanneer ik mezelf vergelijk met veel van mijn mede powerlifters, bijzonder veel volume draai. Maar powerlifting is in die zin toch wel echt een andere tak van sport dan strongman, bij 'ons' is specificiteit natuurlijk gelimiteerd tot drie lifts. Ik loop niet met stenen te sjouwen en met yokes te lopen en dus is er ook meer ruimte om veel volume te draaien op mijn main lifts

ook nog getraind vandaag

w1t4 de "bijkom" training

highbar paused squat atg
150 x 3
160 x 3 x 6 prima

stiff legged
160 x 6 x 3

pendlay row
95 x 8 x 2
95 x 7 x 2 wil ze echt strict houden

band chest press