XXL Nutrition

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
@punani: die pr's komen er zeker, ga daar maar vanuit! ;)

@eq909: die hacksquat was ff aftasten, wat een acceptabel gewicht zou zijn, vandaar die failure. voor de volgende keer weet ik dat ik gewoon met 55 of 60 moet beginnen! :)

Grappige oefening kende hem wel maar nog nooit gezien in de gym. Heb je nu een plankje onder je hielen, dat is vast nodig voor de balans bij deze oef of niet. Verders natuurlijk klaar voor volgende week!

Vind ik wel serieus uit balans die hacksquat? Ik squat 100 kg en deadlift een 150 kg en vorige training trok ik zonder opwarmen voor de gein 120 kg met hacksquat omdat mijn maatje ermee ging deadliften.

calibre zei:
Vind ik wel serieus uit balans die hacksquat? Ik squat 100 kg en deadlift een 150 kg en vorige training trok ik zonder opwarmen voor de gein 120 kg met hacksquat omdat mijn maatje ermee ging deadliften.

ehhh kerel, ik had toch gezegd dat dit de eerste keer was dat ik deze oefening deed?? Zowiezo moest ik wennen aan de onbekende beweging. Dat jij zo'n sterke gast bent, vind ik heel fijn voor je, maar wat jij hacksquatted heb ik eerlijk gezegd vrij weinig aan.

Verder heb ik gezegd dat ik meer aandacht ga geven aan mn PULLS en aan mn SQUATS, dus ipv mij de hele tijd erop te wijzen dat dit of dan weer dat uit verhouding is, kun je beter zeggen dat ik tenminste goed bezig ben! ;)

Dat mn pulls en mn squats achterlopen weet ik inmiddels nu wel!:mad:

Het leek erop of je bij de hacksquat op een gegeven moment de stang tegen je ass aantrok.
Maar is idd een leuke oefening.
Maar om in 3 weken tijd je 3x3 op bench op te voeren van 125 naar 140kg ???
Vind het knap als je het lukt, want dat is echt knap zwaar, 3x3 met 140.
Ik zit daar nu net een beetje boven, red het mischien met145, dat ga ik komende week proberen.

Vanaf volgende week een kleine aanpassing aan mn schema. het zal er als volgt uitzien:

UB1: Pullups (ladder of weighted)
Benchpress (3x3)
Pendlay rows (5x5)
Powerclean+Standing MP's (5x5)
Barbell curls/db curls (5x5+)*
Weighted bench dips (5x5+)

LB1: Squat (5x5)
Hacksquat (5x5+)
Deadlift/SLDL (DE, speed of assistance)
BB-shrugs/Kelso shrugs (5x5+)
Calf raises (5x15+)

Rustdag: extra cessie: Jumpsquat (8x3), BB-rows (supinated) (5x10)

UB2: Chins (supinated) (weighted)
Incline bench press (5x5+)
Pendlay rows (5x5+)
Pushpress (5x3)
Incline db curls (3x5+)
Tate presses (3x5+)

LB2: Hacksquat (5x5)
Frontsquat (5x5+)
DL/SLDL (ME)
BB-shrugs (5x5)
Calf raises (5x5+)

* 5+ = 6-10 reps!

damn, zal we zwaar worden maar we gaan ervoor!! :thumbs:

ik zal midden in de week echt rust doen. je kan anders die extra training op zaterdag doen. tenminste dat zou ik doen. verder ziet het er netjes dus vanaf volgende week weer knallen.grts

Ziet er zwaar uit! lekker dus.

hoe ga jij hack squats doen thuis?

@Punani: moet nog ff kijken hoe ik het precies doe, het gaat er iig om dat die extra cessie voor rows en squats er zowiezo inkomt! Zaterdag trainen is voor mij geen optie, maar ik vind er wel wat op! ;)

@Chunky: zie filmpje bij mijn training!

ziet er goed uit kerel maar ik zou men rust wel nemen maar jah je hebt natuurlijk ook nog het hele weekend succes kerel

mooi schema Ruben. Rustig aan met die bench he:D ik ga komende keer voor 5x5x125.

duidelijk nu! ik dacht aan een leggpress weet je wel en dan met je kop omhoog,lichaam schuin, gewicht op de schouders....

RubenSossa zei:
ehhh kerel, ik had toch gezegd dat dit de eerste keer was dat ik deze oefening deed?? Zowiezo moest ik wennen aan de onbekende beweging. Dat jij zo'n sterke gast bent, vind ik heel fijn voor je, maar wat jij hacksquatted heb ik eerlijk gezegd vrij weinig aan.

Verder heb ik gezegd dat ik meer aandacht ga geven aan mn PULLS en aan mn SQUATS, dus ipv mij de hele tijd erop te wijzen dat dit of dan weer dat uit verhouding is, kun je beter zeggen dat ik tenminste goed bezig ben! ;)

Dat mn pulls en mn squats achterlopen weet ik inmiddels nu wel!:mad:

Chill man ik zat mijzelf gewoon af te vragen waarom dat verschil zo groot was. Je squats, deadlift en ub pulls zijn allemaal massa's hoger dan de mijne en toch zat er zo'n groot verschil op die hacksquat. Je moet jezelf hier niet aangevallen voelen.

Net schema, zolang je maar niet in de knoei komt met je rust ;)

calibre zei:
Chill man ik zat mijzelf gewoon af te vragen waarom dat verschil zo groot was. Je squats, deadlift en ub pulls zijn allemaal massa's hoger dan de mijne en toch zat er zo'n groot verschil op die hacksquat. Je moet jezelf hier niet aangevallen voelen.

zal wel door de verhoogde test-spiegel komen, van al dat trainen..:D

Mijn excuses hiervoor!

Wat is het doel van je schema? Ik zou toch iets meer afwisselen in reps.... Zie toch wel heel veel 5*5's en 3*3's. Zou er ook 8*3's, setjes van 6-8 reps, ... erin knallen.

Rustdag ook niet bang zijn om 15-20 reps te rowen. Dagje erop row je namelijk opnieuw.

calibre zei:
Wat is het doel van je schema? Ik zou toch iets meer afwisselen in reps.... Zie toch wel heel veel 5*5's en 3*3's. Zou er ook 8*3's, setjes van 6-8 reps, ... erin knallen.

Rustdag ook niet bang zijn om 15-20 reps te rowen. Dagje erop row je namelijk opnieuw.

Als je goed kijkt zie je dat er veel 5x5+ bijstaat, dat wil zeggen 5 sets van 6-10 reps! ;)

15-20 reps voor die extra cessie rowen is een goed idee! :)

Geen heupflexie, geen knieflexie, alles in dezelfde reprange, geen RC, geen core-training, geen endurance, nog stééds bp aan het begin van je training?

Beperk dat benchen maar tot 1x pw, want je hebt namelijk belangrijker zaken te doen. Mocht je je druk maken om je geliefde beachy pecs: OLY lifters hebben een huge borst zonder ooit gebencht te hebben.

Miet.

Met die core training ga ik geheel met adema mee, dat is héél belangrijk vrind, De spil waar alles om draait. gr

wat bedoel je precies met RC (c=chain?) posterior chain? what about the R.

tell me.

chunky zei:
Met die core training ga ik geheel met adema mee, dat is héél belangrijk vrind, De spil waar alles om draait. gr

wat bedoel je precies met RC (c=chain?) posterior chain? what about the R.

tell me.
Rotator cuff. 4 Spieren rond schoudergewricht: Subscapularis, supraspinatus, infraspinatus en teres minor.

Terug
Naar boven