AndroidHealthClinic

Rooney's log

• Topic Starter Topic Starter
Robke bedankt voor de tip betreffende vervanger van de Stiff Legged Deadlift. Zal daar eens naar gaan kijken.

Vandaag toch maar getraind. Voelde me niet echt fit (last van de keel, oren en algehele futloosheid). Al bij al een betere training dan de vorige keer. Eveneens voor het eerst cardio gedaan. Dat viel wel even tegen.

Zit er aan te denken om mijn calorie inname te gaan verminderen. Begin echt een pens te krijgen.

Workout: Schouders / Triceps Datum: 07-03-12

Oefening Set Rep Gewicht Commentaar
Seated Military Press
1 12 20 (Opwarmen)
2 12 20 (Opwarmen)
3 12 32,5
4 11 32,5
5 9 32,5
6 6 40
7 4 45
8 15 20
Seated Side Lateral Raises
1 12 5
2 12 5.5
3 8 6
4 12 4,5
EZ Bar Front Raises
1 12 13
2 10 15
3 8 17
Bent over Side Raises
1 15 3
2 15 3
3 12 3,5
4 12 2
Small Grip Bench Press
1 12 55
2 10 60 (Haalde de 10 maar net)
3 6 65
4 4 70
5 10 50

Cable Crushers
1 12 8
2 10 8
3 9 7
Cable Pushdown
1 12 12
2 12 9,5
3 12 7
Seated Dips
1 15
2 12
3 10

20 min cardio

Goede training, wow die small grip bench press is bij jou hoog nice :cool: ik had hem vandaag ook toevallig gedaan maar bij 50 kilo begin ik erge last van mijn voorste schouderkoppen te krijgen, heb jij hier ook last van?

Dat van die pens komt me bekend voor ik zit nu ook in de cut maar lijkt wel of ik steeds vetter word in plaats van dunner. En ben nu ook cardio erbij het doen (wat ik werkelijk verschrikkelijk vind, maar goed wat moet dat moet). Ik doe ook momenteel maar 20 min cardio terwijl ze eingelijk zeggen 40 min maar na 20 min heb ik heb echt gehad.:o

Wat is jou vetpercentage op het moment?

Goede training, wow die small grip bench press is bij jou hoog nice :cool: ik had hem vandaag ook toevallig gedaan maar bij 50 kilo begin ik erge last van mijn voorste schouderkoppen te krijgen, heb jij hier ook last van?

Thanks man!
Nee heb geen lijst van de schouders.

Dat van die pens komt me bekend voor ik zit nu ook in de cut maar lijkt wel of ik steeds vetter word in plaats van dunner. En ben nu ook cardio erbij het doen (wat ik werkelijk verschrikkelijk vind, maar goed wat moet dat moet). Ik doe ook momenteel maar 20 min cardio terwijl ze eingelijk zeggen 40 min maar na 20 min heb ik heb echt gehad.:o

Wat is jou vetpercentage op het moment?

Nou zie mijn calorie inname is niet bepaald cut hoor! Maar zit toch te denken om te gaan minderen. Mijn vet percentage geen idee, heb zelf een huidplooimeter, maar of ik dat goed toepas?

Cardio ben ik nu mee begonnen, is wel pittig. Ben het ook niet gewend. Maargoed door bikkelen maar.

Hier seh, nog iemand met dezelfde symptomen als ik :D En toch maar weer trainen hé :D

En hoe kan je nu een pens hebben met die stats? :p

Mooi volume op je MPs man.
Heb je trouwens dat extra werk op je front delts nodig met die front raises?
Die krijgen nl al een opdonder in al je presses :)

Hier seh, nog iemand met dezelfde symptomen als ik :D En toch maar weer trainen hé :D

U bedoeld?

En hoe kan je nu een pens hebben met die stats? :p

Die zit er wel hoor.

Thanks man!

Heb je trouwens dat extra werk op je front delts nodig met die front raises?
Die krijgen nl al een opdonder in al je presses :)

Misschien wel verstandig om deze er dan uit te halen. Vind toch dat mijn trainingen vrij lang duren.

Training van vandaag ging redelijk. Heb de Deadlift ten opzichte van mijn eerdere trainingen als eerste gedaan. Was op zich wel goed bevallen. Alleen bij de Bent Over Row voelde ik mijn onderrug en onderarmen meer dan in voorgaande trainingen.

Eveneens bij de andere oefeningen laat de kracht in mijn armen (onderarmenen, biceps, triceps) het af weten. Is dit normaal bij deze oefeningen? Dat wanneer je fail het komt door de armen? Of komt het dat ik gewoon te weinig kracht heb in mijn armen? Of ik doe de oefening niet goed?
Heb namelijk het gevoel dat mijn rug meer aan kan. Ik voer de bewegingen gecontroleerd uit. Wanneer ik de beweging niet meer gecontroleerd uit kan voeren stop ik. Probeer uiteraard wel tot mijn max te gaan.

Workout: Rug Datum: 08-03-12

Deadlift
1 12 30 (Opwarmen)
2 12 45 (Opwarmen)
3 12 80
4 10 90
5 10 100 (Tussen set 4 en 5 zat 10 minuten tussen kreeg even kort bezoek.)
6 4 110
Bent Over Row
1 12 45
2 10 50
3 7 50 Onderarmen en onderrug laten het afweten!
Seated Cable Rows
1 12 29,5
2 12 33
3 10 35,5
Wide Grip Lat Pulldown
1 12 27
2 12 29,5
3 10 32
4 7 37
T-Bar Row
1 12 22,5
2 12 27,5
3 8 23,5
4 8 20

Cardio 20 min.

BTW is het aan te raden om grippers (Heavy Grip of C&C) te gebruiken om mijn grip kracht te verbeteren? Of is het zonde van het geld?

Eigenlijk thuis te horen blijven, rusten & genezen maar toch maar weer trainen :D

Bij je Rows moet je eigenlijk je rug goed archen en de beweging inzetten met
het naar achteren trekken van de schouders en dan pas de armen gaan
bewegen. Zo spreek je echt de rug aan. Weet niet goed hoe ik het anders
moet uitleggen eigenlijk :p

CoC is wel leuk maar imo heeft het geen carry over naar grip. Enkel knijpkracht.
Meer grip kan je best trainen door bv weighted deadhangs, high reps DB rows,
of static holds.

Bij je Rows moet je eigenlijk je rug goed archen en de beweging inzetten met
het naar achteren trekken van de schouders en dan pas de armen gaan
bewegen. Zo spreek je echt de rug aan. Weet niet goed hoe ik het anders
moet uitleggen eigenlijk :p

Met goed archen bedoel je?
Ik zal meer de focus proberen te leggen in het naar achteren trekken van de schouders, begrijp wat je bedoeld.

CoC is wel leuk maar imo heeft het geen carry over naar grip. Enkel knijpkracht.
of static holds.

Zal me van het weekend, mocht ik even tijd hebben, hier in verdiepen.

Thanks man!

Met goed archen bedoel je?
Ik zal meer de focus proberen te leggen in het naar achteren trekken van de schouders, begrijp wat je bedoeld.

Zal me van het weekend, mocht ik even tijd hebben, hier in verdiepen.

Thanks man!

Archen bedoelt hij holle rug maken (dus niet bol). Bij mij lukt dit als ik mijn bekken naar voren kantel waardoor de rug vanzelf hol gaat (of gewoon je billen naar achter duwen)

Maar moet zeggen ik doe ook vaker de BOR na de deadlift en heb dan ook beetje last van mijn onderrug. Niet pijn ofzo maar echt verzuring of soms pomp waardoor ik soms ook gewoon lichter moet gaan hierdoor.

Vandaag nog een training op het programma staan?

Bedankt voor de uitleg.

Heb vandaag geen training. Maandag pas weer. Misschien van het weekend nog wel cardio. In de weekenden heb ik niet zo veel tijd. Ben dan meestal druk met huishoudelijke zaken en het gezin.

Training vandaag ging best lekker. Over het algemeen genomen vooruitgang ten opzichte van vorige week.

Workout: Borst / Biceps Datum: 12-03-12

Bench Press
1 12 30 Opwarmen
2 12 30 Opwarmen
3 12 55
4 12 60
5 9 65
6 3 75 (4de fail)
7 50 12

Incline db Press
1 10 20,5
2 10 20,5
3 8 20,5
4 10 14,5
Decline db Flyes
1 12 14,5
2 10 14,5
3 8 14,5
Dips
1 10
2 10
3 7
EZ Bar Curl
1 12 23
2 12 23
3 8 25,5
4 6 28
5 8 18
Hammer Curl
1 10 9,5
2 10 9,5
3 7 9,5
Preacher Curls
1 12 13
2 12 14
3 10 14
Rack Pulls
1 10 95 (4 sec vasthouden)
2 10 105 (4 sec vasthouden)
3 8 105 (4 sec vasthouden)

Cardio 30 min (263 KCal)

Vraag me af hoeveel calorieën je ongeveer verbruikt tijdens de training.

Wanneer is het het beste om je post workout supp te nemen? Direct na de training of pas na de cardio (verbrand je de supp tijdens cardio?)?

reken maar zo'n 400 a 500 kcal

nice training, en goede cardio :) moet zeggen dat onze trainingen erg veel op elkaar lijken :) op de rack pulls en de dips na heb ik precies dezelfde oefeningen net gedaan :P

of static holds.
En wat zijn high reps, 12+, 15+ of 20+ reps?

De deadhangs zijn zwaar! Laat de weight voorlopig nog maar achterwegen.

nice training, en goede cardio :) moet zeggen dat onze trainingen erg veel op elkaar lijken :) op de rack pulls en de dips na heb ik precies dezelfde oefeningen net gedaan :P

Bedankt. Training ging best wel lekker, cardio is toch eigenlijk wel afzien. Is wel toevallig dat we nagenoeg dezelfde training hebben. Volgens mij zitten we qua stats ook redelijk bij elkaar in de buurt. Jij doe alleen setjes van 8 reps als ik me niet vergis toch?

De deadhangs zijn zwaar! Laat de weight voorlopig nog maar achterwegen

Kijk maar eens naar Kroc Rows ;) Die pakt ze idd 20+

En deadhangs is idd niet van de poes :) Maar wel een pak aangenamer dan bv
met 200kg in je handen staan. Zeker voor je rug :)

De deadhangs zijn zwaar! Laat de weight voorlopig nog maar achterwegen.

Bedankt. Training ging best wel lekker, cardio is toch eigenlijk wel afzien. Is wel toevallig dat we nagenoeg dezelfde training hebben. Volgens mij zitten we qua stats ook redelijk bij elkaar in de buurt. Jij doe alleen setjes van 8 reps als ik me niet vergis toch?

Haha ik vind ook de cardio verschrikkelijk en dan hebben we bij ons al van die tv schermen op alle cardio zitten, dan kan je dus je eigen zender enzo opzetten maar dan nog lijkt de tijd niet om te gaan en na 10 minuten ben ik meestal dood :eek::o

Volgens mij liggen onze stat ook wel redelijk in de buurt. Ik doe idd nu altijd 4 sets van 8 reps, ben pas weer terug in 4day split en merk gewoon dat dit voor mij veel beter werkt. Ben nu alleen het bedenken wat ik over 6/7 weken ga veranderen meer sets? meer reps? hogere intensiteit? Of misschien ga ik een 12/10/8/6 reps proberen lijkt me ook wel wat eigenlijk.

Kan merken dat ik minder koolhydraten inneem. Kracht laat het afweten bij de squats. Zat onder niveau van vorige week. Er kwam vandaag gewoon niet meer uit. Daar in tegen ben ik in volume bij de lunges ietsje omhoog gegaan. Was helemaal op, kon niet meer op mijn benen staan.

Toch besloten om nog even de Stiff Legged Deadlift in mijn schema te houden. Vandaag ging deze beter dan vorige weken.

Toegevoegd aan de training Barbell Shrugs. Even wennen maar voelde hem redelijk in de traps. Best lastig om je focus op de traps te leggen.

Workout: Benen / Traps / Buik Datum: 13-03-12

Squat
1 12 40 (Opwarmen)
2 12 50 (Opwarmen)
3 12 85
4 12 95
5 6 105
6 2 115
Lunges
1 12 25
2 12 30
3 12 34 (Alles eruit geperst.)
Stiff Legged Deadlift
1 10 40
2 10 45
3 10 45
Standing Calf Raises
1 15 40
2 15 45
3 12 45
Barbell Shrugs
1 12 40
2 12 45
3 12 50
Crunches
1 30
2 20
3 15
Crunches (voeten op bankje)
1 15
2 15
3 15
Lying leg raises
1 20
2 15
3 15
Cardio 20 min (175 Kcal)

Volgens mij liggen onze stat ook wel redelijk in de buurt. Ik doe idd nu altijd 4 sets van 8 reps, ben pas weer terug in 4day split en merk gewoon dat dit voor mij veel beter werkt. Ben nu alleen het bedenken wat ik over 6/7 weken ga veranderen meer sets? meer reps? hogere intensiteit? Of misschien ga ik een 12/10/8/6 reps proberen lijkt me ook wel wat eigenlijk.

Heb zelf nog geen idee wat mijn volgende schema gaat worden. Het is voor mij allemaal redelijk nieuw en moet er veel research voor doen (voeding, oefeningen, trainingsschema's). Research kost erg veel tijd, wat ik meestal niet heb. Probeer dus tussen de bedrijven door het een en ander uit te zoeken. Maar soms zie je door de bomen het bos niet. Maar goed het begin is er. beter iets doen dan niets. Bijsturen kan altijd.

Terug
Naar boven