Fitness Seller

Rubensossa's trainingslog

Easy Ruben! Stress is niet goed voor je ;)

Wat die superdunne barbell betreft; jep, die hebben wij ook. En jep, dat doet zeer!

Haha ik voel me ook 100% op men gemak nu ik thuis train. Lekker je ding doen en je niets aantrekken van iedereen die fout bezig is en een mogelijke slechte invloed kan hebben op je eigen prestaties.

Ik heb ook een hekel aan de sportschool: ik word altijd lastiggevallen door bicepsgeile curlers die nog niet eens kunnen squatten wat ze benchen, en die overigens ook nog zitten te zeiken dat ze de bar niet goed kunnen grippen.

• Topic Starter Topic Starter
oké boys, ik heb ff jullie hulp nodig!

Terwijl ik net een interessant artikel van Chad Waterbury aan t lezen was, kwam ik opeens op een idee. Aangezien multi-joint movements qua hypertrophy superieur zijn t.o.v. single-joint movements, ben ik dus van plan om mn curls en extensions in te ruilen voor multi-joint exercises..:D
(ja, geen geintje, jullie lezen het goed!)

Nu schreef Chad dat hij bv. voor biceps de rope pull (touwtrekken) de allerbeste oefening vind voor massa..:cool: Verder doen pullups, chins en rows ook goed hun werk. Voor triceps alle vormen van presses en dips!

Nu lijkt me rope pull'en een enorm vette oefening om te doen, maar voor mij alleen praktsich onmogelijk.:( Ook touwklimmen is voor mij niet echt een optie. Maar om deze beweging zo goed mogelijk te evenaren, dacht ik zelf aan rope pullups (met handdoeken) bv. Deze lijkt mij het dichtste in de buurt te komen van rope pull's. Wat zeggen jullie?? Nog oefeningen die jullie in het hoofd schieten??

Thx alvast! :)

(upright/bent) rows, face pulls, chinups, highpulls, seated db cleans, cleans, snatches, horizontale chins....etc

RUBEN ? BEN JE ZEKER?

Bij ons op de judo hadden we een touw hangen waarrond nog eens een wijde band in judostof hing. Wij moesten ons dus eigenlijk optrekken beginnend met kont op de grond, met gestrekte benen en grip gewoon in die stof. Killer voor beiden grip en lats/biceps. Heb jij natuurlijk niet veel aan.

Edit: ik doe de towel chins ups eerder als voorbereiding op one arm chin ups in de toekomst. Ene arm bovenaan doet meer werk dan degene eronder. Moest ik een lang stuk stof kunnen over men chin up bar gooien zou het idd een heel mooie oefening geven (zeer vergelijkbaar met wat we op de judo deden) Thx voor dat mooie idee !

@Calibre: Jij ook bedankt, je hebt me namelijk ook op een idee gebracht. Heb ook nog een jiu jitsu band over, die kan ik goed gebruiken voor mn rope/band pullups!! Thx! :)

Haha verdomme ja waarom gebruik ik niet gewoon mijn judoband ! Niet zo goed voor grip als een stuk stof maar voorlopig wel goed genoeg.

Goed stukje brainstorming :p

calibre zei:
RUBEN ? BEN JE ZEKER?

Bij ons op de judo hadden we een touw hangen waarrond nog eens een wijde band in judostof hing. Wij moesten ons dus eigenlijk optrekken beginnend met kont op de grond, met gestrekte benen en grip gewoon in die stof. Killer voor beiden grip en lats/biceps. Heb jij natuurlijk niet veel aan.

Trouwens, zoiets kan ik ook proberen. Ik heb op mn kamer een ijzeren haak in t plafond (zo'n 2,5 m hoog) waar ik bv. een touw aan kan bevestigen met aan het uiteinde een handdoek of judoband. En dan vanaf de grond met benen gestrekt beginnen op te trekken!! Oke, het aantal pulls zal niet heel veel zijn met 2,5 m maar is toch al wat!! ;)

Morgen probeer ik eventueel al eens band pullups. Zou het zoals gezegd nog liever met stof doen maar daarvoor zal ik eens moeten rondkijken want het moet toch wat langer zijn dan een handdoek (miss een oud bedovertrek)

hehe... cool dat je altijd op een paar goede ideeën komt, met wat brainstormen.. :thumbs:

Ga morgen gelijk ff kijken bij de dumpstore, of ze daar een dik touw van een paar meter hebben liggen!! :)

calibre zei:
Morgen probeer ik eventueel al eens band pullups. Zou het zoals gezegd nog liever met stof doen maar daarvoor zal ik eens moeten rondkijken want het moet toch wat langer zijn dan een handdoek (miss een oud bedovertrek)

Mooi zo.. Laat me maar weten hoe het ging!!

Check men logje ;) Morgen eerste dag deload, eerst een hooptje gpp werk, dan dips + rope pulls ups en dan wat werken met de elastieken waar ik morgen nog omga (dan ook eens kijken naar een dik touw)

check deze gast: een Tjechische touwklimmer:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Who says you need curls for Big Biceps? :D

@calibre: ik ben trouwens van plan om towel pullups te gaan doen, met 2 handdoeken, voor elke hand ééntje.. Deze lijkt me het meest in de buurt komen van touwklimmen.. Je zou je dan bv. alternated op kunnen trekken. Wat zeg jij?

Hehe lekkere chinbrainstormsessie hier. :D

Die Tsjech mag wel eens gaan squatten btw. Tijd geleden zo'n documentaire gezien over Inge de Bruin. Die ging een uur lang ofsow op en neer in een touw. En zij heeft ook aardige guns voor een vrouw. Maar wat zeg je me nou? Je belooft dat je niet meer gaat curlen? :eek: :D

PS: Ruub man, je ergert je wat af in die gym van je. Niet iedereen is even fanatiek en niet iedereen heeft dezelfde doelen. Probeer dat in je achterhoofd te houden, want je hebt alleen maar jezelf ermee. Chill dude.:thumbs: :D

De curlkoning gaat geen curls meer doen? Waar gaat dat heen in de wereld.

Verder leuk rapport over je ervaring in de gym Ruben erg herkenbaar. Vooral dat kijken van die gastjes. Sta je te deadliften heb je ondertussen gewoon een rijtje gasten achter je staan die als schapen staan te staren.

Vind het verder ook irritant als ze allemaal voetbal gaan kijken ipv trainen.

@Wulee and g-men: hehe.. ja, ik weet dat ergeren geen zin heeft, maar als ik zo'n gastjes zo'n oefening totaal breezah zien uitvoeren, dan denk ik bij mezelf: sjeezus, wat kom je hier in godsnaam doen??
Om ze te helpen heeft meestal ook geen zin, want de jeugd van tegenwoordig is ook nog eens stronteigenwijs! :D

18fitie zei:
idd het moet niet gekker worden:D

whehe.. daar staan jullie van te kijken he?? Ik ga het voor 2 maanden ofzo proberen en zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen! ;)

En als ik merk dat ik qua omvang achteruit begin te gaan, dan gaan die curls er weer gewoon lekker in...:D

Terug
Naar boven