AndroidHealthClinic

Rooke's trainingslog

Het is volgens mij geen blessure maar idd een houdingsprobleem. Bij de schouder trainingen heeft hij nergens last van.

De ene borst set heeft hij last van zijn schouder en wanneer ik zeg dat hij zijn borst goed hoog moet houden is het minder of weg.

veel met flyes werken - hier worden je aanhechtingen sterker van - worden deze onvoldoende getraind dan is de kans op blessures groter

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.563
Het is volgens mij geen blessure maar idd een houdingsprobleem. Bij de schouder trainingen heeft hij nergens last van.

De ene borst set heeft hij last van zijn schouder en wanneer ik zeg dat hij zijn borst goed hoog moet houden is het minder of weg.

nee die vlieger gaat niet helemaal op chick... op 65 had ik alleen als laatst er last van.

Toch blijf ik het vreemd vinden. We komen net een deload uit waarbij je ervan uit mag gaan dat je volledig herstelt bent. En meteen bij de eerste training met je warmingup van 40kg heb je last.

zijn echt aanhechtingsproblemen mc

Ok maar vanwege overtraining? Zelf krijg ik daar problemen mee wanneer ik veel te ver ben gegaan.
En waarom is dit dan niet het geval bij een schoudertraining? Is het dan toch niet een pees van de borst die zich natuurlijk bij de schouder bevindt.

Ohh ja daar moet ik ook nog bij vertellen dat Rooke sinds een paar maanden anders is gaan benchen. Voorheen nooit tot op de borst en nu dus wel. Het diepste stuk van de rep, tot de borst, is dus dat deel wat Rooke nooit getraind heeft. Dit laatste deel zet de grootste spanning op de spieren en pezen. Misschien dat zijn pezen hier nog aan moeten wennen.

• #2.568
en daarvoor heb ik ook zo een maand of 6 niet gebenched met een barbell :) een rookie dus

Ok maar vanwege overtraining? Zelf krijg ik daar problemen mee wanneer ik veel te ver ben gegaan.
En waarom is dit dan niet het geval bij een schoudertraining? Is het dan toch niet een pees van de borst die zich natuurlijk bij de schouder bevindt.

Ohh ja daar moet ik ook nog bij vertellen dat Rooke sinds een paar maanden anders is gaan benchen. Voorheen nooit tot op de borst en nu dus wel. Het diepste stuk van de rep, tot de borst, is dus dat deel wat Rooke nooit getraind heeft. Dit laatste deel zet de grootste spanning op de spieren en pezen. Misschien dat zijn pezen hier nog aan moeten wennen.

je aanhechtingen moeten meegroeien , en dat doe je met zware flyes - hierdoor voorkom je imo altijd dit soort blessures -

Cable cross dus ook dan.

• #2.575
memorabel moment vanochtend :o zonder kleding is de schade nu 98kg :D

Spierpijn in mn benen is eindelijk een beetje weg :roflol: nog wel stijve lats,borst en bicpes :D

weeg je 2kg meer dan ik rooke - animal

98kg = beest!
wat is je vet% ongeveer?

Kijk dat gaat de goede kant op. Volgende wedstrijd moeten we op 105 en 115kg zitten!

Spierpijn in de benen, **** zeg dat is bijna een week geleden. :D

Laatst bewerkt:
  • #2.579
Laatst bewerkt:
  • #2.580
BOR :
8x40
8x50

3x70
2x70

com : schouder :mad: het is toch de aanhechting lijkt het...

Latpuldown :

8x50

8x65
4x65
3x65

Cable row :

8x50

8x65
5x65
3x65

Rackpull :

8x110

3x140
2x140

Shrugs :

6x24
6x24

Wrist curl up :

8x12.5

6x16.5
4x16.5
3x16.5

Wrist curl down :

8x22.5

8x28.5
5x28.5
2x28.5

zo morgen ochtend vroeg volgende training :)...Deze training was lekker ondanks de paar falen...Mn fysiek begint nu echt vorm te krijgen!

Terug
Naar boven