AndroidHealthClinic

Roken verboden in Engeland

restaurant boeit me weinig . ik neem meestal mijn eigen assenbakje mee of dump mijn as in de kaars of onder mijn bord .

in 90% van de tenten waar ik ga eten , zegt de dienster dat ik gewoon niet te opvallend moet roken ;)
maar ze laten het wel toe .

wat kan je een kerel weigeren die onbewust je lichaamsholtes open en dicht doet gaan

1 voorbeeld van de impact van een rookverbod op de omzet in de horeca :

Impact of a Smoking Ban on Restaurant and Bar Revenues --- El Paso, Texas, 2002

Er zijn ook legio tabaksindustrie gesponsorde onderzoeken die wel een impact vinden, maar goed die industrie riep ook dat roken gezond was.

Economic Impact Studies Circulated by the Tobacco Industry - no-smoke.org

De eerste studie gaat alléén over El Paso in USA en is dus niet objectief genoeg om te zeggen dat een algemeen rookverbod in de USAgeen impact heeft gehad voor de horeca in de USA (heb het nit helemaal gelezen maar even snel globaal) en daarbij geef je zelf aan waarom ik mij niet blindstaar op cijfertjes en statestiekjes.. ze zijn namelijk niet nauwkeurig en geven niet een reel beeld van de werkelijkheid.. hoe nauwkeurig ze ook zijn opgesteld.. heb zelf voor mijn ex-werkever statestieken en onderzoeken moeten maken en weet dat de uitkomst echt wel verschild met de werkelijkheid.. je zegt zelf dat er zelfs onderzoeken zijn die aantonen dat roken niet ongezond is.. dus hoe zwaar til je aan de cijfers? ook heb je te maken met verschillende variabele factoren.. de plek waar je de onderzoek doet, de doelgroep die je ondervraagd etc..etc... statestieken zijn heel makkelijk te manipuleren..

Mocht het overigens wel een economische impact hebben dan zou ik er niet mee zitten. Roken heeft een nog veel grotere economische impact, maar ja een volledig rookverbod is niet haalbaar. Vergeleken met drank zijn er veel meer sterfgevallen per jaar.

Ja jij zou er niet mee zitten maar ik bekijk het van de kant van de ondernemers .. aan de andere kant kan ik als horeca ondernemer (als ik het zou zijn dan) niet mee zitten als de mensen die bang zijn om vroegtijdig koffie te gaan drinken met magere Hijn niet zouden komen in mijn tent. Een horeca onderneming is nog altijd iets wat niet openbaar is en als je het niet bevalt dan kom je toch niet... zoek maar een rookvrije bar/disco op zou ik zeggen.. aangezien het toch de meerderheid van de klanten is volgens sommigen zal er genoeg markt voor zijn..... Ik weet niet of er meer sterfgevallen zijn door het roken per jaar dan met drank.. verkeersongelukken door rijden onder invloed, alcoholisten die van alles krijgen etc..etc.. ik weet het zo nog niet.. maargoed de discussie ging hier ook niet over of roken slecht of goed was en wat het allemaal de staat kost per jaar.. want dan zouden we het ook moeten hebben wat het de staat opleverd per jaar.. mar dat is een andere discussie...

en even voor de duidelijkheid.. ik rook zelf niet en ben me niet aan het verondschuldigen of krampachtige pogingen aan het maken om wat dan ook te "rechtvaardigen"... je kan het gewoon ook onneens zijn met dingen die wel in je straatje passen.. want om eerlijk te zijn kan het mij PERSOONLIJK weinig boeien of er wel of niet gerookt mag worden in de horeca.

Heb nog een leuk voorbeeldje.. was vorige maand op een feest waar je binnen niet mocht roken (was een afgehuurde zaal met bar) en kan je vertellen dat de meeste mensen gewoon de hele tijd op de gang waren en bleven omdat je daar wel mocht roken... een paar mensen waren binnen aan het dansen en de meesten waren lkker gezellig op de gang de hele tijd... lekker gezellig zo een feestje.. maar gelukkig wijzen de cijfertjes uit dat er totaal geen impact is bij een totaal rookverbod.

Laatst bewerkt:
engelse de duitsers

nu wij nog een algeheel verbod!!!!!

en niet alleen op de werkplek

waarom steunt de regering niet cafés die rookvrij zijn/worden ipv alles te verbieden?

vanwege de € 's misschien? ;)

Terug
Naar boven