- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
dat gaat mooi worden .
Precies omdat ze dan een grotere doelgroep hebben en een grotere doelgroep is meer winst en dus kan je wel met je cijfertjes komen dat er meer mensen niet roken en bla bla bla maar de praktijk wijst dus duidelijk uit dat een niet rokers verbod meer geld kost bij de ondernemers als het opleverd.. als de cijfers zouden bewijzen dat de horeca geen last zou hebben dan zouden ze toch ook niet bang hoeven zijn dat een grote doelgroep zou uitwijken? je spreekt jezelf totaal tegen...
als je een verbod nodig hebt zodat ondernemers iets laten dan zal dat niet zijn omdat het lucratiever is voor de ondernemer anders hadden ze dat vanzelf al gedaan....
Als ik een tent heb dan bepaal ikzelf wel of er gerookt mag worden of niet.. als jou dat niet bevalt blijf je lekker thuis of ga je naar plekken waar niet gerookt mag worden.. dat die plekken er niet zijn en dat ik gewoon genoeg draai als jij niet komt dat bewijst maar weer dat zo een verbod pure onzin is... en dat de horeca meer te verliezen heeft dan winnen met dit hele onzin.
Schaf alcohol ook maar af want ik wordt schijtziek van die dronken mensen die zich niet kunnen gedragen en dronken achter het stuur gaan rijden... ze kunnen gewoon een frisje drinken... of een colaatje light.
"Duizenden mensenlevens worden gered en de gezondheid van duizenden anderen beschermd", zei Hewitt vrijdag.
een man stapt dronken in zijn auto . en hij rijdt een hele schoolgroep kinderen dood . man krijgt een boete van 120 € voor dronkenschap en rijbewijs wordt ingetrokken .
andere man rookt een sigaretje en krijgt een boetedat gaat mooi worden .
allemaal hypocrieten op dit board in de ergste soort .
zelf gebruiken ze alcohol drugs en levensgevaarlijke anabolen .
maar oh nee een sigaretje bah bel de politie stelletje fukkin drama queens . want jullie kleren gaan vies ruiken . dat is natuurlijk erger dan iemand neerslaan door je roidrage / dronkenschap /roekeloos misbruik van drugs .
of bel je moeder op dat ze je komt afhalen in je stamcafe .
dikke losers hiero![]()
Beste Socrates, je haalt twee dingen door elkaar. Als er 1 horeca tent een rookverbod invoert dan kost dat natuurlijk klanten, dat is logisch, die gaan naar een andere kroeg. Maar dat zegt natuurlijk niks over wat er gebeurt als iederéén verplicht een rookverbod instelt. In de praktijk blijkt dat landen waar een horeca rookverbod is ingevoerd geen last hebben van een afname van horeca bezoek. Bovendien is het verbod ook niet bedacht om de omzet vanhorecaondernemers te stimuleren, maar om onnodige doden te voorkomen. Wel iets belangrijker vind ik.
Nee dus, want dan stappen de klanten over naar de concurrentie. Dat is niet meer van toepassing bij een totaal rookverbod.
Vind je het nou echt zo onredelijk om een minderheid te vragen zich aan te passen aan de meerderheid? Mensen geven duidelijk aan dat ze er LAST van hebben, en ze kunnen er zelfs ernstig ziek van worden. Niet rokers hebben geen keuze dan naar een rookcafé te gaan omdat ondernemers allemaal kiezen om een zo groot mogelijke doelgroep aan te spreken. Dat kan je alleen doorbreken met een verbod. Is het zoveel moeite om even naar buiten te gaan om je verslaving te onderhouden, in plaats van er tientallen mensen mee lastig te vallen?
Prachtige vergelijking. Eigenlijk vind ik ook dat mensen die geen zin hebben om in de kroeg helemaal naar de wc te lopen, gewoon tegen de bar moeten kunnen pissen. En je barkruk onderschijten, moet kunnen toch, dat de meeste andere mensen er last van hebben is toch hun probleem? Dan blijven ze maar lekker thuis.
Zelda.. je argumenten zijn zwak en raken noch kant noch wal.. deze vergelijking slaat als een lul op een drumstel itt die van Koetje...
In de USA zijn dit soort wetten al gemeengoed. Met weinig averechtse gevolgen voor de horeca.
Sorry Zelda ik vind dit een kinderachtige reaktie.. ik ben hier niet om mijn gelijk te krijgen maar ben hier om over dingen te discussieren.. als je van mijn ongelijk kan overtuigen dan ben ik de eerste die zal toegeven dat ik verkeerd zat.. ben ook niet alwetend.. mijn reaktie naar jouw toe was puur gebaseerd op het feit dat je een sigarretje roken niet kan vergelijken met schijten op de dansvloer en pissen bij de bar (al moet ik zeggen dat dit met heel veel regelmaat gebeurd... ) Ik vond dat Koetje wel een punt had en als je zelf goed nadenkt weet je zelf ook wel dat jou commentaar helemaal nergens ove ging... je kan niet iets vergelijken wat socaal onaanvaardbaar is met iets wat sociaal wel aanvaardbaar is... jammer dat je op zo een manier de handoek in de ring hebt gegooid... maargoed.. laten we de discussie hierbij laten dan.

Waar kom jij allemaal kerel?Haha schijten op de dansvloer, ik heb dat serieus eens iemand zien doen. Die was helemaal de weg kwijt en scheet zijn leren broek vol haha.

GAY!!Op plekken waar mannen in leren broeken lopen en hun kringspier niet onder controle hebben, jij dan?

Een beetje een reaktie die je kan verwachten als je gaat roepen dat mijn argumenten (tussen aanhalingstekens?) kant nog wal slaan en nergens op gebaseerd zijn. Nee inderdaad, nu ik er over nadenk dat een minderheid zich moet aanpassen aan een meerderheid die er last van heeft is inderdaad een belachelijk argument. Die geruchten uit Portugal die je van een kennis hebt vernomen zijn natuurlijk onweerlegbaar. Ik ben al in het vorige rooktopic met cijfers gekomen met bronvermelding die het tegendeel bewijzen, maar ja dat slaat kant nog wal natuurlijk.
No hard feelings maar op die manier heb ik dus geen zin om verder te discussieren met je.![]()
No decline in total restaurant or bar revenues occurred in El Paso, Texas, after the city's smoking ban was implemented on January 2, 2002. These findings are consistent with the results of studies in other municipalities that determined smoke-free indoor air ordinances had no effect on restaurant revenues (2,5--8). Despite claims that these laws especially might reduce alcoholic beverage revenues (2), the mixed-beverage revenue analyses indicate that sales of alcoholic beverages were not affected by the El Paso smoking ban.
The findings in this report are subject to at least three limitations. First, because sales tax reports lag revenue collection by 6 months, sales tax data were available for only 1 year after the El Paso smoking ban was implemented. However, analyses from other cities that included data for several years after a smoking ban was enacted indicated no declines in restaurant or bar revenues (6--8). Revenue data from El Paso will be monitored for any changes in restaurant and bar revenues. Second, because limited revenue data for El Paso were available, methods that might provide better estimates of the impact of the ban could not be used. Regression models measuring changes in slope for revenues before and after implementation of smoke-free indoor air ordinances might provide better estimates of how these ordinances affect revenues (8); time-series models also might produce better estimates. When more information becomes available, these models should be applied to the El Paso data. Finally, because the SIC code--based restaurant and bar categories are not mutually exclusive, certain bars were included in the restaurant category created for this analysis. However, mixed-beverage tax data, which provide a more precise measure of alcohol-related revenue, support the finding that bar revenues were not affected by the smoking ban.