XXL Nutrition

Rutger's training log

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb mijn schoenen binnen :cool:, ze zijn de goede maat. Ook heb ik me stevigere steunzolen nu die in vorm blijven boven 100 kg belasting. Dus nu heb ik erg veel zin om lekker te gaan squatten :D Ben benieuwd hoe dat gaat!

1e training met nieuwe schoenen!

Zo nou eindelijk is het dan zo ver! Laatste tijd druk druk druk dus een paar trainingen gemist en gister had ik geen kracht om te sporten omdat ik voor het eerst sinds maanden opeens dagdienst had en dus om kwart voor 8 moest beginnen :eek:

Bench Press:
1x10x bar ( 0 kg. )
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x5x 63 kg. [+1]

Begonnen met bankdrukken, omdat een groepje veteranen aan het bankdrukken waren in het enige squatrck... Voelde zwaar maar zonder hulp gered en weer één kilogram erbij :cool: Bijna heb ik me eerste doel bereikt.. dat was me eigen lichaamsgewicht bankdrukken en toen woog ik 65 kilogram.

Back Squat:
2x5x 25
1x5x 35
1x5x 55
3x5x 65 kg.

Front Squat:
4x 65 kg.

Back Squat voelde heerlijk, veel aandacht op buik aanspannen en billen gebruiken... Nu had ik ook voor het eerst het idee dat me hamstrings wat deden... Het voelde erg goed om met de nieuwe schoenen te squatten :D Nu weer opbouwen naar me oude gewicht...

Vervolgens ben ik ff alles gaan oprekken dmv goodmorning hamstring stretches, hipflexor stretches en squat stretches...

Daarna was ik gebroken en ben ik lekker in de sauna gaan zitten en weze sjillen:D pff dat overdag werken ben ik niet meer gewend zeg, vroeg je bed uit, werken en dan pas sporten. Ik heb mezelf nu aangeleerd om eerst te sporten en dan pas te werken en dan je bed in te duiken.... Maar het s wel lekker om de avond vrij te hebben!

Mazzel!

Lekker bezig ! Al wat aangekomen ?

Ik gain ongeveer 1 kilo per week met rippetoe.. hoeveel jij ongeveer per week gezien ?

Hey man, goed bezig!
Lastig he, werk combineren met trainen (in de middag trainen vind ik lekkerst maar tja dan werk ik doordeweeks), en jij hebt dus ook wisselende werktijden?

Ik gain ongeveer 1 kilo per week met rippetoe.. hoeveel jij ongeveer per week gezien ?

Kijk dat gaat lekker, wou dat t bij mij ook zo ging.... Ik kom 1 kilo per maand ofzo.. Maja daar heeft mijn werk ook een grote invloed op helaas..

Hey man, goed bezig!
Lastig he, werk combineren met trainen (in de middag trainen vind ik lekkerst maar tja dan werk ik doordeweeks), en jij hebt dus ook wisselende werktijden?

Uhu, paar dagen 's avonds werken.. paar dagen vrij... paar dagen 's nachts werken.. paar dagen vrij... kortom geen enkel moment van een goed vast leef/slaap/eet ritme

Maar dat is ook niet voor eeuwig dus dat scheelt:cool:

Woensdag 05-03-2008

Eeej gasten, hier weer een verslag van mijn training van vandaag:D

Begonnen met 15 min fietsen...

Front Squat:
2x5x 25
1x5x 35
1x1x 55
3x3x 65 kg

Ik vind de FS echt een lekkere oefening en nu zeker een tandje zwaarder dan voorgaande keren :wl: Nu doe ik ook automatisch de billen aanspannen bij omhoog komen en de buik uitzetten en aanspannen.. Ik voel voor het eerst echt me hamstrings werken.. wel fijn!

dumbbell Press:

2x5x 5
1x5x 10
1x8x 14
1x8x 18
1x8x 24 kg

Omdat ik een keertje iets anders wilde dan BenchPress of OverheadPress ben ik gaan DumbbellPressen en het beviel wel :p Denk dat ik hem misschien wel houd om af en toe te switchen met de Pressen....

Deadlift:
2x5x 25
1x5x 65
1x1x 85
1x1x 105
1x5x 105 kg

Een standje lichter dan voorheen, maar omdat ik last van me rug kreeg (weliswaar van andere dingen) wilde ik niet gek gaan doen en dit gaan tillen. Me benen begonnen wel te branden bij me laatste rep....

Dips:
15x BW
10x BW
8x BW

Decline Weighted Sit-up: 3x10x 15 kg

Afgesloten met een goede sessie met Hipflexor-/Squat-/Goodmorning- stretches!

Zaterdag 08-03-2008

Front Squat:
2x5x 25
1x5x 35
1x1x 55
2x5x 65
1x3x 65

Bij het laatste setje kon ik me vorm niet meer vasthouden dus heb ik hem weggelegd. Geen zin in blessures.... 65 kg was wel nieuw voor me met de Frontsquat en best een uitdaging :wl: maar voelde heerlijk!:D

Flat dumbbell Press:
2x5x 10
5x 16
5x 20
7x 28 Failure, was toch net iets te zwaar
8x 24
6x 24 Failure
4x 24 Failure

Nog steeds een beetje uitproberen, maar verder een heerlijke oefening! De laatste tijd had ik een soort eeuwig durende vermoeidheid in de schouders en nu ik DP heb gedaan heb ik dat niet meer....

Chin-up: 5x BW, 4x BW, 4x BW..... behoorlijk teleurstellend maar ik had de kracht gewoon niet meer om mezelf vast te houden...

Door tijdnood heb ik de Reverse curl en de Skullcrusher in supersetvorm gedaan:

Rev. Curl: 15x16, 10x 16F, 10x 15F
Skullcrusher: 2x15x 16, 12x 16F

Vervolgens heb ik thuis nog even wat wristcurls gedaan voor de onderarmen en wat sit-ups met 10 kg op de borst 3x15.

Toen 30 min gejogged om de benen nog even lekker warm te maken om goed te rekken! Hipflexor-/ Goodmorning Hamstring-/ Squat stretches.

had ik gisteravond ook met de pull-up's,ene keer wil t beter als de andere:D
wel lekker supahsetjes of niet? :)

verder lekkere workout kerel:thumbs:

had ik gisteravond ook met de pull-up's,ene keer wil t beter als de andere:D
wel lekker supahsetjes of niet? :)

verder lekkere workout kerel:thumbs:

Tnx man :D Ja was wel lekker zo'n supersetje, denk dat ik dat erin houd! :cool: Alleen dan ipv Rev. Curl de gewone Bicep Curl. En dan daarna nog reverse's doen misschien.... Want het blijft wel een heerlijke oefening om me polsen sterker te maken... Moet daar nog even over nadenken.

Dinsdag 11-03-2008 #51

Ik weeg nu trouwens 69 kg:D We komen er wel... :cool:

Back Squat:
2x5x 25 = Olymp. Bar.
1x5x 35
1x1x 55
1x1x 65
5x5x 75

Voor de eerste keer 5x5 gedaan in plaats van 3x5 om voor wat variatie te zorgen in mijn schema:D Als dit ****en met het schema is moet jullie t zeggen hoor, maar mij leek het wel fijn, wat afwisseling...

Bench Press:
2x5x 0 = Norm. Bar
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 40
3x 65 [+2]
5x 65 [+2]
5x 65 [+2]

Was toch iets zwaarder dan ik dacht helaas, het eerste setje daar had ik geen spotter dus ben ik bij 3 reps gestopt... Laatste 2 setjes ff een spotter ergens vandaan geplukt en de 5 reps gedaan... Alleen zat ie wel met ze poten aan de bar:mad:. 65 kg BenchPress was mijn 1e doel! Destijds 1x BW. Ik ben pas tevreden als ik vrijdag 66 kg 3x5 pak... En mijn volgende doel? Wat zullen we zeggen: 10 kg erbij? 75 kg?

Pull-up: 1x9, 1x5, 1x5
Iets meer als de vorige keer dat ik pull-ups deed (1e setje 3 rep meer), maar blijft frustrerend.

Decline Weighted Sit-up: 1x10x 15, 1x10x 25, 1x5x 25, 1x10x 15

Front Squat:
2x5x Olymp. bar.
1x5x 35
1x1x 45
1x1x 55
3x3x 67,5 [+2,5]

Voelde heerlijk:D niets op aan te merken!

Overhead Press:
2x5x Normal. bar.
1x5x 10
1x1x 20
1x1x 30
1x5x 43
2x4x 43

Voor de zoveelste keer niet gelukt om 43 kg. 3x5 te pressen, ik denk dat het tijd is om een stapje terug te doen... Ik ga terug naar 40 kg...

Deadlift:
2x5x Olymp. bar.
1x5x 65
1x1x 85
1x5x 110[+5]

Voelde geweldig! Nu me rug klachten over zijn en ik me goed heb verdiept in alle technieken gaat alles beter. Eigenlijk ben ik stiekem blij dat ik last heb gekregen, want nu gaat t echt lekker. Vandaag 5 kg erbij gedaan, hetzelfde volgende week en dan op naar me doel dat 200% BW was, 130 kg!

Dip: 15x, 12x, 4x
Vorige keer deed ik 15,10,8 reps, dus een kleine vooruitgang in de 2e set maar een daling in de laatste....

Decline Weighted Sit-up: 3x10x 20[+5]

Na de FS en DL veel gerekt en ik merk dat ik leniger ben geworden :D jaja

Al met al een geweldige training :cool: en heb nu al zin in zaterdag :wl:

Bij mij is de 1 kilo per week er nu ook wel af.. maarja wel 6 kilo zwaarder geworden. Nu gaat het wat trager. Heb verder ook geen vast patroon met betrekking tot eten en slapen maarja dan gaat het maar wat langzamer. Toch zou je denk ik wel meer als 1 kilo per maand moeten kunnen halen toch ? Je gebruikt ook weight gainer ? Of zou het echt door dat 'slechte' ritme komen ?

Bij mij is de 1 kilo per week er nu ook wel af.. maarja wel 6 kilo zwaarder geworden. Nu gaat het wat trager. Heb verder ook geen vast patroon met betrekking tot eten en slapen maarja dan gaat het maar wat langzamer. Toch zou je denk ik wel meer als 1 kilo per maand moeten kunnen halen toch ? Je gebruikt ook weight gainer ? Of zou het echt door dat 'slechte' ritme komen ?

De weightgainer die ik gebruik, gebruik ik alleen als post workout supplement, dus vandaar dat ik niet gelijk kilo's aankom. Voorderest heb ik nu wel me eten goed op de rails, elke keer als ik naar me werk ga heb ik een hele tas vol met eten mee:D

Front Squat:
2x5x Olymp. bar.
1x5x 35
1x1x 45
1x1x 55
3x3x 67,5 [+2,5]

Voelde heerlijk:D niets op aan te merken!

Overhead Press:
2x5x Normal. bar.
1x5x 10
1x1x 20
1x1x 30
1x5x 43
2x4x 43

Voor de zoveelste keer niet gelukt om 43 kg. 3x5 te pressen, ik denk dat het tijd is om een stapje terug te doen... Ik ga terug naar 40 kg...

Deadlift:
2x5x Olymp. bar.
1x5x 65
1x1x 85
1x5x 110[+5]

Voelde geweldig! Nu me rug klachten over zijn en ik me goed heb verdiept in alle technieken gaat alles beter. Eigenlijk ben ik stiekem blij dat ik last heb gekregen, want nu gaat t echt lekker. Vandaag 5 kg erbij gedaan, hetzelfde volgende week en dan op naar me doel dat 200% BW was, 130 kg!

Dip: 15x, 12x, 4x
Vorige keer deed ik 15,10,8 reps, dus een kleine vooruitgang in de 2e set maar een daling in de laatste....

Decline Weighted Sit-up: 3x10x 20[+5]

Na de FS en DL veel gerekt en ik merk dat ik leniger ben geworden :D jaja

Al met al een geweldige training :cool: en heb nu al zin in zaterdag :wl:

lekkere workout toch:D
merk zelf ook dat de overhead zwaar begint te worden.;)
opzich logisch dat je niet superhard aankomt in gewicht,werk vreet veel energie.
de meeste calorietjes raak je daar echt wel kwijt.
weet niet wat voor werk je doet,maar ik ben scheepsmetaalbewerker in de jachtbouw,denk dat ik er wel 1000 kcal bij op mag gooien elke dag wil ik aan blijven komen.:(
je gaat verder goed man,lekker door blijven beuke:D

lekkere workout toch:D
merk zelf ook dat de overhead zwaar begint te worden.;)
opzich logisch dat je niet superhard aankomt in gewicht,werk vreet veel energie.
de meeste calorietjes raak je daar echt wel kwijt.
weet niet wat voor werk je doet,maar ik ben scheepsmetaalbewerker in de jachtbouw,denk dat ik er wel 1000 kcal bij op mag gooien elke dag wil ik aan blijven komen.:(
je gaat verder goed man,lekker door blijven beuke:D

Blijft wel een heerlijke oefening de overhead press :wl: :D geheh

Ik ben Mobiel Surveillant in de beveiliging, dat houd dus in dat ik 's avonds / 's nachts in een wagen rondrijd en dan bij vaste klanten binnen of buiten alles controleer en dan heb ik nog een giga kluis achterin staat met allemaal sleutels, dan word ik gebeld dat er ergens het inbraak alarm afgaat en dan moet ik daar gaan kijken :D Fysiek niet erg zwaar, wel geestelijk :p

Vandaag heb ik 45 min hardgelopen met de hond van me vriendin, lekker door de duinen naar de zee en weer terug :D Erg lekker, met een lekker zonnetje erbij heerlijk!

We blijven lekker doorbeukuhh :cool: ghehe

Zaterdag 15-03

Overhead Squat:
3x5x Olymp. Bar.

Vandaag nog even echt op de techniek gefocust, volgende week 5 kilo'tjes erop leggen:D

Back Squat:
1x5x 35 (incl. bar)
1x1x 55
1x1x 65
3x5x 75 (gewicht van maandag 5x5)

Bench Press:
2x5x Normal. Bar.
1x5x 20
1x1x 30
1x1x 50
3x3x 66 [+1]

3x3 omdat me armen al wat vermoeid waren door de OHSQ en dus 3x5 er sowieso niet in zat, maar wilde wel verzwaren.

Chin-up: 9x, 6x, 4x

Bicep Curl & Skull Crusher (superset):
  • 15x15 & 15x16 kg.
  • 8x15 & 12x16 kg.
  • 10x15 (door de beweging sneller uit te voeren) & 8x16 kg.

Reverse Preacer Curl:
15x10, 10x10, 5x10

Decline Weighted Sit-up: 3x10x 15

good workout:thumbs:

Terug
Naar boven