AndroidHealthClinic

Gesloten Saik0's log

Logs
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Pwoah. Goei presses kerel!!

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.064
Vandaag gestart met candito.. je begint wel meteen zwaar vind ik. Ik klaag niet :)

Candito week 1.1

Squats
10x60
3x80
3x100
1x120
1x140

6x147.5
6x147.5
6x147.5
6x147.5

Deadlift
3x60
1x80
1x100
1x120
1x140
1x160

6x167.5
6x167.5

Optional exercise 1 : barbell hip trust
10x100
8x100
8x100

Laatste tijd wel erg veel last van linkerknie.. vorig jaar hiermee naar de huisarts geweest en dit bleek een patellofemoraal pijnsyndroom te zijn.
Oorzaak kon van alles zijn, destijds gestopt met squatten maar is niet weggegaan. Ik krijg er op het werk met bepaalde activiteiten ook meer last van.
Al met al kon het geen kwaad volgens de doc, maar het is wel verdomd irritant en het kan mijn trainingen in de weg zitten.

Goed bezig! Week 1&2 hebben lekker wat volume :eyebrow:.

Zet em op ouwe powerlifter!

Btw patellofemoraal pijnsyndroom klinkt vaag.

Doe je nu 5 dagen pw candito schema?
Welke doe je dan?

Lekker bezig Saik! Die Squats van jou op week 1 al haha, week 1 is redelijk te doen het is veel volume. Week 2 is het zwaarste vind ik, vooral de MR10 dagen op de squat met die 5x3 en 10x3 sets met minuut rust erachteraan worden moordend, al helemaal met jou gewichten.

Tussen de grote verzameling mogelijke oorzaken zag ik wel staan: "slecht trainen" en "spierzwakte".
Het kan inderdaad spierzwakte zijn. Ik heb hier wat over gehoord dat je knieën achterlopen t.o.v. de kracht die je hebt in je quadriceps en daardoor de krachten die afgestaan worden op je knie voor irritaties en blessures kunnen lijden, weet iemand hier meer van?

Die spieren bij je knieën zijn je quadriceps. En Saik heeft waarschijnlijk de beste op dit forum.

Die spieren bij je knieën zijn je quadriceps. En Saik heeft waarschijnlijk de beste op dit forum.
Maar doordat die over-ontwikkelt zijn en je enorm heavy kan squaten, het kan zijn dat de Vastus Medialis achterloopt ten opzichte van de Vastus Lateralis en daardoor de knie, die druk die je quads wel kunnen hebben je knie niet goed kunnen hebben.

Veel je quads stretchen, dat hielp bij mij in ieder geval.

• #3.078
Maar doordat die over-ontwikkelt zijn en je enorm heavy kan squaten, het kan zijn dat de Vastus Medialis achterloopt ten opzichte van de Vastus Lateralis en daardoor de knie, die druk die je quads wel kunnen hebben je knie niet goed kunnen hebben.

Ik denk niet dat ik het daar moet gaan zoeken. Met een bepaalde activiteit op de werkvloer waarbij ik vrijwel stil sta krijg ik altijd veel last. Tijdens vakanties ook totaal geen last van mijn knie, ook al squat ik dan om de dag.

• #3.079
Lekker bezig Saik! Die Squats van jou op week 1 al haha, week 1 is redelijk te doen het is veel volume. Week 2 is het zwaarste vind ik, vooral de MR10 dagen op de squat met die 5x3 en 10x3 sets met minuut rust erachteraan worden moordend, al helemaal met jou gewichten.

Inderdaad die 10x3 is heftig! Zeker met dat beetje rust wat er gegund word

Ik ben benieuwd hoe je week 2 gaat ervaren, gaat lekker pittig worden haha

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven