Fitness Seller

Rubensossa's trainingslog

klote man zo'n blessure, ik heb vorig jaar ook een aantal weken mijn pols alleen ondersteunend pijnvrij kunnen gebruiken. Ik zou toch gewoon rust nemen en daarne weer langzaam opvoeren met de gewichten.

succes

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.002
chunky zei:
klote man zo'n blessure, ik heb vorig jaar ook een aantal weken mijn pols alleen ondersteunend pijnvrij kunnen gebruiken. Ik zou toch gewoon rust nemen en daarne weer langzaam opvoeren met de gewichten.

succes

Thx all!

Vanmiddag toch ff trainen, kijk wel hoe het gaat.

• #2.003
Ondanks een polsblessure had ik vandaag a Hell of a Workout!

Frontsquats:
warm up
5x3x100 kg (pr)
8x90 kg (pr)

Deadlifts:
warm up
3x3x160 kg (pr)

Bench:
warm up
2x120 kg
2x130 kg (zwaar)
5x100 kg

Parallel bb rows:
warm up
4x90 kg
3x3x100 kg (pr?) (zwaar)
15x60 kg (high repset)

Tate presses:
3x5x22 kg

Incline db curls:
3x5x20 kg

Cable pushdowns:
15xfullstack (just for fun)

Hammer curls:
6x34 kg (pr?) (just for fun)

ongeveer 1 uur en 45 min. getraind. Ook slechts op 1 fatsoenlijke maaltijd. Verschil dit keer was dat ik 3 stevige bakken koffie ophad voor ik begon en dat scheelt veel bij mij..:D

nette workout kerel. Idd koffie kan je soms echt helpen met knallen.
die 5*100 bij bench, was die vrij licht of heb je gewoon een heel verschil tussen je RM's?

• #2.005
maurice86 zei:
nette workout kerel. Idd koffie kan je soms echt helpen met knallen.
die 5*100 bij bench, was die vrij licht of heb je gewoon een heel verschil tussen je RM's?

Thx! Die 5x100 was licht ja, maar deed m 30 sec. na de 2x130. 10x100 is normaal voor mij.

bench als 3e oefening en toch meer reps met 100 kg dan FS :D

maar goed, ik zit je maar te zieken, feli met je PR, maar hoezo maar 1 maaltijd? je zit toch in de cut? (of is die onderhand voorbij?)

feli met je PR's natuurlijk!

• #2.007
builderB zei:
bench als 3e oefening en toch meer reps met 100 kg dan FS :D

maar goed, ik zit je maar te zieken, feli met je PR, maar hoezo maar 1 maaltijd? je zit toch in de cut? (of is die onderhand voorbij?)

feli met je PR's natuurlijk!

Thx B! hehe, cut is ff k*t, zal ik maar zeggen. Eerste maaltijd was rond 12.00 uur, gewoon beetje laat opgestaan. Hele week 40 uur in een bloedhete loods gewerkt, dus moest ff goed uitrusten..:D

• #2.008
Vandaag wat hier en daar gelezen over WSB training en ik ben dus van plan om vanaf nu daarmee te beginnen.

Ik weet niet of 4x per week trainen me momenteel lukt, dus ik vroeg me af of 3x per week WSB te volgen is. Ik was er dan over aan het denken om of de 4de training naar de andere week te schuiven óf om de DE squat en bench training bij elkaar te voegen.

Het zou er zo ongeveer uit komen te zien:

Day 1: ME SQUAT:

squat/deadlifts/goodmornings:
naar een max. triple toewerken, gevolgd door 4 singles op 90-100% 1RM

Lowerback work:
GHR’s/hyperextensions/rack pulls/cable pulls
4x8-10

Abs:
Hanging leg raises
4x8-12

Lat work:
Pullups/chins/barbell rows/cable rows
4x6-10

Day 2: ME BENCH:

Bench press/floor press/incline press/board press:
Van een triple naar een single toewerken

Triceps work:
CGBP’s/extensions/Tate presses/dips:
4x5-10

Cable pushdowns:
3x8-12

Shoulder work:
OH press/side raises
4x5-12

Lat work:
4x6-10

Biceps:
Elke variant van curls:
3x8-10

Day 3 DE SQUAT:

Box squats:
8x2x65% 1RM

Lowerback work:
GHR’s/hyperextensions/rack pulls/cable pulls/speed deadlifts
4x8-10

Abs:
Hanging leg raises
4x8-12

Traps/neck work:
Shrugs/Face pulls
4x8-15

Day 4 DE BENCH:

Speed bench:
8x3x50% 1RM

Triceps work:
4x5-10

Cable pushdowns:
3x8-12

Lat work:
4x6-10

Biceps:
Curls
3x5-10

(Alternatieve oplossing:)
day 3 en 4 in één training.

day 3 DE SQUAT and BENCH

speed boxsquats:
8x2x65% 1RM

speed bench:
8x3x50% 1RM

lowerback work:
GHR's/hyperextensions/rack pulls/speed deadlifts
4x8-10

traps/neck:
Shrugs/Face pulls
4x8-15

Lat work:
4x8-10

Triceps work:
4x5-10

Biceps:
curls
3x5-10

natuurlijk staat de reprange niet vast. Ook qua oefeningen zal ik genoeg varieren. Ook zal het maxen op squat en bench niet altijd even zwaar zijn. maxen op 5RM's of zelfs 10RM's is namelijk ook mogelijk!

je zou mijn log ook eens kunnen bekijken, ik ben twee weken geleden ook begonnen met 3 x per week wsb, op team forza heb ik er zelfs een apart log voor aangemaakt.

• #2.010
heb ik al gecheckt bro, maar jij hebt RE dagen ertussen en dat is niet echt m'n bedoeling.

• #2.012
Thx chunky, maar ik vind het persoonlijk iets te weinig. zowiezo maar om de week 2x per week squatten lijkt me erg weinig. Ik probeer toch voor de 4x per week te gaan, of de 4de dag op te schuiven.

pas maar op dat je niet van een koude kermis thuiskomt, ideeen dat je te weinig doet, zijn vaak maar spinsels van de geest.

Let ook goed op het geconjugeerde periodiseren he! je hoeft niet te squatten om sterker te worden met squatten!

Hoe jij het doet kan ook hoor, Matt Rhodes heeft ook wel eens een artikel geschreven over 3 x per week westside en dat komt volgens mij erg overeen met wat jij doet?!

je bent soms net een stuiterbal Ruben, Elke keer heb je weer een nieuw idee, dan weer, Chinnen tot je erbij neer valt met als voorbeeld de piramides en towel chins, dan weer UB/LB met veel MP (nadruk schouders) dan weer Squat assault(nadruk benen), hardlopen, cutten, WSB..........
Alles heeft zijn nut zeg ik maar, staar je niet blind op een leul artikel elke keer. Ik vind dat je goed en serieus traint maar ik denk dat je soms gewoon teveel wilt.

g-men zei:
je bent soms net een stuiterbal Ruben, Elke keer heb je weer een nieuw idee, dan weer, Chinnen tot je erbij neer valt met als voorbeeld de piramides en towel chins, dan weer UB/LB met veel MP (nadruk schouders) dan weer Squat assault(nadruk benen), hardlopen, cutten, WSB..........
Alles heeft zijn nut zeg ik maar, staar je niet blind op een leul artikel elke keer. Ik vind dat je goed en serieus traint maar ik denk dat je soms gewoon teveel wilt.

Dat idee had ik nou ook..:D
Maar wel leuk, want het schema ziet er heel goed uit..!!

• #2.016
g-men zei:

Ladder chins heeft z'n vruchten al afgeworpen voor me. UB/LB heb ik ongeveer een half jaar gevolgd met veel resultaat en veel MP werk was ook absoluut nodig, nog steeds trouwens.

Hardlopen heeft ook z'n nut idd. Verder vind ik het weer eens tijd voor wat anders, dus Westside lijkt me gewoon leuk en nuttig om te volgen.

Waar hoezo teveel? Het is toch allemaal te combineren met elkaar? Veel afwisseling houd training ook leuk.

• #2.017
vandaag: day 1 ME SQUAT:

Goodmornings:
15xbar
5x60 kg
3x80 kg
3x90 kg
-belt
3x100 kg (pr)
3x110 kg (pr)
3x1x120 kg (pr)

Hyperextensions:
10xbw
3x10xbw+20 kg (pr)

Hanging leg raises:
4x10xbw

wide grip pullups:
2x8xbw
2x6xbw

Calf raises:
12xbw+50 kg
10xbw+75 kg
2x8xbw+90 kg

Face pulls:
8x60 kg
8x50 kg
10x50 kg

Ondanks 5 uurtjes slaap en van 6.00 tot 14.30u gewerkt te hebben op relatief weinig eten, toch een heerlijke training. Voelde goed aan en GM's gingen lekker imo.

Wat een training, die goodmornings knallen echt goed wat een gewicht!

Even een vraag tussen door, lees elke keer over RM's 1RM 10 RM, wat is hier de betekenis van,
misschien een Noob vraag, maar weet het gewoon niet :o iets met reprange maar wat precies?

RM = Repetition Maximum... 1RM = je maximale gewicht voor 1 herhaling = je max dus... 10 RM= maximaal gewicht voor 10 herhalingen

Terug
Naar boven