Fitness Seller

Rubensossa's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.641
BBD zei:

Sinds wanneer heet jij Dutch?

Ik vind het fijn om nuttige informatie te ontvangen, maar dit blijft een trainingslog, dus BBD: Vragen over je eigen oefeningen e.d. graag in je eigen log of vraag ze anders ff in de trainingssectie. Ik vind het fijn dat Master Eclipse me tips en advies geeft, maar dan graag op mijn eigen training gericht.

@G-men: Nee, helemaal recht is beter. Wat ik deed is licht cheated. Ik ga ze voortaan ook puur strikt uitvoeren.

RubenSossa zei:
Ik vind het fijn om nuttige informatie te ontvangen, maar dit blijft een trainingslog, dus BBD: Vragen over je eigen oefeningen e.d. graag in je eigen log of vraag ze anders ff in de trainingssectie. Ik vind het fijn dat Master Eclipse me tips en advies geeft, maar dan graag op mijn eigen training gericht.

Ja dat begrijpt ik, en wou je logg ook niet hijacken, maar met zon signature is het moeilijk om er hem over te PMen niet? Bovendien is het niet dat jij wel wist hoe die rows perfect uitgevoerd moesten worden en dus voor jou geen belang had, Dutch.

• #1.643
BBD zei:
Ja dat begrijpt ik, en wou je logg ook niet hijacken, maar met zon signature is het moeilijk om er hem over te PMen niet? Bovendien is het niet dat jij wel wist hoe die rows perfect uitgevoerd moesten worden en dus voor jou geen belang had, Dutch.

True! Maar het was ff voor de duidelijkheid, zodat er straks geen totale hijack plaatsvind. :D

• #1.644
Ten things that work much better than any food supplement under the sun...

1. Squats.

2. Abbreviated training programs that focus on heavy duty compound exercises with barbell and dumbbells.

3. Supplementing your barbell and dumbbell work with heavy awkward objects (bags, barrels, beams etc).

4. Dropping the heaviest dumbbell you can find on the head of any self proclaimed ''weight train authority'' who tells you that ''genetics are everything.''

5. Ditto to anyone who advocates slow motion training. Twice.

6. The heavy pulling movements that Olympic lifters use...the exercises that have been building the biggest, thickest, strongest backs in the world for close to a century: power cleans, power pulls, power snatches and the clean and press.

7. The type of HEAVY dumbbell lifting detailed on my training tape, The Lost Art of Dumbbell Training.

8. A no nonsense, never say die, never give up attitude...a strength of mind and power of will that allows you to SMASH through any sort of adversity or obstacle.

9. Plenty of good, nutritious food.

10. Heavy partials to build tendon and ligament strength.

Bron: The dinosaur strenght training notebook, van Brooks Kubik.

Denk dat velen hier wat van kunnen opsteken, waaronder ikzelf.

already read it, blijft leuk. Op elke pagina staat 20 keer vermeld dat je moet SQUATTEN. De dag nadat ik het had gelezen heb ik als een mong**l gesquat en durfde ik geen biceps curl te doen:D

g-men zei:
already read it, blijft leuk. Op elke pagina staat 20 keer vermeld dat je moet SQUATTEN. De dag nadat ik het had gelezen heb ik als een mong**l gesquat en durfde ik geen biceps curl te doen:D

Van Kubiks mag je zeker curlen hoor, als je maar zwaar gaat!

• #1.647
vandaag:

Fullsquats:
Warm up
5x100 kg
5x110 kg (pr)
3x120 kg (pr)
1x130 kg (old pr)
1x140 kg (PR)
1x140 kg (eat that)

Powerclean and press:
8x50 kg
5x70 kg
3x80 kg

Pendlay rows:
5x70 kg
5x80 kg
5x90 kg (pr) (lost my strictness)
5x80 kg

Frontsquats:
8x50 kg
8x70 kg
6x70 kg
8x70 kg

Bench press with 2” board (first time):
Warm up
5x100 kg
4x120 kg
3x120 kg

Hammer curls:
12x27 kg
10x27 kg
8x27 kg

-eindelijk eens verbetering in m’n fullsquat. 140 kg ging nog vrij rap omhoog. Was wel behoorlijk zwaar en een flinke druk in mn hoofd.
-pendlay rows gingen goed, super strikt, geen beweging uit heup of onderrug.
-Bij frontsquats geprobeerd ze eerst olympic style te doen, maar deed te zeer aan mn polsen. Nog niet flexibel genoeg.
-Iets van 1,5 uur getraind, had er een flink tempo opzitten. Zweten als een varken..:D

Lekkere training ja, bestwel veel gedaan in dat anderhalf uur.
Ook eindelijk weer een squat PR..

Ik weet dat je niet alleen maar complimenten wilt maarja, hier heb ik weinig op aan te merken :p... je front squats zijn een beetje laag vergeleken met je fullsquats, maar dat zal wel vermoeidheid zijn.

Mooi, mooi, mooi!!! :hedbang: Nog steeds genoeg energie tijdens de cut neem ik aan???

Nice! Front squats moeten wel hoger!

Veel gegeven op je Fullsquats want je PC kunnen ook hoger!! i.v.t. je Squats! of kun je dan niet meer pressen??

pendlay rows gingen goed, super strikt, geen beweging uit heup of onderrug....
....

???

• #1.652
frontsquats moeten zeker hoger, maar omdat ik ze maanden niet meer heb gedaan EN vanwege het maxen op fullsquats, heb ik me iets ingehouden. Wilde ook wat meer reps maken.

@Ari70: PC was niet echt het doel, ging meer om de MP's. Gewoon gewicht gecleaned om er daarna mee te pressen. Moest opschieten, weinig tijd, vandaar ook wat minder sets.

@Marsel: Yep, nog genoeg energie over. Eet zo'n 2800-3000 Kc per dag.

@All: Thx! :)

Wil er nog ff bijzeggen dat mn squats nog steeds niks voorstellen. Bij een 160 kg fullsquat praten we verder en dat is zelfs nog niet geweldig.

Okay, het is je ongeveer vergeven :)

RubenSossa zei:
vandaag:

Fullsquats:
Warm up
5x100 kg
5x110 kg (pr)
3x120 kg (pr)
1x130 kg (old pr)
1x140 kg (PR)
1x140 kg (eat that)

Powerclean and press:
8x50 kg
5x70 kg
3x80 kg

Pendlay rows:
5x70 kg
5x80 kg
5x80 kg

Frontsquats:
8x50 kg
8x70 kg
6x70 kg
8x70 kg

Bench press with 2” board (first time):
Warm up
5x100 kg
4x120 kg
3x120 kg

Hammer curls:
12x27 kg
10x27 kg
8x27 kg

-eindelijk eens verbetering in m’n fullsquat. 140 kg ging nog vrij rap omhoog. Was wel behoorlijk zwaar en een flinke druk in mn hoofd.
-pendlay rows gingen goed, super strikt, geen beweging uit heup of onderrug.
-Bij frontsquats geprobeerd ze eerst olympic style te doen, maar deed te zeer aan mn polsen. Nog niet flexibel genoeg.
-Iets van 1,5 uur getraind, had er een flink tempo opzitten. Zweten als een varken..:D

Waarschijnlijk zijn je endorotatoren van je schouder ook verkort, dat zie ik veel vaker dan polsen. hoever kom je bij je exorotatie vanuit 90 graden abductie (waarbij je dus de endorotatoren op rek brengt)

[Link niet meer beschikbaar]

Pagina 2 onderin staat ie wel .. hoeveel graden breng je daarbij je arm naar achter, met als basispunt de onderarm parralel met de vloer. Dus in de linker foto onderin pagina 2 is de persoon iets verder dan 90 graden.

• #1.655
@Master E: Thx voor de link kerel. Kom bij external rotation @90 degree met mn handen en onderarmen iets achter mn hoofd. Schat zo'n 15-20 graden.

Ik had ook moeite met de halter op mn voorste schouderkoppen te laten rusten. Krijg m'n ellebogen ook niet ver naar voren gestoken.

Hier precies hetzelfde hoor met die OL-lifts. Ik doe de front squats gewoon BB-sT. Volgende keer front squats met minimaal 80, de keer daarop 90. Moet ook kunnen.
Verder goede training weer!

jep veel gedaan idd in anderhalf uur :thumbs:

• #1.658
  • #1.659
Vandaag:

Rope pullups:
10xbw
5x8xbw >50 reps total YouSendIt: The Leader in File Delivery.

Beetje extra werk aan pullups besteden. Wil namelijk mn doel van 20 bodyweight pullups (pronated) voor het eind van dit jaar halen!

Link van het filmpje doet het niet. Hoe lang deed je over die 50 pull ups?

Terug
Naar boven