Fitness Seller

Rubensossa's trainingslog

RubenSossa zei:
Verder train ik omdat ik het voornamelijk lekker vind, niet omdat ik me aan voorgeschreven regeltjes moet houden of whatever..;)
Zo is dat, groot gelijk.

Soms stoor ik me aan het feit dat velen toch zo graag hokjesdenken ; e.g. je doet ofwel powerlifting ofwel bodybuilding. Dat is bullshit. Misschien gaat dat op voor die enkelen die een doorgedreven wedstrijdcarriere nastreven, maar voor al de rest niet. Ik doe trouwens geeneen van beide. Just live the Iron way. Maar regelmatig stellen gasten in de gym mij vragen als "hoezo, ik dacht dat jij een powerlifter was, waarom train je dan eigenlijk altijd op die staande presses, dat is toch geen wedstrijdbeweging?". Pfff... omdat je daar een vent van wordt of zo ?

Als ik jou was zou ik behalve je krachtwerk en je 'pompsetjes' ook af en toe eens een power snatch of een split jerk ertussen gooien. Enkel en alleen om de extremisten te verwarren :D

• Topic Starter Topic Starter
@Locust: absolutely true bro! ;)

Lol Steve, wacht tot ze mij bezig zien met m'n nieuwe schema... Hun ene hersencel wordt direct overbelast. :D

@ Ruben:
Je kan inderdaad af en toe curls doen omdat je deze graag doet en omdat sterke curls één van je doelen zijn. Maar je rows lopen achter en niet je curls. Als je wat meer zou rowen zou je lichaam hier meer aan wennen en zou je er vlugger op vooruit gaan. Al deed je ze enkel met de stang alleen, het zou nog helpen.

Samu zei:
Lol Steve, wacht tot ze mij bezig zien met m'n nieuwe schema... Hun ene hersencel wordt direct overbelast. :D

@ Ruben:
Je kan inderdaad af en toe curls doen omdat je deze graag doet en omdat sterke curls één van je doelen zijn. Maar je rows lopen achter en niet je curls. Als je wat meer zou rowen zou je lichaam hier meer aan wennen en zou je er vlugger op vooruit gaan. Al deed je ze enkel met de stang alleen, het zou nog helpen.

sure, I got the point! Zal eens kijken of ik een extra rowsessie in de week kan invoeren! ;)

RubenSossa zei:
sure, I got the point! Zal eens kijken of ik een extra rowsessie in de week kan invoeren! ;)
Mooi zo! :thumbs: Heb al es ergens gelezen dat rows ook invloed hebben op je squat en deadlift, dus dat is ook mooi meegenomen. :)

als je biceps sterk zijn heeft dat ook voordeel op je rows:D zo kan je het ook bekijken ruben:p

Als ze sterk zijn van curlen blijkbaar niet wordt hier bewezen.... Ruber curls meer dan zo goed als iedereen in deze log sectie maar zijn rows doen onder voor velen.

Keith Wassung zei:
After growing tired of losing close competitions, I spent just over 5 months specializing and focusing on deadlift and back training. I really did not train it with any greater frequency then I had previously, but it became the top priority in my training. I broke down and analyzed my technique and worked hard at my weakest portions of the lift and they soon became my strong points! My number one assistance lift became the barbell row and I attacked this movement as if it were a lift itself. After five months of focused training, I gained a tremendous amount of back development and added 70lbs to my best deadlift single, which was more than I had gained in the previous three years combined. The strength and development also laid down a foundation for increases in my squat and bench press in the following year.

Aldus Keith..

De grote Keith heeft altijd gelijk.

Ergens elders schrijftie dat "Barbell rows seem to help just about any other heavy compound".

The Locust zei:
De grote Keith heeft altijd gelijk.

Ergens elders schrijftie dat "Barbell rows seem to help just about any other heavy compound".

Eigenlijk schrijft ie dat hier ook al.

Row, row, row your boat, gently down the stream! :D

calibre zei:
Als ze sterk zijn van curlen blijkbaar niet wordt hier bewezen.... Ruber curls meer dan zo goed als iedereen in deze log sectie maar zijn rows doen onder voor velen.

Ik row wel altijd met pronated grip, zodat mn biceps weinig assistance geeft aan de lift! Misschien dat dat wel een verschil uitmaakt..

Ik zal de komende tijd eens gaan rowen met supinated grip, kijken of ik zo meer load kan pakken! ;)

Vandaag: aanpak ter verbetering van mn lifts; :cool:

Pendlay rows: (supinated grip)
Opwarmen
8x60 kg
8x60 kg
8x70 kg
6x80 kg (pr) :)
8x70 kg
14x50 kg (pompsetje)
12x50 kg (pompsetje)
10x50 kg (pronated grip)

Alle sets supinated uitgevoerd, zeer strikt en goede squeez bovenaan de beweging. Laatste pompsetjes zonder stop. Verder niet tot failure gegaan..

Kelso shrugs:
12x50 kg
8x70 kg
8x70 kg
8x70 kg
12x50 kg (supinated)

alle sets zeer strikt uitgevoerd met 2 sec. squeez bovenin..

In totaal ongeveer 30 min. bezig geweest.

Done!

ruben is goed bezig op zondag toch nog ff een half uur bikkelen!

hoevaak train je nu in de week ruben?

gr

nette pendlay. Je legt hem nu dus elke keer neer op de grond (ter hoogte van je borst of vlak bij je tenen?) voordat ie weer naar boven gaat?

Hoe vind je de pendlay vergeleken met de bb row yates sT.

Terug
Naar boven