MuscleMeat

Roken verboden in Engeland

Zelda

Monstrous Giant
20 jaar lid
10.000 berichten
Waardering
52
LONDEN - Alle werkplekken en besloten openbare gelegenheden in Engeland krijgen vanaf 1 juli volgend jaar een rookverbod. Volgens de Britse minister van Volksgezondheid Patricia Hewitt betreft het verbod alle kantoren, fabrieken, winkels, kroegen, restaurants, het openbaar vervoer en werktransport waarin meer dan één persoon wordt vervoerd.

Afgesloten rookruimtes die in veel kantoren worden gebruikt, moeten eveneens sluiten. De rokers zullen buiten hun dosis nicotine moeten halen. "Duizenden mensenlevens worden gered en de gezondheid van duizenden anderen beschermd", zei Hewitt vrijdag.

"Alle werknemers, inclusief de mensen in cafés en clubs, hebben het recht op een veilige werkomgeving." Een algemeen rookverbod gold al in Schotland en Ierland.

nu.nl

Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. In Schotland en Ierland leidde het niet tot problemen iig. :)

goeie zaak imo

Tijd om te verhuizen. :) :D

Moet wel superk*t zijn als je een verstokte roker bent.

mooi, nu hier nog

:clap: Engeland, hopelijk volgen er meerdere landen, smerige walgelijk dingen die sigaretten, je hele kledij stinkt na een avondje uit naar die troep en nog erger al die rotzooi die je MOET inademen, dus rokers... ga buiten je eigen leven om zeep helpen en laat mensen die niet willen (mee)roken met rust!

Goede zaak imo, ik lust ook wel een sigaretje bij een biertje/baco maar eindelijk verlost van die stank in je kleren na het uitgaan. Mits ze het hier ook invoeren

Klasse! :thumbup:

Ook hier zal de praktijk uitwijzen dat de voorspelde doemscenario's van dat kroegen leeg blijven ed niet voor zullen komen.

racisten :(

Hebben we nou hiervoor onze geliefde Führer verloren?

Goeie actie van Hewitt...

Is het mensen wel opgevallen dat ondernemers nooit een rookvrije disco of kroeg zijn begonnen? zal wel een reden voor zijn.... economisch is het gewoon zeer slecht voor de horeca.. alle onderzoekjes en statestiekjes ten spijt.

• Topic Starter Topic Starter
Is het mensen wel opgevallen dat ondernemers nooit een rookvrije disco of kroeg zijn begonnen? zal wel een reden voor zijn.... economisch is het gewoon zeer slecht voor de horeca.. alle onderzoekjes en statestiekjes ten spijt.

Nee dat klopt, omdat ze een grotere doelgroep hebben als je er wel mag roken. Daarom moet er ook een verbod komen, zodat mensen niet meer uit kunnen wijken naar een kroeg waar je wel mag roken.

En wat is het voor onzin om die cijfers gewoon te ontkennen? De cijfers bewijzen dus gewoon dat de horeca er geen last van heeft. Klaar.

De horeca heeft veel zwaarder te lijden onder de hoge prijstijgingen dan onder een rookverbod...

ik rook normaal gezien enkel nog als ik eens uitga,
ik zou het dus wel jammer vinden als je op café geen sigaretje
meer zou mogen roken...
met een lekkah pintjah ;)

• Topic Starter Topic Starter
Duitse regering voor vergaand rookverbod

Uitgegeven: 1 december 2006 19:03
Laatst gewijzigd: 1 december 2006 19:13
BERLIJN - De Duitse regering heeft een akkoord bereikt over de invoering van een verregaand rookverbod. De regeringspartijen CDU/CSU en SPD willen het roken in alle openbare gebouwen, ziekenhuizen, openbaar vervoer en restaurants verbieden. In bars, nachtclubs, biertenten en cafés mag nog wel worden gerookt.

Minister van Volksgezondheid Ulla Schmidt noemde vrijdag het bereikte rookverbod een grote vooruitgang. In de genoemde publieke ruimtes mag alleen nog worden gerookt in kleine gedeeltes die met deuren zijn afgesloten. In scholen is roken helemaal taboe. De deelstaten mogen het rookverbod uitbreiden met strengere regels.

Achttien

Bovendien zal de minimumleeftijd om rookwaren te kunnen kopen worden verhoogd tot achttien jaar. In Duitsland rookt bijna 29 procent van de bevolking. Over het rookverbod is de afgelopen maanden veel gediscussieerd.

Antirokersorganisaties eisen een totaal rookverbod. De linkse oppositiepartijen De Groenen en Linkspartei, die ook een totaal rookverbod willen, betitelen het akkoord als een knieval voor de sigarettenindustrie.

Wanneer de wet wordt ingevoerd is niet bekend. Het parlement, waarin beide regeringspartijen een ruime meerderheid hebben, moet er nog over stemmen.

nu.nl

Inderdaad, hopen dat het zo snel mogelijk hier naar toe overwaait ...

Weg met die troep..

Het mag van mij nog wel verdergaan , Gewoon bekeuringen uitschrijven aan rokende mensen op straat ...

Ik had nu graag een plaatje van een vieze, vatsige Patricia Hewitt willen plaatsen, maar helaas blijkt dat ze ontzettend slank is.:(

Nee dat klopt, omdat ze een grotere doelgroep hebben als je er wel mag roken. Daarom moet er ook een verbod komen, zodat mensen niet meer uit kunnen wijken naar een kroeg waar je wel mag roken.

En wat is het voor onzin om die cijfers gewoon te ontkennen? De cijfers bewijzen dus gewoon dat de horeca er geen last van heeft. Klaar.

Precies omdat ze dan een grotere doelgroep hebben en een grotere doelgroep is meer winst en dus kan je wel met je cijfertjes komen dat er meer mensen niet roken en bla bla bla maar de praktijk wijst dus duidelijk uit dat een niet rokers verbod meer geld kost bij de ondernemers als het opleverd.. als de cijfers zouden bewijzen dat de horeca geen last zou hebben dan zouden ze toch ook niet bang hoeven zijn dat een grote doelgroep zou uitwijken? je spreekt jezelf totaal tegen... als je een verbod nodig hebt zodat ondernemers iets laten dan zal dat niet zijn omdat het lucratiever is voor de ondernemer anders hadden ze dat vanzelf al gedaan.... Als ik een tent heb dan bepaal ikzelf wel of er gerookt mag worden of niet.. als jou dat niet bevalt blijf je lekker thuis of ga je naar plekken waar niet gerookt mag worden.. dat die plekken er niet zijn en dat ik gewoon genoeg draai als jij niet komt dat bewijst maar weer dat zo een verbod pure onzin is... en dat de horeca meer te verliezen heeft dan winnen met dit hele onzin.

Schaf alcohol ook maar af want ik wordt schijtziek van die dronken mensen die zich niet kunnen gedragen en dronken achter het stuur gaan rijden... ze kunnen gewoon een frisje drinken... of een colaatje light.

Terug
Naar boven