XXL Nutrition

Rubensossa's trainingslog

nice.

twee seconden is wel aardig lang :D

ook eens proberen....

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.102
Extra werk Ruben?

Alle vormen van chins komen bij jou aan bod hier, Waarom deadhang? zelfde reden als floorpress en deadlifts met stop enzo, dus onderbreken van de positieve en negatieve fase. Ik hang wel altijd uit maar heb nog nooit met 2 sec stop gedaan.

een ander voordeel is dat mogelijke, in de spieren en pezen opgeslagen, kinetische energie verloren gaat, waardoor alle kracht weer helemaal opnieuw moet worden geleverd door de spieren. (kan bijvoorbeeld ook goed voor je kuiten werken, de achillespees kan behoorlijk wat van dergelijke energie opslaan)

• #1.105
builderB zei:
een ander voordeel is dat mogelijke, in de spieren en pezen opgeslagen, kinetische energie verloren gaat, waardoor alle kracht weer helemaal opnieuw moet worden geleverd door de spieren. (kan bijvoorbeeld ook goed voor je kuiten werken, de achillespees kan behoorlijk wat van dergelijke energie opslaan)

Yep, daarom is het ook belangrijk om bij calf raises ff te pauzeren in de onderste/volledig stretched positie voor 2 a 3 seconden. Anders heb je de kans dat je achillespees de meeste kracht levert ipv de kuiten zelf.

Verder met chinups is een deadhang EN extra lastiger en zwaarder EN het bouwt meer tension op! :)

• #1.106
Vandaag:

Backsquat: (4x9x70%)
9x90 kg
9x90 kg
9x90 kg
9x90 kg (volume pr):)

Dag 1 van mn programma The Russian Squat Assault.. Ging goed, geen enkele set tot failure, hoewel ik moet toegeven dat het toch best pittig was.
Adema, de idioot die hij is, is vandaag begonnen met het Smolov programma, nog een tikje zwaarder dan dat van mij..:D Wens hem veel geluk ermee! :P

GM’s:
8x50 kg
6x60 kg
6x60 kg

BB Shrugs:
10x80 kg
10x80 kg
8x100 kg
8x100 kg

Leg raises:
8xbw (straight legged)
12xbw
8xbw

Barbell calf raises:
12x80 kg
12x100 kg (pr)
12x100 kg
15x80 kg

Done!

Ga het alvast opzoeken met google maar heb je wat meer info over die trainingsmethodes Ruben?

Goede training maar het lijkt wat weinig zo voor de quads maar eerst ga ik maar eens lezen over die methode voor ik oordeel.

• #1.108
g-men zei:
Ga het alvast opzoeken met google maar heb je wat meer info over die trainingsmethodes Ruben?

Goede training maar het lijkt wat weinig zo voor de quads maar eerst ga ik maar eens lezen over die methode voor ik oordeel.

hehe.. grapjas. Het zal zwaar genoeg worden voor mn benen, want donderdag is de 2de sessie aan de beurt, namelijk 5x7x75% en dit loopt alleen maar meer op! ;)

The Russian Squat Assault kun je vinden in een e-book van Pavel, namelijk het e-book Beyond Bodybuilding.

Succes met je squats :thumbs:

nette training kerel!

chins voer ik overigens zelf altijd zo uit, geen idee dat daar ook een aparte naam voor was.

• #1.112
Vandaag:

Towel chinups:
10xbw (pr) :)
8xbw
8xbw (thick towel)
8xbw > 34 reps (pr)

vingers zijn weer toasted..:D

Incline bench press:
Opwarmen
7x90 kg
5x100 kg (easy)
5x100 kg
5x90 kg
5x90 kg

Handstandpushups:
3xbw
3xbw
3xbw
2xbw
3xbw > 14 reps (volume pr) [Link niet meer beschikbaar]

Weighted chins:
6xbw+10 kg
6xbw+10 kg [Link niet meer beschikbaar]
5xbw+10 kg

Weighted dips:
8xbw+10 kg [Link niet meer beschikbaar]
6xbw+10 kg
10xbw

BB curls:
6x50 kg
5x55 kg
5x55 kg

Lekker, zo’n training met simpele bodyweight oefeningen..:D
Ga ik zeker vaker doen!

Done!

Fatass :roflol:

g-men zei:

Quads zijn ook niet super belangrijk, mits met goede techniek zijn alle sprongen/sprints etc ham/glute-dominant.

nette training, leuke filmpjes!

moet je vaker doen! ;)

nice training, leuke vids weer :)

heerlijk hoe je zo innovatief te werk gaat en er toch thuis een goede workout uit pompt.

• #1.118
@All: Thx! :) Thuis trainen is leuk en ook goed te doen!

@Adema: hehe, ja, begin nu idd wat spekkig te worden..:D

nog een extra vraagje, wat heb je momenteel allemaal liggen van gewichten (totaalgewicht) en overige appratuur, en die bank van je, is die olympisch?

als dat al een dikke reet is, dan zal ik die van mij eens op video vastleggen dan want daar is die van nick neits bij. Valt me wel op dat dat het eerste is waar jij commentaar op hebt adema :eek:

nice workout ruben, netjes die handstand push ups, nu nog zonder de muur ;)

Terug
Naar boven