Okay mannen, zoals zo vaak gezegd; ik lees heeeel veel, kijk heeel veel seminars (wellicht wel wat eenzijdig, namelijk vooral van (oud) Westsiders) en probeer daarop dingen uit en vorm mijn mening.
De Westside method staat al zo lang onder druk dat ik het zelf nog nauwelijks serieus vind te nemen als een powerlifter / strongman of eigenlijk überhaupt elke krachtsporter zich bijna uitzonderlijk lijkt te interesseren voor de westside-style van training. Er vallen best een paar goede dingen voor te zeggen, maar het gebrek aan specificiteit, frequentie, relevant volume en dergelijke wegen veel zwaarder door voor strength purposes dan wat speed sets op een box imo (gechargeerd)
Als iemand als Rock, Tymboo, of wie dan ook met een argument komt tegen wat ik zeg, dan kan het heel goed dat hij gelijk heeft. Prima.
Omgekeerde redenering, dat kan natuurlijk maar wel een beetje vreemd. Als ik hier zeg dat gras paars is en vervolgens verwacht dat anderen gaan bewijzen dat dat niet zo is kijkt iedereen mij ook raar aan.
Als ik 99x iets zeg wat uiteindelijk onderuit wordt gehaald, maar 1x iets nuttigs, ben ik nog steeds zinvoller dan 99% op dit forum die alleen maar "lekkere training" zegt.
Hier ben ik het echt zó pertinent mee oneens, op de laatste zes woorden na misschien, maar dat is vooral een persoonlijke frustratie van je denk ik. Er wordt hier op een aantal plekken wel degelijk goed gelift én goed gediscussieerd door deze of gene. Je bent niet de wijsgeer van dbb, sorry.
Ik roep niet zomaar wat, ik heb me weldegelijk ingelezen en erover nagedacht.
Zojuist las en keek je nog voornamelijk naar westside-lifters, niet de meest brede basis denk ik.
Als het dan (zoals nu klaarblijkelijk) een kwestie is van "de klok wel horen luiden, maar niet weten waar de klepel hangt", prima.
Nee, je punt was gewoon totaal irrelevant, dat was het meer. Komt er weer zo'n onzindiscussie uit voort, terwijl dit niet eens een punt van discussie is of hoort te zijn in dit log.
Ik vind mezelf echt geen alweter of wat dan ook.
Oké
Zo komt het misschien over, maar dat is 1) doordat we op internet praten en dus geen non-verbale communicatie zien
Als iemand irl bullshit vertelt call ik 'm daar ook wel op hoor, hoe groot of sterk iemand ook is.
en 2) ik het oprecht interessant vind om te weten WAAROM iets wat ik zeg "onzin" is.
Wederom omgekeerde redenatie. Niemand, en al zeker een redelijk accomplished lifter, zit er heel erg op te wachten om iemand uit te leggen waarom je squats en oh presses, of yoke en log, wél zou kunnen combineren.
Doorgaan op een discussie doe ik niet vooral om Rock (of wie dan ook) een bijdrage te leveren; als ik iets doe wat onzin is (maar waar ik wel van dacht dat het hout sneed) dan haal ik het direct uit mijn training op het moment dat iemand mij overtuigd.
Ik zal je trainingen eens wat meer gaan volgen, ben wel benieuwd nu.
Er zijn niet veel mensen op dit forum die me uberhaupt boeien of waar ik wat van kan leren. Ook al mogen jullie (vooral Sven en Rock denk ik) mij niet, denk ik dat het je laten nadenken over dingen (om te beargumenteren waarom ik "onzin" verkoop) geen slecht iets is. Dat geld al helemaal voor Tymen, die ik enorm respecteer (zoals ik al eerder zei, bijna 10 jaar geleden was het Tymen die me op een powerlift wedstrijd hielp met hoe ik met regels om moest gaan etc.)
Dat was ook zeker leuk, en heb ik inmiddels al bij heel veel lifters gedaan gelukkig. Ik vind overigens de discussie over de invulling van een training, een trainingsweek of zelfs een hele periodisatie heel erg interessant (dat doen
@RockOfAges en ik natuurlijk onderling ook veelvuldig) maar dit specifieke punt wat je noemde was gewoon ononderbouwde flauwekul imo. No hard feelings ofzo verder.