AndroidHealthClinic

Rubensossa's trainingslog

2000-2200 Kc per dag :eek: hoe ziet je voedingsschema er nu dan uit?

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.302
Thx B!

@Flexx: 200-220 gram eiwit, 200 gram Kh, 60 gram vet per dag ongeveer.

By the way, ik heb gisteren pas echt het gevoel gehad om bijna voor 100% de juiste techniek met bankdrukken onder de knie te hebben. Ik drukte eerst altijd met m'n schouders naar achteren en schouderbladen bij elkaar geknepen, wat goed is. Maar nadat ik van Dave Tate had gelezen dat je ipv de bar wegdrukt, jezelf moet wegdrukken van de bar, heb ik gisteren imo pas écht voor de eerste keer juist gebankt. Terwijl ik hieraan dacht spanden m'n midden traps zich stevig aan en zetten m'n lats flink uit. Ik heb nu dus behoorlijke spierpijn in m'n midden-traps, iets wat ik nog nooit heb gehad met banken! Het voelde ook veel stabieler, fijner en krachtiger.

Thx B!

@Flexx: 200-220 gram eiwit, 200 gram Kh, 60 gram vet per dag ongeveer.

By the way, ik heb gisteren pas echt het gevoel gehad om bijna voor 100% de juiste techniek met bankdrukken onder de knie te hebben. Ik drukte eerst altijd met m'n schouders naar achteren en schouderbladen bij elkaar geknepen, wat goed is. Maar nadat ik van Dave Tate had gelezen dat je ipv de bar wegdrukt, jezelf moet wegdrukken van de bar, heb ik gisteren imo pas écht voor de eerste keer juist gebankt. Terwijl ik hieraan dacht spanden m'n midden traps zich stevig aan en zetten m'n lats flink uit. Ik heb nu dus behoorlijke spierpijn in m'n midden-traps, iets wat ik nog nooit heb gehad met banken! Het voelde ook veel stabieler, fijner en krachtiger.

Dat klinkt wel goed, ben benieuwd hoe of mijn uitvoering uberhaupt goed is, je hoort vaker elbows in, arch enz.

Geen idee hoe je het moet uitvoeren met elbows in, weet wel dat ik met mijn techniek 130 kg kan drukken.

Zeer nette foto ruben! super.

@masallah, het kan best dat als je je techniek 'verbeterd' je niet direct zwaarder drukt.

in principe is dat altijd een goede visualisatie: bijv bij deadlifts denken dat je de grond wegdrukt, chinups denken dat je de baar naar de grond trekt.

move the immovable, so to speak :D

mwah, ik ben niet zo van de bench techniek, ruben denk ik wel een stuk meer. De techniek die ik nu gebruikt geeft toch een negatief effect van ca 15-20 kg op me 1RM. Toch blijf ik dit ff volhouden.

• #2.308
Vandaag: ME Squat/deadlift

Sumo deadlifts:
warm up
5x100 kg
3x120 kg
3x140 kg
1x160 kg
1x180 kg (ging goed)
0x200 kg (k*t)
0x200 kg

Zercher squats:
warm up
5x100 kg
1x110 kg
1x120 kg (pr)
1x130 kg (pr)

GHR's:
3x5xbw -5kg

Leg raises:
3x10xbw

Calf raises:
3x10xfullstack

Dat lijkt verdacht veel op mijn setjes deadliften van van de week. Kracht verloren door het cutten aangezien je max 210 is?

• #2.310
Dat lijkt verdacht veel op mijn setjes deadliften van van de week. Kracht verloren door het cutten aangezien je max 210 is?

nee, denk dat ik weinig aan kracht verloren ben. Die 210 is conventional en deze waren Sumo en tevens de eerste keer dat ik gemaxt heb op sumo deads. Verder was ik weer niet opgefokt genoeg en baalde na de eerste fail attempt.

Ik vind sumo maar k*t! Wil je overstappen naar deze techniek? Of gewoon om te trainen ff een keer.

Van harte nog met je verjaardag kerel! Have a nice day

netjes dat je toch nog goede trainingen neer kan zetten met die cal inname kerel, Ga je er nog wel cardio bijgooien?

Techniek is ook een beetje persoonlijk iets, ik probeer ook niet echt te drukken hoe het voorgeschreven staat, maar hoe ik het sterkst ben. Heb al gemerkt dat dit bij smal benchen zeker niet het geval is, nu ik wijder pak gaat het al beter.

en gefeliciteerd btw :)

• #2.314
Thx bro's!

@chunky: over die sumo's weet ik nog niet, probeer er wel sterker op te worden!

• #2.316
Vandaag:

30 min. boksen

hammer curlzzz:
3 setjes 22 kg

bodyweight triceps extensions:
3 setjes van 12

ongeplande training?
Hoe doe je die bodyweight triceps extensions? zoals lying triceps extensions maar dan in pushup houding ofzo?

Zie een paar goede dingen Ruben
20x dips heeeel netjes:cool:
Die pic van je most muscular is erg netjes, op weg naar een droge fysiek.

Vandaag: ME Squat/deadlift

Sumo deadlifts:
warm up
5x100 kg
3x120 kg
3x140 kg
1x160 kg
1x180 kg (ging goed)
0x200 kg (k*t)
0x200 kg

Zercher squats:
warm up
5x100 kg
1x110 kg
1x120 kg (pr)
1x130 kg (pr)

GHR's:
3x5xbw -5kg

Leg raises:
3x10xbw

Calf raises:
3x10xfullstack

goede zerchersquats, proficiat met je PR's !!

beste GHR!

:D die zerchers zit zeker nog genoeg progressie in toch?

nice idd!

Terug
Naar boven